Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎Hildako ordu horietan egiten dena, gurasoak eta hezitzaileak hainbeste kezkatzen dituen gaia, askotarikoa da. Hainbat gaztek erantzun dute, besteak beste, buelta bat ematera, hurbileneko jolas aretoetatik pasatzera, lagunekin hitz egitera, Interneten txateatzera edo eskolako komunetan erretzen gelditzera joatea. “Ikasle multzo batek ez du eskoletan tokirik aurkitzen arrazoi askorengatik, baina, nolanahi ere, ikastetxeak ez die ematen ikasleek bilatzen dutena eta errazena aukeratzen dutena, ikasgeletan ez aurkeztea”, dio Madrilgo Erkidegoko Katedradunen Elkarteko (Ancaba) lehendakariak, María Pilar Caverok.
2006
‎Sofa “aretoko erregetzat” hartzen da, etxean aisialdiko jarduera asko egiten baitira han: telebista ikusi, irakurri, musika entzun edo familiarekin eta lagunekin hitz egin. Gainera, aretoko dekorazioaren ardatzetako bat da.
2007
‎Hain zuzen, tentsioa sortzen da bi espazioen artean eta tentsioa erlazioetan, batez ere arazoak dituzten familietan. Gurasoekin eztabaidarik izanez gero, ikusi dugu gazteak berdinen munduan babesten direla, familiaren espaziotik alde egiten dutela, gelara joan eta Messenger en zehar lagunekin hitz egiten dutela. " Normalean, bi gurasoek nahi dutena jartzen dute telebistan, eta kumeak mugitu behar du ordenagailua zer nahi duen ikusteko" Beste batzuetan, ez da tentsio larririk izaten, eta, besterik gabe, ez zaie gustatzen gurasoek gaueko hamarretan aretoko telebistan jartzen duten programazioa, hau da, 16 urteko mutilak, gurasoen gustu berekoak ez direnak.
2009
‎Inkestaren arabera, gazteen %81 gizarte sareren baten erabiltzaileak dira, hau da, beren adinari, bizilekuari edo ikastetxeari buruzko informazio pertsonala eskaintzen duten profila dute, eta, horri esker, bideoak eta irudiak gehitu edo iruzkindu ditzakete. Haien% 92k onartzen du ia egunero erabiltzen dituela aplikazio horiek lagunekin hitz egiteko. Facebook eta Tuenti dira ezagunenak, YouTube eta Messenger atariekin batera.
2010
‎Internetetik kanpoko esku hartze maila bera mantendu behar dela azpimarratu nahi dugu. Zuk ez bazenu mikrofonorik jarriko parkeko bankuan, non zure semeak edo alabak arratsaldeetan lagunekin hitz egiten duen, ez dituzu sarean erregistratu behar zure elkarrizketak. Baina, era berean, arrotzekiko harremanari ere aurrea hartu diozu, eta zein baliabide erabili behar duzun adierazi.
2012
‎Cubren necesidades, satisfacen intereses y acceden a servicios on line, cada vez más frecuentes entre las administraciones públicas y el sector privado. Telefono mugikorrari dagokionez, ezinbestekoa da edozein lekutatik komunikatzeko, familiarekin edo lagunekin hitz egiteko, eta baita laguntza eskatzeko eta jasotzeko ere, telelaguntzaren kasuan bezala. Arrazoi horiek direla eta, teknologia berriak garrantzitsuak dira adinekoentzat, baina UDP gogoratzen dute, «zaharrenek justifikatzen dute gastua», teknologien erabilerak bere helburuak betetzen baditu, eta sozialki aktibo egoteko modu gisa hartzen dute.
2020
‎Larrialdia larria bada, 112 telefono zenbakira deitu behar da. Zenbat lagunekin hitz egiten duzu egunean. Eguneko dei kopurua bakoitzaren konplexutasunaren araberakoa da.
2021
‎“Normalean, lasaitasun hori ematen dien ingurunea dute: mahaia, ohea… lagunekin hitz egiten dutenean egiten duten bezala. Ikusten gaituzten baino gauza gehiago kontatzen dizkidate”, aitortu du.
‎Janariarekin eta emozioekin gauza bera gertatzen da. Irakurtzea, dantzatzea, paseatzea, ariketa fisiko bizia egitea, lagunekin hitz egitea, film bat ikustea… Garrantzitsua da eskura ditugun baliabideak izatea, gure emozioak kudeatzeko eta haiei erantzuteko. Positiboak zein negatiboak.
2023
‎Ikuspuntu fisikotik ez da gomendagarria, horrela organismoa nekatu egiten baita eta errazagoa baita lehenago lo hartzea eta hobeto atseden hartzea, kalera irteten delako baizik. Gorputza lantzea bezain garrantzitsua da adimena lantzea; adinekoak paseatzen diren bitartean, bizilagunekin, lagunekin hitz egiten dute, eguzkia hartzera esertzen dira… Lo egiteko baldintza ezin hobeak lortzea. Atsedenerako baldintza egokiak lortzeko, erosotasun handiena bilatu behar da, bai ohean bertan, bai lo egiteko erabiltzen diren izara eta pijametan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia