2013
|
|
Bai galderak egitean, bai erantzunak ematean, esaldi zentzudunak eta zuzenak erabili dituzu. Beraz, horretan trebatzen
|
jarraituko
duzu jarduera honetan.
|
|
Herritik gora igotzen dagoen auzuneko azken baserriaren aurretik pasa zinetenean, azienda sumatu zuen Xeik, eta, artzain txakur orok egingo lukeen moduan, hantxe geratu zen, geldi, bere lana egiteko prest. Zuk aurrera egin zenuen, besteetan bezala, usainari jarraikiz
|
jarraituko
zitzaizula pentsatuz. Baina ez zen hala izan; ez zenuen txakurra berriro ikusi, eta, orduz geroztik, galduta dabil hain maitea duzun txakurra.
|
|
2 Talde handian
|
jarraituko
duzue. Bikote bakoitzak hautatu dituzuen hiruna izen eta adjektiboetatik, aukeratu izen edo adjektibo bat.
|
|
2 Orain, gelakide guztiek batera
|
jarraituko
duzue jolasean. Irakurri jarraibideak, eta& has dadila ikuskizuna!
|
|
Kasu batzuetan, sarreraren erakargarritasunak baldintzatzen du irakurleak testua irakurtzen
|
jarraituko
duen ala bere horretan utziko duen; garrantzitsua da, beraz, informazioa modu erakargarrian ematea.
|
|
Neguko solstizioei buruzko testuari etekina ateratzen
|
jarraituko
dugu. Testuko irudiak atera ditugu, eta hona ekarri dizkizugu.
|
|
Jarduera honetan, zure ezagutza maila aztertzen
|
jarraituko
duzu.
|
|
Ikertzaile lanetan
|
jarraituko
duzue jarduera honetan ere.
|
|
Hainbat arazori aurre egiteko beharrezkoak diren ikerketa galderen ezaugarriak eta galdera horiek balioesteko irizpideak landu dituzu aurreko jardueran. Orain, unibertso misteriotsua arakatzen diharduzun bitartean, ikerketa galderak balioesten
|
jarraituko
duzu.
|
|
Lurretik kanpo bizitza aurkitzeko grina horrek, dena den, baditu jarraitzaileak benetako zientzialarien artean; alegia, astronomoen, astro biologoen eta abarren artean. Hainbat saiakera egin dituzte, eta egiten
|
jarraituko
dute Eguzki sistemako planetetan, eta planeta batzuen ilargietan, bizidunen zantzuren bat bilatzeko. Oraingoz, ordea, alferrik izan dira guztiak.
|
|
Inoiz gertatuko den ere ez dakigu. Eta, aurkitu artean, buruan bueltaka izaten
|
jarraituko
dugu betiko galdera: Bakarrik ote gaude unibertsoan?
|
|
Unibertsoa deskribatzen
|
jarraituko
duzu jarduera honetan, soilik hitzak erabiliz, oraingoan.
|
|
Organismoen eta espezieen arteko aldeak aztertzen
|
jarraituko
dugu. Horretarako, zure ingurune hurbilean dauden adibideak erabili.
|
|
Bizidunen dibertsitatea aztertzen
|
jarraituko
duzu. Oraingoan, onddoen txanda da.
|
|
Bizi ohiturek gure bizi funtzioetan duten eragina aztertzen
|
jarraituko
duzu. Aurreko jarduerako ariketetan egin dituzun hipotesiak egiazkoak ote?
|
|
(korronte
|
jarraituko
motorra)
|
2014
|
|
Ideia edo informazioen arteko kausa ondorio erlazioarekin
|
jarraituko
dugu oraingoan ere.
|
|
hitzezko kodea, kode ikonikoa eta soinukodea. Horiek sakontzen
|
jarraituko
duzu.
|
|
Ez dizut ukatuko, ez, zaborrak bereizi gabe pilatzea erosoagoa denik, baina, orain egingo ez duzun ahalegin txiki horren ondorioz, ekosistemek desagertzen
|
jarraituko
dute, eta horrekin etorriko dira gizakion goseteak eta klima aldaketa.
|
|
Aurreko jarduerako testuek eztabaidagai bera iradoki al dizuete denoi? Eztabaidagaiaren inguruko kontuekin
|
jarraituko
duzue orain ere.
|
|
Orain, adibideetan oinarritutako argudioekin
|
jarraituko
duzue, baina binaka, ahoz eta txandaka.
|
|
Jarduera honetan Erdi Aroan
|
jarraituko
baduzue ere, bidaiatzeko makina hartu, euskal lurraldeak utzi, eta Europara joango zarete. Pentsatu al duzue inoiz, Erdi Aroan biziko bazinete, zer izango zinateketen?
|
|
Rolen banaketa taldekideen artean adostuko da, eta rol horri
|
jarraituko
zaio unitate osoan.
|
|
Aurten, Gizarte Zientziak arloan, iaz utzitako bideari
|
jarraituko
diogu eta historiarekin hasiko dugu ikasturtea.
|
|
Erlijioarekin loturiko gatazka nagusia Eliza katolikoaren haustura izan zen. Horren aurrean era askotako jarrerak sortu ziren eta horietako batzuk aztertzen
|
jarraituko
dugu hemen, Aro Modernoko bi pertsonaia erlijiosoekin.
|
|
Ezkontza hitzarmenetan bikotearen (dohaintza hartzaileen) eta aurreko jabeen (dohaintza emaileen) arteko elkarbizitzari buruzko zenbait alderdi ere zehazten dira, bi bikoteen arteko tirabiren aurrean dohaintza emaileek han
|
jarraituko
dutela bermatzeko: zerbitzatu eta lagundu egin dituzte aipatutako dohaintza emaile Martin Idiakez
|
|
Ez dago besterik eta El tren de la memoria. Horretarako," 1 egiturari"
|
jarraituko
diozue. Idatz itzazue bi bideoen erantzunak taula berean.
|
|
Objektu batek egoera aldatzeari egiten dion erresistentzia adierazten du inertziak. Hau da, objektu bat geldi badago, geldi
|
jarraituko
du, ez badiogu indar bat egiten. Aldiz, mugitzen ari den objektuak horrela jarraituko du, indar bat aplikatzen ez diogun bitartean.
|
|
Hau da, objektu bat geldi badago, geldi jarraituko du, ez badiogu indar bat egiten. Aldiz, mugitzen ari den objektuak horrela
|
jarraituko
du, indar bat aplikatzen ez diogun bitartean.
|
|
Soinuaren eta argiaren ezaugarriei buruz hainbat lan aztertu dituzu, eta, baita azterketa horiek justifikatu ere, aurreko jardueran. Oraingo honetan argi uhinei erreparatzen
|
jarraituko
duzu. Nola ikusten ditugu koloreak?
|
|
1 Gure inguru hurbileko objektuak aztertzen
|
jarraituko
duzue. Une honetan, gelan zaudete, askotariko objektuez inguraturik.
|
|
Oraingoan, hasitako infografia lantzen
|
jarraituko
duzu; hain zuzen ere, aukeratutako sisteman energiaren zer ezaugarri agertzen diren laburbilduko duzu.
|
|
Operadore mekanikoak eta sortzen dituzten mugimenduak lantzen
|
jarraituko
duzue.
|
|
ugimendua nola gobernatzen den aztertzen aritu ondoren, unitate hasierako erronkari erantzuteko prozesu teknologikoarekin
|
jarraituko
dugu, hasierako arazo erronkari irtenbidea
|
|
Materialak, erremintak, denbora, egin beharrekoen zerrenda eta abar antolatzeak epeak eta aurreikusitakoak egoki betetzeko bidean jarriko zaituztete. Horiek antolatzeko, hurrenkera honi
|
jarraituko
diozue:
|
|
Gailuren bat kendu edo hondatuz gero, gainerakoek lanean
|
jarraituko
dute.
|
|
Erabilitako korronte elektrikoaren arabera, bi motatako motor elektrikoak bereizten dira: korronte
|
jarraituko
motorrak eta korronte ez jarraituko motorrak.
|
|
Erabilitako korronte elektrikoaren arabera, bi motatako motor elektrikoak bereizten dira: korronte jarraituko motorrak eta korronte ez
|
jarraituko
motorrak.
|
2016
|
|
Aurreko jardueran naturaren eta bizidunen antolaketa mailei buruz ikasitakoa aztertzen
|
jarraituko
duzu, eta horretarako, infografia hau osatuko duzu.
|
|
Aurreko jardueretan gizakion nutrizioarekin lotutako alderdiak aztertu dituzu, gehienbat. Eta, orain, bizidunekin lotzen den ugalketa funtzioa lantzen
|
jarraituko
duzu. Sexuak zerikusi zuzena du ugalketarekin, eta gizakiaren garapenean, alderdi biologikoez gainera, oreka pertsonalerako garrantzi handia duen alderdi bat landuko duzu:
|
|
Jarduera honetan nerbio sistemaren osaera eta funtzioak aztertzen
|
jarraituko
duzu.
|
|
3 Atalak amaitu dituzuenean, ondo gorde, narrazio digitala osatzen
|
jarraituko
duzue eta hurrengo jarduera batean.
|
|
1 Ikerketari lotutako narrazio digitala osatzen
|
jarraituko
duzue. Taldeka, 20 jardueran osatu zenuten lana berreskuratu, aukeratu lehorreko ekosistema bat eta osatu hari lotutako dokumentua.
|
|
Uretako eta lehorreko ekosistemak ezagutu dituzu, bizidunen aniztasuna eta ingurumenarekiko adaptazioak; eta gizakiok sistema horiek erabiltzean sortzen ditugun ondorioak, eta horien kausa zehatzak. Bigarren atal honetan, Euskal Herriko uretako eta lehorreko ekosistemak ezagututa, giza ekimenen eraginak (kausak eta ondorioak) aztertzen
|
jarraituko
duzu, eta ingurune naturalen kontserbaziorako ekimenak
|
|
Unitate didaktiko honetan, naturaren antolaketa maila konplexu hori aztertzen
|
jarraituko
duzu, azken mailaraino, biosferara iritsiz, hain zuzen. Bizidunak bizi diren leku zoragarri horren atalak eta ezaugarriak aztertuko dituzu.
|
|
Gainera, aurreko jardueran ikusi legez, pertsonen arteko harremana ere islatzen da elkarri hitz egiteko eran. Bada, ideia horiekin
|
jarraituko
dugu oraingoan ere. Hasteko, Eitb ko Irrikitown saioko hainbat esketx entzungo dituzue.
|
|
1 Hiruko taldetan jarrita, kide bakoitza binetan agertzen den pertsonaia bat izango da, norberak aukeratutakoa, eta tunelean gertatutakoaren bere bertsioa kontatuko du. Horretarako, honako urrats hauei
|
jarraituko
diezue:
|
|
Hainbat narratzaile motaren ikuspuntutik idatzitako testuekin aritu zara, eta hala
|
jarraituko
duzu oraingoan ere. Lehen, ligatze kontuez aritu zarete, eta ondorengo eleberrien pasarteetan ere bada halakorik!
|
|
Orain, pertsonaiekin eta haien gatazka edo arazo eta ekintzekin
|
jarraituko
dugu. Izan ere, ez dago ez ipuin, ez kontakizun, ez eleberririk, pertsonaiarik gabe, haien arazo edo gatazkarik gabe, eta azken horiei aurre egiteko ekintzarik gabe.
|
|
Taldeka
|
jarraituko
duzue. Trukatu ikerketa txostena elkarren artean, eta aztertu adi eta sakon ikerketaren ondorioak:
|
|
8 Pellok kartzelan
|
jarraituko
du denbora luzez.
|
|
Baina edozein fenomeno azaltzeko balio du eredu horrek? Behin eta berriro frogatzerakoan eredu izaten
|
jarraituko
al du. Goazen gure laborategi birtualera (simulazioa) ikerketa bat egitera!
|
|
Guk hiru egoera aztertzen
|
jarraituko
dugu: solidoa, likidoa eta gasa.
|
|
Gasen presioari buruzko azterketarekin
|
jarraituko
dugu. Dakizun bezala, teoria zinetiko molekularraren arabera, gas baten molekulak ziztu bizian mugitzen dira etengabe.
|
|
Zientziaren historian komunitate zientifikoak eraiki dituen ideia berriak, teoria zientifikoak eta egin dituzten hainbat aurkikuntza garrantzitsu ere arretaz aztertzen
|
jarraituko
dugu.
|
|
Hirugarren unitate didaktikoan materiaren egituraren eta antolamenduaren interpretazioan sakontzen, ikertzen,
|
jarraituko
dugu. Eta aurrekoetan bezala, oraingoan, zientziaren historian fisikariek egin dituzten aurkikuntza garrantzitsuak izango dira gure jardueren abiapuntu.
|
|
Horrekin batera, Ingelesean, mineralek hainbat gatazka eragin ditzaketela ikusi duzu, bereziki Kongo inguruan. Unitate honetan Kongoko gatazkarekin
|
jarraituko
dugunez, aurrera egin baino lehen, jaso dezagun gatazka horren testuinguruaren berri.
|
|
e) Zure ustez, nola
|
jarraituko
du grafikoak ezkerreko aldetik. Eta eskuinekotik?
|
2017
|
|
Aurreko jardueran geruzetan gertatzen diren deformazioei buruz ikasitakoa aztertzen
|
jarraituko
duzu gaiarekin lotutako animazioen bidez.
|
|
2 Zure ustez, gizakiok gara eboluzioaren azken helmuga? Eboluzioak aurrera
|
jarraituko
du gizakiongan ere. Azaldu zure hipotesia, arrazoietan oinarrituta.
|
|
Zigotoa mitosi bidez zatituko da, behin eta berriz, organismoaren zelula kopurua eta aniztasuna handituz, eta, izaki berri bat sortuz. Organismoaren bizi osoan zehar
|
jarraituko
du mitosia egiten zelulak berritzeko.
|
|
Informazioak eta ideiak josten
|
jarraituko
duzue
|
|
Daten idazketarekin
|
jarraituko
dugu lanean, hari buruz ikasitakoa erabiliz. Era berean, hainbat kultura erakunde eta elkarteren berri izango duzu.
|
|
Gorputza geldirik badago, geldirik
|
jarraituko
duela.
|
|
Gorputza higitzen bada, hala
|
jarraituko
duela, higidura zuzen uniformearekin.
|
|
Gainera, iaz lantzen hasitako kalkulu kimikoekin
|
jarraituko
dugu. Badugu zailtasun bat, ordea.
|
|
Jarduera honetan, substantzia kimikoak formulatzen eta izendatzen
|
jarraituko
duzu.
|
|
Espainiako Gerra Zibilari eta Bigarren Mundu Gerrari buruzko gauza asko ikasi dituzue eta hainbat protagonistaren hitzaldiak ere aztertu dituzue. Orain zuen mahai jokoa diseinatzen
|
jarraituko
duzue.
|
|
5 Aurkeztu elkarri zuen gertakaria. Talde batek aurkezpena egiten duen bitartean, entzuleek lehengo jardueran hasitako Gerra Hotzeko gertakarien taula betetzen
|
jarraituko
dute.
|
|
a) Irakurri' World Cafe' egitura kooperatiboaren inguruko informazioa, jarduera honetan metodologia horri
|
jarraituko
baitiogu.
|