2016
|
|
EiTBko kazetariek sarri aipatu behar
|
izaten
dituzte Euskal Herriko hiriak, herriak, auzoak, mendiak, mendateak, ibaiak eta bestelako lekuak euren informazioetan. EiTBk eredugarri izan behar du Euskal Herriko toponimoak erabiltzean, eta, horrenbestez, kazetariek beti egiaztatu behar dute zuzenak ote diren.
|
|
gortu. Salbuespen dira EiTBko hedabideen programazioaren promozioak, betiere dagokion pertsonaren oniritziarekin eta gainerako informazioek
|
izaten
dituzten berme berberekin. Ez da hirugarrenen ordainsari, eskupeko edo oparirik onartuko, horren helburua informazio edo iritzi jakin bat sustatzea, bideratzea, moldatzea edo zabaltzea izan badaiteke.
|
|
EiTBk berezko ikuspegi informatiboa du herrialdeari buruz eta munduan
|
izaten
diren jazoerei buruz, eta gai izan behar du ikuspegi hori gure gizartearen interesak presente dauden eremu guztietan txertatzeko. Hortik abiatu behar du EiTBren ekoizpen informatiboak:
|
|
Osasunari eta gaixotasunari buruzko informazioak ematean, kontu handiz jokatuko da, sasiko interesak dituzten lobbyen presioei edo interferentziei men egin gabe. Horrek garrantzi berezia du epidemia edo pandemietan, herritarrak kalteberagoak
|
izaten
baitira.
|
|
erabiltzen diren tekniken bitartez, erraz graba daitezke jokabide bortitzak, eta berehala
|
izaten
dute oihartzuna hedabideetan. Keinu lizun bat, probokazio bat edo irain bat behin eta berriz errepikatuz gero, den dena indarkeria delako ideia zabaltzen da.
|
|
Zenbaitetan, komunikabideek irudi ikusgarriak
|
izaten
dituzte eskura, zirkulazio arauak errespetatzen ez dituzten gidariek eragindako trafiko istripuak erakusten dituztenak. Kasu horietan bereziki, komunikabidearen eginkizun hezitzailea gogorarazi behar da, eta halako jokabideak (autobideetan kontrako noranzkoan gidatzea, semaforo gorriak pasatzea, baimendutako abiadura gainditzea, biraketak toki debekatuetan egitea, e. a.) bide indarkeriatzat jo behar dira, irudien alderdi ikusgarrian atsegin hartu ordez. fpT)
|
|
1.1 Hauteskunde garaian alderdi politikoek neurriz gaineko agerpen mediatikoa
|
izaten
dute, eta zorrotz zelatatzen dituzte kazetariak. Gauzak horrela, EiTBko profesionalek Hauteskunde Batzordearen erabakiei men egin behar diete, eta loturarik gabe eta inpartzialtasunez jardun behar dute.
|
|
2.6 Telebistan, albiste bakoitza minutubete ingurukoa
|
izaten
da. Kazetaria editoreak ezarritako denborari lotu behar zaio, helburua albistegia orekatzea izaten da eta.
|
|
2.6 Telebistan, albiste bakoitza minutubete ingurukoa izaten da. Kazetaria editoreak ezarritako denborari lotu behar zaio, helburua albistegia orekatzea
|
izaten
da eta. Hala ere, gomendagarri da malguago jokatzea denboraren banaketan, formula berritzaileak probatu ahal izateko kalitatezko kazetaritzaren ildotik.
|
|
Bloga pertsonala
|
izaten
da, eta aldizka eguneratzen da; horregatik guztiagatik, oso egokia da EiTBko kronikarientzat.
|
|
Kronikariak profesional adituak
|
izaten
dira, baina kronikak ez dira ikus entzule espezializatuentzat egiten. Aitzitik, kronikak edonork ulertzeko modukoak izan behar dira.
|
|
Euskal Irrati Telebistan sortzen den dokumentazioan, prentsa oharretan, programetan eta abarretan sarri aipatu behar
|
izaten
dira EiTB eta EiTBren hedabideak. Bakoitzak bere izena dauka, bere marka.
|
|
Maiz depresioaren eta suizidioaren artean
|
izaten
den erlazioa dela eta, komenigarria da depresioari buruzko sintomez, oharpen seinaleez eta egon litezkeen tratamenduez informatzea.
|
|
Ez da aipatuko zenbait lekutan (zubietan, eraikin altuetan, eta abarretan)
|
izaten
diren suizidioen maiztasuna. Frogaturik dago horrek dei efektu garrantzitsua daukala.
|
|
Agresioaren prozedura edo egindako mina azaltzeak imitazio jokabideak ekar ditzake. Horregatik, komenigarria da informazio disuasiboa gehitzea, esate baterako, halako delituek
|
izaten
dituzten ondorio judizial eta penalak.
|
|
Publizitate eta irudi kanpainetan ohiko praktika
|
izaten
da ikus entzunezko edukiak doan lagatzea. EiTBko profesionalek, horrenbestez, arreta handiz jokatu behar dute eduki horien tratamendu informatiboa ez dadin geratu helburu promozional, propagandistiko edo komertzialen menpe.
|