Emaitzak: 7
2010 | ||
1518, besteak beste). gazte eta haurrak euskararen etorkizunari eta normalizazioari begira talde estrategikoa direla jakinda, belaunaldi gazteei begira dago gizartea, eta ez soilik euskaldunok baita euskararen alde eta euskal mundutik hurbil egonik, euskaldundu ez diren hiritarrak ere. artikulu honetan euskaldunak ez diren helduen jarrera, uste eta pertzepzioak arakatuko dira, gai biren inguruan: euskarari ematen dizkioten balioak, batetik, eta gazteen euskararen erabilera (hizkuntza hautua) nola perzibitzen duten, bestetik. horretarako, ikerketa | lan zabal batetik hartutako emaitza batzuk aurkeztuko dira, hurrengo atalean azaltzen den bezala. | |
Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (amorrortu et al. 2009) izeneko ikerketa | lan zabalaren helburuak nagusi bitan laburbildu daitezke: alde batetik, nagusiki euskadiko autonomia elkargoko erdaldunen euskararekiko jarrera, usteeta aurreiritzi aniztasuna sakon ezagutzea; horretarako, ahalik eta jarrera gehien bildu eta deskribatu da. bestetik, euskararen alde ahaleginak egiteko prest dauden talde sozialak identifikatzea, baita zein baldintzatan, euskarara hurbiltzeko zer egiteko prest dauden ezagutzea ere. ikerlanaren xedeak kontuan harturik, erdalduntzat, euskara zertxobait jakinagatik, elkartruke komunikatibo sinpleenak aurrera eramateko gai ez dena hartu da. kasu askotan erdaldunak euskara ikasten aritu dira baina ez dute arrakastaz lortu hizkuntzaren jabe egitea. arestian aipaturiko helburuok betetzeko, bai datuak jasotzeko bai aztertzeko, metodo osagarriak erabili dira. lehendabizi, eztabaida taldeetan partaideek eurek plazaratutako datuak modu kualitatiboan aztertu dira; ondoren, garrantzitsu jo ziren zenbait auzitan, eta galde sorta baten bidez, kuantitatiboki sakondu da. beraz, eztabaida taldea da datu kualitatiboak jasotzeko erabili den teknika. | |
2012 | ||
Laburpena. Euskararen Kale erabileraren Neurketa ibilbide luzeko ikerketa | lan zabala da. Siadecok 1989 urtean abiatu zuen eta Euskal Kultur Batzordeak –EKBjarraipena eman; VI. neurketa Soziolinguistika Klusterrak egin du 2011ko udazkenean. | |
Euskararen Kale erabileraren Neurketa ibilbide luzeko ikerketa | lan zabala da. Siadecok 1989 urtean abiatu zuen ikerketa eta Euskal Kultur Batzordeak —EKB— jarraipena eman; VI. neurketa Soziolinguistika Klusterrak egin du 2011ko udazkenean. | |
2015 | ||
Soziolinguistika zientzia modura garatu dadin hark egindako ekarpena neurtezina da. Haren | lan zabala ezinbestekoa izango da denbora luzean, hizkuntzek gizartean dituzten dinamikak ulertzen saiatzeko. Euskal soziolinguistikak ere badio Fishman irakasleari kitatzen zaila izango den zorra. | |
2019 | ||
26 hizkuntza soziologiaren alorreko | lan zabalak irakurtzeko gogoa eta adorea ez da gure artean, zoritxarrez, bereziki kartsua. | |
2023 | ||
Bestalde, Orioko" nerabeekin" komunikazio harremana duten pertsona guztien jatorria zehaztea | lan zabalegia denez, hurbileko sare sozialean errepikatzen diren hainbat solaskiderenak baino ez ditut aztertu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan | 7 (0,05) |
Lehen forma
lan | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lan zabal | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
lan zabal bat | 1 (0,01) |
lan zabal ezinbesteko | 1 (0,01) |
lan zabal helburu | 1 (0,01) |
lan zabal irakurri | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |