Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2004
‎Eta zentzu horretan euskal subjektu historikoa lehenik zehatzago definitzeko saioa eskertuko nion (nik I.1 atalean proposatu dudan erako zerbaiten bere bertsioa), eta behin hori egindakoan planteatuko nuke Europakoa gehitzea. Bestela euskal subjektuaren definizio inplizituekin jokatzen da, abiapuntu gisa hobeto zehaztea komeni direnak, nahiz gero praktikaren orduan ez izan ezinbestekoa haiek orpoz orpo segitzea (azken finean euskal historian, adibidez 1598an, zer gertatu zen kontatzeko ez da nahitanahiezkoa justu justu jakitea zeintzuk diren zure subjektuaren muga argiro zedarrituak, ziurrenik Euskal Herritik Parisko gertakarietara jauzi egin baituzu, eta handik Poloniara eta ondoren Nafarroa Beherera, etab. Baina horrek ez du kentzen abiapuntuan behintzat subjektua ondo definituta edukitzeko komenientzia).
2005
‎Izeko Martinak esaten du hori, orratz beteranoena. Eta erraza da jakitea zeintzuk diren orratz beteranoak, ze apur bat ugertuta egoten dira. Batzuk apur bat eta beste batzuk asko.
2007
‎Europan hizkuntza batzuk desagertzear daude, zaila da aurrez jakitea zeintzuk izango diren. Egin ditzagun ahaleginak euskara izan ez dadin.
2008
‎1845eko legeak maizterren eta jabeen arteko bereizketarekin bukatu zuen neurrian, interesgarria da jakitea zeintzuk izan ziren onuradun nagusiak. Lege berriaren arabera zeuden 89 hautesleetatik, 60 inguru 1842ko zerrendan agertzen zaizkigu, eta horietatik 46 jabeak ziren eta 14 maizterrak.
2011
‎Esan gabe doa, horiez gain liburuetan eta oinarrituko zen idazteko orduan: dudarik ez, oso interesgarria litzateke jakitea zeintzuk iturri bibliografiko erabiltzen zituen. da laborantzazko orduko eskuliburuak baliatuko zituela, baina, ikertzeko dago kontu hori, eta bai, esaterako, jakintza elkarteren baten kidea izan ote zen.
2017
‎Elkarlan zientifiko horrek zer gai jorratzen duen ikertzeko SCOPUS datu basearen taxonomia zerbitzura jo dugu, metodologia arloan azaldu den bezala. Horrela lortu dugu jakitea zeintzuk diren Euskal Herria Akitania elkarlanaren hamar ezagutza arlo nagusiak, 4 taulan adierazten dira arlo horien izenak bai eta Euskal Herria Akitania elkarlanean duten pisua ere, ekoizpen zientifikoaren% bezala. Datuok interpretatzeko orduan kontuan izan behar da ikerkuntza multidiziplinarrak sarritan arlo batean baino gehiagotan sailkatzen direla.
2018
‎Esaterako, emakumeen eginbehartzat jotzen zena betetzen ez zuten andreek errepresioa sufritzen zuten. Baina, hori jakiteko, beharrezkoa da jakitea zeintzuk ziren pertsona horiek, eta gero artxiboetan bilatu. Herrian dauden datuekin soilik ezinezkoa da horiei buruzko informazioa aurkitzea.
‎Legitimitatea praktika sozialaren bidez negoziatutako legitimazio prozesu gisa ulertu behar badugu, interesatzen zaigu jakitea zeintzuk diren legitimazio bide gisa funtzionatzen duten faktoreak. letan integratuta egon ohi dira, bereziki emozionalki esanguratsuak diren sare sozialetan, euskara egunerokotasunean erabiltzen dute esparru ezberdinetan, eta tokian tokiko euskararen aldaera ezagutzen eta erabiltzen dute.
‎Lan honetan, beraz, bi xede nagusi izango ditut, Ortega eta autore kideek azaleratutako gogoeta bertso mundura ekarriz: legitimitatea praktika sozialaren bidez negoziatutako legitimazio prozesu gisa ulertu behar badugu, interesatzen zaigu jakitea zeintzuk diren legitimazio bide gisa funtzionatzen duten faktoreak (Ortega et al., 2014) eta faktore horiek ideologia jakin baten arabera funtzionatzen dutenez, interesatzen zaigu legitimazio prozesuen atzean dagoen edo dauden ideologiak ezagutzea.
2019
‎Zaila da jakitea zeintzuk diren eragina duten ekimenak, baina, Estatu Batuetako unibertsitate batzuetan informatika ikasketetan matrikulatzen diren emakumeen portzentajeak igotzea lortu dute (Frieze eta Quesenberry, 2019). Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) oraindik ez daukagu horrelakoak esaterik, baina arazoaren jatorria bilatzen darraigu Kode Ordua ekimenarekin bat Lehen Hezkuntzako (LH) 5 eta 6 mailako ikasleen iritziakjasoaz eta haiek erabiliz hainbat galdera erantzuten saiatzeko.
2021
‎Zaila da jakitea zeintzuk diren egin beharreko galderak, baina ondo dago pentsatzea zein den gidatzen nauen galdera. Igual une batean nire bikotekidearekin haserrealdi edo krisi batean nago, eta nire galdera izan liteke maitasuna zer ote den.
2022
‎Kontrakoa: esaten ari garena da estrategiak eraiki behar direla gune ilun horiek denonak izan daitezen, baina horretarako garrantzitsua da jakitea zeintzuk diren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia