2001
|
|
Nobelan etengabe egiten diren erreferentzia psikoanalitikoek (Londreseko kongresua, Sedano psikoanalistaren esanak, Eromen sortzailea liburua (98), Freuden lanak,... ) lerro artean irakurtzen
|
jakin
behar dugula iradoki nahi digute. Psikoanalista baten antzera, irakurleak jakin egin du pertsonaia hauen jokabidea interpretatzen, Victoriari entzuten, bere iritzietan baitago nobelaren klabea.
|
|
Ez erantzuna ez zekielako, ez erantzuna
|
jakin
behar genukeelako, ez arazoa isilpekoa zelako"
|
2003
|
|
Horrek bere buruari laguntzen ikasi behar du, apur bat txoriburua da eta. Guk baino hobeto ezagutzen du bere ama eta
|
jakin
behar luke hura pozteko zer egin behar duen... Ikas dezala Bibiot pentsakor geratu zen Arantxa atera heltzen zen bitartean.
|
|
Joxek zuen sinistu, agian onartu ere ez. Baina
|
jakin
behar zuen. Egia esan, bere buruari aitortzea uste baino gutxiago kostata, ez zion kontatu nahi lagunari laguntzeko, fideltasunagatik edo; aspaldiaspalditik Ainhize bereganatu nahi zuen, oheratu, gorputz paregabe hura biluzik ikusi, sentitu, laztandu, zulatu...
|
|
Euskaldunak, euskara ezpainetan zerabiltenak, gehiengoa inon baziren, hondartza gorrietan ziren zalantzarik gabe. Baina
|
jakin
behar zuen nongoak ziren. Orain, barrua guztiz bare zuela, aukera zuen haien artetik atzera igarotzeko.
|
2009
|
|
Bertsolari hauek aurrean daukaten publikoa ez da bat eta bakarra, pentsaera eta sentimendu ezberdin askotakoak daude, eta zuhur ibili behar dute ateraldi egokia asmatzeko, entzuleak zirikatzeaz gainera inor mindu gabe. Gero eta gai berriago eta konplexuagoak jartzen dizkiete, munduko berri
|
jakin
behar dute. Bertsolariak ere, goi mailako ikasketadunak dira denak, eta eskura dauzkate hizkuntza lantzeko gero eta bitarteko gehiago.
|
2018
|
|
Etxandre on bat izateko jakin behar zena ikasi zuen herrian, eta kito! Hortik aurrera, ez zekien besterik ezer, eta ez zuen inoiz pentsatu besterik
|
jakin
behar zuenik ere. Hemezortzi urterekin ezagutu zuen, eta sei hilabete elkarrekin ibili eta gero ezkondu egin ziren.
|
2019
|
|
Errekurtso horien bitartez, pertsonaien ezintasunak agerian geratzen dira eta egoera gogor horiei aterabidea emateko funtzioa dute. Aldi berean, ironia eta umorearen erabileraz irakurlea probokatzea du helburu Saizarbitoriak, horiek detektatzen
|
jakin
behar duelako eta, narratzailearen atalean esan bezala, irakurlea etengabe interpelatua delako: bere konplizitatea eta ernetasuna ezinbestekoak dira kontalariaren ez fidagarritasuna eta erregistro ironikoa detektatzeko eta ondoko hausnarketa eginarazteko.
|
|
Gure ustez, bi adituek adierazten dute eleberri honetako genero sailkapenari buruzko hirukia: batetik, intriga poliziakoa du, krimen baten aitormena den aldetik; bestetik, aitorleak egiak erdizka esaten dituenez, bere hitzen bidez
|
jakin
behar dugu gertaeren berri, eta haren psikologiaren berezitasunetan sartzera behartzen gaitu; eta, azkenik, kontalariaren erregistroak ezaugarri parodiko nabariak ditu, beraz, gertaeren dramatikotasuna ironiak filtraturik helarazten zaigu.
|
2021
|
|
Adierazpide multimodal bat irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat da. Horretarako
|
jakin
behar duzu irudia interpretatzen, jakin behar duzu testu idatzia eta hitza interpretatzen, baina jakin behar duzu osagarritasuna interpretatzen ere. Eta orduan, hirugarren adar bat sartzen da:
|
|
Adierazpide multimodal bat irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat da. Horretarako jakin behar duzu irudia interpretatzen,
|
jakin
behar duzu testu idatzia eta hitza interpretatzen, baina jakin behar duzu osagarritasuna interpretatzen ere. Eta orduan, hirugarren adar bat sartzen da:
|
|
Adierazpide multimodal bat irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat da. Horretarako jakin behar duzu irudia interpretatzen, jakin behar duzu testu idatzia eta hitza interpretatzen, baina
|
jakin
behar duzu osagarritasuna interpretatzen ere. Eta orduan, hirugarren adar bat sartzen da:
|
|
Horri lotuta, ikasle profilaren araberako moldaketak egin behar diren moduan, testuinguru, tempus edota helburuen araberako egokitzapenak ere egiten
|
jakin
behar dugu, testuliburuek ez baitute dena eskaintzen (BE1):
|
|
Adierazpide multimodal bat da irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat. Horretarako
|
jakin
behar duzu irudia interpretatzen, jakin behar duzu testu idatzia eta hitza interpretatzen eta jakin behar duzu osagarritasuna interpretatzen eta, orduan, hirugarren adar bat sartzen da, osagarritasunarena, ez baita gauza bera irudi bat interpretatzea, testu bat interpretatzea edo biek harremanetan osatzen dutena, ezta?
|
|
Adierazpide multimodal bat da irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat. Horretarako jakin behar duzu irudia interpretatzen,
|
jakin
behar duzu testu idatzia eta hitza interpretatzen eta jakin behar duzu osagarritasuna interpretatzen eta, orduan, hirugarren adar bat sartzen da, osagarritasunarena, ez baita gauza bera irudi bat interpretatzea, testu bat interpretatzea edo biek harremanetan osatzen dutena, ezta?
|
|
Adierazpide multimodal bat da irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat. Horretarako jakin behar duzu irudia interpretatzen, jakin behar duzu testu idatzia eta hitza interpretatzen eta
|
jakin
behar duzu osagarritasuna interpretatzen eta, orduan, hirugarren adar bat sartzen da, osagarritasunarena, ez baita gauza bera irudi bat interpretatzea, testu bat interpretatzea edo biek harremanetan osatzen dutena, ezta?
|
|
Zeregin horretarako, elkarlana eta formazioa oinarrizkoak direla uste du IE3 k, zentroan eta etxean gertatzen denaren arteko continuum koherentea eta kohesionatua osatze aldera. Dioenaren arabera, irakasleek etxean gertatzen dena ezagutzeko ardura duten moduan, etxekoek ere ikastetxean egiten dena
|
jakin
behar dute, eta beharrezkoa balitz, horretan formatu.
|
|
zein bulkadatatik sortu da lan hau? Zer
|
jakin
behar duzue gure aurkezpena ulertzeko?
|
|
generoak, moldeak, idazkerak, lengoaiak, ahotsak... Nolanahi ere, eta laburrean, ikasleak
|
jakin
behar du momentu oro zein den irakurketaren helburua, hau da, ikasteko irakurtzen ote duen, edo gozamen hutserako irakurtzen ote duen. Bi kontzeptu horiek bereizten dakizkienean, bidearen erdia baino gehiago egina dauka gaitasunen eskuratzean.
|