2023
|
|
Demagun errentamenduan ematen den lokalaren titularra hil dela, eta bere testamentuan lokala hiru seme alaben artean izatea agindu duela, hiru zati berdinetan bakoitzarentzat. Behin jabe errentatzailea hil eta gero, errentariak alokairua ordaintzen
|
jarraituko
du eta horren gaineko Balio Erantsiaren gaineko Zerga. Jarauntsia onartu arte, bada, jarauntsi onartu gabea Balio Erantsiaren gaineko Zergaren subjektu pasiboa da eta zerga hori ordaindu behar dio Ogasunari.
|
|
Graduazioa beharrezko da diruzko zehapenen kasuan proportziozko isuna bada, gutxieneko eta gehieneko kopuruaren artekoa baita. Honako eskemari
|
jarraituko
zaio:
|
|
a) Tributu betebeharpekoak zein Administrazioak administrazioarekiko auzi errekurtsoa jartzeagatik. Epearen zenbaketa geldituko da, eta prozesua amaitzeko ebazpen irmoa jakinarazi denetik berriro zenbatzen
|
jarraituko
da. b) Berraztertzeko errekurtsoa edo erreklamazio ekonomiko administratiboa jartzeagatik, edota peritu tasazio kontrajarria eskatzeagatik. Epea berriro zenbatzen jarraituko da ebazpena eman denetik aurera.
|
|
Epearen zenbaketa geldituko da, eta prozesua amaitzeko ebazpen irmoa jakinarazi denetik berriro zenbatzen jarraituko da. b) Berraztertzeko errekurtsoa edo erreklamazio ekonomiko administratiboa jartzeagatik, edota peritu tasazio kontrajarria eskatzeagatik. Epea berriro zenbatzen
|
jarraituko
da ebazpena eman denetik aurera. Salbuespenez, organoak edo Auzitegi Ekonomiko administratiboak ebazpena emateko hiru hileko edo urtebeteko gehieneko epea, hurrenez hurren, gainditu badu, orduan gehieneko epea igarotakoan jarraituko da zenbatzen. c) Ekonomia Ituneko Arbitraje batzordean gatazka aurkezteagatik.
|
|
Epea berriro zenbatzen jarraituko da ebazpena eman denetik aurera. Salbuespenez, organoak edo Auzitegi Ekonomiko administratiboak ebazpena emateko hiru hileko edo urtebeteko gehieneko epea, hurrenez hurren, gainditu badu, orduan gehieneko epea igarotakoan
|
jarraituko
da zenbatzen. c) Ekonomia Ituneko Arbitraje batzordean gatazka aurkezteagatik. Epea berriro zenbatzen jarraituko da Batzordeak hartutako erabakia jakinarazi denetik. d) Zigor jurisdikzioari erruduntasun testigantza bidaltzeagatik edo Fiskaltzari salaketa aurkezteagatik.
|
|
Salbuespenez, organoak edo Auzitegi Ekonomiko administratiboak ebazpena emateko hiru hileko edo urtebeteko gehieneko epea, hurrenez hurren, gainditu badu, orduan gehieneko epea igarotakoan jarraituko da zenbatzen. c) Ekonomia Ituneko Arbitraje batzordean gatazka aurkezteagatik. Epea berriro zenbatzen
|
jarraituko
da Batzordeak hartutako erabakia jakinarazi denetik. d) Zigor jurisdikzioari erruduntasun testigantza bidaltzeagatik edo Fiskaltzari salaketa aurkezteagatik. Epea berriro zenbatzen jarraituko da Tributu administrazioak Fiskaltzaren jakinarazpena jaso duenetik espedientea itzuliz. e) Organo judizialak tributu prozedura gelditzea agintzeko komunikazioa jasotzeagatik.
|
|
Epea berriro zenbatzen jarraituko da Batzordeak hartutako erabakia jakinarazi denetik. d) Zigor jurisdikzioari erruduntasun testigantza bidaltzeagatik edo Fiskaltzari salaketa aurkezteagatik. Epea berriro zenbatzen
|
jarraituko
da Tributu administrazioak Fiskaltzaren jakinarazpena jaso duenetik espedientea itzuliz. e) Organo judizialak tributu prozedura gelditzea agintzeko komunikazioa jasotzeagatik. Epea berriro zenbatzen jarraituko da gelditzea kentzen duen ebazpen irmoa jakinarazi denetik. f) Laguntzarako eskaera jasotzen denean, elkarren laguntzari buruzko arauketaren esparruan.
|
|
Epea berriro zenbatzen jarraituko da Tributu administrazioak Fiskaltzaren jakinarazpena jaso duenetik espedientea itzuliz. e) Organo judizialak tributu prozedura gelditzea agintzeko komunikazioa jasotzeagatik. Epea berriro zenbatzen
|
jarraituko
da gelditzea kentzen duen ebazpen irmoa jakinarazi denetik. f) Laguntzarako eskaera jasotzen denean, elkarren laguntzari buruzko arauketaren esparruan.
|
|
Eskaera borondatezko epean aurkeztuz gero, ez da betearazpen aldia hasiko, baina berandutze interesak zor dira. Behin betearazpen aldia hasi eta gero aurkeztu bada, premiamendu prozedura ez da etengo, baina, gure ustez, eskaeraren ebazpenera arte itxaron litzateke ondasun enbargatua besterendu aurretik21 Eskaerari ezezkoa emanez gero, betearazpen aldia hasi edo
|
jarraituko
da.
|
|
Administrazioak zigor jurisdikzioari erruduntasun testigantza bidaltzen badio edota Fiskaltzari espedientea igortzen badio Ogasun publikoaren aurkako delituaren zantzuak antzeman dituelako, orduan ez du prozedura hasiko edo, ordurako hasi badu prozedura, ez du prozedura
|
jarraituko
. Azken kasu horretan prozedura une horretan bertan amaituko da, baina beste zehapen prozedura bat berriro has daiteke deliturik ez dagoela antzemanez gero; auzitegiek frogatutzat hartu dituzten egitateak bere hartan aintzat hartu behar dira prozedura berrian.
|
|
Helburu horietarako, Administrazioak delituaren zantzuak daudela antzeman badu (gehienetan ikuskapen prozedura batean), prozedura izapidetzen
|
jarraituko
du erregela aplikagarri orokorren arabera, eta bi likidazio emango ditu: bata, tributu betebeharraren osagai batzuen gainekoa, delituari lotuta badaude; eta bestea, Ogasun publikoaren aurkako delituari lotuta ez dauden osagaien gainekoa.
|
|
Edozein kasutan, Administrazioak erruduntasun testigantza epaileari bidali behar dio edota espedientea Fiskaltzari bidali behar dio prozesu judiziala hasi ahal izateko, interesduna entzun ondoren, VI. Tituluak ezarri bezala. Salbuespenez, administrazio likidazioa izapidetzeak delituaren preskripzioa ekar badezake edo likidazioak moduren batean kaltetu badezake iruzurra ikertu edo egiaztatzea, edota likidazioaren zenbatekoa zehaztu ezin bada, likidazioa ezin bazaio betebeharpeko jakin bati egotzi edo zorra zehazteko ahala preskribatu (edo iraungi) bada, orduan Administrazioak ez du prozedura hasiko edo
|
jarraituko
eta, ondorioz, ez du likidaziorik emango. Kasu horietan, betebeharpekoari ez zaio aukerarik emango entzunaldirako edo alegazioak egiteko.
|
|
Azkenik, epaiak tributu betebeharrik ez dagoela adieraziz gero, delituari lotutako likidazioa deuseztatuko da eta egindako sarrerak eta bermeen kostuak itzuliko dira. Epaia absolbitzekoa bada, administrazio jarduketak atzera eramango dira delituari lotutako likidazio proposamena eman zen aurreko unera; halakoetan, prozedurak aurrera
|
jarraituko
du goian zehaztutako epe eta ondorioekin salaketa edo kereila ez izapidetzeko kasuetan bezala. Epaia kondenatzekoa bada likidazioa berretsiko da, nahiz eta doikuntza batzuk egin behar likidatutako kuotaren eta epaiaren likidazioaren artean alderik badago.
|
|
geroratzea zorra ordaintzeko borondatezko epean eskatu bada, betearazpen aldia hasiko da eta premiamendu probidentzia emango da beste izapiderik gabe. Geroratzea, ostera, betearazpen aldian eskatu bada, premiamendu prozedurari
|
jarraituko
zaio. Zorra zatikatu bada, geroratzeetarako adierazi duguna aplikatuko da, ordaintzeke dauden zatiki guztien gertatuko da, baldin eta bi zatiki ordaindu ez badira edota zatiki
|
|
20 Geroratzeko eskaera ez onartzean eskaera ez dela inoiz aurkeztu izan ulertuko da ondorio guztietarako. Beraz, premiamendu prozedura jakinarazi bada, berehala zordunaren ondarearen exekuzioarekin
|
jarraituko
da. Berariazko edo isilbidezko ezezkoarekin gertatu aldera, eskaera ez onartzea gertatuko da eskaera egiteko betekizunak ez direlako bete (ikusi Bizkaiko Lurralde Historikoaren zerga bilketari buruzko Erregelamenduaren 28 artikulua, abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru dekretua). bat ordaindu ez bada Administrazioak errekerimendua egin duenean.
|
|
9 Hurrengo epigrafean aipatuko dugun azalpen historikoa emateko, ALONSO ARCEri
|
jarraituko
diogu, berak argitaratu zuen idazlan honen arabera: ALONSO ARCE, I., El Concierto Economico en Europa:
|
|
Kasuan kasuko lanaldi murrizketari kalterik egin gabe, jubilazio partzialak iraun bitartean, enpresak eta langileak kotizatuko dute, langileak lanaldi osoarekin lan egiten
|
jarraituko
balu langile horrek izango lukeen kotizazio oinarriaren arabera.
|
|
Kontratu horren objektua da bateragarri egitea ordaindutako lan jarduera eta kasuan kasuko prestakuntza prozesuak, halakoak gauzatzen direnean unibertsitate ikasketen esparruan eta Lanbide Prestakuntzaren Sistemako heziketa graduen esparruan, heziketa gradu horiek izaera duala badute eta lan kontratua behar badute, martxoaren 31ko 3/ 2022 Lege Organikoan, Lanbide Heziketa antolatu eta bateratzekoan, ezarritakoarekin bat etorriz. Nolanahi ere, 2028ko abenduaren 31ra arte, indarrean
|
jarraituko
du azaroaren 8ko 1529/ 2012 Errege Dekretuak lanbide heziketa dualerako beka sistemari buruz ezarritako arauketak, 3/ 2022 Lege Organikoa indarrean jartzeko unean arauketa hori aplikatzen zen esparruetan, kalterik egin gabe LELTBren 11.2 artikuluko prestakuntza dualeko kontratua egiteko aukerari.
|
|
...ko ezgaitasunaren kasuan, egoera hori ezgaitasun iraunkorra adierazita azkentzen denean, ohiko lanbiderako ezgaitasun iraunkor osoarekin, edozein lanetarako erabateko ezgaitasun iraunkorrarekin edo baliaezintasun handiarekin, kalifikazio organoak uste badu langilearen ezgaitasun egoera hobekuntzarengatik berrikusiko dela, langilea lanpostuan berriro lanean hastea ahalbidetuz, lan harremanek etenda
|
jarraituko
dute, eta lanpostua bi urtean erreserbatuko da, ezgaitasun iraunkorra adierazi duen ebazpena eman denetik zenbatzen hasita (ikusi LELTBren 48.2 artikulua).
|
|
(d) Isilpeko eginbeharrak bere horretan
|
jarraituko
du, baita euren agintaldia amaitu ondoren ere, eta eurak dauden lekua gorabehera.
|
|
Izendatutako arbitroaren aurrera agertu baino lehenago, alderdiak ados jarri eta beste arbitro bat izendatuz gero, lan agintaritzaren mendeko bulego publikoari jakinaraziko diote hori, bulego publikoak arbitro horri bidal diezaion hauteskundeetako administrazio espedientea. Arbitro horrekin
|
jarraituko
du prozedurak.
|
|
Bada, antolatzeko modu horren arabera, enpresaburuak aldez aurretik kontratatutako langileei jarduera bat gauzatzea aginduko die, eta, hain zuzen, jarduera hori gauzatzeko langile horiek nahitaez aritu dira lankidetzan. Horrela, inorentzako zerbitzu emateak banakakoak eta pertsonalisimoak badira ere, ezerk ez du eragozten enplegatzaileak bere enplegatuei, une jakin batean, galdatzea zerbitzuak modu kolektiboan ematea; izan ere, horrek ez du desegingo lan loturaren banakako izaera, lan kontratuak indarrean
|
jarraituko
baitu. Egin eginean ere, langile horiek une jakin batean baino ez dute batera jardungo, kasuan kasuko zereginak hala behar duelako (Fernandez Costales Muñiz).
|
|
Egin eginean ere, langile horiek une jakin batean baino ez dute batera jardungo, kasuan kasuko zereginak hala behar duelako (Fernandez Costales Muñiz). Ondorenez, batera lan egingo duten langileen banakako lan kontratuak bere horretan
|
jarraituko
dute, ez dute indarrik galduko; baterako lanak enpresaren barne egituran du eragina eta ez kanpora begira (Rodriguez Piñero).
|
|
Hitzarmen kolektiboa berriztatzeko negoziazioek iraun bitartean, horren inguruko itunik izan ezean, berriztu nahi den hitzarmen kolektiboak indarrean
|
jarraituko
du, baina hitzarmen hori indarrean izan bitartean bertan grebari uko egitearen inguruan jasotako klausulek indarra galduko dute, hitzarmena salatu ondoren.
|
|
Hitzarmen kolektiboa hedatzeko erabakia alderdiren batek hala eskatuta hartuko da beti, eta ekainaren 20ko 718/ 2005 Errege Dekretuak araututako prozeduraren izapideei
|
jarraituko
zaie. Bada, prozedura horrek, gehienez ere, 3 hilabete iraungo du, eta epe horretan esanbidezko ebazpenik ez badago, eskabidea gaitzetsi dela ulertuko da.
|
|
Nolanahi ere, 2013ko maiatzaren 27ko AGren 4 Salako epaiaren ekarpena da" lan arloko enpresa taldeen"" aparteko osagaiak" berregituratu izana; alabaina, horrek berarekin dakar oraindik ere" talde patologikoak" izatea, eta, ondorenez, halakoen inguruan aldez aurretik zeuden arazoek bere horretan
|
jarraituko
dute seguruenik (GOERLICH PESET).
|
|
Ustezko subjektu erantzuleak arau hausteen aktari alegazioak egiten dizkionean, eta alegazio horietan probak daudenean, ikuskatze jardunaren objektu izan diren harreman juridikoen lan izaera bertan behera utz dezaketenak, espedientea gauzatu behar duen organoak proposa dezake ofiziozko demanda jartzea jurisdikzio sozialean; demanda hori jarriz gero, prozedura etengo da, eta hala jakinaraziko zaio interesdunari. Behin epai irmoa emanda, espedientearekin
|
jarraituko
da, baldin eta epaian emandako epaitzak hala ahalbidetu badu; aurkako kasuan, berriz, espedientea artxibatuko da.
|
|
Bitartean Estatuak 1952ean Administratiboarekiko Auzibideen Legea onetsi zuen (TAOL1945ko artikulu batzuk indargabetuz) eta Toki Erakundeen Antolaketari, Funtzionamenduari eta Araubideari buruzko Erregelamendua, Lurralde eta Herritarren Erregelamendua edota Funtzionarioen Erregelamendua ere. Egoera horretan eta indarreko toki arauketa garatuz, 1953an TAOL berri bat onetsi zen eta 1955an TAOL1945rekin batera testu bateratua sortu zen, TAOL1955 Beraz, udal kontrolaren esparruan eremu berdinetan
|
jarraituko
dugu.
|
|
Printzipio honen inguruan, Rodriguez Arana MuÑOzek emandako azalpenari
|
jarraituko
diogu. Autore horren arabera229, subsidiaritate printzipioak botere publikoek herritarrekiko duten betebeharra zehazten du, botere publikoek herritarren zerbitzuari atxikituta daudela adierazten du.
|
|
Honen inguruko arauketarik ez dute zehaztu lurralde historikoek eta Estatuaren lege orokorra aplikatu da. Horretan, Estatuaren zuzeneko esku hartzea zehazten da Ogasun Ministerioaren balorazio batzordearen izendapenarekin eta horrek proposatutako neurri zuzentzaileen betetzeari buruzko arauketa
|
jarraituko
da.
|
|
Espainiako interes orokorra modu larrian kaltetzea. Hori izango da guk
|
jarraituko
dugun eskema edo egitura. Baina, horrekin hasi aurretik eta aurkaratzeko arrazoiak adierazi aurretik, aurkaratzeko legitimaturik dauden subjektuak aipatu behar ditugu.
|
|
Hau da, aurrekontu egonkortasunerako politiken helburuak lortzeko ezartzen diren kontrol tresnen aplikazioari buruzko arauak egin dira. Beraz, eskema berdinarekin
|
jarraituko
dugu. Aurrekontu egonkortasunerako eta finantza jasangarritasunerako helburuak lortzeko arau fiskalen emaitzak kontuan izan behar dira.
|
|
Lurralde historikoek, oinarrizko eskema jarraitzen dute, onetsitako araubideari jarraituz. Horregatik, hemen ere Estatuko eskema berdina
|
jarraituko
dugu.
|
|
Loteslea izatea izaera berezia ematen dio txostenari eta finantza zaintzako organo eskudunari kontrolerako tresna ematen dio. Baina, txostenak finantza jasangarritasunaren inguruan dihardu, hau da, finantza zaintzako organo eskudunak eskumen berriarekin toki ogasuna gaurko eta etorkizuneko gastu konpromisoak finantzatzeko gaitasuna izango duela konprobatuko du, AEFJLOrekin bat etortzen
|
jarraituko
duela adieraziz.
|
|
Bestetik, TOLk 1988an horrela zihoen: " Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten
|
jarraituko
dute udal gaietan, Ekonomia Itunari buruzko Legearen arabera ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez, baina horrek ez du esan nahi EAEko toki korporazioen autonomia maila txikiagoa denik gainerako toki korporazioena baino, hargatik eragotzi gabe Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/ 1985 Legean xedatutakoa eta Autonomia Erkidegoari dagozkion eskumenak aplikatzea". Bi xedapenek toki araubidearen finantza izaeradun harremanak Ekonomia Itunaren esparruan garatuko direla adierazi zuten.
|
|
Bestalde, Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen Legearen 6 xedapen gehigarriak, bere izaera eta edukia kontuan hartuta, honako hau gogorarazten du: " Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten
|
jarraituko
dute udal gaietan, Ekonomia Itunaren Legearen terminoetan ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez..."; gero," Mantentzen jarraituko balute", ezin da esan aurreko egoerari buruzko inolako berrikuntzarik sartu denik, eta horren alderdi ekonomikoei buruzko legeak berariaz arautzen du. Itun horren 45 artikuluaren arabera, helburu hori ez zuten arauetan inplizitutzat joko litzateke legegintza asmoa, eta, duen garrantziagatik, ordenamendu juridikoan berariaz formulatuta baino ezin izango litzateke sartu" 608 Hori horrela, AGk ulertzen du lurralde historikoek ez dutela toki erakundeen aurrekontu araubidea zehazteko eskumenik.
|
|
Bestalde, Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen Legearen 6 xedapen gehigarriak, bere izaera eta edukia kontuan hartuta, honako hau gogorarazten du: " Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten jarraituko dute udal gaietan, Ekonomia Itunaren Legearen terminoetan ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez..."; gero," Mantentzen
|
jarraituko
balute", ezin da esan aurreko egoerari buruzko inolako berrikuntzarik sartu denik, eta horren alderdi ekonomikoei buruzko legeak berariaz arautzen du. Itun horren 45 artikuluaren arabera, helburu hori ez zuten arauetan inplizitutzat joko litzateke legegintza asmoa, eta, duen garrantziagatik, ordenamendu juridikoan berariaz formulatuta baino ezin izango litzateke sartu" 608 Hori horrela, AGk ulertzen du lurralde historikoek ez dutela toki erakundeen aurrekontu araubidea zehazteko eskumenik.
|
|
Xedapen honetan eta guri dagokigun toki erakundeen finantza araubidearen gaian, xedapen gehigarriak horrela adierazten du: " Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten
|
jarraituko
dute udal gaietan, ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez, Ekonomia Itunari buruzko Legearen arabera, baina horrek ez du esan nahi EAEko toki korporazioek gainerako toki korporazioek dutena baino autonomia maila txikiagoa dutenik, hargatik eragotzi gabe lege honen 115 artikuluan xedatutakoa eta Autonomia Erkidegoari arlo horretan dagozkion eskumenak aplikatzea". Xedapen hori garrantzi handikoa da269 eta, horren arabera, lurralde historikoek udal gaietan dituzten eskumenak garatzen jarraituko dute Ekonomia Itunari buruzko Legean zehaztutakoarekin batera.
|
|
" Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten jarraituko dute udal gaietan, ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez, Ekonomia Itunari buruzko Legearen arabera, baina horrek ez du esan nahi EAEko toki korporazioek gainerako toki korporazioek dutena baino autonomia maila txikiagoa dutenik, hargatik eragotzi gabe lege honen 115 artikuluan xedatutakoa eta Autonomia Erkidegoari arlo horretan dagozkion eskumenak aplikatzea". Xedapen hori garrantzi handikoa da269 eta, horren arabera, lurralde historikoek udal gaietan dituzten eskumenak garatzen
|
jarraituko
dute Ekonomia Itunari buruzko Legean zehaztutakoarekin batera. Adierazpen horrekin eta Sainz Moreno eta Gonzalez PEREzek adierazitakoarekin bat eginez, 2 xedapen gehigarriaren 6 puntuak ezartzen duen sistema ez da baldintzarik gabekoa270, Ekonomia Itunari lotuta dago eta muga batzuk ditu: TAOLk baino lehen Estatutuak eta Ekonomia Itunak ezartzen zuten bezala, Euskadiko toki erakundeen toki autonomia ezin daiteke lurralde erkideko toki erakundeen toki autonomia baino txikiago izan. Kontuen fiskalizazioaren inguruan TAOLren 115 artikuluak zehaztutakoari jarraitu behar zaio, hau da, kontuen kanpoko fiskalizazioa kontu auzitegiari dagokiola. EAEren eskumenei kalterik egin gabe.
|
|
Ildo horretatik, 1988an TOLk (gaur egun TOLTBn eta horri TAAJLk egindako erreforma eta gero gauza berdina esaten jarraitzen du) 8 xedapen gehigarrian antzeko forma duen edo ia berdin ezartzen duen esamoldea garatu du: " Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten
|
jarraituko
dute udal gaietan, ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez, Ekonomia Itunari buruzko Legearen arabera, baina horrek ez du esan nahi EAEko toki korporazioen autonomia maila txikiagoa denik gainerako toki korporazioena baino, hargatik eragotzi gabe Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/ 1985 Legean xedatutakoa eta Autonomia Erkidegoari dagozkion eskumenak aplikatzea. Euskal instituzioek, bakoitzak bere eskumen eremuan, eskumenak esleitu ahal izango dizkiete beren lurraldeetako udalerriei, betiere Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/ 1985 Legearen 25 artikuluko 3, 4 eta 5 paragrafoetan adierazitako irizpideen arabera".
|
|
Argi dago esamolde horren barruan toki erakundeen finantza jarduera osoa sartzen dela, hau da, diru sarrerei dagokiena eta gastuei dagokiena272 Are gehiago, xedapenek eurek Ekonomia Itunean oinarritzen dira eta Ekonomia Itunaren 3 xedapen gehigarriak 1906ko abenduaren 13ko Errege Dekretuari erreferentzia egiten dio273, EKren 149.1.18 artikuluak xedatutakoari kalterik egin gabe. XX. mende hasierako Errege Dekretu horren bitartez Ekonomia Ituna berriztatzen zen eta horren 15 artikuluak dio Bizkaiko, Gipuzkoako eta Arabako aldundiek orain arte izan dituzten eskumen guztiak izaten
|
jarraituko
dute, bai administrazioaren arloan, bai ekonomiaren arloan. Horien eskumenak egikarituko dituzte EKren 149.1.18 artikuluak esaten duena kaltetu barik.
|
|
Aldi berean, 1906ko abenduaren 13ko Errege Dekretuaren 15 artikuluak horrela zioen: " Bizkaiko, Gipuzkoako eta Arabako Foru Aldundiek orain arte izan dituzten eskumen guztiak izendatuta
|
jarraituko
dute, bai administrazioan, bai ekonomian".
|
|
1894ko Ekonomia Itunak, gero, berriro errepikatuko den formularantz abiatzen da eta testuaren 14 artikuluan horrela xedatzen du: " Bizkaiko, Gipuzkoako eta Arabako probintzietako diputazioek orain arte izan dituzten eskumen guztiak izaten
|
jarraituko
dute, bai administrazioaren arloan, bai ekonomiaren arloan". Baina aipamen horrez gain, oso esanguratsua da hirugarren Ekonomia Itunaren zioen azalpenak foru lurraldeei aitortzen dien askatasuna edo, ENDEMAÑO AROSTEGUIren hitzak erabiliz, independentzia283 Egia esan azken hitz hori da zehatz mehatz Ekonomia Ituna onetsi zuen Errege Dekretuak erabilitako hitza:
|
|
Azkenengo aipamen historiko moduan oso adierazgarria da 1924ko UdalEstatutuaren 26 xedapen gehigarriak egiten duen salbuespena. Horren arabera, Nafarroako eta Euskadiko udal zergei buruzko arauketa bereziek indarrean
|
jarraituko
dute. Horrez gain, 1924ko Udal Estatutua Euskadiko probintzietan aplikagarria izan zedin urte bereko apirilaren 14ko Errege Agindu batek honakoa esaten zuen:
|
|
Horretarako, epigrafe honetan honako egitura hau
|
jarraituko
dugu: lehenengo eta behin, finantza zaintzaren kontzeptua zehaztuko dugu; bigarrenik, finantza zaintza gauzatzeko eskumena duten organoen inguruko hausnarketa gauzatuko dugu; eta azkenik, finantza zaintzaren objektu diren eskumen eta funtzio ezberdinen inguruko zerrenda aztertuko dut.
|
|
ENDEMAÑO AROSTEGIk ematen duen definizioan argi uzten denez: ...zei edo jarduerari buruzko administrazio ahal jakin batzuk aitortuz (legezkotasun edo egokitasun kontrolak, baimenen, onarpenen, eteteen, errekurtso ebazpenen eta abarren bidez jarduten direnak; kargu izendapenen eta birmoldaketen aurkakoa izan daiteke)" 429 Lan honetan finantza zaintzaren esparruak jorratzean, zaintzaren esku hartzea non ematen den ikertzean, autore honek adierazitako eskema
|
jarraituko
dugu eta finantza zaintza ematen den prozedura bakoitzean zein motatako kontrola ematen den adieraziko da (lege kontrola edo aukera kontrola) eta zein kontrol teknika erabiltzen den zehaztuko da (informazioa ematea eta horren ondorioak, baimenak eta bestelako esku hartzeak).
|
|
TOLTBren arauketa guztiaren laburpena egin eta gero argitasun botatzeko asmoarekin finantza zaintzaren bitarteko kontrola noiz egin behar den argi zehaztu behar da. Horretarako, urtero Ogasun Ministerioak argitaratzen duen ohar informatiboaren eskema
|
jarraituko
dugu459, baina finantza zaintzaren jarduera guztia kontuan izanik eta epe laburra eta epe luzea ezberdinduz.
|