Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 106

2000
‎Honen hizkuntz politika maneiatzean, mezu emaile horrenbizitza hobeki kontrolatzeko erosotasuna irabaz zitekeen, baina ez da hori bakarrik.Espainia Berriko proiektu nazionalaren funtsean dago, azkenik, hizkuntz batasunarenaere: denek jakin behar zuten gaztelania. Baina, berriro ere?
‎Osotoro ondorioapelaezinak sortzen ditu mugapen honek, ezen, mintzatzen ikastearekin batera, umeakbere hizkuntzarenak direnak ikasten ditu soilik, eta ikaspen esfortzua errentagarriegiteko, berauek praktikan erabil daitezen nahiko du. Baina konstrikzio (mugapen) hauek ezin dira beti eta edonola erabili; hizkuntza bakoitzak bere arautegia duenez (hamaikagarren atalean aipatutakoa), hiztunak jakin behar du nola jokatu soinu elkarketa posible bakoitzarekin (noski; eta jakin zein soinu elkarketa ez diren posible berehizkuntzan).
‎Nafar Estatuarenzaleak izanik, Euskara ikasteko, astirik? (?) izan ez dutenek jakin behar dute, ia hilikdauden gaskoinera eta Nafar Aragoiko erromantzeak konkistaren ondorioz sorturikohizkuntzak direla. Gainera, guretzat, indoeuroparrak ez izanik, Hizkuntz Antropologiak esankizunak eta garrantzi handia dituela eta erromantzeek euskal sena kolokanipintzen dutela.
‎albiste hautakuntza. Hau egiteko, irratilariak ahalik eta gehien jakin behar luke bere entzuleez eta irratiaren izaeraz. John Hasling ek (1980) aipatu duen bezala, programazio departamentuak lerro informatibo nagusi egokiak zein izan daitezkeen esan behar dio iturriari, berriemaileari kasu honetan, irratiemandegiaren entzuleria zelakoa den kontuan harturik.
2001
‎ikerketa ekintzarenziklo amaieran martxan jarri nahi nuen proiektuari begira planteatu nuen. Bideo aparatuaren ahalmen didaktikoa aprobetxatuz, ikasleei ulermen ariketa batzukpresta zitzaten eskatzea zen nire asmoa, eta horretarako, jakina, lehenengo etabehin bideo aparaturik bazeukaten jakin behar nuen.
‎Entzun edo irakurriko den testua behar bezala aurkeztu behar da. Ikasleaktestuaren inguruan jakin behar duen guztiaren berri izango du: zein testu mota den, parte hartzaileak nortzuk diren, zein testuingurutan sortu den, mintzagaia zein den...
‎Helburu horiek bete behar dituzten hiru ezaugarri nagusiak irakasleon beharretatik sortzen dira zuzen zuzenean. Ulergarriak izan behar dutela esaten dugu, badakigulako irakasleak ezagutu behar duela zer den ikasleei eskatu behar diena; eta era berean, ikasleek ere jakin behar dute komunikazioa zer ingurunetan etanorekin burutzen ari diren. Bestalde, ikaslea bere prozesuaren jabe izatea faktoremotibagarria da berarentzat, autoebaluaziorako aukera eskaintzen diolako.
‎kontzeptua. Ikasleak edozerikasteko, ikasten jakin behar du, eta ez badaki, ikasi egin du. –Ikastenikasi?
‎1.Ikaslearen beharrak (ikaskuntzan arrakasta izateko jakin behar duena, etaizan behar duen trebetasuna).
‎Azkenik, zein erabilpen den nahikoa jakiteko, zein motibaziorekin erlazionatuta dagoen jakin behar dugu. Iritsi nahi den hizkuntzarekiko motibazioa mugatuabada, horren erabilpenak ere mugatua behar du izan, eta hiztunak seguru etagustura izan behar du mugatua izango den bere hizkuntzaren ezagutzarekin ere.Baina motibazioa oso zabala bada, hiztunak ahalik eta gehien hedatu behar duerabilpena, ahalik eta egoera gehienetan moldatzeko erregistroak lortuz.
2002
‎11 Erabileran oinarritzeak ez du esan nahi gramatika alboratu behar denik; baina gramatikaz baino, gogoeta metalinguistikoaz hitz egingo dugu. Erabilera errazteko eta hobetzeko jakin behar dituen ezagutzak aplikatzen jakinbehar du ikasleak modu estrategikoan.
‎13 Ikasleak bere ikaskuntzaren jabe izan behar du: berak jakin behar du zeregin behar duen (testu idatzi bat ulertzeko, elkarrizketa informal bateanparte hartzeko, debate batean parte hartzeko, ideiak ordenatzeko zailtasunak dituenean, ideia bat adierazteko zailtasunak dituenean, unitate linguistiko jakin baten erabileran zailtasunak dituenean...) garatu nahi dituenkonpetentziak garatu ahal izateko (etxean familiakoekin komunikatzeko, mediku lanak egiteko, i... Horretarako hainbat estrategia garatzen lagundubehar dio irakasleak eta, halaber, horien inguruan gogoeta egiten.
‎Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar dio ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
‎Hilabetean behinedo, tutoretza egiten dugu, eta lan egiteko modua, erritmoa, proposamenak, zailtasunak eta aurrerapausoak negoziatzen dira; azken finean, egindakoa eta egin beharrekoa. Bestela esanda, ikastaroan zehar jakin behar dugu ea gure ikasleek aurreraegiten duten, motibatuak dauden, erritmoa egokia den, helburuak markatutakoepetan betetzen diren, ikaslea bere aurrerapenaz kontzientea den, zerk bultzatzenduen aurreratzera, eta abar. Ebaluazioaren atal horrek balio hezitzailea du etabeharrezkoa den guztia aldatzera ere bideratzen du.
‎Ikasleak aurretik hitzordua hartu behar du. Nahiz eta aukera zabala eskaini, aldezaurretik noiz deituko duen jakin behar dugu. Horretarako, ikaslea eta tutoreahilabetean behin elkartuko dira eta hurrengo egunetako lana planifikatuko dute, hau da:
‎Kontua hauxe da: hedabideetako profesionalak zertan diharduen jakin behar duela, hots, zertan ari den bere hedabidea. Joera nagusiek eramaten utzita, profesionalak mesede txikia egiten dio gizarteari eta bere garapen kulturalari eta politikoari.
‎Batzuei elkarrizketak eta dokumentazioa ematen dizkie, besteei deus ere ez; batzuei prentsaurrekoetara joateko gonbitea egiten die, besteei ez; batzuei albisteak filtratzen dizkie, besteei ez. Egoera zaila da, gogorra eta krudela, baina kazetariak eusten jakin behar du.
‎Gaur egun denek, baina txikiek batez ere? jakin behar dute etorkizuna kultura anitza dela. Eta etorkizuna kultura anitza ez den heinean, ez da demokratikoa izango, norbait edo zerbait besteen, baita gure?
2004
‎Bainagiza eskalako, ez idealizatu ikerkuntzaren aztcrketan, zientzia giza jarduera legez ageri da, cta zilegi da galdetzea nola egin daitekecn zientzia hobca, gaur egungo gizartcetanzientziak hartu duen razionaltasun patroitik abiatuz. Halabcr beharrezkoa dugu galdetzeazer jakin behar duen gizarteak, eta zer eskaini behar dion Zientziarcn Filosofiak gizarteari, zientziak sortzcn dituen auziak egokiro plantea eta ebaiz ditzan. Programa honek aurrekogai zerrenda bietan formulaturiko auziak ekidin baino gehiago, birformulatu egiten dituzerrenda berri batean, aldi berean gai berriak, praktikoagoak, adicraziz, zientziaren etatcknikarcn praktikcn ondorioei loturikoak.
‎Bchin hizkuntzarentzako interpretazioa definitu eta gero, semantikako kontzeptunagusiak definitzen has gaitezke, hala nola: asegarritasuna, egia, eredua, baliozkotasunlogikoa, etab. Hori egiteko, lehenago jakin behar dugu zer den termino baten balioainterpretazio batentzat:
‎Informazio bila bazabiltza, jakin behar duzu liburuez gain beste informazio iturririkbadagoela. Informazioa ez dago liburutegietan bakarrik!
‎Irakurketak hasi aurretik, hau jakin behar duzu: komeni da lehenengo irakurketak betierreferentziazko testuak izatea (testu-liburuak, entziklopedietako sarrerak, eskuliburuetako (handbooks) sarrerak...).
2005
‎Zuzendariak, ikasketaburuak eta idazkariak prestakuntza behar dute euren lanei aurre egiteko. Baina, talde hauen formazio modua diseinatu baino lehen, jakin behar dugu zeintzuk direnberen nahiak eta interesak. Horretarako, Zuzendaritza Taldeen diagnostikoa egiteabeharrezkoa da.
‎Ikastetxeko leku eta toki guztietandagoen elementua da, eta beraz, koordinazioa hobetzeko tresna baliagarria. Koordinazioa hobetzeko jakin behar dugu ikastetxean erabakiak nola hartzen diren.Erabakiak hartzeko prozesuak dituen abantailak hauek dira:
2006
‎Familiako kideak hurbiltzen dira aldi honetan, haur berriak erakarrita.Guraso berriek jakin behar dute familiakoek eman dezaketen laguntzaeskertzen, baina aldi berean, zaintzan gehiegizko interferentzia egiten ezuzten, guraso funtzioa nori dagokion inoiz ahaztu gabe. Gehiegizkointerferentzia egiten luzaroan utzi bada, gatazka handiak ager daitezke.
‎Orientatzeko jakin behar dugun lehenengo gauza da, dudarik gabe, puntu kardinalak zer norabidetan dauden. Latitudearen eta ordu lokalaren arabera, zenbait metodo erabiliko ditugu.
‎Hedabideak, hedapen kontratuaren arauak ez betetzeagatik erantzuteaz gain, edozein hedabidek bete behar dituen obligazioak ez betetzeagatik ere erantzun du, horrek identifikazio printzipioa estu estuan errespetatzea eskatuko dio (PLO 11 art.): informazioa eta publizitate mezua ongi bereizi behar ditu, eta hartzaileek mezua jaso ahala jakin behar dute informazioaren ala publizitatearen aurrean dauden37.
