Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Kantek ematen duen gizakiaren ikuspegiaren eta gure definizioaren artean, adostasuna dago puntu batean, eta banantzea beste batean. Adostasuna, bere arrazoimena (gure ‘gogoaren’ ordezko, nolabait) adimenaren (eta nahimenaren) gaineko jaun eta jabe izatean datza53 Urruntzea, adimenaren eta gizakiaren artean beste zerbait jartzean Kantek (gizakiaren fakultate — Vermogen— den arrazoimena54, hain zuzen), eta guk ez, gogoa (gorputza ere) gizakia delako, ez gizakiaren zerbait. Eta, batez ere, gure gogoaren izana, maitagogo denaren izana, guztiz desberdina delako Kantek giza fakultatetzat eskaintzen digun arrazoimenarekin erkatuz.
2003
‎25, 26 Aipatu adibidean eta antzeko beste batzuetan ikus daitekeen bezala, garrantzitsua da ekitate naturalaren kontra ez egitea, nahierarako legeetatik ateratako zorroztasun eta ondorio faltsuen bidez. Baina gisa bertsuan, tentuz ibili behar da lege naturalak nahierarakoen gainetik jartzean , harako legeren batek nahierarako legearen mugapenak gaindi ez ditzan, nahierarako legea lege naturalarekin bateratuz zehazten direlako lege bakoitzaren ondoreak. Bestela, kaltea nahierarako legeari bakarrik egiten zaiolakoan, lege naturalari ere egin dakioke.
‎Eurotan guztiotan ez dago horren moduko beste legerik, bere baitara hainbat zehaztasun hartzen duenik; beraren erregelak ere beste batzuentzat dira aplikagarri eta esparru zabaltzaile. Orobat jokatu da guzti guztiok ordenapean jartzean . Hala ere, amaigabea izango litzateke bakoitza zein ordenan jarri den xehe xehe ematea.
2004
‎bat, amaigabea, betierekoa, aldaezina, burujabea, ezagutza gorenekoa, ahalguztiduna bihurtu duenean. Bere Jainko matematikoari ezaugarri horiek izendatzean, naturatik kanpo jartzean , existitzen diren gauza guztien sortzailea egin duenean, elizak defendatzen duen Jainko pertsonalarengana hurbildu da berriro, saihestu nahi zuen tranpan eroriz.
2005
‎1 Tratatu honen izenburuan De iure belli jartzean , xedea dugu lehen lehenik, ea gerra zuzenik dagoen ikertu, eta, bigarrenez, zer den zuzen gerraren barruan. Bertan zuzenbidea ez da besterik zuzena dena baizik, eta hori ere, ezezko esanahian baiezkoan baino, hots, zuzena da zuzengabekoa ez dena.
‎Tratatu honen izenburuan De iure belli jartzean , xedea dugu lehen lehenik, ea gerra zuzenik dagoen ikertu, eta, bigarrenez, zer den zuzen gerraren barruan. Bertan zuzenbidea ez da besterik zuzena dena baizik, eta hori ere, ezezko esanahian baiezkoan baino, hots, zuzena da zuzengabekoa ez dena.
2006
‎Gauza bat ispilu bakar baten aurrean jartzean , gela argi batean, ez dugu irudi bakar bat baino lortzen, gauza islatzen duena: isla horixe bera har liteke hain zuzen gauzari loturiko izenaren adieratzat.
2007
‎Posizio horiek defendaezinak direla ikusten denean, egiaz, batek —bere aurpegia galdu edo lotsatu gabe— baztertu egin ditzake. Eztabaidaren zentzua, azken batean, batek bere ideiak bestearen kritiken aurrean jartzean bakarrik datza. Horri esker horiek argitu eta gogortu egiten dira, bai, baina ez dira produktiboki aurrera eramaten eta, horrexegatik, eztabaidak askotan emaitzarik lortu gabe eteten dira, hain justu baten eta bestearen iritzia zein den argitu eta gero.
2009
‎Polemika eta borroka ideologikoez osaturiko bide horretan, marxismoa bera berriztatu du Daniel Bensaidek, bertako dogmak auzitan jartzean eta —Historia Unibertsalaren filosofia bailitzan, pentsamendu zaharkitu bihurtzen zuten— irakurketa determinista eta teleologikoetatik askatzean ez ezik," denboren diskordantziarekin" aberastean orobat: Walter Benjaminen denbora mesianikoarekin edota kapitalaren zikloen eta krisien agindupeko erritmoan zatikaturiko denbora sozialarekin; ekologia eta feminismo kontuekin, demokraziaren inguruko gaiekin zabaltzean, unean uneko eztabaidekin hedatzean, kapitala —munduaren merkantilizazioa, pribatizazioa eta fetitxizazioa helburu duen botere anonimo, erotu eta erogarritzat hartua— auzitan jartzen duen karga subertsibo hori berrituz, haren kontra beste" espiritu komunista berri bat" altxatzean.
2011
‎[dagoela. Pentsamendua eta adimen logikoa abian jartzean , ordea ezer ez da bere buruaren berdina, zeren une oro eraldatzen [baita; heriok baino ez du lortzen berdintasun hori izate finitu baten denbora geldiaraztean. Parmenidesek, mugimendua baino harago denbora espazioa baino harago, betiko izatea aurkitzen du berberekotasun gorena.
2021
‎Jatorrizkoa eta etengabea den besteen esku hartze nahiz jarraitutasunak etikoki interpelatuta eta konpromisoan jarrita, nahi ala nahi ez, erantzun kizuna dugu amaraun erlazional gisa izendatu dugun trama komun horretan. Azken boladan ikusten ari garen legez, etxean geratzean, musukoa eta eskularruak jartzean , distantziak errespetatzean..., nahi ala nahi ez, konpromisoan jarrita gaude, denon eta bakoitzaren (bereziki zaurgarrienen) bizitzak baitaude jokoan. Gure jarraitutasun eta dependentzia askotarikoak kontuan izanik, halaxe gaude bizitzaren sostengurako ezinbestekoak diren bestelako dimentsioetan ere:
‎Erregimena auzitan jartzeko saiakera horrek, ezinbestean, arriskuak ere baditu. Subjektu hori ere egia erregimen horren baitan izan denez aitortua, egia erregimena ezbaian jartzean norbere aitortza eta egia ere ezbaian jar ditzake, sekulako kostu sozial, ekonomiko eta psikologikoekin (Butler 2012: 38).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia