Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎ez daukaetorkizunik, kito. Bizirik jarraitu nahi badugu, bestek egin dutena egin behar dugugeuk ere: euskal identitateari zor zaion aterpe politikoa (euskal Estatua) eraiki, edobestela gauden egoera honetatik ez gara sekula aterako.
‎egiten duen Espainia. Ez dago Suitzako eredu konfederala (ez federala) jarraitu nahi lukeen Espainiarik, non Herri bakoitza burujabebailitzateke.
2001
‎Azkenik, irakasle gehienek diseinuaren bidetik jarraitu nahi zutela esan zuten.
2002
‎Bestalde, araudiaz gain, ikasleen presioa izan zen urte horietakoeuskalduntzearen bultzatzaile nagusia. Euskara Batzordeko lehendakaria izan zenPatxi Goenagak, gainera, presio hori nahitaezkotzat zuen, euskalduntzeak aurreraegiteko37 Beren heziketa prozesua euskaraz egiten ari ziren ikasleek, neurrihandian, unibertsitatera heltzean hizkuntza horretan jarraitu nahi zuten ikasten.Zentro desberdinetako ikasleen Euskara Batzordeek, ordura arte eduki ez zutenkoordinazio eta kemena erakutsi zuten. 1985eko udazkenean sortu zen. Unibertsitateko Euskal Taldeen Koordinakundea?.
‎–Eraiki nahi dugun gizarte ereduaren erreprodukzitzaile izatensaiatzen gara eta hala izaten jarraitu nahi dugu. Belaunaldiberriak gero eta euskaldun jantziago datozkigu, gure ingurunehurbilean urrats handiak eman dira..., eta paradoxikoa badenarren, denon artean erein dugun hazi horrek une honetan ezdigu eskatzen gure jarrera euskararen aldekoa izatea, eskatzendigu gure joera euskaltzalea izatea, eta horretarako jarrera onabaino gehiago behar da?.
‎–Eraiki nahi dugun gizarte ereduaren erreprodukzitzaile izatensaiatzen gara eta hala izaten jarraitu nahi dugu. Belaunaldiberriak gero eta euskaldun jantziago datozkigu, gure ingurunehurbilean urrats handiak eman dira..., eta paradoxikoa badenarren, denon artean erein dugun hazi horrek une honetan ezdigu eskatzen gure jarrera euskararen aldekoa izatea, eskatzendigu gure joera euskaltzalea izatea, eta horretarako jarrera onabaino gehiago behar da?.
2003
‎Urte horretarakobaino ez dute balio. Beraz, urtez urte hazi horien hornitzaileari erosi behar dizkionekazariak, hurrengo urtean landatzen jarraitu nahi badu. Beraz, produkzioa urtezurte nekazariak hazi hori erosteko ahalmenaren menpe geratzen da.
‎Euskara sekula iritsiez den mailaraino eramaten ari gara. Bide horretatik jarraitu nahi dugu, gure jakin minak osotuago eta askeago egingo gaituelakoan.
‎beste zenbait iniziatiba eta erakundeekin eskuz esku, gure lankidetza eskaintzen jarraitu nahi genuke, gure (neuk azpimarratua) unibertsitatearen mailaz mailako euskalduntzearen ahaleginetan.
‎Euskara sekula iritsi ez den mailaraino eramaten ari gara. Bide horretatik jarraitu nahi dugu, gure jakin minak osotuago eta askeago egingo gaituelakoan.
2007
‎Galdera argia da: horrela jarraitu nahi dugu. Zer nahi dugu, euskal identitate subordinatua (kulturala) espainiar eta frantziarestatuetan (zibikoa, politikoa) edo euskal identitate zibiko bat kultura anitzekoeuskal estatuan?
2008
‎Isildu egin behar duzu ala nire belarriak astintzen jarraitu nahi duzu?
2009
‎Nabarmentzeko modukoa da, adibidez, 1924ra arte astekarian Primo de Riveraren aipamenik ez agertzea eta soilik Espainiari buruzko albiste onen berri eman izana. Aldizkariaren izaera abertzalea ezin zuten inolaz ere islatu, ez behintzat berau legalki argitaratzen jarraitu nahi bazuten. Horiek horrela, bi faktoreren baturak aurrera egiten lagundu zion astekariari:
2010
‎...naren esekipena; hark enbargatutako ondasunak saldu arte jarraituko du, eta lortutako dirua dagokion kreditu erakundean jarriko da (LPLren 273 art.). Gainera, betearazleak eskatuta edo berari egotzi ahal zaion arrazoi batengatik betearazpen prozesua esekiz gero, hilabete pasatzen bada harekin jarraitzeko eskatu gabe, organo jurisdikzionalak 5 eguneko epean errekerituko du betearazpenarekin aurrera jarraitu nahi duen adierazteko eta bere eskubideari dagokiona eskatzeko; aipatutako epea pasatuz gero, jarduerak behin behinean artxibatuko direla ohartaraziko du (LPLren 242.2 art.). Era berean, edozein kasutan, arau orokor legez, eta LPLk xedatzen dituen salbuespenak alde batera utziz, betearazpenean emandako ebazpenak bete egingo dira, nahiz eta errekurrituak izan (LPLren 244.1 art.)....
‎legeak aurreikusitako kasuetan, geroago aztertuko dira (LPLren 4.4, 243.1, 244.2 eta 275.1 art.)? edo betearazlearen eskariz, betearazpena ofiziozko prozeduratik eratortzen den kasua salbu (LPLren 242.1 art.). Bigarren kasuan, prozesua betearazlearen eskariz edo berari egotzi ahal zaion kari batengatik esekia edo gelditua, hilabete pasatzen bada harekin jarraitzeko eskatu gabe, organo jurisdikzionalak 5 eguneko epean betearazpenarekin aurrera jarraitu nahi duen adierazteko eta hala dagokionean bere eskubideari dagokiona eskatzeko esango dio, eta behin epe hori gaindituta jarduerak behin behinean artxibatuko direla ohartaraziko du (LPLren 242 art.).
2011
‎Unibertsitateko giroa ere nahasia zen, irakasle ez numerarioak (PNN) mobilizatzen ziren, ikasleak ere (itxialdiak egiten zituzten, grebak eta abar), unibertsitatea bera egonkortu gabe zegoen, estatutuak berritu behar zituen (Bilboko Unibertsitatearenak, hau da, 1970ekoak), ez zegoen argi euskararen ofizialtasuna unibertsitatera helduko zen... Hala, 1979tik aurrera institutuetan euskara katedrak sortu zirenean, unibertsitatean euskara irakasle gisa ari ziren askok eta euskara/ euskaraz irakasten jarraitu nahi zutenek, institutuetara jo zuten. Bertan segurtatuta zegoen, unibertsitatean ez bezala, bai lanpostua bai euskararen irakaskuntza.
‎Haurraren atxikimendua saritzen du, eta haurra harengandik bereizten denean, depresioz eta destainez erantzuten du. Haurra txikitan zaintzaileen mende dago, eta poliki poliki pertsona aske bihurtu behar du, baina zaintzaileak sarritan harengandik hurbil egoten jarraitu nahi du. Haurrak, berriz, ez du zaintzailearen maitasuna galdu nahi, baina pertsona autonomo izan nahi du.
‎Nartzisistek errealitatearekiko harremana galdua dute neurri handi batean. Mereziak ez diren laudorioak jasotzen ohituak daude eta horrela jarraitu nahi dute. Baina, konturatzen dira besteek ahaleginak egiten dituztela beren helburuak lortzeko, nahi dutena lortzen dutela eta jendearen ezagutza soziala eskuratzen dutela.
‎Izan ere, mendekoentzat haserrea oso arriskutsua da, besteekiko loturak haustera eramaten du eta. Esan daiteke, bestearen irudia barneratzearekin eta errealitatearen ukazioarekin, helduen defentsa mekanismoak ez dituela garatzen eta haurra izaten jarraitu nahi duela. Horregatik, mendeko nortasuna hazkuntzaren atzerapena dela kontsidera daiteke; heldugabetasun horretan finkatuta, mundua toki polit eta utopikotzat edukiko du eta mendeko pertsona tolesgabetasun horretan manten daiteke.
‎Benetan dena ukatu egiten du eta bere buruaren irudi gainbaloratua miresten du. Sufritu izan dituen traumak eta tristurazko sentimenduak albora utzi eta berezia eta perfektua dela sinesten jarraitu nahi du. Baina, sakonean hor diraute gutxiagotasun sentimendu inkontzienteek.
2014
‎Elkarrizketa dute habia nagusia markatzaileok. Martin eta Portolesek diotenbezala (1999), elkarrizketaren euskarrietako bat solaskideen arteko harremana, tratuada, eta horrek dakar, esate baterako, elkarrizketako gaia aldatzen joatea, hartzaileakmezua hartu duela, ulertu duela, harremanean jarraitu nahi duela... adieraztekoseinaleak, markatzaileak barne, kanporatzea.
2015
‎Kontakizun horren arabera, eskubide horiekindarrez eta aldebakarrez kendu zitzaizkion, eta testuinguru demokratiko berri batean bidezkoa zeneskubide horiek aldarrikatzea. Foraltasun horrek aukera eman zion EAJri adierazteko, izan ginelakoeta izaten jarraitu nahi dugulako gara?, hau da, foraltasunak aukera eman zuen iragana, oraina etaetorkizuna lotzeko, kontakizunari, jarraitutasuna, emateko.
‎Inondik ere. Hemendik aurrera, informatikariarekin elkarlanean, lerrokatze programaren azken bertsioa doitzen jarraitu nahi dugu (TRACEaligner 3.0 bertsioa, alegia). Horretaz gain, iruditzen zaigu corpusa lematizatzen badugu, corpusarenbalioa handitu egingo dela.
‎Udalbatza batek hor botatzen duenur hori, dela berdegunea, BOE... hizkuntza bada elementu bat eta norbaiti galdetzen al zaio, aizu, guk Azpeiti horrela egitea nahi dugu, guk herri bat horrela egitea nahi dugu?, eta norbaiti galdetzenal zaio, eta hizkuntza aldetik, nola??. Erantzuna ezezkoa da, inori ez zaio ezertarako galdetzen.Ez da kontuan hartzen den kontzeptu bat, ez diogu jaurlaritzari Azpeiti herri euskalduna dela etaherri euskalduna izaten jarraitu nahi duela esaten, hirigintzaren ikuspuntutik euskarari dagokionezaldundiak ere ez digu ezer esaten, inork ez. Maila teorikoan azterketak egongo direla pentsatzendut, zuek jakingo duzue nik baino hobeto.
‎Irakasleek beste lau erantzun jasoko dituzte (56 irudia), euren eskemaren arabera zuzentzeko. Lorturiko emaitzen arabera, erabaki behar dute eskema horrekin jarraitu nahi duten, edo, aldiz, hobe den hura moldatzea edo beste eskema ezberdin bat erabiltzea.
‎Bien arteko bereizketa egin zuen Joseph Nye k (1990 eta 2004), edonola ere, hemen ez dugu haren ikuspuntua konpartitzen; izan ere, botere biguna, salbuespenak salbuespen, botere gogorra inposatu ostean datorren fasea legitimatzailea izango litzateke. Domeinu sistemak luzaroan bizirik jarraitu nahi badu, ezin da une oro botere gogorrean sostengatu, eta, horretarako, botere biguna garatuko du, betiere jakinda azken mehatxu gisa gogorra duela eskura.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia