Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2013
‎Bai galderak egitean, bai erantzunak ematean, esaldi zentzudunak eta zuzenak erabili dituzu. Beraz, horretan trebatzen jarraituko duzu jarduera honetan.
‎Herritik gora igotzen dagoen auzuneko azken baserriaren aurretik pasa zinetenean, azienda sumatu zuen Xeik, eta, artzain txakur orok egingo lukeen moduan, hantxe geratu zen, geldi, bere lana egiteko prest. Zuk aurrera egin zenuen, besteetan bezala, usainari jarraikiz jarraituko zitzaizula pentsatuz. Baina ez zen hala izan; ez zenuen txakurra berriro ikusi, eta, orduz geroztik, galduta dabil hain maitea duzun txakurra.
‎2 Talde handian jarraituko duzue. Bikote bakoitzak hautatu dituzuen hiruna izen eta adjektiboetatik, aukeratu izen edo adjektibo bat.
‎2 Orain, gelakide guztiek batera jarraituko duzue jolasean. Irakurri jarraibideak, eta& has dadila ikuskizuna!
‎Kasu batzuetan, sarreraren erakargarritasunak baldintzatzen du irakurleak testua irakurtzen jarraituko duen ala bere horretan utziko duen; garrantzitsua da, beraz, informazioa modu erakargarrian ematea.
‎Neguko solstizioei buruzko testuari etekina ateratzen jarraituko dugu. Testuko irudiak atera ditugu, eta hona ekarri dizkizugu.
‎Jarduera honetan, zure ezagutza maila aztertzen jarraituko duzu.
‎Ikertzaile lanetan jarraituko duzue jarduera honetan ere.
‎Hainbat arazori aurre egiteko beharrezkoak diren ikerketa galderen ezaugarriak eta galdera horiek balioesteko irizpideak landu dituzu aurreko jardueran. Orain, unibertso misteriotsua arakatzen diharduzun bitartean, ikerketa galderak balioesten jarraituko duzu.
‎Lurretik kanpo bizitza aurkitzeko grina horrek, dena den, baditu jarraitzaileak benetako zientzialarien artean; alegia, astronomoen, astro biologoen eta abarren artean. Hainbat saiakera egin dituzte, eta egiten jarraituko dute Eguzki sistemako planetetan, eta planeta batzuen ilargietan, bizidunen zantzuren bat bilatzeko. Oraingoz, ordea, alferrik izan dira guztiak.
‎Inoiz gertatuko den ere ez dakigu. Eta, aurkitu artean, buruan bueltaka izaten jarraituko dugu betiko galdera: Bakarrik ote gaude unibertsoan?
‎Unibertsoa deskribatzen jarraituko duzu jarduera honetan, soilik hitzak erabiliz, oraingoan.
‎Organismoen eta espezieen arteko aldeak aztertzen jarraituko dugu. Horretarako, zure ingurune hurbilean dauden adibideak erabili.
‎Bizidunen dibertsitatea aztertzen jarraituko duzu. Oraingoan, onddoen txanda da.
‎Bizi ohiturek gure bizi funtzioetan duten eragina aztertzen jarraituko duzu. Aurreko jarduerako ariketetan egin dituzun hipotesiak egiazkoak ote?
‎(korronte jarraituko motorra)
2014
‎Ideia edo informazioen arteko kausa ondorio erlazioarekin jarraituko dugu oraingoan ere.
‎hitzezko kodea, kode ikonikoa eta soinukodea. Horiek sakontzen jarraituko duzu.
‎Ez dizut ukatuko, ez, zaborrak bereizi gabe pilatzea erosoagoa denik, baina, orain egingo ez duzun ahalegin txiki horren ondorioz, ekosistemek desagertzen jarraituko dute, eta horrekin etorriko dira gizakion goseteak eta klima aldaketa.
‎Aurreko jarduerako testuek eztabaidagai bera iradoki al dizuete denoi? Eztabaidagaiaren inguruko kontuekin jarraituko duzue orain ere.
‎Orain, adibideetan oinarritutako argudioekin jarraituko duzue, baina binaka, ahoz eta txandaka.
‎Jarduera honetan Erdi Aroan jarraituko baduzue ere, bidaiatzeko makina hartu, euskal lurraldeak utzi, eta Europara joango zarete. Pentsatu al duzue inoiz, Erdi Aroan biziko bazinete, zer izango zinateketen?
‎Rolen banaketa taldekideen artean adostuko da, eta rol horri jarraituko zaio unitate osoan.
‎Aurten, Gizarte Zientziak arloan, iaz utzitako bideari jarraituko diogu eta historiarekin hasiko dugu ikasturtea.
‎Erlijioarekin loturiko gatazka nagusia Eliza katolikoaren haustura izan zen. Horren aurrean era askotako jarrerak sortu ziren eta horietako batzuk aztertzen jarraituko dugu hemen, Aro Modernoko bi pertsonaia erlijiosoekin.
‎Ezkontza hitzarmenetan bikotearen (dohaintza hartzaileen) eta aurreko jabeen (dohaintza emaileen) arteko elkarbizitzari buruzko zenbait alderdi ere zehazten dira, bi bikoteen arteko tirabiren aurrean dohaintza emaileek han jarraituko dutela bermatzeko: zerbitzatu eta lagundu egin dituzte aipatutako dohaintza emaile Martin Idiakez
‎Ez dago besterik eta El tren de la memoria. Horretarako," 1 egiturari" jarraituko diozue. Idatz itzazue bi bideoen erantzunak taula berean.
‎Objektu batek egoera aldatzeari egiten dion erresistentzia adierazten du inertziak. Hau da, objektu bat geldi badago, geldi jarraituko du, ez badiogu indar bat egiten. Aldiz, mugitzen ari den objektuak horrela jarraituko du, indar bat aplikatzen ez diogun bitartean.
‎Hau da, objektu bat geldi badago, geldi jarraituko du, ez badiogu indar bat egiten. Aldiz, mugitzen ari den objektuak horrela jarraituko du, indar bat aplikatzen ez diogun bitartean.
‎Soinuaren eta argiaren ezaugarriei buruz hainbat lan aztertu dituzu, eta, baita azterketa horiek justifikatu ere, aurreko jardueran. Oraingo honetan argi uhinei erreparatzen jarraituko duzu. Nola ikusten ditugu koloreak?
‎1 Gure inguru hurbileko objektuak aztertzen jarraituko duzue. Une honetan, gelan zaudete, askotariko objektuez inguraturik.
‎Oraingoan, hasitako infografia lantzen jarraituko duzu; hain zuzen ere, aukeratutako sisteman energiaren zer ezaugarri agertzen diren laburbilduko duzu.
‎Operadore mekanikoak eta sortzen dituzten mugimenduak lantzen jarraituko duzue.
‎ugimendua nola gobernatzen den aztertzen aritu ondoren, unitate hasierako erronkari erantzuteko prozesu teknologikoarekin jarraituko dugu, hasierako arazo erronkari irtenbidea
‎Materialak, erremintak, denbora, egin beharrekoen zerrenda eta abar antolatzeak epeak eta aurreikusitakoak egoki betetzeko bidean jarriko zaituztete. Horiek antolatzeko, hurrenkera honi jarraituko diozue:
‎Gailuren bat kendu edo hondatuz gero, gainerakoek lanean jarraituko dute.
‎Erabilitako korronte elektrikoaren arabera, bi motatako motor elektrikoak bereizten dira: korronte jarraituko motorrak eta korronte ez jarraituko motorrak.
‎Erabilitako korronte elektrikoaren arabera, bi motatako motor elektrikoak bereizten dira: korronte jarraituko motorrak eta korronte ez jarraituko motorrak.
2016
‎Aurreko jardueran naturaren eta bizidunen antolaketa mailei buruz ikasitakoa aztertzen jarraituko duzu, eta horretarako, infografia hau osatuko duzu.
‎Aurreko jardueretan gizakion nutrizioarekin lotutako alderdiak aztertu dituzu, gehienbat. Eta, orain, bizidunekin lotzen den ugalketa funtzioa lantzen jarraituko duzu. Sexuak zerikusi zuzena du ugalketarekin, eta gizakiaren garapenean, alderdi biologikoez gainera, oreka pertsonalerako garrantzi handia duen alderdi bat landuko duzu:
‎Jarduera honetan nerbio sistemaren osaera eta funtzioak aztertzen jarraituko duzu.
‎3 Atalak amaitu dituzuenean, ondo gorde, narrazio digitala osatzen jarraituko duzue eta hurrengo jarduera batean.
‎1 Ikerketari lotutako narrazio digitala osatzen jarraituko duzue. Taldeka, 20 jardueran osatu zenuten lana berreskuratu, aukeratu lehorreko ekosistema bat eta osatu hari lotutako dokumentua.
‎Uretako eta lehorreko ekosistemak ezagutu dituzu, bizidunen aniztasuna eta ingurumenarekiko adaptazioak; eta gizakiok sistema horiek erabiltzean sortzen ditugun ondorioak, eta horien kausa zehatzak. Bigarren atal honetan, Euskal Herriko uretako eta lehorreko ekosistemak ezagututa, giza ekimenen eraginak (kausak eta ondorioak) aztertzen jarraituko duzu, eta ingurune naturalen kontserbaziorako ekimenak
‎Unitate didaktiko honetan, naturaren antolaketa maila konplexu hori aztertzen jarraituko duzu, azken mailaraino, biosferara iritsiz, hain zuzen. Bizidunak bizi diren leku zoragarri horren atalak eta ezaugarriak aztertuko dituzu.
‎Gainera, aurreko jardueran ikusi legez, pertsonen arteko harremana ere islatzen da elkarri hitz egiteko eran. Bada, ideia horiekin jarraituko dugu oraingoan ere. Hasteko, Eitb ko Irrikitown saioko hainbat esketx entzungo dituzue.
‎1 Hiruko taldetan jarrita, kide bakoitza binetan agertzen den pertsonaia bat izango da, norberak aukeratutakoa, eta tunelean gertatutakoaren bere bertsioa kontatuko du. Horretarako, honako urrats hauei jarraituko diezue:
‎Hainbat narratzaile motaren ikuspuntutik idatzitako testuekin aritu zara, eta hala jarraituko duzu oraingoan ere. Lehen, ligatze kontuez aritu zarete, eta ondorengo eleberrien pasarteetan ere bada halakorik!
‎Orain, pertsonaiekin eta haien gatazka edo arazo eta ekintzekin jarraituko dugu. Izan ere, ez dago ez ipuin, ez kontakizun, ez eleberririk, pertsonaiarik gabe, haien arazo edo gatazkarik gabe, eta azken horiei aurre egiteko ekintzarik gabe.
‎Taldeka jarraituko duzue. Trukatu ikerketa txostena elkarren artean, eta aztertu adi eta sakon ikerketaren ondorioak:
‎8 Pellok kartzelan jarraituko du denbora luzez.
‎Baina edozein fenomeno azaltzeko balio du eredu horrek? Behin eta berriro frogatzerakoan eredu izaten jarraituko al du. Goazen gure laborategi birtualera (simulazioa) ikerketa bat egitera!
‎Guk hiru egoera aztertzen jarraituko dugu: solidoa, likidoa eta gasa.
‎Gasen presioari buruzko azterketarekin jarraituko dugu. Dakizun bezala, teoria zinetiko molekularraren arabera, gas baten molekulak ziztu bizian mugitzen dira etengabe.
‎Zientziaren historian komunitate zientifikoak eraiki dituen ideia berriak, teoria zientifikoak eta egin dituzten hainbat aurkikuntza garrantzitsu ere arretaz aztertzen jarraituko dugu.
‎Hirugarren unitate didaktikoan materiaren egituraren eta antolamenduaren interpretazioan sakontzen, ikertzen, jarraituko dugu. Eta aurrekoetan bezala, oraingoan, zientziaren historian fisikariek egin dituzten aurkikuntza garrantzitsuak izango dira gure jardueren abiapuntu.
‎Horrekin batera, Ingelesean, mineralek hainbat gatazka eragin ditzaketela ikusi duzu, bereziki Kongo inguruan. Unitate honetan Kongoko gatazkarekin jarraituko dugunez, aurrera egin baino lehen, jaso dezagun gatazka horren testuinguruaren berri.
‎e) Zure ustez, nola jarraituko du grafikoak ezkerreko aldetik. Eta eskuinekotik?
2017
‎Aurreko jardueran geruzetan gertatzen diren deformazioei buruz ikasitakoa aztertzen jarraituko duzu gaiarekin lotutako animazioen bidez.
‎2 Zure ustez, gizakiok gara eboluzioaren azken helmuga? Eboluzioak aurrera jarraituko du gizakiongan ere. Azaldu zure hipotesia, arrazoietan oinarrituta.
‎Zigotoa mitosi bidez zatituko da, behin eta berriz, organismoaren zelula kopurua eta aniztasuna handituz, eta, izaki berri bat sortuz. Organismoaren bizi osoan zehar jarraituko du mitosia egiten zelulak berritzeko.
‎Informazioak eta ideiak josten jarraituko duzue
‎Daten idazketarekin jarraituko dugu lanean, hari buruz ikasitakoa erabiliz. Era berean, hainbat kultura erakunde eta elkarteren berri izango duzu.
‎Gorputza geldirik badago, geldirik jarraituko duela.
‎Gorputza higitzen bada, hala jarraituko duela, higidura zuzen uniformearekin.
‎Gainera, iaz lantzen hasitako kalkulu kimikoekin jarraituko dugu. Badugu zailtasun bat, ordea.
‎Jarduera honetan, substantzia kimikoak formulatzen eta izendatzen jarraituko duzu.
‎Espainiako Gerra Zibilari eta Bigarren Mundu Gerrari buruzko gauza asko ikasi dituzue eta hainbat protagonistaren hitzaldiak ere aztertu dituzue. Orain zuen mahai jokoa diseinatzen jarraituko duzue.
‎5 Aurkeztu elkarri zuen gertakaria. Talde batek aurkezpena egiten duen bitartean, entzuleek lehengo jardueran hasitako Gerra Hotzeko gertakarien taula betetzen jarraituko dute.
‎a) Irakurri' World Cafe' egitura kooperatiboaren inguruko informazioa, jarduera honetan metodologia horri jarraituko baitiogu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia