Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Lehenik eta behin, nazionalismoa zer den esatera ausar gintezke, horretarako gai honi buruz egindako ehundaka lan ezberdinek proposaturikoen artean, nahiko irizpide zabala aukera baitaiteke; baina iruditzen zaigu ezen, nazionalismoaren edozein definizioren gakoa, nazioaren definizioa emateko orduan aurkituko dela ezinbestean. Egoeraren zailtasunaz ohar gintezen, Delannoi k nazioaren honako definizio, biribila?
‎Oso luze joko luke egindako lanen zerrenda egiteak, eta guk bakar batzuk aipatu besterik ez dugu egingo. Klasikoen jarrera ezagutu nahi izanez gero, Marx-en eta Engels-en lan ezberdinetara jo dugu (nazioaren gaiari buruzko erreferentzia asko aurkituko ditugu, nahiz eta horretaz sistematikoki ezer idatzi ez): La ideología alemana.
‎Ediciones Península. Lehen aipaturiko DELANNOI eta TAGUIEFFen liburuak lan ezberdinak jasotzen ditu eta hauek, hemen azaletik ikusitako horietaz gain, interesgarriak diren taxonomien azterketa ezagutzeko aukera eskaintzen dute. Nazionalismoaren sailkapen ezberdinak direla eta, hurbilpen azkarra nahi izanez gero, ikus ODRIDGE, A.W. (1987):
2001
‎Horietan prozesu psikosozial ezberdinak aztertu dira: jarrerak, adibidez, azterketa gehienetan sartzen dira, horrela lan soziolinguistikoak direnekin konparagarritasuna izateko; motibazioa ere gehienetan aztertzen da, literatura orokorraren tradizio nagusiarijarraituz; bestelako prozesuak ezberdinak izan daitezke lan ezberdinetan.
‎Gorago esan den bezala, hizkuntz erabilera ikertzen duten bi eremu teorikodaude, lehenengoa aurreko azpiatalean azaldu dena (komunikazio eremu teorikoa), eta bigarrena, hizkuntzen jabekuntza eremu teorikoarena, ondoan aztertuko dena.Eremu teoriko honen gaur egungo egoera azaltzeko lan ezberdinak erabil daitezke, eta horien artean aipagarrienak ondorengoak dira: 1) Gardner eta Clement ek (1990) egindako. Social Psychological Perspectives on Second Language Acquisition, izeneko lana, Handbook argitalpenenean jasotzen dena, eta gerorago Valencia (1992) ikerlariak psikologia sozialari buruz euskaraz argitaratu zuen eskuliburuanerabiliko duena; 2) Clement eta Noels ek (1996) eginikoa. Corolarios y Consecuencias de la Comunicacion Intergrupal?
2002
‎Eskribauen aurrean egindako protokoloekberebiziko aberastasuna dute horrelako lan bat egitean. Gero eta gehiago, Antzinako Erregimeneko gizartea aztertzeko protokoloek daukaten baliagarritasunaadierazten ari dira lan ezberdinak. Ezkontza kapitulazioek, testamentuek, bainabaita ere lurren edo beste edozein ondasunen salerosketa kontratuek, zentsuek, obligazio gutunek, eta abarrek posible egiten dute lehen aipatutako prozesu horipausoz pauso jarraitzea; eta etxearen gobernua zertan gauzatzen zen ulertzen laguntzen dute.
2005
‎Talde heterogeneoak lan ezberdinak eginez: ikastalde bakoitzean ikasleenaniztasuna dago eta talde bakoitzak lan ezberdin bat egiten du.
‎Talde heterogeneoak lan ezberdinak eginez: ikastalde bakoitzean ikasleenaniztasuna dago eta talde bakoitzak lan ezberdin bat egiten du. Adibidez, talde batek Hizkuntza lantzen du, beste batek Matematika eta, azkentaldeak Ingurunea.
‎Irakaslebatek zuzendari kargua onartzen duenean, lan berri batean integratu behar du.Zuzendariaren lanak eta irakasleen lanak ez dute zerikusirik. Bi lan ezberdin dira.Beraz, zuzendari berri batek bere lana nola bideratu ikasi behar du laneko lehenhilabeteetan. Zuzendariarentzat lehen ikasturtea oso gogorra da, lanak zer ekarrikodion oraindik ez dakielako (informaziorik eza, formaziorik eza, ardura asko, lanugari, tentsioa, eta abar).
2009
‎Gainera, ez daude zenbatuak BD 7 eta BD 81eko partaideak, lehenago beste batailoietan erearituak baitziren lanean Hego Euskal Herrian. Horregatik geroago agertuko diren hainbat koadrotankopuru ezberdinak jasotzen dira, prisionero berberak, eta batzuetan batailoi berberak, lan ezberdinetan aritu zirelako.
‎Horren inguruan, Euskal Herriko eremuei dagokienez, oraindik ia ez da ikerketarikegin, baina zenbait datu daude jadanik: Langraizko prisioneroek espetxe berriareneraikuntzan parte hartu zuten (Monego, 1998), Lizarran, Iratxeko monasterioanzeuden prisioneroek, berriz, Aiegi eta monasterioaren arteko errepidea egin zuten, eta Iruñeko prisioneroak, berriz, lan ezberdinak egitera atera zituzten kontzentrazioeremuan zeuden bitartean. Deustuko kontzentrazio eremuari dagokionez, lanezberdinetan aritu ziren prisioneroak:
‎Bestalde, espetxe guztietan lan ezberdinak egin zituzten giltzapeturiko presoek, askotan espetxe beraren funtzionamendua martxan jartzeko, bertako baratzeetan, garbiketan edota janari prestaketan. Lan hauek mantendu egin ziren presopolitikoen kopurua jaitsi egin zenean, eta zigorrak gutxitzeko helburuarekin XX.mendearen bukaera arte mantendu egin dira, espetxeetako funtzionamendukozutabe garrantzitsuenetako bat izanik.
‎Azken horren arabera, 1915 eta 1920bitartean jaiotako mutil gazteek berriro egin zuten soldaduska armadafrankistan, aurretik bete gabe edota errepublikaren alde egina baldin bazuten.Horietako gehienek aldez aurretik Langile Batailoietan bortxazko lanak eginakzituzten, eta berriro ere irizpide politikoekin sailkaturik eta «desafecto» moduanhartuta kontzentrazio eremuetara bidaliak izan ziren (Mendiola eta Beaumont, 2006). Bertan jaio berriak ziren Batallones Disciplinarios de SoldadosTrabajadores (BDST) izenekoetan sartu eta lan ezberdinak egitera joan behar izanzuten, berriro ere. Batailoi hauek sortu berria zegoen Jefatura de BatallonesDisciplinarios y Campos de Concentracion menpe gelditu ziren, urtebeteberanduago sortu ziren batailoiekin batera.
‎Gerra bitartean ere, 1938an, bortxazko lanen beste modalitate handia martxanjarri zen, jadanik epaiturik eta zigorra betetzen ari ziren presoentzat diseinaturikoa.Milaka presok, bereziki kondena baxua zutenek, Lanaren bidez Zigorra Berrerosteko Sistemaren barrenean (Sistema de Redencion de Penas por el Trabajo delakoan) lan ezberdinak egin behar izan zituzten, batez ere gerra ondoko urteotan.1938tik 1943 arte, gero eta preso gehiagok hartu behar izan zuten parte sistemahorretan, azken urte horretan kopuru gorena izan arte: 27.884 preso, alegia (PradaRodriguez eta Rodriguez Tejeiro, 2003:
2015
‎hitzak nondik lortu (normalean maiztasun altukohitz orokorrak dira, baina funtzio hitzak izan gabe eta beste hizkuntzetan esanahirik ezdutenak), bilatzaileek behar den hizkuntzako testuak soilik itzultzea nola lortu (bilatzaileenaukera baliatu ohi da, baina hizkuntza batentzat ez dagoenean hizkuntza iragazteko hitzakgehitzen zaizkio hitzen konbinazioari),, hazi? hitzen zerrendaren luzera (luzera oso ezberdinakerabiltzen dira lan ezberdinetan), konbinazioen luzera (2 eta 4 artean erabili ohi da), zenbatbilaketa egin (5.000 eta 30.000 artean egin izan dira), emaitzetatik zenbat jaitsi (lehen 10aknormalean)...
2017
‎Azken urteotan eskantsio automatikoaren inguruan lan ezberdinak egin dira. Lan hauetan, hitz sekuentziabat sarrera gisa jasota, hauek jarraitzen duten azentu sekuentzia itzultzea izan ohi da burutu beharrekoataza.
2019
‎Artikulu honetan, GizarteZerbitzuetan, esku hartze komunitarioa garatu dadin, eman beharreko hausnarketa egin ahal izateko, kontuan eduki behar diren eztabaiden gakoak azaleratu gura dira. Horretarako, Gizarte ZerbitzuenEuskal Sistema arautzen duen 12/ 2008 LEGEA eta horren inguruan egin diren lan ezberdinak aztertudira, perspektiba komunitario batetik, Gizarte Zerbitzuek behar duten berrantolaketa eta eredualdaketan, kontuan izanak luketen eztabaidei bide emateko.
‎Azkenfinean lan honetako datuak erabili ditugu bakarrik eta aztertutako neurriak bakarrik kasu honetan horrela erantzuteagerta daiteke. Horregatik, 3.1 atalean azaldutako neurri guztien azterketa sakon bat etorkizunean egiteko asmoadugu, objektibodun zein subjektibodun etiketazio lan ezberdinekin. Baina subjektibodun lanetan arreta handiagoajartzea espero dugu, gutxiago aztertu den eremu zail bat delako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia