2001
|
|
Kantek ematen duen gizakiaren ikuspegiaren eta gure definizioaren artean, adostasuna dago puntu batean, eta banantzea beste batean. Adostasuna, bere arrazoimena (gure ‘gogoaren’ ordezko, nolabait) adimenaren (eta nahimenaren) gaineko jaun eta jabe izatean datza53 Urruntzea, adimenaren eta gizakiaren artean beste zerbait
|
jartzean
Kantek (gizakiaren fakultate — Vermogen— den arrazoimena54, hain zuzen), eta guk ez, gogoa (gorputza ere) gizakia delako, ez gizakiaren zerbait. Eta, batez ere, gure gogoaren izana, maitagogo denaren izana, guztiz desberdina delako Kantek giza fakultatetzat eskaintzen digun arrazoimenarekin erkatuz.
|
2003
|
|
25, 26 Aipatu adibidean eta antzeko beste batzuetan ikus daitekeen bezala, garrantzitsua da ekitate naturalaren kontra ez egitea, nahierarako legeetatik ateratako zorroztasun eta ondorio faltsuen bidez. Baina gisa bertsuan, tentuz ibili behar da lege naturalak nahierarakoen gainetik
|
jartzean
, harako legeren batek nahierarako legearen mugapenak gaindi ez ditzan, nahierarako legea lege naturalarekin bateratuz zehazten direlako lege bakoitzaren ondoreak. Bestela, kaltea nahierarako legeari bakarrik egiten zaiolakoan, lege naturalari ere egin dakioke.
|
|
Eurotan guztiotan ez dago horren moduko beste legerik, bere baitara hainbat zehaztasun hartzen duenik; beraren erregelak ere beste batzuentzat dira aplikagarri eta esparru zabaltzaile. Orobat jokatu da guzti guztiok ordenapean
|
jartzean
. Hala ere, amaigabea izango litzateke bakoitza zein ordenan jarri den xehe xehe ematea.
|
2004
|
|
bat, amaigabea, betierekoa, aldaezina, burujabea, ezagutza gorenekoa, ahalguztiduna bihurtu duenean. Bere Jainko matematikoari ezaugarri horiek izendatzean, naturatik kanpo
|
jartzean
, existitzen diren gauza guztien sortzailea egin duenean, elizak defendatzen duen Jainko pertsonalarengana hurbildu da berriro, saihestu nahi zuen tranpan eroriz.
|
2005
|
|
1 Tratatu honen izenburuan De iure belli
|
jartzean
, xedea dugu lehen lehenik, ea gerra zuzenik dagoen ikertu, eta, bigarrenez, zer den zuzen gerraren barruan. Bertan zuzenbidea ez da besterik zuzena dena baizik, eta hori ere, ezezko esanahian baiezkoan baino, hots, zuzena da zuzengabekoa ez dena.
|
|
Tratatu honen izenburuan De iure belli
|
jartzean
, xedea dugu lehen lehenik, ea gerra zuzenik dagoen ikertu, eta, bigarrenez, zer den zuzen gerraren barruan. Bertan zuzenbidea ez da besterik zuzena dena baizik, eta hori ere, ezezko esanahian baiezkoan baino, hots, zuzena da zuzengabekoa ez dena.
|
2006
|
|
Gauza bat ispilu bakar baten aurrean
|
jartzean
, gela argi batean, ez dugu irudi bakar bat baino lortzen, gauza islatzen duena: isla horixe bera har liteke hain zuzen gauzari loturiko izenaren adieratzat.
|
2007
|
|
Posizio horiek defendaezinak direla ikusten denean, egiaz, batek —bere aurpegia galdu edo lotsatu gabe— baztertu egin ditzake. Eztabaidaren zentzua, azken batean, batek bere ideiak bestearen kritiken aurrean
|
jartzean
bakarrik datza. Horri esker horiek argitu eta gogortu egiten dira, bai, baina ez dira produktiboki aurrera eramaten eta, horrexegatik, eztabaidak askotan emaitzarik lortu gabe eteten dira, hain justu baten eta bestearen iritzia zein den argitu eta gero.
|
2009
|
|
Polemika eta borroka ideologikoez osaturiko bide horretan, marxismoa bera berriztatu du Daniel Bensaidek, bertako dogmak auzitan
|
jartzean
eta —Historia Unibertsalaren filosofia bailitzan, pentsamendu zaharkitu bihurtzen zuten— irakurketa determinista eta teleologikoetatik askatzean ez ezik," denboren diskordantziarekin" aberastean orobat: Walter Benjaminen denbora mesianikoarekin edota kapitalaren zikloen eta krisien agindupeko erritmoan zatikaturiko denbora sozialarekin; ekologia eta feminismo kontuekin, demokraziaren inguruko gaiekin zabaltzean, unean uneko eztabaidekin hedatzean, kapitala —munduaren merkantilizazioa, pribatizazioa eta fetitxizazioa helburu duen botere anonimo, erotu eta erogarritzat hartua— auzitan jartzen duen karga subertsibo hori berrituz, haren kontra beste" espiritu komunista berri bat" altxatzean.
|
2011
|
|
[dagoela. Pentsamendua eta adimen logikoa abian
|
jartzean
, ordea ezer ez da bere buruaren berdina, zeren une oro eraldatzen [baita; heriok baino ez du lortzen berdintasun hori izate finitu baten denbora geldiaraztean. Parmenidesek, mugimendua baino harago denbora espazioa baino harago, betiko izatea aurkitzen du berberekotasun gorena.
|
2021
|
|
Jatorrizkoa eta etengabea den besteen esku hartze nahiz jarraitutasunak etikoki interpelatuta eta konpromisoan jarrita, nahi ala nahi ez, erantzun kizuna dugu amaraun erlazional gisa izendatu dugun trama komun horretan. Azken boladan ikusten ari garen legez, etxean geratzean, musukoa eta eskularruak
|
jartzean
, distantziak errespetatzean..., nahi ala nahi ez, konpromisoan jarrita gaude, denon eta bakoitzaren (bereziki zaurgarrienen) bizitzak baitaude jokoan. Gure jarraitutasun eta dependentzia askotarikoak kontuan izanik, halaxe gaude bizitzaren sostengurako ezinbestekoak diren bestelako dimentsioetan ere:
|
|
Erregimena auzitan jartzeko saiakera horrek, ezinbestean, arriskuak ere baditu. Subjektu hori ere egia erregimen horren baitan izan denez aitortua, egia erregimena ezbaian
|
jartzean
norbere aitortza eta egia ere ezbaian jar ditzake, sekulako kostu sozial, ekonomiko eta psikologikoekin (Butler 2012: 38).
|