Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Testua prozesatu eta aztertzen duen irakurle aktiboaz ari gara, munduaz etaerrealitateaz ezagutza jakin batzuk dituen irakurleari buruz. Testua irakurtzean, direlako ezagutza horiek aktibatu eta testuari aplikatu dizkio.
2007
‎Eragin hori aztertzeko, zenbait autorek eraginasmodunak eta asmorik gabekoak bereizten dituzte (Kunkel, 2001). Eraginasmodunei dagokienez, autoreek diote iragarkiek helburu jakin batzuk dituztela, eta gehienetan lortzen dituztela; besteak beste, kontsumitzaileek produktuagogoratzea, eskuratu nahi izatea eta erostea (Kunkel, 2001).
2012
‎Artikulu horretan esaten denez, edozein egoeratan hartzen da desleialtzat legediak kontsumitzaileei ematen dizkien eskubideak enpresariaren edo profesionalaren eskaintzaren ezaugarri bereizgarri bat izango balitz bezala aurkeztea. Hori irakurrita, badirudi eduki jakin batzuk dituzten eskubide jakin batzuei buruz ari dela. Esate baterako, eskubide multzo horretan sar genitzake uko egiteko eskubidea eta salmenta osteko zerbitzua jasotzeko eskubidea.
2014
‎Esperimentuek aldagaien artean kausa efektu arteko erlazioak ezartzea ahalbidetzen badute ere, metodo esperimentalak muga jakin batzuk ditu; esaterako, balio ekologikorik eza, egoera esperimentala guztiz artifiziala delako eta ez duelako errespetatzen jokabidearen testuinguru naturala. Ildo horretatik, ez dirudi era horretako esperimentuetatik ateratako ondorioak mundu errealean aplikatzeko modukoak direnik.
2015
‎Baditugu gure inguruan ekonomia eta iraunkortasunaren arloari buruzko hausnarketa eta lan akademiko interesgarriak, baina orokorrean lan horiek hizkuntza boteretsuak babesten dituzten instituzio akademiko eta intelektualen eskuetan jarraitzen dute gehienbat. Hori ez da anekdota bat, gaurko ideia intelektualek hizkuntzarekiko eta, beraz, semantika jakin batzuekiko duten mendekotasuna adierazten duen zerbait baizik. Jakin badakigu, semantika mundua ikusteko lanabesa dela eta ekonomian, beste giza zientzia guztietan bezala, semantikak izugarrizko garrantzia du, geroxeago azalduko dudan moduan.
‎Zenbaitetan, baina, irakasle edo instituzio batek irakaskuntzarako behar jakin batzuk ditu, eta, behar horiei erantzuteko, sorkuntza didaktiko propioak egiten ditu. Sorkuntza didaktiko horiek uste dena baino gehiagotan gertatzen dira.
‎Antolakunde eta talde sorta horrek ezaugarri jakin batzuk dituen testuinguru bat ikusiko du, zeinak egoera modu erradikal batean eraldatzeko apustua indartzera bultzatuko dituen. Buruzagi arabiar gehienen inpunitateak, palestinarren etengabeko sufrimenduak eta mundu mailako aldaketek erresistentzia islamiko internazional moduko bat martxan jartzea eragingo dute, segurtasun mailan eraldaketa transnazionalak garatzen diren aldi berean.
‎Hipermedia narratiboek ez ezik, beste narrazio moldeek ere zatikatzea ahalbidetzen dute; oro har, testu zatien joskera ohikoa da narraziogintzan. Baina, zatikatze horren antolaketa ez da modu berean gauzatzen narrazio guztietan, molde bakoitzak testu zatiak edo piezak josteko baliabide eta aukera jakin batzuk dituelako. Hipermedia narratiboen kasuan, esaterako, erdi antolaturiko arkitekturaz jardun ohi da:
2019
‎leloa, irudia etakantua. Abestiek ezaugarri jakin batzuk dituzte: bi urtez behineko maiztasunarekin egiten denkantua da, musikaria eta letragilea ezberdinak dira ediziotik ediziora eta abestia enkargu bidezegiten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia