2002
|
|
Género y construcción nacional en las escritoras vascas (2001). Oraindik argitaratu gabe dagoen
|
lan
honen bigarren atalak La defensa cultural del ideal político() izenburu deigarria du eta hona hemen zer esaten duen, laburbilduta:
|
2003
|
|
UEUn ia ia etengabea izan da erakundearen eta bere zereginen inguruko kezka; baina, era berean, egia da, maiz, kezka horiek zituztenak ez zirela zuzenean aritzen UEUren antolaketan eta, beraz, ez zirela esandakoak sortutako ondorioen erantzule zuzenak izaten. UEUren erakundetze prozesua dugu
|
lan
honen bigarren ardatza. Gizarte mugimendu gisa sortu zen UEU, Euskaltzaindiaren eta Ikas en babesean, izaera horrek dituen abantailekin eta desabantailekin.
|
|
Irakasleen zerrenda osoak ikusteko jo
|
lan
honen bigarren liburuaren eranskinera.
|
2004
|
|
Hala ere, azken urteotan, sindikatuen eta lankidetza mugimenduaren artekoharremana, etengabe hoztuz eta makalduz joan da. Arrasateko kooperatibek jasanduten balioen galtzeak (ikusi
|
lan
honen bigarren puntua), bi joera horien artekotirabirak eragin ditu. Laburbilduz:
|
|
Izatez, adierazi dugun moduan (ikus
|
lan
honen bigarren zatian), kooperatiben balioen galtzea, langile eta kooperatiben organoen arteko urruntasuneanazaleratzen da: urruntasun horren zergatia, kooperatiba elkarteen handitzean datza.Adrian Zelaiak dioenaren arabera, «beharrezkoa da erabakitzeko guneetatik urruntasun hori konpontzeko tresna berriak bilatzea, eta bai, etengabeko arretaz, bazkidelangileek duten kontzientziazio eta kooperatibarekiko identifikazio maila ziurtatzea ere.
|
|
Horren harira,
|
lan
honen bigarren zatian aipatu dugunez, enpresa kooperatiboaren zuzendaritzan, gehiegikeriak gerta daitezke: irizpide ekonomizisten gailentzea, lan erritmo azkarrak, langileen esplotazioa, eta abar.
|
|
Hala ere,
|
lan
honen bigarren zatian zehatz adierazi dugu zein den gaur egungoArrasateko Taldeak duen arazorik latzena: zuzendaritzaren eta langile bazkideenarteko urruntasuna edo interes kontrajarriak.
|
2009
|
|
Ang Leeren 2000 urteko Crouching Tiger, Hidden Dragon litzateke horietako lehena. Gaur ikusi dugun Zhang Yimouren
|
lan
hau bigarrena.
|
|
Esku artean duzuen ikerketa
|
lan
honen bigarren bertutea Marc Bioscak eman dion funts teorikoa da. Horrek, batetik, zera esan nahi du:
|
2011
|
|
137 Gogoratu,
|
lan
honen bigarren kapituluan esaten genuen moduan, bake epaitegi txikiak eta ertainak edo handiak desberdindu behar ditugula. Lehenengoek oso langile gutxi daukate eta lan zama txikia izaten dute; bigarrenek, aldiz, justizia administrazioarentzat lan egiten duten pertsonala eta lanzama handiagoa izan ohi dute.
|
2016
|
|
Harrezkero, jendaurrean, dakigula, ez zuen sozialismo ereduari buruzko polemikarik izan, nahiz eta
|
lan
honen bigarren partean, 4 atalean, adieraziko dugun bezala, 1989tik aurrera behin eta berriz aritu zen garbi uzten ezker abertzalearen borrokaren ardatza nazio askapenak izan behar zuela eta ez sozialismoak eta gainerako izenondoek denak nahaste, beste horiek independentzia lortu ondoan eztabaidatzekoak eta ebaztekoak zirela eta, zapalkuntza nazionalaren egoeran beste hainbat naziotan jokatu izan...
|
2019
|
|
Hirugarren eta azken azpi helburua, gazteen eta helduen harremanak zeintzuk diren identifikatu eta konparatzea izango da, euskal txiolarien edukitrukea baliatuz. Bestalde, esan beharra dago ere,
|
lan
honen bigarren mailako helburu bezala, gizarte zientzien etakonputazio zientzien arteko harremana sendotzea dela, gizarte ikerketarako bien arteko sinbiosia bilatuz.
|
2023
|
|
Ez dugu momentu honetan gauza handiagorik esango eta
|
lan
honen bigarren zatian sakonduko dugu honen inguruan finantza zaintzaren esparruan gelditu baitirelako kontrolerako neurri finantzario guztiak.
|
|
" Finantza autonomiaren printzipioa, aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren printzipioen esparruan". EKk ez du printzipio hori jasotzen eta KAren doktrinak ezarri egin du(
|
lan
honen bigarren zatian esan dudanez). EAEko legegileak finantza autonomiaren printzipioari garrantzia eman nahi izan dio, esparru ekonomiko finantzarioa eta aurrekontu esparrua antolatzeko eta kudeatzeko ahala aitortuz.
|
|
EKren arabera, Estatuak jarduera ekonomikoaren plangintza orokorrari buruzko oinarriak zehazteko eta horren koordinazio orokorra egiteko eskumen esklusiboa dauka (149.1.13 artikulua). Horrez gain,
|
lan
honen bigarren zatian garatu den bezala, Estatuak solidaritate printzipioa eragingarritasunez beteko dela bermatu behar du. Toki ogasunei dagokionez eta toki autonomiaren inguruko aipamen guztiak kontuan harturik, EKren 133.1, 149.1.14 eta 149.1.18 artikuluen arabera, toki ogasunei dagokien arauketaren oinarriak Estatuak zehaztuko ditu.
|
|
Momentu honetan, toki erakundeen finantza jardueraren inguruan argia emateko asmoarekin
|
lan
honen bigarren zatian aipatutako eskema berdinari jarraituz, toki erakundeen finantza jarduerari buruzko arauketaren inguruan laburpen txikia egingo dugu:
|
|
Toki autonomia ere urratzen da bakar bakarrik gai horietan uzten duelako plangintzaren neurri murriztaileak, bestela esanda, horretan murrizten duzu edo ezer. Hortaz, defizita murrizteko erabakiak hartzeko orduan ere toki erakundeek eskuak lotuta izango dituzte (honen guztiaren inguruko azterketa
|
lan
honen bigarren zatiko bigarren epigrafean jorratuko da).
|