Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2000
‎Auzo zaharra izan ote zen heroia
‎Era berean, beren mugak lasaitasunez bilatzeko gaitasuna transmititu behardiegu, bai eta beren lekua mugatzen duten seinaleak ezagutzen ere. Me Ti jakitunakdiosku, bidaiaz lasaitzeko, lekua ezagutzeko, ogiaz, gaztaz eta ardoaz gozatzeko gauzaez zen pertsonaz zalantzak zituela, eta beldur zela gauza izan ote zitekeen klaseartekoborroka ulertzeko. Jakin behar dugu haiek (nor) direla beren gisakoekin eta besteekin, haiek (nor) direla beren eremuarekin, haiek beren baitako direla.
‎Zalantzarik gabe, Gobernukosektore jakin baten eta militarren agindupetik at, eliz barneko burujabetasuna berreskuratu nahi izan zuen Lauzurikak, frankismoaren barnean hurbilen zituen indarpolitikoen babesa segurtatuz, pentsa daitekeenez. Lehen Gobernu hartako Justizia Ministroaren laguntzarik izan ote zuen. Rodezno Kondea izan zen Ministeritza horretankarlismoaren ordezkaria.
‎Hirietan eta herri txikietan berdin gertatu ote zen? Salaketarik izan ote zen. Zenbat, eta non?
‎Guglielmo k eta Bea emazteak uko egin zioten bidaiatzeari, azken momentuan semea gaixotu baitzen. Marconi bera Carpathia itsasuntzira joan zen zer gertatu zen eta ea operadorearen errakuntza izan ote zen galdetzera. Teknikak ez zuen hutsik egin, operadoreak baizik (Border, 1981, 23).
2001
‎Eta, beharbada, galdera hau egin genienean ikusi genuen alderik ahulena:, euskaltegian eraginik izan ote du mintegi hau egiteak?. Kasu gehienetan ezetzajaso baikenuen erantzun gisa.
‎Erabiliko dugun testua egokia izango ote da gure ikasleentzat? Ulertzekoedo ekoizteko arazorik izan ote dezakete. Zelan gaindituko ditugu arazohoriek?
2002
‎1988ko abenduaren 5ean, nafar erregionalisten taldeak euskarak unibertsitatean zuen estatusaz galdera andana bat egin zuen Foru Parlamentuan. Irakasle Eskolan euskaraz ematen ziren irakasgai guztiak aztertuak izan ziren Parlamentukobatzar batean, ezlegezkoak izan ote zitezkeeii jakiteko. Ez zuten deus ere aurkitu.Urte hartan, euskal lerroan eskaintzen ziren 50 irakasgaiez gain, Unibertsitate Eskolak zituen 12 taldeetan euskara irakasten zen, astean 48 ordu ematen zirelarik.
‎bila joan ote du? Edo geroago eta gehiagohezkuntza iraunkorra izan ote du helburutzat. Edo biak betebeharko ote dira?
‎Alde horretako hildakoen hezurrak mugaikustezin batek lerrokatzen zituen, eta argi zegoen hor, metro batean, ez zegoelainolako harlauza arrastorik nahiz eta horren jarraipenean harkosko txiki batzuk (5cm baino txikiagoak) egon. Hor zeharo disolbatu zen kareharrizko harlauzatxomehe bat izan ote zuen, edo enbor edota oholtzarren bat. Gaur egun horrentzat ezdugu erantzunik, nahiz eta, gure iritziz, egurraren erabilera uste baino arruntagoaizan (trikuharrien ganberak enborrez zeharkatuz eta hauek harkoskoz sendotuzestalki gisara, edo beste batzuetan ganberaren aldeetako harlauza baten ordezjarriz, etab.). Horren frogak hainbat tokitan daude:
‎Atzo Ernest Lluch historialari trebea eta Euskal Herriaren aldekoa hil digute. Ez dakit zehazki espainiarbatasunaren aldeko erreakzionarioek hil duten ala Euskal Herriaren burujabetzarenaldeko omen direnak izan ote diren. Jakin dakidan bakarra da, gure gizartea txirotuegin dela eta geure askatasunerako grina mugatu.
‎Finantza eskandaluetan, ohikoa da Justizia Administrazioaren agerpena: salatu diren horiek benetakoak diren jakiteaz gain, delitu egintzak izan ote diren argitzeko. Eskandalu horietan, interes pribatuen eta obligazio publikoen artean marrazten den ardatz beti ez erabat argia da arrazoi nagusia.
2003
‎Gaur egun landatartasuna/ hiritartasuna binomioa praktikan continuum bat daeta ezin dugu kontzeptu horiek edonola maneiatu (Garayo, 1996),, areago, inoizbaliagarriak eta ez ideologikoak izan ote diren ezbaian dago, egun (Williams, 2001), baina gure kasuan ez gara hain ur sakonetan sartu.
2004
‎Irakurketa ilunaren ondoan, irakurketa argitsuagoa. Eztabaida liteke enpresetan autoeraketaren prozedurak sartzearen kausa nagusia zein izan ote den: teknologien aurrerapena, kapitalaren irabaziak gehitzeko beharra ala jendearen kulturamaila hazkorra eta parte hartzearen aldeko presioa.
‎Zein da, hortaz, zuzenbidearen teoria eta Filosofia Politikoaren arteko lotura. Eta zuzenbidea ezagutza historikoa bada, ez al da historia bera Filosofia Politikoan islatzen, horrek legeak eta arauen unibertsaltasuna ikertzen duenean? Filosofo grekoentzat etika etapolitika batuta zeuden; baina, kontuan izan ote behar iuke gaur egungo Filosoña Politikoakbi jakite horien arteko batasun hori. Etikaren izatea finkatu ezin dugunean, non geratukolitzateke horrenbestez haren ezaugarri zientifikoa?
2005
‎Alde batetik, gandorretan edo subdukzio eremu baten gaineko arroan kokatutako litosfera ozeanikoa errepresentatzen ote duten ziurtatu nahi izan da. Eta bestetik, ofioliten jatorria gandorretan kokatuz gero, gandorraren espantsio abiadura azkarra edo motela izan ote den finkatzeko asmoarekin.
2006
‎Kontua da, ETAko ekintzaileak eta ertzainak agertzen diren liburu bat idatzizgero, topatu egingo dituzula goiz edo berandu zure pertsonaiak kalean. Horretazkontziente izan ote nuke derrigor istorio hori idazten ari naizenean. Beharbada bai. Beharbada, idazle batek idatzi luke beti bere pertsonaiakkalean ikusteko aukera buruan izanda.
‎Madrilen lehergailuak jarri dituztela... Trenetan, ehundaka zauritu... ETAkoak izan ote diren ustea... Lehendakariaren adierazpenek baieztatu egitendutela dirudi, gainera...
‎Liburu horiek ez dira izan, gainera, oharkabeen pasatu direnetarik. Bertzerik da, delako idazle horrek nahizituen bezalakoak izan ote diren. Ezetz apostu.
‎Baina, horretaz aparte, badago beste galdera bat, harago doana: botere eta administrazio politikoa izan ote litzateke, bada, bizikidetza eredu duinagoen bermatzaile. Habermas en iritzian estatuaren administrazioak ez du erabaki behar bizikidetza eredua.
2007
‎Behar bezain babesturik ote daude gizabanakoen gizaeskubideak? Gehiengoaren ongizatea izan ote da erabakiaren oinarrian?
2009
‎Kanpainak ez zituen lortu aldizkari bakoitzarentzat helburu ziren 4.000 (sic) harpidedun haiek. Neurtzekoa da kanpainaren izaerak berak izan ote zuen eraginik. Bai Euskarari kanpaina antolatu zuten berberaiek bultzatu zuten.
2010
‎Eskala bakoitzeko, puntuazio independente bat ematen da; baiezko bakoitzeko, puntu bat. Elkarrizketan zehar, pertsona nagusiari galdetzen zaio azkeneko biasteetan item bakoitzari erreferentzia egiten dion sintomaren bat izan ote duen. Biaste baino gutxiago irauten duten sintomak edo intentsitate baxukoak direnak ezdira puntuatzen.
2011
‎Aurreragoikusiko dugunez, eta bitxia bada ere, taldeko erredaktoreen erdiek diote bestehedabide batzuentzat edukiak lantzeko gai direla eta multimedia lantalde batekokide izateko prest leudekeela. EITBko erredaktoreak ez datoz bat konbergentziakberen lan kargan eraginik izan ote duen erantzutean: irratiko erredaktoreek uste duteprozesuak beren zereginak handitzea ekarri duela, eta Eitb.com nahiz ETBkoek ezdute eraginik antzematen.
‎«Physika Berriaren problemat batzuei buruz» (1961). Aztertzekoa litzateke getxotarraren lana eszentrizitate hutsa ote zen, ala euskararekin ahalik eta gairik urrunena azaltzeko saiakera bat izan ote zen. Edonola ere, hemen ez dugu aztertuko.
‎Terapeutarengan konfiantza lortzen duenean, haren galderei erantzutean harrigarrizko elkarketak egiten ditu eskizotipikoak. Gainera, jakin nahi izaten du terapeutak ere horrelako bizipenik izan ote duen.
2012
‎EstatuBatuetako independentzia Erresuma Batuko Konstituzio ez idatziaren araberakoaizan ote zen? Serbiak ez zuen Kosovoko independentzia aintzat hartu baina horioztopo izan ote zen Kosovo herri independente bezala aintzat hartu zuten EuroparBatasuneko estatuentzat. Kosovoko independentziaren aldarrikapena bateragarriizan ote zen une hartan indarrean zegoen araubidearekin (Nazio Batuek ezarritakoahain zuzen ere)?
‎Kultur batasunean oinarritutako batasun nazionala itxuraz lortua zutenherrialdeetan globalizazioaren ondorioz sortzen ari diren erreakzioek ere erakustendute nazioen kultur koherentzia arriskuan dagoela. Frantzian Nazio Nortasunareneta Immigrazioaren Ministerioa sortu izana; Europar Batasuneko gero eta herrialdegehiagok (dagoeneko Suedia, Irlanda, Zipre eta Espainiak3 izan ezik beste guztiek) erresidentzia, herritartasuna edo antzeko eskubideak eskuratu ahal izateko hizkuntzanazionalaren ezagutza eskatzea; edota zenbait kultur talde, bereziki islamiarrak, nazio komunitateko kide izan ote daitezkeen ezbaian jartzea (Sartori, 2001), ideiabera indartzen duten osagaiak dira.
2014
‎Emakumeen erreferentzialtasun eza, ordea, emakumea komunikabidetradizionaletara «gehitu» zen lehen urteetan bezala mantentzen da. Galde genezakeea errealitate horrek sorrarazten digun mesfidantzan sakonduz, emakumea objektugisa errentagarri eta subjektu gisa erreferente izan ote daitekeen aldi berean. Uste duterantzuna ezezkoa dela.
2015
‎Lortu dugun informazio linguistikoa itzultzaile automatikoetan integratzea izango da gure ondorengopausoa, itzulpenen kalitatea zenbateraino hobetzen den jakiteko. Horrez gain, informazio sintaktikosemantikoa erabilgarria izan ote litekeen ere aztertu nahi dugu, orain arteko lanarekin alderatu eta sistemahobetzeko metodorik baliagarriena zein den ikusteko.
2017
‎Gaiaren egoera ezagutzeko hasierako ikerketa bat egiteaz gainera, interesgarri litzateke aldagaien ebaluazioak epe ertainera eta luzera egitea, denboran zehar irauten ote duten ikusteko, edo, aitzitik, eboluzio jakin bat izan ote duten. Lagungarri oso litzateke hori egitea ebaluatzeko nola eragiten dioten erakundearen produktibitateari aldagaiek.
‎Urte batzuk beranduago, 1562 urtean hain zuzen ere, Juan de Coten eta MaestreJorgek beste saiakera batzuk egin zituzten, baina honakoetan ere helburua lortu gabe. Halere, ez dagoargi euren lana proiektu hutsa izan ote zen edota saiakera esperimentalak egin ote zituzten (Escosura yMorrughi, 1888).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia