Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2007
‎Geuri euskaltegioi dagokigu euskara ikastea erakargarri bilakatzea. Horretarako, derrigorrean eskolak ahalik eta kalitate handienean eskaintzeko konpromisoarekin jarraitu behar dugu. Baliabide eskasekin bada ere, irakasleen prestakuntzan ahaleginak egiten jarraitu, ikasmaterialen sorrera, ikasleak euskaltegira hurbiltzeko ahaleginak bikoiztu,...
‎Azken urteotan lan mundua euskalduntzeko ahalegin bereziak egiten ari da hainbat eragile pribatu zein publiko eta zalantzarik gabe lan hori egin beharrezkoa da. Edonola, Euskara Elkarteen ikuspegitik azpimarratu beharrean gaude" etxegiroa, auzo ingurua eta bizi esparru amankomunak (gertuko Komunitatea)" euskalduntzeak eragin beharreko lehentasunezko esparrua izaten jarraitu behar duela. Erabilerarako guneak irabazi behar ditugu gazteentzat ezezik helduentzat ere, hurbileko zerbitzugintza euskaldunduz, merkataritza arloan, elkartegintzan, aisialdiko kultur, kirol, elkarguneak euskaldunduz, euskarazko sormena garatzeko eremu berriak irabaziz, laburbilduz helduen aisialdian (zentzurik zabalenean ulertuta) eraginez.
2008
‎Mundu osoan zehar bezalaxe, Interneten dauden komunikabide gehien gehienak paperezko egunkari zein aldizkarien bertsio elektronikoak dira. Horregatik, nahitaez jarraitu behar dugu betiko sailkapena, aldizkotasunaren eta motaren arabera. Hala ere, badirudi edizio fisikoaren ezaugarri hau desagertu dela ziberespazioan.
2010
‎iparraldeko eta nafarroako herri aginteen jarrera aldatzea komenigarria ez ezik, beharrezkoa da. iparraldean azken urteetan herriaginteek ekin diote, apalki bada ere, eepren eskutik hizkuntza politika egiteari. nolanahi ere, lege babesa beharrezkoa da. nafarroan bada neurri bateko lege babesa, oso eztabaidatua eta mugatua, baina, kontuak kontu, legearaudi horrekin berarekin egin litzateke beste hizkuntza politika sustatzaileago bat, nafarren borondatea behartu gabe, baizik eta nafarren borondatearekin bat letorkeena eta bizikidetzarako positiboa izango litzatekeena. ondorioa bistan da, nire irudiko: herri aginteek jarraitu behar dute euskararen ezagutza bermatzeko neurriak hartzen eta euskararen erabilerarako aukera errealak sendotzen eta zabaltzen. ezinbestekoak dira herri aginteen hizkuntza politika eraginkorra eta legezko babesa. baina, kontuz! azken hitza, eta azken aurrekoa ere, herritarrak dauka:
2011
‎1984an, Txillardegiren Elebidun gizarteen azterketa matematikoa liburua argitaratu zen. Ikerketa hau mugarria eta berritzailea izan zen, nire ustez, matematiken bidez, euskararen biziberritzeak jarraitu behar zuen bideari buruzko gogoeta egiten zuelako. Ikerketa hau ere, paradigma positibistan kokatzen zen, baina oinarrizko ikerketa zen nagusiki.
‎reiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi!
‎• Hitz gakoak: Fishman, Txepetx, diglosia, intimitatea, identitatea. ulen Arexolaleiba – Ereiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi! eutsi eta erein, jarraidura eta irekidura, inmanencia y extracción, barrurantz eta kanporantz ari gara denok.
‎Ereiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi! – Julen Arexolaleiba
‎Bigarrena Fishmanek eman zuen, Fergusonen adiera (hizkuntza beraren barietateen artekoa) itxuraldatuz (bi hizkuntza ezberdinen arteko konpartimentazio soziofuntzionala). Fishmanen adiera horri ikusi dizkiote akatsak hudsonek, Brittok... ulen Arexolaleiba – Ereiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi! eta proposatu izan dute diglosiaz hitz egiterakoan Fergusonen 1959ko adieran erabiltzea. hala eta guztiz ere, Mikelek justifikatzen du:
‎Ereiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi! – Julen Arexolaleiba
‎Jaiotzatiko anglofono elebakarrak izatea, beste ezer ikasi gabe, mundu osoko berezko alfabetatu funtzional bakarrak ez zait niri iruditzen oso ekologikoa. " Aspiración maximalista" izan gabe ere, lortzeulen Arexolaleiba – Ereiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi! bidean da ingelesa nagusikeria hori?
‎eta gabeziak ere ikusten dizkiot rSL horri, inon ez baitut ikusten nabarmentzen denik norbanako euskaldunaren identitatea landu egin behar dela asmoz eta jakitez, erein egin behar dela identitatearen konpartimentazio psiko funtzionalean, intimitateari eutsiko badiogu. Izan ere, identitateari gagozkiola, euskara batua sortu aurretiko belaunaldikoak dira, tamalez, zorioneko betiko arnasgune erromantiko horietan (esan dezadan ulen Arexolaleiba – Ereiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi! neu ere halakoetatik natorrela) bizi diren Echave Ansoateguitarrak; eta oso gutxi dira, era berean, euskara batua sortu ondorengo irakasleak, ikasleen abizenak euskaraz ondo idazten eta ahoskatzen ahalegintzen direnak, esate baterako.
‎Ereiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi! – Julen Arexolaleiba zientifikoa ez da izango gandiagaren poema, baina ederra bai e!, Mikel?
‎Ereiten jarraitu behar dugu; ezin, bestela, purgatorioari eutsi! – Julen Arexolaleiba
2013
‎– Erabileran eragin dezaketen aldagai berriak ere neurtzeko probak egiten jarraitu behar dugu, bestelako aldagairen batek pisu esanguratsua izango duen jakiteko.
2015
‎Naiara Berasategi, Jone Goirigolzarri, Ibon Manterola, Gorka Salces eta Xabier Landabidea – Euskararen hiztun eta erabiltzaile berriak: normalizaziorako gakoak sektore horren ikuspegiak eta bizipenak txertatzen jarraitu behar dute euskarazko komunikabideek, geografikoki (eta ondorioz, kulturalki) trinkoa ez den hiztun taldearen pluraltasuna islatuko badute.
2016
‎Jakina, batzuetan helburu sinbolikoetarako sortzen diren hizkuntza irizpideak oso arruntak dira. Beraz, argudiatu daiteke hiztun konprometituek eta gizarte zibiletik sortutako hizkuntza ekintzaileek (edo" hizkuntzazaindariek") hizkuntza menperatu ahal izateko ikasten jarraitu behar dutela estatus sinbolikoa ere lortzeko. Jarrerak aldatu daitezke, eta Man uhartean erakutsi den bezala, Kornualles eta mundu osoko testuinguruetan, grabaketa nahikoak badaude, ez da inoiz beranduegi hizkuntza bat biziberritzeko.
‎Euskararen bermea Gipuzkoako tamaina erdiko udalerrietan eta Donostian dago momentuz. Bitartean eskolak euskaradunak egiten jarraitu behar du eta horren guztiaren ondorioz euskararen aldeko dekantazio prozesu berriak sortuko dira.
2019
‎kopuruaren parametroari men eginez gero gutxieneko partaiderik egon ezean, bertan behera utzi genituzke aurrekoak bezalako beste hainbeste ekitaldi. Beraz, premiazkoa da beste irizpide batzuk eskura edukitzea egitasmo hau edo bestea egiten jarraitu behar dugula zuritzeko. eta, zorionez, egon badaude: batzuk agerikoagoak; eta besteak, berriz, ezkutuago edo inkontzienteagoak.
‎Ca iritziz, hitanoak ez du bat egiten gaur egungo aurrerapenekin eta mundu ikuskerarekin, nolabait zaharkituta gelditu da, eta ezinbestean mantentzea tradizioan erortzea litzateke. horregatik, zalantzan jarri du ea jarraitu behar duen ala ez, ea zenbateraino merezi duen mantentzeak eta berreskuratzeko ahaleginak egiteak. horren aurrean zer egin, indartu ala galtzen utzi, kontua ez dago hain argi.
2021
‎Eta orduan galdetuko dute: " Denek jakinda erabiltzen ez badute, zertarako jarraitu behar dugu euskaraz ikasten?""
2022
‎Bigarren multzo nagusiak(% 22,4) uste du euskarak presentzia irabazi duela eta dagoen bezala ondo dagoela. Hirugarren eta laugarren multzoek uste dute euskara beti egon den bezala dagoela, baina hauen artean bitan banatzen dira horrela jarraitu behar duela(% 12,1a) eta presentzia handiagoa lukeela(% 10,8) uste dutenak. Kontrako muturrean, geroz eta presentzia txikiagoa duela eta izan lukeela uste dutenak oso gutxi dira% 2,4 dira.
‎Prozesu luze eta gorabeheratsu baten ondoren EEL Eredua gauzatua geratu bada ere, bere ibilbideak aurrera jarraitu behar duela pentsatzen dugu. Batetik, enpresek eredua ezagutzearekin batera zein nolako harrera egiten dioten eta inplementatzeko zein aukera ikusten dituzten aztertu beharra dago.
2023
‎Oinarriparrak idatzi zirenetik, harreman bide horiek olioztatzeko hainbat erabaki hartu dira. Baina, bistakoa da, lanketa honetan jarraitu behar dugula:
‎Topaguneak (elkarteek eta federazioak) zer daukagu ikasteko ibilbide honetatik? Zer jarraitu behar dugu egiten. Zer utzi behar diogu egiteari?
‎Gizarte presioa antolatzeko modu ugari daude eta euskara elkarteen mugimenduak jakin izan du horiek behar bezala eta modu eraginkorrean erabiltzen. Eragite lanean jarraitu behar dugu, ezin baita guztia erakundeen esku utzi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia