Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2023
‎Kontzeptuari dagokionez, TFAOen 188 artikuluak (eta TLOren 183 artikuluak) esandakora jo behar dugu: " Tributuzko arau hausteak dira foru arau honek, besteren batek edo legeek zehatu eta tipifikatutako egite zein ez egiteak.
‎Behin zorra ordaintzeko borondatezko epea igarota, Bizkaian kasu guztietan eta gainerako lurraldeetan likidazioen kasuetan, edota Araban, Gipuzkoan eta lurralde erkidean autolikidazioa ordainketarik gabe epez kanpo aurkeztu denetik aurrera nahiz autolikidazioa epe barruan baina ordaindu gabe aurkeztu bada ordainketa egiteko borondatezko epea amaitu denetik aurrera, orduan betearazpen aldia hasiko da. Behin betearazpen aldia hasi eta gero, premiamendu prozedura abian jarriko da, betearazpen aldi horren barruan, baldin eta betebeharpekoak ez badu zorra ordaindu eta Administrazioak zordunaren ondarearen aurka jo behar badu zorra kobratu ahal izateko. Horretarako, titulu betearazlea behar da, hots, premiamendu probidentzia behar da.
‎Okerrak zuzentzeko prozedura erabil daiteke Tributu administrazioak emandako egintzen oker material, aritmetiko edo egitezkoak soilik zuzentzeko. Autolikidazioak zuzentzeko, betebeharpekoak uste duenean bere bidezko interesei kalte egin zaizkiela, ordea, Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 116.4 artikuluak eta Bizkaiko TFAOren 118.2 artikuluak ezarritakora jo behar du (autolikidazioa zuzentzeko idazkia).
‎Administrazio zuzenbidea, berriz, administrazio egintza edo prozedura kontzeptuen inguruan eratu da jakintzagai juridiko gisa. Tributu zuzenbidearen kasuan, ordea, ez dago hain garbi norantz jo behar dugun.
‎G Uztailaren 2ko 4/ 2004 Errege Lege dekretua, Prestige itsasontziaren istripuak eragindako kalteei lotutako neurri jakin batzuk hartzeari buruzkoa (Gobernuak errege lege dekretura noiz jo behar duen argiro erakusten duen adibidea).
‎horiek zehazteko orduan zehaztu gabeko kontzeptu juridikoetara ere jo dugula. Beraz, Konstituzio Auzitegiaren interpretaziora jo behar dugu berriro ere. Lan horretan aitzindaria KAren uztailaren 28ko 32/ 1981 epaia izan zen.
‎Txostena derrigorrezkoa da, horrela adierazten baitu TAOLren 13 artikuluak, baina txostena emateko eperik ez du zehazten eta txostenak duen eragina edo sortzen dituen ondorioak ere ez dira zehazten. APELra jo behar dugu orduan eta 80 artikuluari jarraituz: " Espresuki kontrakorik xedatu ezean, txostenak borondatezkoak eta ez lotesleak izango dira".
‎Hortaz, EAEko Autonomia Estatutuak esaten duenaz gain, zuzenean LHLra ere jo behar dugu. LHLren helburuetariko bat, LARREA JIMENEZ DE VICUÑAri jarraituz, Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideen eta lurralde historikoetako foru organoen arteko harreman esparrua arautzea da274 Ondorioz, ez du sartzen udalerriei dagokien erakunde mailaren erregulazioa, LAMBARRI GOMEZek esan bezala, legegintzaldiko legegintza egutegian jada jasota baitzegoen275.
‎Gaur egunean indarrean daukagun Ekonomia Itunak, bere aurreko guztiak egin zuten bezala, ez ditu bestelako ahalmen ekonomiko eta administratiboak zehazten eta aurrekari historikoetara jo behar dugu horiek zehaztu ahal izateko. Ondorioz, ENDEMAÑO AROSTEGUIren ondorio berdina aipatu behar da:
‎Berriro ere kontrolaren inguruan hitz egiten hasteko, KAren 4/ 1981 Epaiera jo behar dugu, toki administrazioen kontrol sistema egituratzen duen funtsezko tresna bilakatu zelarik. Zorpetzearen inguruan EKren aurretiazko egoeraren garrantzia adierazi behar da.
‎Gai honen inguruan, legeria aplikatu aurretik berriro ere KAren otsailaren 2ko 4/ 1981 Epaira jo behar dugu. Epai horretan, behin baino gehiagotan aipatu dugunez, honakoa aitortzen da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia