2008
|
|
Edonola ere, bai beren materiala sortzen duten ikastetxeek, bai irakasteko metodologia berriak erabiltzen dituztenek ere testuliburuen sailkapenei jarraitzen diete zein idazle landu erabakitzeko. Ondorioz, esan daiteke testuliburuek zeregin garrantzitsua dutela egungo didaktikan; ikasgelako metodologia eta
|
lan
egiteko modua zehazten dute, ikaslearen eginkizuna (pasiboa edo aktiboa) erabakitzen dute, eduki kontzeptualak edo komunikatiboak lehenesten dituzte... Gainera, testuliburuek definitzen dituzte euskal idazlerik esanguratsuenen erdiguneak, eta irakasleek erdigune horiek indartzen dituzte.
|
2015
|
|
Etnografia aldetik be prozesua orduantxe nagusitu zan, eta 1986an Atlasa egiteko asmoa aurkeztu zanean, Labayrun etnografiako sail bat geunkan. Beste Etniker taldeak euren ikertzaileak baeukezan, baina ez egozan eratuta departamentu baten
|
lan
egiteko moduan. Departamentuak alde onak daukaz:
|
2019
|
|
Gaiaren inguruan ikertu ostean, oinarri teorikoek gure hipotesia sendotzen dutela deritzogu. Hori dela eta,
|
lan
egiteko modu honi ateak irekitzeari egoki deritzogu, 20 urte baino gehiago dituen liburuari ikuspegi berritzaile batetik begiratzeko, zoritxarrez gaurkotasun handikoa den arazoari literaturaren bidez lantzeko bidea iradokiz. Lan honetan, tratu txar psikologikoen alderdiari eutsiko diogu, berez ez baita tratu txar fisikoen aipamenik egiten eleberrian zehar, eta ez dago horren zantzurik, pertsonaiak intentziorik falta ez badu ere.
|
2021
|
|
Hala ere, testuliburuak edota norberak prestatutako eta urteetan erabilitako materialak segurtasun handia eskaintzen duten" salbamendurako oholak" izaten direla askotan irakasleetzat dio parte hartzaileak, eta diziplinartekotasunera zein metodologia aktiboetara igarotzeak horri uko egitea eskatzen du hein handi batean. Horrez gain, lanbidea eta
|
lan
egiteko modua asko aldatzen duten metodologien aldeko apustua dakar eta, besteak beste, beste lankide batzuekin programazioak sortzera, partekatzera eta adostera darama profesionala. Azaltzen duenaren arabera, denak ez daude horretarako prest, eta aldaketa horrek ziurgabetasun handia sor lezakeela ohartarazten du:
|
|
Hainbat ikastetxe jabetu dira horretaz azken urteotan, eta espazioak89 eta darabilten pedagogia hurbiltzeko egokitzapenei ekin dieten zentroak geroz eta gehiago dira. Batetik,
|
lan
egiteko moduak ugaritu dira eta horrek pentsamendu konplexuagoa eskatzen du; bestetik, hezkuntza zientzien alorrean aprendizaiari buruzko teoria eta aurrerapen berriek hezkuntza testuinguruak berpentsatu eta diseinatzeari ateak ireki dizkiote; eta, azkenik, sareko teknologia berrien eta interneten aurrerapen azkarrak ikaskuntza gertatzen den espazioak aldatzea eskatu du (Hod, 2017).... Hala ere," berrikuntza ekosistema" horiek ez dituzte ikastetxe barruko premiek soilik motibatzen; izan ere, faktore exogenoak aintzat hartu behar dira
|