2008
|
|
• Talde
|
lana
sustatu (elkarrekin lan egiten ikasi, partekatu...).
|
2010
|
|
nola ahaztu zuten hau dena gure apologistek? hain zuzen, poza lizentziatuak Malon etxaideren liburuaren aurreko urtean kaleratu zuen berea (1587). galderak ez du, noski, hemen nahiko litzatekeen erantzunik. garai haietan egon zen euskal herrian baliozko eliz gizonik zinezko literatura erlijiosoa euskaraz ere abiarazi zezakeenik. agian, horrelako
|
lana
sustatzeko ideia zuzenak bazituzten batzuek, nahiz eta baldintza pertsonal eta instituzionalak ez ziren egokienak gertatzen. taxuzko unibertsitate tradiziorik ez genuen, euskararen lurraldean jaiotako elizgizon baliozkoenak erbesteko zerbitzuetan jarri zituzten, eta, aldiz, gehienetan kanpotarra izan zen bertako hierarkia, gure hizkuntzarik gabea. hala ere, elizgizon euskaldun eta ia euskaldunen ... durangoko Joan zumarraga bizkaitarra (†1549), b. diaz de luku andaluziararabarra (†1556), loiolako ignazio giputza (†1556), gares eko bartolome karrantza (†1576) eta barasoaingo Martin azpilikueta (†1586) edo, nork daki, diego lizarrakoa (†1578), hiru nafarrak, eta iparraldean berehala (1599..) baigorriko bertrand etxauz (†1641), axular eta lagunen babeslea. horietako zenbait agintean egon zen, edo besteak idazle izan ziren. aipatutako ia guztiok euskararen lurraldean edo elebidunetan jaioak genituen, eta inori buruz ere ez nuke esango euskara ez zekitenik (hain zuzen, Malon etxaide eta beharbada diego lizarrakoaren kasuak izan ziren bestelakoak); kalahorrako gotzain d� az de luku k ama zuen lukukoa eta bera ere herri horri oso atxikia ageri zaigu, eta predikari euskaldunen bila ibili zen. izendatutakook erreforma zaleen artean jarri behar ditugu, eliztarren heziketan herri hizkuntzen erabilpena gogo onez ikusten zutenak. ezaguna dugu luku eta San ignazioren arteko eskutizketa. zoritxarrez, zumarraga, karrantza, azpilikueta edo ignazio ez ziren izan euskal herriko gotzain, hori da gure ahulezietako bat. bestalde, erdi arotik zetozen eskeko ordenek aitor entzule eta predikariak bazituzten, eta euskararen lurraldean XV XVi. mendeetan ongi errotuta ageri zaizkigu. zer eman zuten idatzita, eta euskaraz?
|
2022
|
|
Euskal soziolinguistika ikerketan dihardutenen
|
lana
sustatzeko eta ikusarazteko asmoz sortu zen lehiaketa honek ibilbide bat egin du, dagoeneko, 2008tik hona. Edizioz edizio saritutako lanen eta lan horien egileen zerrenda irakurriz gero, ikus daiteke bete betean ari zaiela erantzuten abiapuntuko helburuei (https:// soziolinguistika. eus/ eu/ zabalpena/ txillardegi hausnartu sariak/ sarituen zerrenda/).
|
|
Euskararen berreskuratze prozesua ulertzeko modu berri hori gizarte berrikuntza eraldatzailearen ikuspegitik etorriko litzateke (Martinez de Luna, 2019), lan moduetan lankidetzaren bidean sakontzeko beharrarekin lotuta, gizarte eragileen eta erakunde publikoen arteko lankidetza, ezagutza eta sareko
|
lana
sustatuz. •
|
2023
|
|
Topaketak, hizkuntza gutxituen biziberritzean trebatzeaz gain, hizkuntza komunitate ezberdinen arteko sare
|
lana
sustatzea du xede. Hori horrela, partaideek elkar ezagutzeko, euren arteko giro atsegina sustatzeko eta hartu emanerako espazioak sortzeko, topaketaren lehenengo egunean zehar hainbat ordu eskaini zitzaizkion talde dinamikei.
|
|
a. Hartu emanerako espazioen dinamizazioa: Topaketak, hizkuntza gutxituen biziberritzean trebatzeaz gain, hizkuntza komunitate ezberdinen arteko sare
|
lana
sustatzea du xede. Hori horrela, partaideek elkar ezagutzeko, euren arteko giro atsegina sustatzeko eta hartu emanerako espazioak sortzeko, topaketaren lehenengo egunean zehar hainbat ordu eskaini zitzaizkion talde dinamikei.
|