Emaitzak: 5
2009 | ||
Hain zegoen ahul, une batzuetan lausotu egiten baitzitzaion begietara mahai luze argiztatu eta lorez apaindu hura, eta urrutitik helduko balitzaizkio bezala entzuten baitzituen gonbidatuen ahots ia ulertezinak. Zorionez, ez zuen gehiago hitz egin beharrik; nahikoa zuen bere irribarre oharkabe baina adeitsua, axolagabetasun berberaz | jasotzeko bai ministroaren ateraldiak, bai akademikoaren gogoeta pesimistak, gerra iragartzen baitzuen udaberriaren hasierarako. Pozarren zeuden, hala ere, biak ala biak anfitrioiarekin, beren buruekin baitzeuden pozarren. | |
2010 | ||
Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (amorrortu et al. 2009) izeneko ikerketa lan zabalaren helburuak nagusi bitan laburbildu daitezke: ...a zein baldintzatan, euskarara hurbiltzeko zer egiteko prest dauden ezagutzea ere. ikerlanaren xedeak kontuan harturik, erdalduntzat, euskara zertxobait jakinagatik, elkartruke komunikatibo sinpleenak aurrera eramateko gai ez dena hartu da. kasu askotan erdaldunak euskara ikasten aritu dira baina ez dute arrakastaz lortu hizkuntzaren jabe egitea. arestian aipaturiko helburuok betetzeko, bai datuak | jasotzeko bai aztertzeko, metodo osagarriak erabili dira. lehendabizi, eztabaida taldeetan partaideek eurek plazaratutako datuak modu kualitatiboan aztertu dira; ondoren, garrantzitsu jo ziren zenbait auzitan, eta galde sorta baten bidez, kuantitatiboki sakondu da. beraz, eztabaida taldea da datu kualitatiboak jasotzeko erabili den teknika. Jarrerak berez fenomeno konplexuak direnez, konplexutasun hori jaso eta aztertzeko asmoz, aurrez diseinatutako jarrera tipologia batetik abiatu ordez, partaideek eurek eztabaidetan, modu librean, plazaratutako ideia eta gaietatik, baita horiek adierazteko egindako berbalizazioetatik ere, abiatu da ikerketa hau. ikerketa kualitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek dira: | |
2012 | ||
Baina bestalde, bada bigarren ardatz nagusi bat ere, Parkeko erakundeen aburuz funtsezko aldagaia dena erakundeon garapenerako, hots, saretzen jarraitzea, bai zerbitzuak | jasotzeko bai egitasmo berriak elkarlanean lideratzeko, lankidetza mekanismo eta esparru berriak ezartzeko, atomizazioa gainditu eta sektore arteko lotura handiagoak lortzeko, lobby gisa gizarte antolatuan eta instituzioetan benetan eragiteko, etab. | |
2014 | ||
Hezkuntza sistemari dagokionez, berriz, lege horrek ezartzen du herritar guziek badutela eskubidea hezkuntza | jasotzeko bai euskaraz eta bai gaztelaniaz ere, irakasmaila desberdinetan. Baina? | |
Bertsolariak gorputzetik eta gorputzez antzematen du publikoa.Erne dagoenean bere gorputzak xurgatu egiten du publikoaren presentzia. Eraberean, publiko gisa, gu ere irekita gaude, prest gaude | jasotzeko bai arrazoiak, baisentimenduak. Emozioak gu harrapatzea nahi dugu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jaso | 5 (0,03) |
Lehen forma
jasotzeko | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
jaso bai | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
jaso bai arrazoi | 1 (0,01) |
jaso bai aztertu | 1 (0,01) |
jaso bai egitasmo | 1 (0,01) |
jaso bai euskara | 1 (0,01) |
jaso bai ministro | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |