Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 89

2010
‎Zutunik jarraitzera behartu ninduten eta 2 ordu(?) igaro ondoren hauxe esan nien lasai asko: . Erortzear nago horrela jarraitu behar badut. Posible al da flexio ariketa pare bat egitea eta gero zuen galdeketarekin segitzea??
‎A/ Giro ez gizatiarrak bere hartan jarraitu zuen, hotsak, zaratak, ate kolpeak e.a. askoz leunagoak baziren ere. Ziegetan ere nahiko lasai utzi gintuzten, nirekin zegoen X. Oleaga birritan edo eraman bazuten ere.
‎Halan be sakratu zaiataz, eroan zinduzanlurraren ahala lez, eraildu ausarta!, eta jarraitu gura neuskio sakonera, maitasunak lotuko ez banindu, gizurenari.
‎Luis Arostegi-k: Eskerrak zeuoi, hemen lanean jarraitu dozuenoi. Gure herritik, hemengo Elizatik, hemengo karmeldarrekandik hartu dogu hainbeste, eta hau mundu guztiko Eliza eta herrietatik hartutakoaz alkartzen da egoki.
‎Arriolak idatzitako bertsorik gehienek egunkarietan (La Voz, El Diario Vasco...), garaiko aldizkarietan (Arantzazu, Goiz Argi, Zeruko Argia...), eta jubilazio kari Arrasateko Udalak argitaratu zuen Nekez bada ere (1981) liburuan ikusi izan dute argia. Liburu horretan Arriolaren 751 bertso argitaratu ziren, baina bertso jartzaile jatorra ez zen horretan gelditu eta idazten jarraitu zuen, kementsu jarraitu ere.
‎Arriolak idatzitako bertsorik gehienek egunkarietan (La Voz, El Diario Vasco...), garaiko aldizkarietan (Arantzazu, Goiz Argi, Zeruko Argia...), eta jubilazio kari Arrasateko Udalak argitaratu zuen Nekez bada ere (1981) liburuan ikusi izan dute argia. Liburu horretan Arriolaren 751 bertso argitaratu ziren, baina bertso jartzaile jatorra ez zen horretan gelditu eta idazten jarraitu zuen, kementsu jarraitu ere.
‎Kronika kutsu hori da, beraz, Arriolaren bertsogintzari darion, alderdi nabariena, eta aipagarriena?, Lekuonaren 1981eko berbak erabilita. Harrezkeroko bertsogintzan ere(), bide beretik jarraitu zuen Arriolak, hurreko errealitateari behatuz, eta gertatzen zenaren berri emanez, urteotan bertsorik gehienak Donostiako El Diario Vasco n eta Arrasateko jubilatuen aldizkarian argitaratu zituelarik.
‎Irakasle askoren iritzian, egia da aspaldiko adagio latinoa Rem tene, verba sequantur, alegia, argumentua edukiez gero, hitzek jarraitu egingo diotela argumentu horri. Eta hala praktikatzen dute, prestatzen dute irakasgaia eta jendaurrean berba egiteko gertu dira, besterik landu gabe.
‎Azken 50 urteetan euskararen egoera aldatuz joan dela aipatu zuen Patxik. Euskal Herriko herri askotan gertatu izan den bezala, gazteek apenas jarraitu dute baserrietako bizimoduan herri eta hirietara zabalduz beren etorkizuna. Auzoetako eskolak itxi eta herrirantz jo behar izan zuten inguruko haurrek.
‎Izan ere, Aitzolek Mixel Dargaitz saratar bertsolariarengan aurkitu zuen Matxinen arrastoa jarraitu ahal izateko behar zuen bide erakuslea. Hona hemen, Dargaitzek Aitzoli esandakoa:
‎Baina Kantek, eta jarraitu diotenek bide hortatik, eurek egina oso ondo teorizatua dagoena terminologiaren esparruan batez ere, Kantek ez zuen kontuan hartu, zentratuz pertsonaia historikoa ere den Jesusen biografian, Kantek ez zuen kontuan hartu gertatu izan diren gertakizun batzuk, eta horiek dira Jesusek egiten zituen signoak. Eta signoek amankomunean dute eskema hauxe (modu errezean argitzeko):
‎Bi hilabete eta erdi geroago, gerra zibila piztu zenean (19361939), Probintziako lurraldea erdi bi egin zen elkarren aurkako bi zatitan bereizirik. Araba, Logroño eta Nafarroako probintzia zibilek nazionalen alderdira jo zuten eta alde horretako karmeldarren komunitateek normal samar jarraitu ahal izan zuten beren bizitza, baina ez abertzaletzat begiz jota zeuden erlijiosoentzat arrisku gabe. Gasteizkoa izan zen bere bizitza irabiatuena ikusi zuen komentua, ikasleen mobilizazioagatik eta etxearen parte bat kartzelatzako egokitu behar izan zelako.
‎Hauek beren buruak defendatu zituzten ahal zuten guztiaz; baina hala ere bost heriotza gertatzea ezin izan zuten saihestu. Liskarraldi hartan fraideak Gaztediko lokaletan, eraikinaren iparraldean, ezkutatu ziren, eta larrialdia igaro ondoren, elizan mezak ematen jarraitu ahal izan zuten eta komunitateko bizitza bere onera etorri zen.
‎Kalahorrako komentuak izan zuen Probintziako komentu guztietatik zoririk onena. Inbasoreek ez zuten ukitu, eta fraideek komentua uzteko agindua hartu bazuten ere, itxura hutsezko agindua izan zen, eta komunitatean bizitzen jarraitu ahal izan zuten. Tuterako komentuak ez zuen halako zorionik izan, 1808ko azaroan soldaduen harrapaketaren mende geratu baitzen.
‎Azkenik, 1813ko irailaren 9an bildu ahal izan ziren berriro komentuko bizitza egiteko. Iruñeko Ikastetxeari dagokionez, frantziarrek komentuaren zati bat hartu zuten kuarteltzako eta gainerakoan erlijiosoak bizi ziren eta elizaren zerbitzuan jarraitu zuten, apaiz janzkera erabiltzen bazuten ere. Hala ere liburutegiko liburu eta artxiboko dokumentu ugari galdu ziren.
2011
‎Schulten jakitun zaharrak berak hasitako lana amaitzeko eskatu zion. Eta horrela jarraitu zuen haren lana: Die Wölker und die Städte des antiken Hispanien (Antxinako Espainiako herri eta hiriak).
‎Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute nola landu behar den alor hori gaurko ikerketaren bideak jarraitu nahi badira.
‎Baina mugagabeko saminari aurre eginez, Danielak, gaztetan hartutako konpromisoari eutsi, eta hurrengo bi hamarkadetan Iparraldean izandako mugimendu politiko abertzalean, euskal kulturan, euskararen irakaskuntzan,? buru belarri sarturik jarraitu zuen. Militantzia politikoan ibili zen, bakearen aldeko xerkatzean Elkarri mugimenduari atxikirik, euskal presoen aldeko jarduera eta ekintzetan, euskararen irakaskuntza eta pedagogia bultzatzeko sorturiko IKAS elkartean non zenbait urtez lehendakaria izan zen, Jakintza euskal etnografia taldean, euskal aldizkarietan kolaborazioak eta literatur lanak plazaratzen, itzulpengintzan?
‎Kartzelatik atera eta bi urteren buruan erretretan sartu zen. Baina erretretan bazen ere, bere militantzia eta konpromisoarekin jarraitu zuen. 2009 urtean, Alkartasuna Fundazioak Euskal Herriaren alde egindako lan bikainaren sari, diploma eman zion.
‎Bi urte geroago, haren bizitzari buruzko argibide gehiago dakartza; eta haren heriotzari buruz, oker ulerturik, 1836ko urtarrilean hil zela diosku, urte horretako urtarrileko hilen zerrenda batzuetan ageri baitzen. Gauzak hobeki ikertzen jarraitu zuen, eta 14 urte geroago (1984) beste datu berri batzuen artean, haren heriotzako data zehatza ematen digu: eta lehen, 1968eko idazlanean zalantzan jarri zuena, hots, A. Zabalak emandako data, zuzena zela ziurtatu zuen; beraz Frai Bartolome 1835eko abenduan hil zela, areago oraindik abenduaren 11n hil zela ziurtzat jo zuen.
‎Ikuspegi erlijiosoz kontatuta, baina, azken batean garai hartan ohikoa izaten zen eran idatzita ere bai. Horregatik, irakurtzerakoan hari nagusiari jarraitu behar diogu, Israel herriaren nondik norakoen berri orokorra eskaintzen digute eta.
‎Lehen kristauak, gehienak juduak zirenez, euren liturgia ospakizunak antolatzean, Jesusen ondoan bizi izandako bideari jarraitu zioten. Eukaristiak aparteko garrantzia hartu bazuen ere, euren bileretan salmoak erabiltzen jarraitu zuten, taldeko erlijio sentimendu guztiak biltzen zituztelako.
‎Lehen kristauak, gehienak juduak zirenez, euren liturgia ospakizunak antolatzean, Jesusen ondoan bizi izandako bideari jarraitu zioten. Eukaristiak aparteko garrantzia hartu bazuen ere, euren bileretan salmoak erabiltzen jarraitu zuten, taldeko erlijio sentimendu guztiak biltzen zituztelako.
‎–Hau be bada izatekoa! Orain 2000 urte bizi zan gizon bati jarraitu nahi deutsagu eta ez dakigu existitu zanik be?. Beste behin, komunitateko lixiba egiten ziharduela papertxo baten idazten deutso:
‎Horrela, zenbait bilera eta gogoeta luze burutu ondoren, gerora gure definiziozko hiztegietan jarraitu izan dugun bidearen nondik norakoak definitu genituen. Ezinbestekoak ziren aipaturiko bi ardatz horiek argitzeaz gainera, euskararen aberastasunak ere jaso zitezen, sinonimoak eranstea ere komenigarritzat jo genuen.
‎Euskararako Hiztegia 1986an argitaratu ondoren, hainbat urtetan jarraitu genuen definiziozko hiztegi hori osotzen eta txukuntzen. Baita ere, sinonimoen hiztegiak aberasten, hurrengo datu hauetan ikusiko duzuenez:
‎Ni neu ez naz egon Madrilgo 2011 JMJn. Baina ahal izan dodanik ondoen jarraitu izan dot komunikabideen bitartez. Une hunkigarriak bizi izan ditut.
‎Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
‎Donostian Mitxelenak zuzentzen zuen EGANen, gastronomiaz, zinemaz, unamunoz, traszendentziaz, filosofiaz,... artikuluak zetozen. Itsasoz haraindi, Guatemalatik, Euzko Gogoa, baina goldaketan, Txomin Agirreren baratzean jarraitu nahirik, Laffiten kontra (¿), Juana Bixenta Olaberen bertsoak han hemen aurkitu eta buruz dakizkienei ahanzterazi eta ezabatu euskal literaraturaren aztarnetatik (Orixek Santi Onaindiari idatzia). Zurrunbilo honetan elikatu zen Bittor.
‎Bostak bat izenak ez dauka zerikusirik taldeko kideen kopuruarekin, Bonaparte printzearen arabera, euskararen euskalki nagusien kopuruarekin baino. Izan be, 1983an Sinonimoen hiztegi txikia argitaratu zanean, lantaldea lau kidez osotua zan, baina Bostak bat eukan izena; geroko ibilbidean, sei kidez osotua, eta Bostak bat izenaz jarraitu eban?
‎Neskatoen zortziko hiru talde eta mutikoen zortziko talde bi. Dantza taldeak, nik handik alde eginda ere, aurrera jarraitu zuen. Herririk herri ere ibili ei ziren.
‎Euskara lantzen jarraitu eban: –UMANDIren euskal gramatika burutik amaierara ikusiz, hango ikasgaien gramatikaz jabetu nintzen, aditzez izan ezik.
‎Bertsolarien eguna sortu nahi zuen, hauek biltzeko, beraien gauza eta arazoez hitz egiteko, eta bertsotan eginez eta elkarrekin bazkalduz jai eder bat igarotzeko, azken batean, bertsolarien giroa suspertzeko. Hau ere lortu zuen gauzatzea eta hainbat urtez jarraitu zuten Euskal Herriko bertsolariek gure fraide honen deira komentuan biltzen harmonia ederrean, gorabehera txiki batzuk tartean izan arren.
‎10Delphy teknikarekin informazioa eskatzen zaie adituei, eta informazio horretan oinarrituz erabakiak hartzen dira. Alegia, gai baten inguruko erabakiak hartzerakoan edo jarraitu beharreko bidea zehazterakoan iritzi liderrek galdeketa bati emandako erantzunak hartzen dira oinarritzat.
‎Berehalaxe, pastoraleko arizaleak frontoira sartu ziren, ohikoa izaten den soinuaren erritmoaz mugituz, eta aldarearen inguruko bazterretan ziren kokatu. Aldarearen gibel aldean zain zegoen apezak altxatu eta mezari hasiera eman zion bertan geundenok jarraitu genuen. Aitaren, eta ozen batez.
2012
‎Aitzitik, soinulariak jarraitu zuen fin, fin txirula jotzen, are eta ozenago orroen gainetik.
‎1992: Historiako gorabeherak gorabehera, Bizkaiko Foruak indarrean jarraitu dabe gaur arte; azken egokitzapena edo barriztatzea 1992ko legearen bidez egin zan; bertan Bizkaiko Forua Laudion eta Aramaion indarrean jarraitzea onartu zan. Bertan argi esaten da Laudio eta Aramaio Bizkaiko Lurralde Lauko parte dirala, eta hori horrela, bertako biztanle guztiak bizkaitar forudun edo infantzoien egoera daukiela.
‎Ermandadeak Aramaio Araba barruan hartzea onartu ebenean, Aramaioko ohiturak edo ekanduak eta legeak errespetatzeko promesa egin eben. Hori horrela, Bizkaiko Lurralde Lauetako herrietako moduan indarrean jarraitu dabe gaur arte Bizkaiko foruak.
‎Zuzenbide zibil orokorrak, ordea, ez du halakorik. «Jabetzak zeukan izaeraren arabera, kolektiboa eta ez indibidualista?, ondasun batzuk familiari lotuta daude; familiarenak dira, eta familian jarraitu behar dute». Tronkalekotasun horrek oinordekotzari eragiten dio, testamentu bidezkoan eta testamenturik bakoan; baina baita eskualdaketetan ere.
‎Baina emen, geure artean, urragoko itaun larriak ezin daikeguz onezkero estaldu: Ez ete dau jarraitu bear Larrako Karmengo santutegiak, emen sortzen dan itxaropenak. Ez dira agertuko misiolari barriak?
‎Dagoeneko, fraideen prediku testuen analisiak sortu du ikertzaileen interesik, eta aitzina jarraitu du horrek, besteak beste mentalitateen historia ezagut dezagun. Horrekin batera, eliz elkarte laiko horiena ez da gutxiago begiratzeko:
‎Hondar bustian kalatxoriek idatzitako hitzak jarraitu ditut. Hegoei eragin eta zuzen dator bat nire aldera, atzera, lasun sabelalde puztua hustutzera.
‎–Fedearen Urteak?, lagundu deigula Kristo Jesus bilatzen eta aurkitu ondoren, jarraitu daigula bilatzen. –Christus Semper maior?.
‎1 Gizaki orok eskubidea du justizia auzitegiak kokatuta dauden lurraldean historian zehar hitz egindako hizkuntza ahoz eta idatziz erabiltzeko. Auzitegiek lurraldeko berezko hizkuntza erabili behar dute barne jardunetan, eta estatuaren antolaketa judizialaren ondorioz prozesuak hasierako lurraldetik kanpo jarraitu behar badu, hasierako hizkuntzari eutsi zaio.
‎Segidan eta usadioari jarraiki 100 bat dantzarik oholtzaren aitzineko zabaldia bete zuten musikaren arabera dantzatuz. Gilen Hiribarren eta Txomin Elosegi bertsolariek jarraitu zuten gero toberaren nondik norakoen berri emanez.
2013
‎Gero, frustrazioa be ekarri eben biolentzi odoltsuak eta urrengo ondorioek. Gaztetxutatik abesturiko idealen gauzatzea irudian iraultzaren bearrizanak eta onirizteak barruan jarraitu eben, baina egiteek ideal orreen triskantza be erakutsi eben?.
‎Aldizkariaren inguruan euskararen aldeko liburugintza ere abian jarri zuen. Europan zehar beste aldizkari batzuen inguruan sortutako kultur produkzioen bideei jarraitu nahi izan zien, horretarako ezinbestekoak ziren baliabide ekonomikoak eta lortuz.
‎Hasierako oinarrizko Sinonimoen Hiztegi hari beste hiztegi handiago bik jarraitu diote geroago, alorra jorratzen jardun baikenuen: Sinonimoen Hiztegia.
‎Hiztegia aurkezterakoan argi aipatzen dira gerora ibilbide osoan beti jarraitu izan ditugun zertzelada nagusiak. Adibidez, zergatik ez dugun euskalkirik aipatzen.
‎Horrela, hiztegi horretan hasitako lana erabiliz arloa jorratzen jarraitu genuen. Horren emaitza ederrak izan ditugu geroago argitaratutako definiziozko beste zenbait hiztegi:
‎Horrek adierak ongi taxutzea zekarren, eta bide batez 2000 hiztegia deiturikoaren anabasa baztertzen. Horretan urrats handia eman genuen, geroago etorri izan diren hiztegi gehienak hark abian jarri, eta guk osorik onartutako bideari jarraitu diotelako.
‎Handia izan da urterik urte emandako bultzada ekonomikoa. Horri esker jarraitu izan dugu gaur arte proiektuak burutzen eta aberasten. Euskarri informatikoan argitaratuz urrats berria eman genuen.
‎Hala ere, ez zen hor amaitu gure lana. Euskaltzaindiak batuko zerrendak argitaratu ahala hiztegia berriztatzen jarraitu izan dugu, azken bertsioa, ADOREZ hiztegiak (2009 Adorez 11), BBK ren laguntzaz argitaratzea lortu genuen arte.
‎Geroago ere etenik gabe jarraitu izan dugu berriztatzen eta aberasten, Euskaltzaindiak aldian aldian hartu izan dituen erabakiak bertaratu, eta eskatzen zuten zuzenketak eginez. Aurrerantzean ADOREZ hiztegiak Hiztegia deituko da.
‎Gero, dantzarik gabeko bederatzi urteko aldia hartu zuen. 1969an Donibane Lohizuneko Begiraleak elkarteak dei egin zion hil berria zen Peio Colombet elkarteko lehendakariaren omenezko ekitaldi bat presta zezan, eta elkarte horretan jarraitu zuen dantza maisu gisa 1990 urtera arte, hau da, Heriok gure artetik eraman zuen arte. Miarritzen hil zen, bihotzekoak jota, San Martin trinketean, pilota partida bat jokatzen ari zela.
‎1927an Batikanoak gotzain titular izendatzen du. Errepublika garaian, ez zuen jarraitu beste gotzain askoren kutsu monarkikoa, berak esan zuen bezala.
‎J. Irastorza Loinaz Orihuelako Alakanteko gotzain giputxak; Torres Riba, Menorkako gotzainak, eta Segura kardinalak, atzerrira bidalita zegolako. Lehenengo errepublikako gobernuak bidali zuen, eta gero Frankok, baina itzuli zen bietan eta gotzain kardinal bezala jarraitu zuen. Gainera Mujikak eta Vidal i Barraquerrek, Franko eta frankotarren bortxakerien berri bidali zuten Batikanora.
‎Oñako erretiroan bere lan teologikoarekin jarraitu zuen. Eztabaida sortu zen teologoen artean fedeari buruz.
‎Euskaltzaindiak ortografia alorrean emandako arauei eta proposatutako bideei jarraitu gatzaizkie oso osoan.
2014
‎Badakit bertsozale askori gertatu zitzaiena hau: telebistaz jarraitu beharra eta, gaitz erdi, bi adituren iruzkin laburrekin oso egoki eta eroso jarraitzen baitzen. Baina, jakina, bertako saltsa eta giro bizi gozoa falta.
‎Bertsolari txapelketako finala benetan ederra, ezta? Aurten, urte askoan lehenengoz, sarrera barik geratu naz eta etxetik jarraitu dot, ahal izan dodan moduan. Aurreko urteetan eskueskura izan ohi nituan sarrera bat edo bi eta aurten be horren esperantzan nengoala, bape barik geratu naz.
‎Gerla bukatzean, Batixta Borthiri Salak askatasuna berreskuratu zuen eta Zuberoara itzuli zen, Orhi azpiko habiara, hain zuzen ere. Eta han laborari gisa jarraitu zuen. Bazirudien bakea berreskuratua zuela betiko, baina patu gaiztoak bigarren gerla handi baten lekuko izatera kondenatu zuen, bere belaunaldiko guztiekinegin zuen bezalaxe, baita berak ere zenbait bertsotan ederki kontatu ere.
‎1947a zan. Euskararen kezkaz jarraitu eban; han inon baino kezkatuago, beharbada, latina eta grekoa bai, baina euskararik deskuiduan be ez zalako entzuten, euskaldunik ba ete egoan zalantza sortzeraino. Hona berak dinoskuna:
‎Gotzainak handik alde egiteko agindu eutsan. Herri agintarien mende dagoan gotzainaren mende ez ebala jarraitu nahi eta Elorrioko Funcor ikastetxea eta Arrazolako parrokia itzirik, Jose Antonio bere etxera, Bilbora, joan zan gaixorik egoalako aitzakiaz eta handik Madrilera, han psikopedagogia ikasketei ekinez. 1963ko abenduan, Vatikanoko II. Kontzilioak herri hizkuntzak onartu zituan liturgiarako.
‎Nik beste iraultza bat proposatzen diot jarraitu nahi nauenari. Lehenbizi egin ditzala san Ignazioren ariketa espiritualak, eta bertan, ebanjelioetako pasarteetan ikasiko du zerbait sobrenaturala dagoela Jesusen inguruan, eta ekintzetan, batez ere signoetan.
‎gaia ez zen garai bateko salaketa moral hura, alegiazko gaien inguruko epaiketa baizik. Gaia aldatua zen, baina egitura guztiak bere hartan jarraitu zuen: dantzak, kantak, bertsoak, kabalkadak, pertsonaiak?
‎Sasi aristokratak, zeren benetakoak demokratak baitira, zeren demokrazian nabarmentzen dira garbien hoberenak. Ikuspegi zabalago batetik erraten ahal da ezen kultura orientalaren barruan kapitalismoak jarraitu duela halako bekatu egitura edukitzen eta bekatu ekonomikoak batik bat errepikatzen dira kultura orientalean, eta beraz kapitalismoan. Eta nahikoa esan dut nire publiko ezkerrekoarekin pentsatuz.
‎Hemendik aurrera nire argudio bidea jarraitu nahi duenak erabaki behar du ebanjelistak ez zirela faltsuak, soilik aintzakotzat hartuz haien testimonioak jarraitzen ahal baitzait.
‎Zubereraz mintzo ziren. Historiak aurrera jarraitu zuen, Baionako altzairutegietan lan egiten zuten langileen bizimodu gogorra eta hitsa azalduz. 4 jelkaldiaren amaieran arizaleek batera honako kobla esanguratsuaz bukatu zuten:
‎Xabier Kalzakorta markinarra izanik, udaletxeko areto nagusia txiki geratu zen eta aurreko aldean karpa bat ipini behar izan zuten. Horrela jende ugarik ekitaldi osoa zuzenean jarraitu ahal izan zuen.
‎Egia ere bada, nola izan edo ez izan jakinduria mundanala, denok gaude bideratuak heriotzara, eta erlijio judeo kristauaren jarraitzailea jakinduria mundanaletik konprenitzen dena, ezerezera igarotzea, ez da hala konprenitzen jakinduria kristautik. Azkenik denok jarraitzen diogu Jesusi, baina bizirik gaudelarik jarraitu behar diogu, astutoki geure burua sakrifikatuz, soilik holaxe egiten ahal da mundu hau humanoagoa, eta soilik holaxe lortzen ahal da salbazio definitivoa, ez dagoena mundu, kosmos, honetan.
2015
‎Elkarrekin bizi izaten jarraitu zuten arren, aurkakotasun izugarria sortu zen altxamenduaren aldekoen eta aurkakoen artean, eta elkar zaintzen eta zelatatzen hasi ziren. Lehendik ere makal zegoen kohesio soziala guztiz zapuztu zen.
‎Irailaren 13an, Mola jeneral matxinatuaren tropak Donostian sartu, eta irailaren 21ean, Gipuzkoa bereganatu ostean (Eibar, Elgeta eta Mutriku izan ezik), matxinatuak San Migel gainean, Kalamuan eta Urkaregin agertu ziren. Ondarroak eta Mutrikuk errepublikazaleen eskuetan jarraitu zuten egun batzuetan.
‎Horrela, DICCIONARIO 3000 HIZTEGIA argitaratu zuen 1996an, hain zuzen ere, gizartearen premia larriei erantzun eta euskararen normalizazio bidean hain ekarpen handia izan zuena. Arrakasta izugarria izan zuela ikusirik, alorra jorratzen jarraitu zuen eta bertsio berri bat kaleratu zuen 2002an, ezinbestekoa baita berriztatze lanetan jardutea euskararen antzera normalizazio bideak urratzen ari diren hizkuntzen kasuetan.
‎BOSTAK BAT taldeak, esan bezala, DICCIONARIO 3000 HIZTEGIA argitaratu ondoren lanean jarraitu izan zuen bere datu base elebiduna eguneratzen. Horrela, datu base erraldoi horretako material berriztatua eta osotua kaleratu zuen 2009an hiztegiari izena aldatuz, hots, 5000 HIZTEGIA izena zuela eskainiz.
‎Ipar Euskal Herrian Hegoaldean hasitako bide beretik jarraitu zuen: ingurukoa jaso eta aztertzen.
‎Bizi egin behar eta Iparraldeko lanekin jarraitu zuen urte askoan, baita Nafarroako Unibertsitatean ere, gerraurrean utzitako indusketekin uztartuz eta ETNIKER taldeak sortuz. Baina beti ikasten jarraitzen zuen.
‎Lontzo Zugazagak eta biok sarreran diogunez, Euskaltzaindiari jarraitu gatzaizkio hizkuntzaren alderdi testualean, morfosintaktikoan, lexikalean nahiz ortografikoan. Bizkaierarako, hiztun euskaldunaren ulermena, eliz testuetako tradizioa eta gaur eguneko bizkaiera idatziko jokabideak hartu ditugu kontuan.
‎Eta hori ez aldi baten, bizitza guztian baino. . Jauna bilatu egin behar da aurkitzeko eta aurkitu ondoren jarraitu bilatzen, dino San Agustinek.
‎Hala eta guztiz ere, tinko jarraitu zuen euskararen eta Euskal Herriaren aldeko borrokan. Garbi zuen zein ziren batzuk eta non besteak, eta bera zein aldetan kokaturik zegoen.
‎Batzuk hormak estaltzen, gu lurra garbitzen, hain presa handia harturik, eguna argitzean, aldarea ezarria zen, eta kanpaitxoa korridore batean, eta berehala eman zen meza19 Hau nahiko zen etxe sartzea egiteko. Ez hori bakarrik, horrez gainera Gure Jauna jarri genuen20, eta aurrez aurre zegoen ate baten zirrikitu batzuetatik jarraitu ahal izaten genuen meza, beste lekurik ez baitzen.
‎Gau atsegina zen, barea. Pattarra edanaz, ahariari begirik kendu gabe eta pentsamendua pipiak jotzen hasitako ezkaratzeko habetan zuela jarraitu zuen erdi lo, ia egunsentira arte. Lehen argi printzekin animaliak tira egin zion sokari, artaldera itzuli nahiko balu bezala.
‎Liburuaren hitzaurrean esaten dogunez, Jainkoaren Hitzak itzartu, argitu, bizibarritu eta indartu begi kristau fedea gure Bizkaiko herri maite honetan. Eta ebanjelioa irakurtzeak eta hausnartzeak lagundu deigula Jesu Kristo hobeto ezagutu daigun eta Berari zintzo jarraitu deiogun. Horixe da gure asmoa eta gurari bizia.
2016
‎Nire miresmena aita gaixoaren ordez familiaren alde lan egin dozulako. Benetako aita izaten zaranean eta seme alabak euki, jarraitu zeure aitaren antzera ondo hezitzen. Eta eskerrik asko?.
‎(Bizitza liburua). Santi Onaindiak Teresa Santaren lanak itzultzen jarraitu zuen eta, horrela, 1989an 379 orrialdeko Santa Teresa. argitaratu zuen Larrean.
‎Ene Ama maitea, orain Maitearen lurrinen usaina nik nola ulertzen dudan esan nahi nizuke. Jesus Zerura igo denez gero, nik ezin niezaioke hari jarraitu utzi dituen oinatzetatik izan ezik. Baina bai argitsuak, bai lurrintsuak direla oinatz horiek!
‎Ez dut hil nahi. Eta itzal ilunak ahoa ireki aurretik jarraitu du. Bizitza besterik ez dut nahi, nirea da, ez du inork kentzeko eskubiderik, inork.
‎Zorionez, zutaz galdetu duen lagun indartsuren bat bada eta, bide zuzenetik zuretzat graziarik lortu ez duenez, fusilatuko zaituen tropel burua erostea lortu du, zailtasun larri eta arriskutsuen artean. Zuri dagokizun fusila bolbora eta takoz kargatua egongo da eta, tiroa entzuten duzunean, besteak bezala jausiko zara; lur eman aurreko gelara eramango zaituztete eta zirkinik egin gabe jarraitu duzu, alboan izango dituzun benetako hildakoen antzera. Egunsentia indarge izango da oraindik eta horrek lagunduko dizu egin beharrekoa susmorik gabe egiten.
‎Beharrik! Hortik mezaren nondik norakoak jarraitu ahal izan genituen. Irteterakoan karrika üngürüa eta zintzarrada ederraz gozatzeko aukera ezin hobea ukan genuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia