2006
|
|
1983 eta 1994 bitartean Frankfurteko Unibertsitatean irakatsiko ditu Filosofia Soziala eta Historiaren Filosofia. Bitartean, ondoko
|
lanak
argitaratuko ditu: Kontzientzia morala eta ekintza komunikatiboa eta Modernitatearen diskurtsoa.
|
2011
|
|
Euskeran argitaratutako oharraren arabera, guztira 25 lan aurkeztu ziren bi egunetan, baina gerora hainbat testu ez ziren kaleratu66 Buletinean 12 hizlariren
|
lanak
argitaratu ziren. Horretaz gainera, 10 hizlari ez ziren Arantzazura hurbildu eta haien lanak biltzarreko beste kideren batek irakurri zituen67 Hizlarietatik 11 abade edo fraide68 izan ziren, eta beraz, nabarmena da biltzarraren kokalekuak eliztarren parte hartzean izan zuen eragina.
|
|
Beraz, 80ko hamarkadan aldizkari eleaniztunetan, hau da, euskaraz zein erdaraz prestatutako
|
lanak
argitaratu zituzten aldizkarietan, erdara nagusi zen, zentrala, eta euskara periferian kokatzen zen. Hortaz, gizartean hizkuntzak bizi zuen egoera diglosikoa, goi mailako aldizkari hauetan ere antzematen da.
|
|
80ko eta 90eko hamarkadetan Zientzia Fakultatean doktorego tesia euskaraz aurkeztu zutenetako askok (M. J. Zarate, J. M. Pitarke, N. Zabala, eta J. J. Imaz) UEUn argitaratutako ikasmaterialetan parte hartu zuten. Kasu batzuetan gainera UEUn beraien tesien laburpenak, tesinak edo karrera bukaerako
|
lanak
argitaratzeko aukera izan zuten505.
|
|
Ondorioz, euskarazko produkzio jasoak ordura arte bizi gabeko hazkundea izan zuen. Inguma datu basearen arabera, urte tartean euskarazko
|
lanak
argitaratzen zituzten 25 argitaletxe eta 62 aldizkari egon ziren. Argitaletxeek maila jasoko 367 liburu eta itzulpen argitaratu zituzten.
|
|
Izan ere, bertako zuzendari izan dira, besteak beste, Euskara Batzordeko kide eta Bultza! koa izandako Joserra Aihartza edota Euskara Zientifikoko irakaslea izandako Kepa Altonaga. Horregatik aldizkariak Zientzia eta Teknologiari buruzko
|
lanak
argitaratzeaz gainera, euskara zientifikoaren esparrukoak ere kaleratu izan ditu.
|
|
15 taula. Euskarazko
|
lanak
argitaratu zituzten aldizkari eleaniztunak().
|
|
115 Kongresuotan aurkeztutako
|
lanak
argitaratu gabe egon dira 2003 urtera arte, Eusko Ikaskuntzak berak edizioa prestatu duen arte.
|
|
158 Ikus Jakin aldizkariaren 10 zenbakiaren kariaz, aldizkariak berak prestatutako estatistikak. Bertan agertzen denez,
|
lanak
argitaratu dituzten 53 egileetatik, 17 frantziskotarrak dira (eta horietako 16 Arantzazukoak), baina baziren ere sakramentinoak (10), beneditarrak (8, Lazkao eta Belokekoak gehituta), jesuitak (4), pasiotarrak (4), karmeldarrak (3), laterandar eta lasailletar egile bana, eta azkenik baziren ere apaizgaiak (5) (ikus «Yakingarri bat», Jakin, 10 (1959), 89).
|
|
Hots, Yakinetik Jakinera egindako jauziaz ari gara, eta Teologiatik kulturara egindakoaz. Hasierako Jakineko sortzaileek Filosofia eta, oro har, kultur
|
lanak
argitaratu arren, aldizkariaren alor lehenetsia Teologia zen. Urte gutxira, kultura lehenetsi zuten.
|
|
20). Aipatutako bilduman Giza Zientziak, Gizarte Zientziak eta Historiari buruzko
|
lanak
argitaratzea aurreikusi zen. Hala, hiru sail sortu ziren:
|
|
Zehatzen azpititulua Zientzia Sozialen Euskal aldizkaria zen, eta beraz Giza eta Gizarte Zientzien arloko
|
lanak
argitaratu zituen, hala Ekonomia, Politika, Soziologia, Zuzenbidea, Hezkuntzari buruzkoak, nola Literatur Kritikari edota Psikiatriari buruzkoak ere. Aldizkariaren mailari dagokionez, Zehatzen bertan 1977ko aurkezpenean agertutakoa hona ekarri dugu:
|
|
Juan Carlos Jimenez de Aberasturi zen aldizkariaren zuzendaria eta 21 erredaktore eta kolaboratzaile zituen aldizkariak477 Saioak aldizkariaren lehen zenbakian argitaratutako elebiko aurkezpenean agertzen denez, aldizkariak bere burua honela definitzen zuen: aldizkari intelektual gisa, Euskal Herriari buruzko
|
lanak
argitaratu nahi zituena, «gure izaera nazionalean murgilduz, kultura unibertsalaren korronte berrietara bultzatuko duten emaitzetaz»478 aritzeko. Aldizkaria Euskal Unibertsitatearen inguruko aldarrikapenera eransten zen, eta Euskal Herrian bertan zein atzerrian barreiatutako herritarren topagunea izan nahi zuen:
|
|
1947ko irailean, P. Rocamora Espainiako Prentsa eta Propaganda zuzendari orokorra Zarautzera oporrak igarotzera joan zela aprobetxatuz, Jose Artetxe eta biak harekin bildu ziren «poema erlijioso eta folkloriko batzuen argitalpen lizentzia eske», baita lortu ere187 Beraz, ordutik Itxaropenak euskarazko liburuak argitaratzeko garai berri bati ekin zion. 1948 urtetik aurrera Salbatore Mitxelenaren lanak, Basarrirenak eta Orixeren Euskaldunak (1950) poesia
|
lanak
argitaratu zituen, baita prosa lanak ere, Yon Etxaideren Alos torrea eta abar. Beraz, gerraosteko euskarazko liburugintzaren lehenengo urratsak Itxaropenan eman ziren eta Unzurrunzagak sustatu zituen.
|
|
Antropologia asteetan aurkeztutako
|
lanak
argitaratuta daude: Primera Semana Internacional de Antropología Vasca (1971); Segunda Semana Internacional de Antropología Vasca (1973) eta III Semana Internacional de Antropología Vasca (1976).
|
|
Halaber, Kuliska sortan gerraurreko zein askoz lehenagoko literatur
|
lanak
argitaratu ziren, adibidez Mogelen Peru Abarka, Agirreren Kresala, edo Xabier Lizardiren Biotz begietan olerki bilduma. Era berean, 60 hamarkadetan egile gazte eta berriek (Aresti, Peillen, San Martin...), eta beraiekin zekartzaten gai berriek, Kuliska sortan tokia izan zuten.
|
2012
|
|
Haietariko batzuk hasi ziren Laugarren Munduaren izaera alternatiboa azpimarratzen. Akademian antzeko zerbait gertatu zen Nietschmann ek (1985) bere
|
lanak
argitaratu zituenean eta indarrean zegoen Guda Hotzaren ideologiari ikuspegi berri bat gehitu zionean. Ikertzaile horrek estatuak eta herri indigenak elkarren aurka zituzten gatazkak ezin zirela Guda Hotzaren testuinguruan bakarrik ulertu esan zuen, eta Laugarren Munduaren existentziaz eta Laugarren Munduko gerrez hitz egin zuen.
|