Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Kontuan izan behar da, ekipamenduaz gain, funtsezkoa dela lan teknika segurua erabiltzea.
‎Klimatologiaren arabera, larruzko edo gomazko botak erabiltzea komeni da. Ekipo honekin alferrikako arriskuak saihestuko ditugu, baina lan teknika seguru eta fidagarria erabiltzen ez badugu, janzkera ez da nahikoa izango, segurtasuneko arroparik ez baitu erabateko babesa eskaintzen. Gainera, garrantzitsua da motozerretako eskuliburuetako segurtasun jarraibideak errespetatzea.
2005
‎Datu zuzenen bitartez lurrazalaren eta goi mantuaren informazioa baino ezin denez lortu, zeharkako bideak erabili behar dira Lurraren zein eremu sakonen konposizioari buruz ereduak plazaratzeko. Ereduak homogeneotasun batera heldu dira, baina lan teknika berriak garatu ahala lortzen diren datu ugariengatik eta zehatzagoengatik ereduak etengabeko birmoldaketa prozesuan ari dira.
2008
‎Aldaketetara egokitzen jakitea Enpresaren mundua eta lana ez dira estatikoak, gero eta aldaketa azkarragoak eta sakonagoak baizik. Lehiakide berriak, lan teknika berriak, bezeroen eskakizun berriak edo teknologia berrien eragina dira horietako batzuk. Nagusi ona izateko, beraz, ez da errutinen eta immobilismoaren esklabo izan behar, baizik eta beti prest egon behar da inguruko aldaketetara azkar egokitzeko.
2010
‎Testu iruzkina lan teknika bat da. Ikasleak pasarte baten edukia atzeman, haren antolamendua ulertu, baloratu eta epaitu behar du, kasuan kasuko gaiari edo materiari buruz aldez aurretik dituen ezagutzen arabera.
2011
‎Apunte horiekin ikastean, ikasleak bere hitzekin errezitatu behar du gaia, oharren zutabeari begiratu gabe, gida hitzen erreferentearekin eta laburpenarekin, edukiei buruzko gogoeta egin eta galderak egin, eta oharrak aldizka berrikusi, azterketarako unea iristen denean prest egoteko. Supernotak Apunteak hartzeko metodo bat da, “garunak informazioa prozesatzeko duen forma naturala aprobetxatzen duena”, Trinidad Hunt doktoreak definitzen duen bezala, “Garatu zure ikasteko gaitasuna” lanaren egilea eta lan teknika horren bultzatzaile nagusia. Batez ere, hitzaldi eta hitzaldietan datuak biltzeko gomendatzen da, horietan funtsezkoa baita ideia generikoak eta haien arteko harremanak ondo atzematea.
2013
‎gizartearen anizta­suna (soziala, arrazakoa, kultu­rala eta fun­tzionala) islatuta egon behar du enpresan.IntegrazioaBerdintasunaren kasu zehatz bati dago­kio, hots, enpresan emigranteak integra­tzeari.Ildo horretako ekintzek emigrazioaren kudea­ketan oinarritu behar dute. Fase hauek ditu: Migrazio fluxuak naturalak eta gizartearen­tzat positiboak direla onartzea.Hautaketa prozesuetan pertsona egokie­nak hartzea, emigranteak izan ala ez.Enpresaren kulturan eta harrera gizartean integratzea.Enpresaren berezko lan tekniketan eta harrera herrialdearen berezko lan balioetan trebatzea.Garapen profesionala garapen pertsonalari lotua; beharrezkoak dira emigranteei lagun­tzeko programak.
2014
‎Aurre egin beharreko zailtasunik ere izaten da, ordea, izan ere, aurrez herbizidak erabili izanak berekin ekarri ohi du, batetik, lurzoruaren desoreka handia eta, bestetik, baldintza zailetara egokitutako landareak hazi eta ugaritu izana, eta, ondorioz, horien kontrako borroka zaila.Epe ertainera planteatu beharreko zeregina da, birmoldatze prozesuan zehar lan teknika ekologikoen erabilerarekin batera.
‎Egoera holakoa izanik ere, garrantzitsua da jakitea badirela arazoei aurre egiteko beste modu batzuk ere, beste lan teknika batzuk, beste helburu batzuk.Nekazaritza ekologikoak ildo horretan dihardu; beharren, produkzio bitartekoen eta ingurumenaren arteko oreka bilatuz, nekazaritzatik bizi diren pertsonen bizi kalitatea lortu nahirik, pertsonen osasunarekin eta ingurumenarekin erabat bateragarriak izango diren kalitatezko elikagaiak eskuratzeko ahaleginean.
‎XVIII. mendean abiatuta, gizartearen beharrei aurre egiteko Europan garatu zen industria iraultzak, lan teknika berriak sortzeak eta energia iturri berrien erabilerak lan antolaketaren birmoldaketa ekarri zuten. Landa eremuetako nekazari gizartea hiriguneetako gizarte industrial bilakatu zen eta, produktu berrien ekoizpenean, lehen aldiz, kate ekoizpena ezarri zen XX. mende hasieran.
2016
‎Lanbide tradizionalei buruzko ikerketa lan ugari egin eta argitaratu du, Carmelo Urdangarinekin gehienetan. Baita industria aurreko eta industria garaiko lan teknikei buruzkoak ere.
‎Musikariak eskolara etorraraztea eskatzen du –ondikotz gutitan gertatzen dena–, edo publiko zabalarendako eginak diren liburuen irakurtzea eta entzutea, jakinez gehienetan osatugabeak edo eskola adineko haurrentzat ezegokiak direla. Beraz, liburu berri baten proposatzea izan da Les Éditions Buissonnières argitaletxearen asmoa, 6 urte arteko haurrentzat ulergarria, eskoletan gero eta gehiago erabiltzen diren lan teknikei egokitua, eta oroz gainetik irakasle batzuek haurrentzat egin soinu dokumentu batek lagundua. Izpiritu horretan ari izan dira lankidetzan, Finistèreko Elorn Ibai hegietako Herriarteko Musika Eskolarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia