Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2001
‎Txikitan eskolan egon nintzen eta gaztetan gerran. Baina gerra ez zen egoteko leku ona, jendea bat batean hiltzen zelako. Horregatik itzuli nintzen, aroztegian hasteko.
‎Ia sumakabean erran nahi nuen. Jende guzia, emakume jendea batez ere, jo eta kea aritu baitzen, egiteko bakarra zutela gogoan: gure ezkontza.
2003
‎Taberna omen da adierazgarrienetakoa. " Taberna beti izan da Euskal Herrian, eta oraindik ere bada, ez ardoa edateko leku bat bakarrik hori izan daiteke alderik arbuiagarriena, soziabilitate gune garrantzitsu bat baizik", dio historialariak, azpimarratuz haietara beti joan izan dela jendea batez ere elkarrekin edatera eta elkarri gauzak adieraztera.
2004
‎" Lortuko degu baina denok alkartuta", baina denok elkartzeko ikusi behar baditugu Arnaldo, Josu Jon eta Errazti mahai berean jai daukagu. Aldiz, aurrera egin daiteke jendeak ikusten badu hiru horiekin identifikatzen duen jendea bat eginda, eta horren eredu da bertso eguna, han biltzen garelako afaritan tendentzia guztietako euskaldun abertzaleak. Beraz, Bertsozale Elkarteak eta baita bertsolari guztiok ere ardura handia dugu, eta subjektu politiko inportante bat izango gara prozesu hori hasten denean.
2005
‎Egubakoitzetik sumatu zen jendea batera eta bestera; egubakoitzean Monterronen egin ziren diapositiba emanaldi biak –Marron en Patagonia eta Marinen Euskal Herriko ibilbideak– jendez gainezka egon ziren eta gauean Monterron parkean egindako musika kontzertuetara ere jende mordoa gerturatu zen: Garik aspaldiko kanten bertsio bereziak egin zituen –tartean, Aitormenarena– eta Babacar & Diengoz talde senegaldarrak, kostata, baina jendea dantzan jartea lortu zuen.
2006
‎Zaldunak eta jauntxoak ere pozik ziren, merkatari eta elizgizonak bezala, ugazabei ere ondo etortzen baitzaizkie jendearen pozak eta ondasun banaketak –oiloak ere esan omen zuen: " Saldu behar ez bada ere neur dadila garia", neurtzen denean garia edota banatzen direnean ondasunak, beti erortzen baitira lurrera apurren batzuk– Baina, ondasunak eta diruak eskuz esku aldatu eta jendea batetik bestera ibiltzeaz gain, baziren ezkutuko beste arrazoi batzuk elizgizonei eta herrialdeko agintariei Tro Breiz begikoa egiten zietenak.
2007
‎Ib., 292 Barère k hizkuntzaren mundu ikuskeraren filosofia, «le pouvoir de l, identité du langage» berebizikoa, «l, empire du langage et de l, intelligence» jendea bat egiten duena, propio azpimarratzen du, atakatzeko egiten badu ere: «Dans les départements du Haut et du Bas Rhin, qui a donc appelé, de concert avec les traîtres, le Prussien et l. Autrichien sur nos frontières envahies?
2008
‎Begira, bai, baina saltzaileak kexu dira gutxi saldu delako. Salerosketa gehienak 07:30 eta 08:30 artean egiten dira, eta eguerdirako jendea batez ere begira dago. Pagotxaren zain.
‎Ikastaroez gain KZgunean nabigatzeko aukera dago. " Nabigazio gelan zazpi ordenagailu ditugu, eta jendea batez ere arratsaldetan etortzen da. Bestalde, prestakuntza gelan, ikastaroetarako, hamar ordenagailu ditugu", diosku Izaskun Hernandok.
‎Harrigarria egiten zen oraindik ekialdearen eta mendebaldearen artean zegoen aldea. Mendebaldean harrizko eraikuntza handiak, eleganteak, argiz inguratuak, autoz beteriko kaleak, kale zabalak, jatetxeak, tabernak edonon, jendea batera eta bestera gelditu gabe. Europa modernoko hiri bat.
2009
‎" Osasun arloko langileak lanean ikusten zenituen, eta argi zegoen beste erritmo bat zutela. Hasierako egunean hemengo erritmoarekin hasi ginen, gauzak segituan egin nahiean, baina ikusten duzu han beste lan erritmo bat dutela eta horretara moldatu behar zarela". Era guztiko arazoakBereziki 4x4ko ibilgailuetan jendea batetik bestera eramaten ibili dira. " Parkea handia da, eta kilometro horietan guztietan laguntza behar izaten zuen jendeak.
2010
‎Aurreikusi uste nuen zein ondorio izango zuen burutu asmo nuenak, zenbateraino aldaraziko zuen ordura arte bizitzatzat nuena. Filmetan horrenbeste bider ikusi ditugun kaleotan jendea batera eta bestera doa. Badirudi ez dutela beste egitekorik, kalean gora, kalean behera ibiltzea besterik.
‎Leku horietan hirietako bizimodua arrotza da, eta hirietan ikusteko zailak diren hainbat fenomeno gertatzen dira: ez da harritzekoa adin desberdineko jendea batera ikustea, herritarren artean hirian ez dagoen harremana dago... Horrez gain, gero eta hiritar gehiago etorri dira herri txikietara bizimodu lasaiago baten bila eta nahasketa interesgarria gertatu da.
2012
‎Herriak kanal beltz bat zuen, bai eta ibai bat ere, tintearen kiratsaz ubeldurik zihoana, eta horrez gainera, leihoaz betetako eraikuntza pilo bat; hauetan matraka eta dardara itzela zegoen egun osoan, eta lurrun makinaren pistoia gora eta behera ari zen lan gogaikarrian, erotasun malenkoniatsuak hartutako elefante baten burua bailitzan. Herriak kale handi mordoxka zeukan, bata bestearen antzekoak, bai eta kale txiki mordoxka ere, bata bestearen antzekoagoak, eta bertan bizi zen jendea bata bestearen antzekoa zen, ordu berberetan sartu irteten zen eta hots berberak egiten zituen espaloi berberetan, lan berdina egitera zihoala. Egun bakoitza lehengoaren eta ondorengoaren antzekoa zen jende horrentzat, eta urte bakoitza aurrekoaren eta hurrengoaren kopia.
‎Lip dub a bazkalostean grabatuko zen baina goizean goizetik nabari zen mugimendua kalean. Polita zen jendea batera eta bestera ikustea, dena prestatzen, gauzak atontzen, beharrezko arropak eta tramankuluak inguratzen. Azken batean, hura ez zen bideo arrunt bat.
‎Kontzertuak 17:00etan hasiko dira Etxe Zuriko gunean, baina Frontoi Txikiko gunekoekin txandakatuz joango dira; hau da, batean kontzertua bukatzen denean, bestean hasiko da eta horrela hurrenez hurren. " Gisa horretan, mugimendua sortu nahi dugu herrian, kontzertuak ikustera gerturatzen den jendea batetik bestera mugitu dadin", dio antolatzaileak.
‎Marinel jertse urdina, galtza argi batzuk, larruzko berokia, artilezko txano gorria. Goiz den arren badabil jendea batera eta bestera, hodei zuriak ezpainetan, tenperaturak hortz artean izoztutako irribarrez elkar agurtuz.
2013
‎Amerikan baina batez ere Afrikan, edonon aurkituko duzu jendea batetik bestera mugimenduan, beren betiko lurretatik kanporatu dituztelako. Ez da begirunerik inoren eskubide ez historiko eta ez kulturazkorentzako.
‎Ez da zuzena, soilik zenbakien araberako manifestazioak aintzat hartzea. Gaur egun jendea batez ere zerbaiten kontra manifestatzen da, ez hainbeste zerbaiten alde. Maleruski hala da.
‎«Castell»ak jendea bata bestearen gainean jarriz eraikitzen dituzten dorreak dira; Kataluniako herri eta hirietan egiten dituzte, eskuarki jaietan, eta hamar mailarainokoak ere izaten dira. «Castell»ak egiten dituzten bitartean, hainbat herri melodia jotzen dituzten «gralla» izeneko dultzainarekin.
2014
‎Lehen ordu erdia korrika egin nuen. Uste baino jende gehiago zebilen ordurako, adineko jendea batez ere. Astiroago joaten hasi nintzen, ordea, zalantza ere egin bainuen halako batean, ez ote nuen umea atzean utzi.
2015
‎–Oso interesatuta zeudek, goiko jendea batez ere, eta txosten politiko interesantea egin genezakek. Hiretzako ere, hemendik ondo atera nahi baduk behintzat, baliagarria izan daitekek.
‎Gaur egungo gizartean ohikoa da jendea batetik bestera ibiltzea eta lekuz aldatzea. Lana dela, ikasketak direla, kirol jokoak eta kultura ekitaldiak direla, jaiak eta lagun giroko ibilaldiak direla... etengabeak dira joan etorriak eta bizileku aldatzeak.
‎LARREA, Jose Mari: . Momentu honetan pentsatzen duen jendea batez ere Nafarroan dago? (J.J.
2016
‎Amikuzeko euskararen ezaugarriak azaltzerakoan esana duzu Euskal Herrian leku gutxi izango dela jendea batetik bestera hainbeste mugitu dena, etxetiarren fenomenoa ere [urtetik urtera baserriaren jabearekin kontratua berritu behar zuten maizterrak asko ziren hemen] tartean dago, eta oso aniztasun handia daukala bertako euskarak.
‎Angelak bost urte zituen bainu bat hartzen ari zela leherketa ikaragarri bat entzun zuenean: oihuak eta nahas mahasa, jendea batetik bestera lasterka eta heriotza kontuak guztien ahotan. Ondoren jakin zuen erreberendoaren etxea zartarazi zutela.
‎Hala ere solidaritate barbaroak gero guztirako funtsezkoa izango den erakunde sozial bat sortu du: auzoa," the village community", non jendea batetik jatorriari gabe lurrari dagoen atxikia, 220 hori jabego komunala dena eta landu hala ustiatu komunalki egiten dena; bestetik etxearen independentzia eta norbanakoaren autonomia gordetzen dituena.221 Auzoak taldearen eta norbanakoaren joeren oreka ezarri du; lurraren jabetasuna eta elkarlana(" auzolana" uzta bildu, bideak urratu, urak kanalizatu) erakundetuz, elkarbizitza solidar... Berriz ere hamaika informazio interesgarri darabil autoreak Afrikako kabilen, Brasilgo tupien, Malasiako edo Kaukasoko menditarren, mir errusiarraren gainean, Euskal Herriko auzolana goraipatzen dugunean ahaztu behar ez genukeena.
2017
‎Zumaian ere izan zen gabarrari bat, senarrak emandako ontzia zerabilena jendea batetik bestera mugitzeko.
‎Antzinakoa egingo zitzaion Landerrengandik ez baleki azken boladan jendea kondoirik gabe hasi dela larrua jotzen; maiz behartu egin behar duzula –gazte jendea batez ere– kondoia erabiltzera, eta askok ez dutela kondoiarekin nahi izaten. Berari, ordea, oso laurogeiko eta laurogeita hamarreko istorioa iruditu zaio, Axik eta berak elkar ezagutu zuten garaikoa.
2018
‎Batzorde bakoitzak bere zeregina du. Zeregin horren baitan saiatzen gara jendea batean edo bestean kokatzen, duen gaitasun, zaletasun edo lanbidearen arabera. Hori guztia aldez aurretik antolatu behar da.
‎Izan ere, dena dago oso lotuta bizi garen sistema honetan: kapitalaren jabe diren eliteek dituzten enpresa eta multinazionalen sareei berdin zaie, dirua azkar lortzeko irrikaz, jendea batetik bestera desplazatzea, hiltzen bada ere. Baliabide naturalak ustiatzea, interes estrategikoak dituzten lekuetan gerrak sortzea, politika guztiz kontraesankorrak egitea, armak bidaltzea...
‎A, otsailaren hamalaua da, San Balentin. Egunean zehar, telebista irratiak maitasunaren egunaz esamesaka, jendea bata besteari zorionka; adarra jotzeko tonuan baten batzuk, egia esan.
2019
‎Behin eta berriz aritu gara, eta bahiketa gertatzen den arte ez da ezer ikusten. Bai, ikusten da jendea batetik besterako ibilian, baina bahiketarekin ez daukate inolako loturarik. Gainera, horien artean ez da afrikarrik agertzen.
2021
‎COVID alorrean Osasunaren Mundu Erakundeak duen mandatari berezi David Nabarrok atzo onartu zuen nazioarteko bidaiak ugaritu ahala, horien bidez izurria ez gehiago larriagotze aldera, ezinbestekoa izango dela nolabaiteko «ziurtagiriak» jartzea. «Ziur naiz, datozen hilabeteetan mugimendu handia izango dugu, eta jendea batetik bestera mugitu ahal izateko jarritako baldintzak, alegia txertaketaren gaineko nolabaiteko ziurtagiriak, garrantzitsuak izango dira».
2022
‎Plataformaren bisuala oso polita zen: gu kontzertua ematen, eta inguruan jendea bata besteari felazio bat egiten. Ia bi urtez aritu ginen halakoak egiten.
‎bertakoak eta inguruetatik etorritakoak; saltzaileak eta erostunak; jende pilatzeak, bultzakadak; solasak, bazterrero; fardelak, paketeak, saskiak; jatekoak, edatekoak eta askotariko bizigaiak; koloreak, usainak, argia, sargoria; lana eta jolasa. Bai, jolasa ere bai, mezatik irten direnean hantxe hasi baitira dantzan, plaza bete adineko jendea batik bat, horrek unibertsala dirudi, eguzki errukigabe baten azpian.
‎Bistakoa zen inork ez zuela hitzaldien berri, eta dama agurgarriek ez zekiten museoa existitzen zenik ere. Kontua hor geratu balitz, ez litzateke hain larria izango, baina, pentsa, jauna, jendea bat batean eserlekuetatik jauzi egin eta leihoetarantz joan zen korrika. Zer zegoen han?
jendea batetik bestera oinak uretan sartuta
2023
‎Bazkide ez ezik, beste zerbaitetan ere kide ziren Bixente eta Joxe; izan ere, biek batera egin zuten ihes Ipar Euskal Herrira, handik urte gutxira. da beren kamioia eta garraiolaritxartela erabiliko zituztela jendea batetik bestera eramateko, materiala mugitzeko, eta norbaiten atxiloketaren ostean, galdeketetan haien izenak agertuko zirelakoan egin zutela hanka. Ezin ziurtasunez jakin, Bixente ere duela lau bat urte hil baitzen, Hendaian, ihesi joan zenez gero Iparraldean geratu baitzen bizitzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia