2001
|
|
fabula barruko pertsonaia bat dela fokalizazio ekintza horren subjektua edota fokalizatzen den hori psikeari (sentimenduak, pentsamenduak,...) dagokiola?, ala biak? Erantzuna, Genette ren lanari begiratuz gero, badirudi nahiko zaila gertatzen dela, eta berak ere barru fokalizazioa definitzeko Barthesek proposaturiko narrazioaren" modu pertsonalera"
|
jo
behar du, hau da, testua lehenengo pertsona gramatikalera pasa daitekeen neurrian bakarrik esan daiteke barru fokalizazioa duela.
|
2003
|
|
Unax bere logelan zetzan, jantzi berri, pentsakor. Nora
|
jo
behar zuen?, zelan hasi?, aurkituko zuen. Ezin zezakeen astirik galdu; mugitzen hasten ez bazen ez ziren inoiz elkartuko.
|
2007
|
|
Behearen ganeak eta hormek bat egiten dabe, ezin jakin non hasten dan bat eta non amaitzen dan bestea. Goiak berak be buruan
|
jo
behar gaituala esan lei. Itogarria da gelako giroa.
|
2008
|
|
Baina gehienak bat zatozte esatean gaur egun biak uztartzera
|
jo
behar dugula. Horretarako, idazle batek aipatu du oso tresna erabilgarria izan daitekeela zerrenda adostu bat, irakasleek ere kalitatea eta erraztasuna biltzen dituzten liburuak zeintzuk diren jakin dezaten:
|
2009
|
|
Egun batzuetan sikatzen uzten zen lurra, area pasatu aurretik. Eguzkiak
|
jo
behar zuen buelta emandako lurra. Hala izerdia bota eta lurra emankorrago bihur zedin.
|
2013
|
|
Zapirain zaharraren kasuan, gerra zibilarekin mundua erabat aldatu zen, ezin zuen inolaz ere ulertu zer gertatu zitzaien, ezin zen arrazoizko hitzen bidez azaldu, adimen arrunt batek ezin zuen sinetsi. Horregatik, bertsotara
|
jo
behar zuen. Joxek sormenaren eta artearen hizkuntzara jo behar zuen.
|
|
Horregatik, bertsotara jo behar zuen. Joxek sormenaren eta artearen hizkuntzara
|
jo
behar zuen. Horrelakoetan galdera anitzak suertatzen dira.
|
|
Emozioak azaltzeko modurik ez zegoenean, Joxek bertso sormenera
|
jo
behar zuen. Kasu horietan bertsoa sortzea arima sendatzeko ukendua izan zitekeen (Hernandez 2011), beste modu batean sendatu ezin daitekeena sendatu ahal izateko.
|
2017
|
|
Modernismo goiztiarra, berriz, ereduaren krisialdiarekin batera sortuko da, hipotesiari eutsita ere, ez baita modu garbirik aurkituko munduari buruzko egia behin betikorik aldarrikatzeko. Nahi eta ezin horren ondorio zuzentzat
|
jo
behar ditugu zalantza modernista amaigabeak, eta erantzun ez asegarritzat munduko kontraesanak egia poetiko modura biltzeko ahaleginak. Premodernismotik modernismo goiztiarrerako aldaketan, beraz, eredu filosofiko gidatzailearen halako agortze bat egiazta dezakegu, areagotu eta muturreraino eramango dena hurrengo fasean, modernismo berantiarrean, alegia.
|
|
Tania ugazabandrearekin, esaterako, berekoi jokatu zuen Kepak. ...a, Kepak etsi egin zuen Tania anderearen limurtze saioen aurrean, eta bere amorantea bilakatu zen, modu horretan non jan eta lo egin ziurtatu egin zuelarik.176 Gerora, Kareen eta bera elkarrekin biziko zirela erabaki eta neskak galdetuta" ea ez zion penarik ematen emakume hura hain era latzean, ba tbatean eta besterik gabe, lagatzeak", hauxe erantzun zion Kepak," [b] izitzak aurrera
|
jo
behar duela beti, aldatzen doan heinean ez dagoela geldirik geratzerik." 177 Zinismo gorritzat jo liteke Keparen jarrera hori. Baina Taniarekiko harremana truke ekonomiaren esparru soilera mugatuta egonik, aldeetako batek truke harremana bertan behera uztea konpromiso urraketatzat har daitekeen heinean bakarrik esan ahal da Kepak zinikoki jokatu zuela.
|
2018
|
|
Gorriz zeuden semaforoetan geldi geldi geratu eta berdez jartzen zirenean bizkor ibiltzen hasten zen, txitean pitean atzerantz begiratuz ero moduan. Burua beste pentsamendu batzuetan edukitzea ez zen ezertariko eragozpena, bere oinak tapa tapa joan zitezen itxaroten zituen tokira, bazekielako noruntz
|
jo
behar zuen; inork ezustean gelditzen ez baldin bazuen behintzat.
|
2021
|
|
Hortaz, metodologiari eskainitako azpiatalean NE1 ek adierazitakoaren ildotik, literatura ulertzeko beste modu batzuetara
|
jo
behar dugula ikusten da. Zentzu horretan, GE4 k azaltzen duenaren arabera, literatura adierazpen idatziarekin eta bere eragite esparru estuarekin lotzea akats handia izan da gure gizartean.
|