2007
‎Komunikazio aldetik oraindik landu gabe dago. Lehenengo, zer izan nahidugun jakin behar dugu, eta behin garbi dugula, nahi duguna nola lortukodugun zehaztu dugu. Hori lortzeko arlo bat komunikazioa izango da, ezbairik gabe.
‎Bat modu batean sartu da, bestea beste modu batean; bat ona izandaiteke, bestea txarra, bestea erdipurdikoa. Beraz, pertsonekiko gestioa bideratzenere jakin behar duzu. Oso garrantzitsua da.
‎Esan bezala, jendearekin lan egitea konplexua da, pertsonak gestionatzea oso konplexua da. Burua oso malgua eduki behar duzu, etaaskotan, ez haserretzen jakin behar duzu; ez baituzu ezer irabazten horrekin.Benetan konplexuak dira erakundeak.
‎Eta alderdi bat diot, baina berdin enpresa bat, erakunde bat, eliza edodena delakoa. Komunikazioan dagoen pertsonak oso argi izan behar du bereprofesionaltasuna, eta jakin behar du gaur egon daitekeela leku batean eta biharbestean. Abokatu batek defenda dezake gaur bezero bat eta bihar bezero horrenlehiakidea den beste bat.
‎El Paisen dagoorain izugarrizko nahasmena; zuzendaria aldatu da eta horrek, ia zuzendariorde guztiak eta sailburuak kendu ditu, kiroletakoa kulturara pasatu du, ekonomiakoa kendu... Kanpoan bazaude eta hedabide horri albiste batsaltzea interesatzen bazaizu, jakin behar duzu nork daukan momentuhorretan zuri dagokizun ardura.
‎Pertsona bat ezinbaita inoiz ere motibatuta egon ezertan ere parte hartzen ez badu. Eranaturalean sortu zen erlazio estilo bat mantendu nahi genuen; eta pertsonaguztiek jakin behar zuten zer egiten zuten, zergatik eta nola hobetu zezaketen.
‎Autobus batek 20 urte iraun dezake. Etadenbora horretan, guk gure autobusak nondik nora dabiltzan jakin behar dugu, edozer dela ere, erantzun bat eman behar dugulako.
‎Horrelako egoerak ekiditen saiatu behar dugu. Etxean gertatzen denazbarneko jendeak, kanpokoak baino pixka bat gehiago jakin behar du. Nabaritubehar da barruan gaudela, gure enpresa dela.
‎Hasteko, jakin behar du hau ez dela egun batetik bestera egiten den zerbait, enpresa kulturaz hitz egiten ari garela. Kultura ez da gaur erabaki eta biharezartzen den zerbait.
‎Eta enpresakaitortu behar dio komunikabideari gizartean jokatzen duen transmisio papera. Horiere oso zaila da, zeren eta komunikabideek enpresatik prentsa ohar zuri eta engainagarri bat espero dutelako; enpresak jakin behar duena da, beste aldean daukanaere komunikazioaren profesional bat dela, eta bere helburua ez dela enpresari ziriasartzea edo bere sekreturik ezkutuenak agerian jartzea. Bere lana egiten ari da etatransmisiorako oso kate garrantzitsua da.
‎Zereneta, jakina, identitate nazionalaren auzi honetan gauza bat dago inondik inola ereahantzi behar ez genukeena: gizarte modernoaren nabartasunean bizi garenez, etanabartasun horren eraginez, identitatearen izaera monolitikoa pitzatua dagoenez, jakin behar dugu nola funtzionatzen duten elementu hegemonikoek sistema horrenegituran. Hauteman ditzagun, eginahalean, modernotasunaren konplexutasunakñabartutako nazio ezaugarri hegemonikoak.
‎Oinarrizko gauzak aldatu arte itxaron eta amoreeman? Nire erantzuna ere jakin behar luke halakoak: ezta inondik ere.
‎gero eta garrantzi handiagoa ematen zaio enpresa liderraren, bisioari?, hots, etorkizuneanjende/ erakunde horrek lortu behar duena deskribatzen duen irudikapenari. Zer nahidugun jakin behar dugu. Ekitearen estreinako urratsa da.
‎Hain zuzen ere, ikertzaile on batekhonako tasun hauek izan behar ditu (Piaget, 1926). Alde batetik, jarrera pasiboaizan behar du neurri batean; hain zuzen ere, behatzen jakin behar du, eta haurrarihitz egiten utzi behar dio, haren erantzunetan eraginik ez izateko, betiereelkarrizketaren hizpidetik urruntzen utzi gabe. Bestalde, jarrera aktiboa ere izanbehar du; hau da, ez du inoiz lanaren hipotesia ahaztu behar, hipotesi horrek aukeraemango baitio haurraren ikuskerak eta sinesmenak berreraikitzeko eta horiensendotasuna balioesteko.
‎Lehenik eta behin, pertsona batek nazio identitatea gara dezan ezinbestekoada pertsona horrek talde nazional hori badela jakitea; hau da, ingeles batek, ingeles identitatea garatzeko, jakin behar du ingelesak izeneko pertsona talde batdagoela. Hala, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik oso garrantzitsua daikertzea ezagutza hori noiz garatzen den.
‎–gaizki ulertu dira nik azaldutakoak?; eta, ondoren, errepikatu zure tesia. Gainera, jakin behar duzu ezen aurkariak salaketa hori egin dezakeela arrazoirik gabe, zu urduritzeko asmo hutsez; ez ahaztu hori. Baina, era berean, litekeena da zure argudioan inkoherentzia bat egon izana; holako kasuetan, esandakoa beste hitz batzuetan jarri, eta ezabatu kontraesana.
‎Edozein gauzaren predikatu logikoki posibleak azkengabeak dira. Orain aipatu azken horrexek, eta ez besterik, gura izan du subjektuarekin berriro lotu, sintesia egin, eta hala ezagutza bat zertu (ezagutza sintesian hasten da eta sintesian zertzen da) 5 Horretarako, ordea, aurretik elkarri lotzea zer den jakin beharra zuen, loturaren kontzeptua lehendik eduki behar izan du buruan, bestela ez zen lotzera etorriko (eta berdin, loturaren ahalgarritasunarena, etab.). Konparazioaren kontzeptua ere eduki du, zeren eta ugaztunaren kontzeptua, ez ugaztunarekin konparazioan erdiesten da. (Gauzak konparatzea ez da munduan dagoen zerbait, baizik eta munduan neuk jartzen dut).
‎Langile bakoitzak bere lanpostuaren helburuak jakin behar ditu.
‎Langile bakoitzak jakin behar du ZEINTZUK helburu dituen bere lanpostuaK.
‎Langile bakoitzak bere lanpostuaren helburuak jakin behar ditu.
2008
‎Hitz ezezagunekin da baliagarria bide fonologikoa; bide lexikoa, berriz, ortografia arbitrarioa dutenekin. Baina, bi bideak (lexikoa eta fonologikoa) erabiltzen jakin behar du haurrak, irakurle edo idazle trebea izango bada. Batera aktibatzen dira bi bideak, bata bizkorragoa bada ere.
‎Irakurtzen eta idazten ikasi behar duten haurrek analisi eta sintesi gaitasuna izan behar dute; hau da, esaldia zatitan deskonposatzen jakin behar dute, eta, zatietatik abiatuta, esaldiak eta perpausak osatzen. Era berean, arreta irudira fokatzen eta irudia hondotik bereizten jakin behar dute, arreta selektiboaren bidez. Inguruko zaratatik hitzak bereizten jakin behar dute.
‎Irakurtzen eta idazten ikasi behar duten haurrek analisi eta sintesi gaitasuna izan behar dute; hau da, esaldia zatitan deskonposatzen jakin behar dute, eta, zatietatik abiatuta, esaldiak eta perpausak osatzen. Era berean, arreta irudira fokatzen eta irudia hondotik bereizten jakin behar dute, arreta selektiboaren bidez. Inguruko zaratatik hitzak bereizten jakin behar dute. Irudia hondotik bereizteko arazoak dituztenek arazoak izaten dituzte irakurtzen eta idazten ikasteko.
‎Irakurtzen eta idazten ikasi behar duten haurrek analisi eta sintesi gaitasuna izan behar dute; hau da, esaldia zatitan deskonposatzen jakin behar dute, eta, zatietatik abiatuta, esaldiak eta perpausak osatzen. Era berean, arreta irudira fokatzen eta irudia hondotik bereizten jakin behar dute, arreta selektiboaren bidez. Inguruko zaratatik hitzak bereizten jakin behar dute. Irudia hondotik bereizteko arazoak dituztenek arazoak izaten dituzte irakurtzen eta idazten ikasteko.
‎Eskuin/ ezker, goi/ behe, gain/ azpi nozioak ezagutu behar dituzte. Irudia alderantzikatzean zer ematen duen (h eta y), kantitatea gehitzean zer gertatzen den (l eta ll, r eta rr) edo ezaugarri bat gehitu zaion zeinua eta jatorrizkoa berdinak ala ezberdinak diren (n eta ñ) jakin behar dute.
‎Idatzitako eta ahoskatutako hitzak parekatu behar ditu, bana banako egokitzapenak eginez. Hizkuntza unitateak ordenatzen eta seriatzen ere jakin behar du. Soinuak elkartuz hitza sintetizatzen edo hitzak soinutan zatitzen jakin behar du (klaseen inklusioa).
‎Hizkuntza unitateak ordenatzen eta seriatzen ere jakin behar du. Soinuak elkartuz hitza sintetizatzen edo hitzak soinutan zatitzen jakin behar du (klaseen inklusioa). Zeinu grafikoak, forma guztietan, ezagutzen eta deszentratzen ikasi behar du.
‎Irakurtzen ikasteko, ahozko hizkuntzako unitateak bereiziz grafemak fonema bihurtu behar dira lehen etapetan. Sistema alfabetikoz irakurri behar duenak letrari edo letra taldeari dagozkion soinuak bereizten jakin behar du, horri esker irakur baitezake hitz ezezaguna.
‎4) Kode ortografikoa menderatu nahi bada, soinu segidaren segmentuak identifikatu eta ordenatzeko gai izan behar da. Idazten ongi ikasi nahi duenak jakin behar du nola ordezkatzen dituzten ortografia zatiek hizkuntzaren fonologia zatiak, eta, gainera, ezinezkoa dela kode ortografikoa menderatzea egitura fonologikoaren ezagutza espliziturik gabe.
‎Bestaldetik, bazkide «egokienak» ez du zertan jakin, adibidez, bideragarritasun edo estrategia plan bat egiten, eraginkorra ez den kooperatiba baten norabidea aldatzeko. Eraginkorra ez den kooperatiba identifikatzen jakin behar du, hori bai, eta, zuzendaritzak edo batzordeak aurkezturiko aukeren artean, egokiena zein den erabakitzen ere82.
‎Dena den, pasahitza egiaztatu ahal izateko kontuaren izena jakin behar du; beraz, jartzen ez badugu, bezeroa erabiltzen ari den erabiltzaile berarekin saiatuko da. Beste kontu bat erabili behar denean, kontuaren izena eta @ karakterea zehaztuko dira zerbitzariaren aurrean, ondoko adibidean ikus daitekeen bezala:
‎Fitxategi berezi horiek sortzeko ardura instalatzaileena izan ohi bada ere, administratzaileak nola sortzen diren jakin behar du, arazo batzuk zuzendu ahal izateko. Fitxategi berezi horiek sortzeko ondoko komandoa erabiliko da:
2009
‎Hori ezberdintzen jakiteak indartzengaitu. Era berean, beste herrialdeetan zer egin den ikusi behar da eta babesa eskuratzen jakin behar dugu, nolabait, nazioarte mailako mugimenduetatik. Biktimenelkarteek funtzio bat izan behar dute, haien egiaren zatia mahai gainean jarri behardute eta errebindikatu behar dute eta presionatu behar dute politikoek aintzathartzeko.
‎Trauma egoerak aztertzendituztenek aipatu izan dute zeinen ahula eta zeinen tinkoa suerta daitekeenahaztearen eta gogoratzearen arteko lerroa. Esku artean dugun testuinguruangertatu moduan, ahanztura derrigortutakoa izan denean, inposatutakoa, gogoratzea, eta batez ere hildakoak ohoratzea hainbat pertsona eta talderentzat debekatua izandenean, aldagai berezkoekin lan egin beharrean gaudela jakin behar dugu. Horrezgain, kontuan hartu beharra dago ere gertakari traumatikoetan sarritan ahanzturaaurrera egin ahal izateko nolabaiteko hautua izan daitekeela.
‎«Presidente batek delegatzen jakin behar du...»
‎Hori oinarrizkoa da. Eta gerobatek jakin behar du. mmm. taldetik ahalik eta hoberena ateratzen.»
‎Haatik, informazio instituzionalaren azpian, maiz propaganda ere egon daiteke, eta hori detektatzen jakin behar du kazetariak, zer den informazioa eta zer propaganda. Demagun behin eta berriz saiatu garela gure herrian egin behar densaihesbideari buruzko informazioa lortzen udalean eta ezin izan dugula lortu.Pentsa dezagun hauteskundeak gertu direnean, udaleko komunikazio arduradunakalkateak gaiaren inguruan informatzeko elkarrizketa eskaintzen digula.
‎Primer ak eratzeko mRNAren sekuentzia jakin behar dugu eta guk geukegin edo programa informatikoez balia gaitezke. QRT PCRko primer akeratzeko geroago azalduko ditugun baldintza berdinak errespetatuko ditugu, dena den, RT PCR rako erabiltzen diren primer pareek sortzen duten anplikoia, QRT PCRkoekin alderatuz, luzeagoa izan ohi da (200 base pare).
‎programa bukaeran ez genuke jakingo kopuru horien jatorrizko hitzak zein diren. Nolabait jakin behar dugu hitzik luzeena eta motzena array ko zein posiziotan dauden gordeta. Bi indize erabil ditzakegu lan horretarako, $indHandi eta $indTxiki, hitzik luzeenaren eta laburrenaren indizeak gordetzeko.
‎Lehenik eta behin, jakin behar dugu Text:: Ngrams modulua jadanik instalatua dagoen ala ez. Izan ere, Perl banaketetan hainbat modulu instalatuta datoz, eta litekeena da Text:: Ngrams horien artean egotea.
‎ziurtagiri elektronikoak edo ziurtagiri digitalak dute izena. Baina ziurtagiri elektroniko bat zer den eta nola erabiltzen den jakiteko, lehenago sinadura elektronikoa zer den jakin behar dugu. Hori aztertuko dugu hurrengo atalean, eta gero ekingo diogu berriro ziurtagirien aferari.
‎5.18 irudiak adierazten duen bezala, jatorrizko IP datagramaren edukia eta ESP lehenengo gehigarria zifratzen dira, baina ez ESP goiburukoa ezta bigarren gehigarria ere. Goiburukoa ez da zifratu behar, hain zuzen ere, hor dagoelako SPI zenbakia, SA identifikatzen duena, eta deszifratzeko jakin behar dugu ea zer SAri dagokion datagrama, gako zuzenak erabiltzeko deszifratzean. Bigarren gehigarrian sinadura dago.
‎Goiburukoaren luzera. Datagrama prozesatu behar duten IP entitateek (bideko bideratzaileenak eta helburuko konputagailuarena) jakin behar dute goiburukoa non bukatzen den eta garraiatutako datuak non hasten diren. Goiburukoan aukerazko eremu batzuk daudenez, haren luzera ez da finkoa, eta eremu hau beharrezkoa suertatzen da.
‎Gure socketari helbidea sistemak esleitu badio, eta programak zein den helbide hori jakin behar badu, dei hau erabiltzen da.
‎Aplikazio batek, adibidez arakatzaile batek, izen bati dagokion IP helbidea jakin behar badu, ebazleari eskatuko dio ebazpena egiteko. Ebazleak bere cache propioa badu, horretan begiratuko du ea eskatutakoa dagoen (agian beste aplikazio batek orain dela gutxi eskatuta).
‎Edozein bit multzo 7 biteko ASCII formatura bihurtzeko MIMEk onartzen duen kodetzeko teknika estandarretako bat da Base64 Hartzaileak base64 deskodeketa ezarriko dio mezuaren edukiari, JPEG irudi bat lortzeko. MIME bertsio desberdinak daudenez, hartzaileak jakin behar du igorleak zein erabili duen bere mezua osatzean. Horretarako dago MIME Version eremua goiburukoan.
2010
‎3 Aurrekoaren ildoan, euren biziak arriskatuko zuten euskal agenteektotalitarismoaren aurkako gudaren testuinguruan demokraziaren eta gizaeskubideen defentsan eta Euskal Herriaren askatasunaren alde borrokatuko zutela jakin behar zuten «de una manera consciente, no podemosprestarnos a entregar a la Gestapo a los mejores de entre los nuestros, sin algun genero de garantia, de tipo nacional, que compense al posiblesacrificio que determinadas cooperaciones exigen»55.
2011
‎Ez naiz originala, jada beste egile batzuek (Bardoel, Moe, Collins, Jakuwoicz... ) hau garatu dutelako, baina Public Service Broadcasting kontzeptutikPublic Service Media edo Public Service of Communication kontzeptura pasatugarela jakin behar dugu. Zerbitzu publiko bat ezin dezakegu hartu Internetekeskaintzen dituen aukerak kontuan hartu gabe; besteak beste, elkarreragina, zerbitzuberriak sartzea, herritarren partaidetza eta haur eta gazteen erakarpena.
‎Bere lanean ezinbestekoak diren maiztasun apaleko ekipoak, ordenagailuak eta horienperiferikoak erabiltzen jakin behar du.
‎Bere lanean ezinbestekoak diren maiztasun apaleko ekipoak, ordenagailuak eta horienperiferikoak erabiltzen jakin behar du.
‎Bere lanean ezinbestekoak diren maiztasun apaleko ekipoak, ordenagailuak eta horienperiferikoak erabiltzen jakin behar du, eta bere zereginak behar dituen teknikariakkoordinatzea bere gain har dezake.
‎3 Faltak dira legeak zigor arinarekin zigortzen dituen arau hausteak». Azkenari erreparatuz, hau da, faltei zigor arinak jartzen zaizkiela, zigor arinak zeintzuk diren jakin behar dugu. ZKren 32.4 artikuluak dioenez, beste batzuen artean, zigor arinak dira lokalizazio iraunkorra egun batetik hiru hilabetera, gizartearentzat lan egitea egun batetik hogeita hamarrera eta hilabetetik bi arteko isuna.
‎Bien estatutuak 1985 urtean onartu ziren, eta biak izan ziren lehenak beraien lurraldeetan, gaztelaniaz gain, bertako hizkuntzari unibertsitatean ofizialtasuna aitortzen. Baina Bartzelonakoak, UPV/EHUkoak ez bezala, irakasle eta ikasleei katalana erabiltzeko eskubidea aitortzeaz gainera, eskubide erabilgarria izateko, zehaztu zuen komunitate unibertsitarioak hizkuntza biak jakin behar zituela (Pons, 1996: 109).
‎Alper alperrik da guk gerok gere buruak, gere begiak itxutzea eta ez ikusi nai izatea gauzak nola dauden. Gauzak sendatu bear baldin baditugu, lenbizi jakin bear dugu nola dauden gauzak. Beraz, jakiteak eztigu kalterik ekarriko (Mitxelena, 1998:
‎Hizkuntza idatziari dagokionez, katalanezko, frantsesezko eta gaztelaniazko testu idatziak ulertu eta ekoitzi behar dituzte asmo eta testuinguru desberdinen arabera. Irakurketa helburu desberdinetarako erabiltzen jakin behar dute (informatzeko, gozatzeko, ikasteko?) eta idazketa, berdin: beste pertsonekin komunikatzeko, oharrak hartzeko, laburtzeko, eta abar.
‎Kontuz, jakin behar da zelan erabiltzen den ordenagailua, baina hori da irakasle batek behar duena? Tresna baino ez da, boligrafoa erabiltzen jakin behar duen bezala, arbela digitala zelan erabiltzen den jakitea bezala. Beste gauza bat da tresna horrekin zer egiten dudan.
‎Ondorioz, eskizotipikoarekin harreman ona eduki nahi duenak haren izaera bakarra eta originala onartu behar du, eta ez du hura gizartera edo eguneroko bizitzako ohituretara egokitzen saiatu behar. Haren eszentrizitateak eramaten jakin behar du. Gizarteko arau batzuen morrontzatik askatu egin behar du eskizotipikoak.
‎Terapiaren hasieran tratu berezia eskatzen badu pazienteak, muga garbiak jartzen jakin behar du terapeutak: noiz amaitzen den terapia saioa, noiz dei egin dezakeen, zenbateraino hurbil daitekeen terapeutarengana, terapeuta uki dezakeen ala ez, bere pentsamendu intimoak ager ditzakeen ala ez, nola adieraz ditzakeen bere pentsamenduak, bere emozioak nola ager ditzakeen.
‎Terapeutak emozioen erreakzio indartsuak senti ditzake pazientearenganako (haserrea, erakarpena?), baina emozio horiek ezin ditu zuzenki agertu, pazienteak intimitatea ezin duelako eraman. Intimitatea kudeatzeko pazienteak dituen zailtasunak ondo eramaten jakin behar du terapeutak: ekidin egin behar dira terapia hasierako intimitate adierazpenak (eskua ematea, begirada zuzena?).
‎Pertsona histrionikoekin ongi konpondu nahi dutenek haien gehiegizko teatralitatea eramaten saiatu behar dute: noizean behingo eszenak eramaten jakin behar dute, betiere muga batzuen barruan; hori bai, portaera normala agertzen dutenean ere interesa agertu behar diete, bestela antzerki berriak egiteko joera agertuko baitute (Lelord eta André, 1996). Plan eta asmo berriak aurrera eramateko histrionikoek duten ilusioa ez dute erreprimitu eta itzali behar haiekin ongi konpondu nahi dutenek.
‎Histrionikoaren bikotekideak ez luke jeloskorra izan behar. Pertsona histrionikoekin harreman ona eduki behar duenak haren sedukzio jokaerak ongi eramaten jakin behar du. Jokaera horiei ez zaie esanahi sexualik eman behar, ezinbestean; harremanak sexualizatzen saiatzen diren arren, sedukzio jokaera horiek ez dute ezinbestean harreman intimoagoen desirarik agertzen; beste gabe, bestearen arreta erakarri eta liluratzeko bitarteko izaten dira.
2012
‎Orduan, ebatzi beharreko beste arazo batekintopo egingo genuke, alegia, nolako trataera eman behar dien balizko Euskal Estatubatek gaztelaniaz eta frantsesez garatutako kulturei. Berez, Euskal Herrian hirutradizio kultural horiek daude, eta gorago esan dugu euskal herritarrek euskaraeta gaztelania edo frantsesa jakin behar dituztela eskolatze aldia amaitutakoan.Ezinbestean, Euskal Estatuak, nazio kultura gisako bat ezartzen duelarik, euskarazbeste hizkuntzetan garatutakoak ere hartu behar ditu aintzat, eta, nola edo hala, Euskal Herriko nazio kulturaren definizio berri bat bilatu du. Argi eta garbidiogu ez dugula sinesten ustezko neutraltasun edota unibertsalismo kulturalean; baina, aldi berean, uste dugu eskolak ahalegin sendoa egin behar duela euskalherritar guztion ezaugarri kulturalak aintzat hartzeko eta babesteko.
‎Orain, formalki aske diren herriak ere, nazioartean aitortutako estatuak izan arren, kanpotik menderatu eta administratu daitezke, eta izatez hori gertatzen zaie. Naziozapalduok, estatu propioa ere ez dugunok, jakin behar dugu zer inplikatzen duenestatua konkistatzeak, alegia: lehenik, inperialismoaren helburuak eta bitartekoakezagutzea, haren aurkako borroka irabazteko; bigarrenik, gure historiatik etagure indarretik abiatzea, hau da, gure klase borrokaren esparru autonomotik; hirugarrenik, gure estatu eredua aurretik itxuratzea, orain hasita, ahal den neurrian; eta, laugarrenik, estatua gauzatu behar duen subjektu kolektiboa definitzea:
‎Horretarako, bezeroek produktuan edo zerbitzuan dituzten itxaropenak ezagutu behar ditu enpresak. Era berean, ekoitzitako produktuak edo eskainitako zerbitzuak itxaropen horiek zer proportziotan ase dizkion jakin behar du enpresak, eskaintza hobetzeko. Ondorioz, bezeroaren asebetetasunari egokien erantzuten asmatzen duen enpresak bezeroaren leialtasuna lortuko du.
‎Hedabideak, hedapen kontratuaren arauak ez betetzeagatik erantzuteaz gain, edozein hedabidek bete behar dituen obligazioak ez betetzeagatik ere erantzun du, horrek identifikazio printzipioa estu estuan errespetatzea eskatuko dio (PLO 9 art.): informazioa eta publizitate mezua ongi bereizi behar ditu, eta hartzaileek mezua jaso ahala jakin behar dute informazioaren ala publizitatearen aurrean dauden37.
2014
‎Zer ikertu behar den baldin bageneki, jakin genuke zer jakin behardugun ere; eta «zer jakin behar dugun» diogun momentutik niri iruditzen zait horNorbait edo Zerbait dagoela hori erabakitzen duena; hor edo, hobeki esanda, «hangoian». Ikerketatik kanpora edo ikerketaren gainetik dagoen Norbaitek edo Zerbaitekerabakiko luke zer ikertu eta zer jakin behar dugun (Esan beharrik ez dago hori haladela jeneralean edo gizarte normalean: daukanak eta dezakeenak erabakitzen edobultzatzen du zer ikertu behar den fisikan, biologian edo medikuntzan, eta neurritxikiagoan bada ere, baita hizkuntzalaritzan ere:
‎Lauurteetan zehar egin dituzten jendaurreko aurkezpenak egiteko eta GraduAmaierako Lanaren defentsarako oso baliagarriak izango baitzaie komunikaziogaitasunaren garapenaren barruan ahozko diskurtsoan espezifikoki trebatzea. Egoerakomunikatiboa kontuan hartzen eta hartzailearen araberako diskurtsoa aukeratzeneta sortzen ere jakin behar dute, eta horretan ere lagunduko die bi diskurtso motahauen prestaketa lanak, eremu eta erregistro formalak direlako unibertsitatearenaeta lan arloarena eta horietan eskarmentu gutxirekin heltzen dira graduko ikasketakegitera. Ahozko diskurtso akademikoen artean, lehen esan bezala, jendaurrekodebatea aukeratu dugu, ahozko genero dialogikoa da, eta izaera plurigestionatuhorrek konplexutasuna ematen dio eztabaidari, ekoizpen eta harrera jarduerakerabili behar ditu eta komunikatzaile bakoitzak, elkarreraginezkoekin batera.Argudiatzen ikasiko dute diskurtso mota honekin, «ikuspuntu bat eraikitzen, hauindartuko duten arrazoiak ematen, elkarreragiten, hots, besteei entzuten eta haiekesandakoa norberaren diskurtsoan sartzen, eta zalantza egiten» (Plantin, 2004:
‎Irakasleak ikasle, lankide eta familiekin komunikatzen jakin behar du, eta lehenesan bezala, gutxien landu izan den komunikazio motari heldu diogu KomunikazioGaitasunaren Garapena II irakasgaian, gurasoekin egiten diren elkarrizketa edobilerena, hain zuzen. Horrelako ahozko diskurtso profesional batean interakzioaketa erlaziozko aldeak dute trukatzen den informazioak baino pisu handiagoa, egoerakomunikatiboa ez delako simetrikoa ezta erosoa ere, alde batetik eskolaren etafamiliaren ordezkarien artean botere harremana dagoelako, eta bestetik, solaskideekmintzagaiarekiko duten lotura afektiboaren ondoriozko emozioek komunikazioaegokia izatea baldintzatu dezaketelako (seme alabak izan ditzakeen arazoak beregarapenean edo eskolako egunerokotasunean gertatzen zaizkionak gai sentikorrakizan daitezke).
‎Argudiatzen ikasteaz gain, irakasle (gai) komunikatzaileak jakin behar du trebe izateko entzuten ikasi behar duela, eta entzuten duena aintzat hartzen.Gainera botere harremanetan egoki moldatzen jakin behar du eta aginduak edomehatxuak saihesten ikasi. Beste hitz batzuekin esateko, sozialki trebea izan behardu eta egoera komunikatiboa eta solaskideen kokapen sozialak oso kontuan izanbehar ditu bere diskurtsoa eratu eta interakzioa gauzatzean.
‎jendeabegira du, ordulariak aurrera egiten du, kantuan hasi behar du. Gainera, bertsolariakegoerara egokitzen jakin behar du. Hauxe du, agian, bertuterik handiena eta lortzenzailena:
‎«Liraina, dotorea, fina izan behar duzu aintzat har zaitzaten», edo «tresnarekin eskatzen zaizunperfekzioa itxuran ere eskatzen da: neskak jakin behar du nola jantzi, nola mugituagertokian...» (Eskisabel, 2012a).
‎Aztoramenegoera horretan, ingurukoei edo beren buruei kalte egin diezaiekete. Aztoraturik dagoenari lasaitasuna transmititu behar zaio, baina kontrol fisikoa ezartzean kontuz ibili behar da, larrialdirako telefonoak eskura eduki behar dira eta zaintzaileak jakin behar du nola jokatu.
2015
‎3 Mezu hau zeini zabaltzen ari garen kontuan hartu behar dugu, eta euskararekiko beste ardatzetako bat, asko hitz egin da gaur ezagutza eta erabilera datuei buruz, baina motibazioa eregarrantzitsua da, eta orduan oso ondo jakin behar dugu zeinekin hizketan ari garen, batez ereinteres komunak bilatu nahi baditugu, zein den daukaten motibazioa euskararekiko edo ezduten. Agian oso ekologistak sentitzen dira eta ez dute hizkuntzak horrekin duen lotura ulertzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia