Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 240

2000
‎DEIA egunkaria bi multzo horien artean kokatzen da. Izan ere, bere printzipioengatik Euskal Herri osorako egunkaria izan nahi luke, baina bere egiturak Bizkai, Arabaeta Gipuzkoara mugatzen du (Nafarroan eta Iparraldean erredakziorik ez baitu). Bestetik, bere hedadura Bizkaian agortzen da gehienbat (ikus hedadura datuak, 1 atalean), eta argitaratzen dituen artikuluen erreferentzia eremu nagusia Bizkaia da.
‎2/ 2000 Legea, Kataluniako Parlamentuarena, maiatzaren 4koa. Europan ezartzen ari diren etaFrantziako kasuan azaldu den CSAren tankerako erregulazio erakundea izan nahi du CACek. Ordea, aholkularitzarako funtzioak baino ez ditu oraindik.
‎Hitzaldi bat idatziz ematea gainera, bi bider zaila da, hitzaldi txar asko, osteko mintzaldiaz konpondu baitira eta, kasu honetan, ez dago horretarako paradarik.Hala ere, eskertuko nuke testu hau klabe ireki horretan irakurtzea, artikulua irakurtzen duenak ez baititu galdera erantzunak aurkituko, kuestio proposamenak baizik. Izan ere, honako hauek ondorio biribilak baino gehiago burutazio itxigabeakdira, polemikarako gonbite eta eztabaidarako pizgarri izan nahi duten ideiak.
‎Begi bistakoa da, subirano izan nahi duen herriak bere politika teknozientifikoa erabaki behar duela. Aipatu dugunez, egitura politikoaren eta sistema teknozientifikoaren artean erlazio handia dago.
‎Ez dute, ezjakin berriak? izan nahi, ezta, herrixka orokorretik, at geratu nahiere.
‎Hasteko, hauxeesan behar da: edozein herrik demokratikoa eta subiranoa izan nahi badu, kontrol mekanismo egokiak ezarri behar ditu informazioaren teknologia fiskalizatzeko.Besteak beste, honako hauek:
‎Azken garaian (Jakin aldizkarian, etab.) zutaz hemen eta han idatzi dena irakurri ondoren, nahikoausarta da artikulua guztiz inpresionista egitea, hau da, ez azterketa linguistikorik, ezhausnarketa politikorik, ezta ikerketa literariorik ere eskainiko ez duena. Nire honek, zerbait izatekotan, oinezko euskaldun baten testigantza izan nahi luke. Izan ere, euskalduna (berria) izanik, euskaltzalea, kulturgintzan aritua eta literaturaren munduanmurgilduta egonik, ezinezkoa izan baitzait hemen edo han zurekin topo ez egitea, ubikuitatearen sekretua baitzeneukan.
‎Eusko kultur gaiak gure gorputzari itsatsi behar ditugun kulturaren osagaiak dira, euskal gizon izan nahi badugu, gizon izan nahi dugun hainbeste. Ez pentsa gerogizadiak zor dizkizula.
‎Eusko kultur gaiak gure gorputzari itsatsi behar ditugun kulturaren osagaiak dira, euskal gizon izan nahi badugu, gizon izan nahi dugun hainbeste. Ez pentsa gerogizadiak zor dizkizula.
‎Baina estetikoa da bera, gizaki estetikoaren autokritikan konplikatzen zaiguna. Mirenekin ezkontzean liluraturik jokatu omen zuen; bainaezkontzeak instalatu eta zahartu egin du, etab., berriro libre izan nahi du. Behialakoaukeraren edo, erabakiaren?
‎Ez berak bakarrik, noski; bainabere orduko lanak irakurtzea besterik ez dago, apurtzaile aparta izan zela ikusteko. Gurebelaunaldikoentzat, aurreko askorentzat, eta gerokoentzat ere, hala espero dut?, Euskal Herria helburu izan nahi dutenentzat behintzat, erreferentzia ukaezina izan daTxillardegi Euskal Herri berriari eta euskarari buruz gauza asko deskubritu eta pentsatuahal izateko. Batez ere, aktibismotik urrun, politika praktika pentsatua dela uste dugunoi, hori baita pentsamendu politikoaren berezitasuna?, Txillardegik motibo ugarizhornitu gaitu gauzei bueltak emateko.
‎Nola ez! Geroztikgaillendu da españera alderdi hortan; eta geroztik ere, español hizkuntzarekin batera, español izana, españoltasuna, eta illaran gero español izan nahia eta euskaldunekikoukoa. Beste hitz batez, hizkuntzarekin batera, herrikidetasun berri bat nagusitu da, naziotasun berri bat, eta azkenean abertzaletasun berri bat.
‎erresuma bat, hizkuntza bat. Hori da lege nagusia nazionalismoaren historian, eta horrekiko leial izan nahi du. Ez dio inori iruzurrik egin nahi, alegia, ezinezko orekaren orekak orekatu nahirik, gure arteko askok gaur bertan eginohi duen moduan.
‎Esaterako, Europan ez dira oraindik ugaldu Estatu Batuetan azken urteotan agertu diren newstalk izeneko irrati estazioak. Irrati entzuleekiko elkarrizketan oinarritutako irrati mota horrek 1.200 estazio inguru ditu herrialde hartan, eta Europako irrati kate handi mandi batzuek interesa dute dagoenekoz, 24 orduz entzuleen adierazpide askea izan nahi duen irrati molde horretan (Maherzi, 1999, 143).
‎Estatuaren sorrerari, errealitate politiko berria eraikitzen delarik, zentralizazio politiko administratiboa ezaugarri nagusitzat duen penetrazio fasearen ondorioz, nortasun nazionalaren elementuen sorrera jarraituko zaio. Hemen ere zentralizazioa ezaugarri nagusia izango dugu eta herritar guztiena den, edo izan nahi duen, corpus ideologikoaren eraikitzeari ekingo zaio, helburua nazioarenganako kontzientzia piztea izanik. Horrela ikusten da, hezkuntzak, edo, hobeto esanda, hezkuntza sistemak?
‎Adibide bat besterik izan nahi ez zuen bidaia luze samar honek5, telegrafikoki azaltzeko ahalegin guztiak egin arren, gure lanaren helburua gaindituko lukeen atearen aurrean jartzen gaitu. Baina, teorien garrantzia gutxietsi gabe, uste dugu, edozein fenomeno sozial eta politikorekin gertatzen den bezala, nazionalismoarena guztiz historikoa dela eta bere errealitate dinamikoan aztertu behar dela; izan ere, nazio hitzaren esanahiak historian zehar izan duen aldaketa ikusi besterik ez dago6 (teoriak alde horretatik soilik izango zaizkigu baliagarri).
‎Jakina denez, Estatua irakaskuntzaz arduratzen den lehenengo momentutik maila horretan gertatzen den guztiaren berri izan nahi du eta kontrolerako tresnak sortzeari ekingo dio. Dagoeneko dakigun bezala, Cadiz-ko konstituzioak. Dirección General de Estudios?
‎1812ko Konstituzioaren indargabetzearen ondorioz irakaskuntzaren ardura zuen. Secretaría de Despacho de la Gobernación? zelakoaren ezabatzeak, Estatuak zuen izan nahi zuen irakaskuntzaren kontrola desegin zuen, Elizaren eskuetara itzuliz eta, alde horretatik, hezkuntza sistema nazionala gorpuzteko eman ziren pausuak zapuztuz. 1771ko plana jarri zen berriz indarrean, eta egoera honek irakaskuntza plan orokorraren formulazioaren nahi eza adierazi zuen; aldiz, helburua antzinako erregimenaren hezkuntza egitura mantentzea zen128.
2001
‎Bai: didaktika berria ari da sortzen, psikologia eta hizkuntzalaritzaren (etasoziologiaren) jakinaren gainean egonik, autonomoa izan nahi duena. Horrekguztiak argi erakusten digu nola ulertu HEOK dokumentua.
‎Mailen ardatza, aldiz, oso bestelakoa izango da. Horien bitartez, xede hizkuntzaz komunikatzeko gai izan nahi duen edozein ikaslek ezer ez jakitetikhizkuntza berria erabat bereganatu arte igaroko dituen etapa ezberdinen deskribaketa egingo dugu. Ikas prozesuan zehar eman ohi diren jauzi kualitatiboek adieraziko digute mailen nondik norakoa.
‎Garai jakin batean, adituen erreferentzia marko komuna izendatzeko, paradigma nozioa proposatu zuen Thomas Khun ek, aldaketa zientifikoari buruz hain zuzen (1970). Egitarau oro, beraz, jakintza eta gaitasun linguistikoakhelburu pedagogiko moduan eskainiko dituen lan tresna izan nahi duen heinean, dagokion unean nagusi den paradigmaren ondorioa izango da.
‎Material didaktikoak, hau da, ikasleek euskara ikas dezaten espreski sortu direneta ditugun materialak, testuz josita egoten dira. Batzuek hizkera arruntaren adierazle izan nahi dute, beste batzuek idatziaren isla, baina denek dute ezaugarri bera: ikasleengan pentsatuz idatzi dira. Ez dut ukatuko idatzi horiek testuak direnik, azken batean hasiera eta bukaera duten osotasun koherenteak1 2 baititugu denak; baina agerian utzi nahi dut, horietako askok ez dutela hizkuntzaren benetako izaeraislatzen.
‎Liburu horretaneuskal eleberrigintza modernoaren urrats nagusiak hartzen ziren aintzat. Oraingohitzaldi honetan ere han garatutako gogoetak izan nahi nituzke oinarri eta abiapuntu.Izan ere, edozein gogoeta edo jeneralizazio egin baino lehen derrigorrezkoa delakogogoeta horien oinarrian idazlan konkretu eta zehatzak aztertuta egotea. Ezininongo literatur historia asmorik ere agertu, aldez aurretik ibilbide horren urratsikez badago, eleberriz eleberri edo idazlez idazle ondo mugarrituta.
‎Agirreren eleberrietakobiztanle tipikoa, folklorikoa da, gizatalde harmoniotsu baten partaide xumea.Arazoa ordea hauxe da, alegia, bere inguruko mundua aldatu egin dela. Azkoitia ezdela Arranondo, eta militante edo artista izan nahi ez dutenentzat ez dagoelatokirik, ez dagoela etorkizunik (no future). Munduaren errepresentazio folkloriko zoriontsuko figuranteak langabezian daude XX. mende bukaera honetan (deskolonizatzearen fase herderianoa gainditu duelako azkenean euskal esparruak), eta beste ezerk bere bizitzari zentzurik eman ez diezaiokeenez, bere buruaz besteegitea besterik ez zaio gelditzen Xeperi.
‎Felixekin dependentziazko harremana du. Felix baita bera ez denaeta berak izan nahiko lukeena. Eta batzuetan, berataz maiteminduta dagoela dirudi.Aztertzekoa izango litzateke, halaber, bi gazte hauen arteko harremana, batabestearen ispilua izanik.
‎irakurketarakogonbitea? honek horixe izan nahi du: Sarrionandia irakurtzeko gonbitea.
‎1999 urtean Udako Euskal Unibertsitateko Literatura Sailak antolaturiko ikastaroetako hitzaldien gaurkotasuna ukaezina bada ere, bilduma honi bukaera emateko, azken eleberrigintza izan nahiko genuke aipagai, batik bat udara hartatik gaur arteargitaratu diren zenbait lanez mintzatzeko. Hortaz, saio honetan 2000 urtean argitaraturiko eleberriak izango ditugu hizpide:
‎Beste hizkuntza taldeko kideen antza izan nahi dutenen, hau da, talde honetako kide izan nahi dutenen, eta beste hizkuntza taldearekin helburu utilitarioekin komunikatu besterik nahi ez dutenen artean egiten dute bereizketa.
‎Beste hizkuntza taldeko kideen antza izan nahi dutenen, hau da, talde honetako kide izan nahi dutenen, eta beste hizkuntza taldearekin helburu utilitarioekin komunikatu besterik nahi ez dutenen artean egiten dute bereizketa.
‎Perfumegintzan ospe itzela duten bi sudurzorrotz hauek idatzitako liburuak, beren ibilbidea kontatzen dio perfumegilea izan nahi duenari.
‎Liburuxka honen helburuak, usain, perfume eta usaimenaren arlora hurbiltzeko urrats bat ematea izan nahi du. Gai hauei buruzko bibliografia beste hizkuntzetan zabala bada ere, euskaraz urria da.
‎Horretarako oso ikasketa berezia egin behar du perfumegile izan nahi duenak.
2002
‎Zerbitzuetako garrantzi gorakorra eta aldaketa estrukturalaren dinamikaatzeraezina azaltzeko arrazoi ugari plazaratu dira. Gehienak osagarriak dira etazerbitzuetako heterogeneitatea ikusirik, teoria bakoitzak jarduera multzo batzuenadierazle izan nahi du. Aurkezten den kasuistika ez da bere horretan amaitzen, baina arrazoien artean esanguratsuenak bi dira:
‎1978 urtean UEU erakundea EHUn integratu beharra proposatu zuen Zeruko Argia astekariko lankidebatek: «Gure ametsak gauzatuak ikusi nahi baditugu bederen, nahitaezkoa zaigugure ideia marabilosoak eta gaur egungo unibertsitate errealitatea uztartzea.Beharrezkoa zaio, bada, UEUri Lejoako Unibertsitate estrukturetan sartzea etamurgiltzea, UEUk altematiba serio eta nagusi bat izan nahi badu behintzat... »30.Ideia horrek ez zuen arrakastarik izan, baina kontua hurrengo urteetan errepikatuzen: 1984an eztabaida bizia egon zen31 Aurreko urteetan elkarrizketak izan zirenEHUren eta UEUren artean, bi erakundeen arteko lankidetza finkatzeko asmoz.Baina ez zen akordiorik egon, EHUren bame desadostasunen ondorioz; eta erabakihorrek, EHUren Donostiako Udako Ikastaroen antolaketarekin batera (1982), harremanak apurtu zituen.
‎Abestiak zioen: «ohar zaite, benetan maite nauzun ama izan nahi baduzu eta nikzu maitatzea, ni naizena, nik izatea nahi dutana izatera utzi behar nauzula, haubaita bide bakarra biok elkar sanoki maitatzeko». –
‎Hasiera batean ipuinekiko batere zaletasunik ez zuen ikasleetako batek, esaterako, narrazio historikoekin gustura sentitu zen. Azken gaueko irakurketa saioanipuinak irakurri zituen ikasleak, berriz, ipuin kontalaria izan nahi zuela aldarrikatu zuen.
‎Espainia eta Frantziako koroen menpe zeuden lurralde desberdinen artekoakziren hitzarmen haiek, eta ez ziren euskal lurraldeetara murrizten. Besteak beste, Lapurdi, Baiona, Gipuzkoa, Bizkaia, Capbreton go baroiherria, Bordele, Bretainiaedo Kostaldeko Lau Hiriak (Santander, San Vicente de la Barquera, Santoña etaCastro Urdiales) hitzarmen horietako partaide izan ziren edo izan nahi izan zutennoiz edo noiz. Dena dela, hitzarmenen muina euskal lurraldeek osatzen zuten.
‎historia sozial eta ekonomiko on bat izatea, Bilbo izan zelako lehenabertzaletasunaren erdigunea. Garcfa Merino ren ikerketak hazkunde urbanistikoariburuzko argibide ugari ematen dituen arren, bere liburua ez da, eta, gainera, ezdu izan nahi. Bizkaiko hiriburuaren historia sozial bat24.
‎Noski, Euskadi askatzeko pasarte teorikorik ere izango da, premia badago eta (bai teoriarako, bai liberaziorako). Oro har, kultura sumiso eta autoritario batetik kultura aske eta askatzaile baterako saioa izan nahi luke lantxo honek.
‎auzi ekologikoa ardatz duen teoria baten bidetik garatu dela proposatu eta argudiatuko da. Amaigabea izan nahi duen desparadojizaziorako saioa da aurrerantzean datorrena.
‎Hitza eskatzen duenari entzuteko dagoen irekitasuna. Norbanakoari eta taldeei diren zentzua eta izan nahi dutenaren zentzua entzun eta, ondorioz, gizartean dagoen zentzuen pluralizazioa onartu ezean, eta modernitatetik heredatutako demokrazia formalarekin jarraituz gero, bizikidetza ez da lortuko. Gizartea ordenaren aurka:
‎Europa sin bask. Postmodernoak izan nahia ondo dago; ni horren alde nago, baina modernoek erabakitzen dute zoritxarrez, modernoegiek. Eta agente soberanoak ez daude postmodernoak izateko prest.
‎Lehenik eta behin, garbi izan behar du pertsona orok, aukera politikoak eta ekonomikoak zein baliabideak norabideratzeko erabakiak arazoa zehaztu eta definitzeko moduek baldintzatzen dituztela. Horretarako praktiketan, portaeretan eta erakundeetan barneratuta dagoen ezkutuko boterea azaleratu da, hizkuntzaren monopolioa ekidinez, norbanakoek eta taldeek diren eta izan nahi duten zentzua eta esanahia gizarteratzeko, hitza, izan dezaten, beraien bizitzan eragina izango duten erabakietan parte hartu eta beraien zerbitzura jar ditzaten.
‎Herri mugimenduen irratia izan nahi dugu, gauzak komunikabide ofizialek esaten dutenaren modu ezberdinez kontatuz. Estatuak bere irratietan ematen duen ikuspegiari bira eman nahi diogu.
‎–Miguel Angel Hernández: «Hala Bedik herri mugimenduena izan nahi du?, Argia, 1374, 61.
‎Herri mugimenduen irratia izan nahi dugu, gauzak komunikabide ofizialek esaten dutenaren modu ezberdinez kontatuz. Estatuak bere irratietan ematen duen ikuspegiari bira eman nahi diogu.
‎–Miguel Angel Hernández: «Hala Bedik herri mugimenduena izan nahi du?, Argia, 1374, 61.
‎(?) bada hemen multzo bat euskalduna; kolektibo bat, eta komunikate7 horren zerbitzuko komunikabide7 izan nahi du gure gailu honek. Elkarren arteko harremana bideratuz, eguneroko bizimoduaren berri emanez, gizarteak sortzen dituen mezuak gizarteari berari iritsarazik.
‎Euskarazko emanaldiak eskaintzen ziren arren, gaztelaniazkoak ziren nagusi, eta frantsesez eta ingelesez ere zabaltzen zituzten hainbat mezu, Europako biztanleei helarazteko xedez. Beti ere, frankismoaren aurkako tresna izan nahi zuen irratia, horretarako bide bat informazioa zabaltzea zela, diktaduraren gehiegikeriak, batik bat (Ibidem: 162).
‎Agintari politikoek gero eta gardenago agertu nahi dute jendearen aurrean. Erakunde eta talde politikoek gero eta garbiago izan nahi dute botuemaileen aurrean. Gizarte eragileek eta era guztietako erakundeek garbi eta sinesgarri izan gura dute.
‎Konpromisoaren eskakizunak bultzatuta, egunero egunero sortzen dira hor hemenka alternatiboak izan nahi duten hedabideak. Agian, esparru txikikoak direla uste izango du norbaitek.
‎Ez dut goratua izan nahi, ene Delia; zurekin
‎zabar izan nahi ez duenak, maita dezala.
‎Zuen amek aitzitik neskatila guriak erditu dituzte, zuen gorputzak urrez brodaturiko soinekoz estali nahi dituzue, zuen adats usaintsuari apainkera aldatu nahi diozue, esku deigarria izan nahi duzue harbitxiekin. Ekialdetik ekarritako harriekin janzten duzue iduna eta zama handiegia izango litzateke belarriarentzat halako bi eramatea.
‎Hark ordea nire begiramenarengatik eta nire eskari garbiengatik etsi egiten du eta berak baretzen ditu bere erasoak. Nire senargai izan nahi duten dulikioarrak, samostarrak eta Zazinto gorak sortu zituenak, oldartu egiten dira neuregana, saldo lizuna, eta eurak dira zure errege etxean errege, inork eragotzi gabe. Zati zati eginda ari dira geratzen nire erraiak eta zure aberastasunak.
‎«Nik dakidana aski da niretzat. Ez dut izan nahi
‎Alderdi teorikoa eta praktikoa konbinatzen saiatuko gara liburuan. Azaldutakoa finkatzeko eta gogoratzeko laguntza izan nahi dute bukaerako ariketek, glosategiak eta aurkibide alfabetikoak.
2003
‎Azken horretatik abiatuta, esan beharra dago euskal Yak Europako azpiegitura handiko sarearen parte izan nahi badu guztiz beharrezko duela abiadura handikosare frantsesari (TGVri) lotuta egotea, eta horretarako Akizerainoko korridoreaezinbestekoa gertatzen da.
‎Hala ere, horrek ez zuen esan nahi UEUk unibertsitate paralelo baten bila joan behar zuenik. «Gaurregun dauden unibertsitate gaindiketa izan nahi du UEUk epe luzean erdietsi gura duena».
‎Finantziazioaren kontuak eztabaida gehiago sortu zuen, ohiko diru iturriak mantentzearen alde azaldu baitzen gehiengoa, EHUren bidea baztertuz, nahiz eta kontziente izan hartutako bidea edozein izanik ere «UEUren identifikazio problema planteatuko digu, zenbait instantziari buruz, bederen». Horregatik, beharrezkoa zen, behintzat, «Zer ez garen eta zer ez izan nahi dugun» hausnartzea.
‎UEUren errealitatea denboran zehar ez da bat eta bakarra izan, eta partaide bakoitzak esperientzia konkretu bat ezagutzeko aukera izan du. Horien guztien isla izan nahiko luke lan honek, nahiz eta nire ikuspegi propioak baldintzatuta dagoela jakin.
‎Elizaren eta erlijio katolikoaren nagusitasuna ere kolokan jarri zen garai horretan. Honen guztiaren ondorioa euskararen eta euskal tradizioen aurkako giroa zabaltzea dugu; izan ere, euskaldun batek moderno izan nahi baldin bazuen, bere hizkuntza eta ohiturak alde batera utzi eta, frantses bilakatu behar zuen.
‎Gure ametsak gauzatuak ikusi nahi baditugu bederen, nahitaezkoa zaigu gure ideia marabilosoak eta gaur egungo unibertsitate errealitatea uztartzea. Beharrezkoa zaio, bada, UEUri Lejoako Unibertsitate estrukturetan sartzea eta murgiltzea, UEUk alternatiba serio eta nagusi bat izan nahi badu behintzat,? 59.
‎Udako Unibertsitateak elite bati zuzendu ordez, herritar orori zuzentzen ziren, jakintzaren hierarkia apurtu nahi baitzuten; herri hizkuntzan burutzen ziren eta herria bere osotasunean hartzen zen, geografiaren, kulturaren, ekonomiaren, nahiz ikuspegi politiko administratiboaren aldetik; behetik gora eraiki nahi ziren; unibertsitateak salataria eta errebindikatzailea izan behar zuen eta, hortaz, ez zen harritzekoa bere bultzatzaileak abertzale ezkertiarrak izatea. Udako Unibertsitate horiek, azkenik, urte osokoak izan nahi zuten.
‎LAB izan zen erakunde berria, 1974ko udazkenean sortua. Urte bereko azken egunetan sortu zen LAK, LABen alternatiba izan nahi zuen sindikatua; LAIAren eskutik sortutako talde hori, ordea, ez zen sendotzeko gai izan, askoren esanetan. LAKek KAS utzi zuen 1977an, hurrengo urteetan hasierako independentziazaletasunak eta antikapitalismoak jite berria hartu zuten, Europako zenbait herrialdetan garatzen ari zen, autonomia, ren bidetik.
2004
‎Garaia egitasmoaren sustapenaren aitzindaritza bereganatu du MCC k, hezkuntza, ikerketa eta garapen teknologikoa enpresarekin hertsiki integratuz. Inguruari begira, Garaia egitasmoa beste unibertsitate, zentro teknologiko, enpresen I+ Gunitate eta antzeko batzuei irekitako lankidetza publiko pribatua izango litzateke.Garaia berrikuntza poloak esparru zientifiko teknologikoaren eta enprasarenarteko topaleku izan nahi du, berrikuntza sustatu eta aplikatzeko asmoarekin.
‎Bi konektatzaile baino ez ditugu hartuko alfabetoan, ohiko beste konektatzaileakhaien bidez definituko baititugu hizkuntzako formulak zehazterakoan. Konektatzaileek hizkuntza naturaleko lokailuen errepresentazioa izan nahi dute; kasu honetan, ukapena eta baldintzatzailea hartu ditugu. Proposizio aldagaiak haien bidezlotuko ditugu formula konplexuak osatzeko.
‎Aukcratu ditugunakohikoenak izaten dira hemen E, ogikako sarrera ikastaro baterako, baina ezbcrdintasunakbadaude haien artean. Batzuk Filosofiako ikasleei zuzenduta daude; beste batzuk Matcmatikako ikasleei; zenbaitek, aidiz, logikarako sarrera txiki bat baino cz dute izan nahi, ctabadira logika klasikoaren propietate nagusiak sakonki aztertzen dituztenak ere. Irakurlcakaukera dezala, beraz, bcre interesen arabera.
‎Horregatik, komeni da argi izatea eliminatibismoa ez dela eguneroko bizimoduaz ari (jakina, eguneroko hizkera arruntean jarrai daiteke minaz, beldurraz, desioez eta abanez hitz egiten), baizik eta psikologiaz. Alegia, argitu nahi du nolakoa izanbehar duen psikologiak baldin eta diziplina zientifiko serioa izan nahi badu. Zientziariburuzko teoria suposatzen du, beraz, eta zientzia teoria horren arabera psikologia zertzekoegokienak iruditzen zaizkion muga metodologikoak ezartzen saiatzen da.
‎Urtetan Mind aldiz.kariko editore izandakoak etikari buruzko auzi nagusiak modu atseginean eta zorrotz aztertz.en ditu bertan. Gaiari huruzikuspcgi orokorra izan nahi duenarcntzat oso liburu egokia.
‎Jakina denez, Batzar hura cratzailebihurtu zcn. cta erregerik gabeko Konstituzio berria antolatz.en hasi zen. Errcpublika berrihorrck, aldiz, aurreko monarkia baino homogeneoagoa izan nahi zuen. cla hori dcla eta, Garatarrck tinko defcndatu zituzten Euskal Herriak berc burua gobernatzeko zituen berczko ohitura poiitikoak, eta barruti bakarra aklarrikatu zutcn (Fenizia BerriaL Horrcn ordez, aginte ercdu zcntralista gaiicndu zen eta Lapurdi. Nafarroa Bcherea eta Zubcroa bi administrazio czbcrdinetan banatu zituzten.
2005
‎Bego. Baina autoreen ekarpenak ez duabiapuntu hori ezkutatu, egin duten lana ez da, ez zuen izan nahi, azterketahotz aseptikoa, bertan ageri diren ahots guztiek ere ez dute tonu eta urrutiramendubera:
‎Zoritxarrez, ikastetxeen zuzendaritza lana arazo dugu azken urte hauetan. Hau da, irakasleak ezdu zuzendaria izan nahi. Zeintzuk dira parte hartze eskas horren arrazoiak?
‎Lehen esan dugun bezala, gaur egun, Euskal Autonomia Erkidegoko Hezkuntza Sisteman (ikastetxeetan) dagoen arazo larrienetarikobat da zuzendaritzarako hautagaien falta. Irakasleek ez dute zuzendari izan nahi, eta ikastetxeak, askotan, norabiderik gabeko erakunde bihurtzen dira. Hona hemen, zuzendaritzaren arazoa islatzen duten zenbait datu:
2006
‎Azken finean, ebaluazioaren azken helburua, haurraren eta familiaren artekoadopzioa ahalik eta arrakastatsuena izan dadila bermatzea da (Ger Martos, 2001; Parrondo, 2001), hau gertatuko ez balitz, inpaktua bai adopzioko familiak baihaurrak sufrituko baitute. Azkenik, ebaluazioa administrazioaren eta adopzioaninplikaturiko profesionalen zereginik oinarrizkoena betetzen saiatzen da, alegia, adoptatzeko moduan dauden haurrei aita eta ama egokiak aurkitzea, eta ez ama edoaita izan nahi duen edonori bere preferentzien araberako seme alabak aurkitzea.Horrela, ebaluazio prozesu honen helburua da eskaera luzatzen duen banako edofamiliak adopzio bati aurre egiteko moduko baliabide, gaitasun eta trebetasunakdituen ezartzea.
‎Estrategia lagungarri bat bisualizazioa izaten da, espero denhaurraren bisualizazioa hain zuzen ere (Salzer, 1986). Bisualizazioak edo fantasiagidatuak, bikoteak izan nahi duen baina lortzen ez duen haurra errealago bihurtzendu. Teknika honetan, haurra, bikotekideen ezaugarri fisiko, sexu eta izen batekinidentifikatzen da; eta beraien galera lantzeko erabiltzen da.
‎Zenbait lan idatziz arrakasta lortzeko, eleberrigile batzuek uste dute beharrezkoa delakausa politiko eta intelektual guztiak gaitzestea. Chejovek ez du, artista gisa, liberalaedo kontserbadorea izan nahi. Flaubertek, 1853an idatzi zuen bezala, uste du, baitaideia ugaritasuna defenditzen duen idazleak ere ez duela inondik inora erlijiorik, aberririk edo gizarte konbikziorik izan behar.
‎Bat batean nahiko pijoa iruditzen zait politikaz ez arduratzea. JohnLennon bezalakoa izan nahi dut. Power to the people.
‎Ta libre izan nahi zuen.
‎170). Antza denez, Baionako eliz barrutiak ez zuen arazorik izan nahi bere elizekin. Eta, berrespen horren bitartez, bere boterea mantendu zuen Bidasoa aldean.
‎Giltzarria hiribilduetan eta haietan garatutako ekintza ekonomikoetan zegoen, dirudienez (artisautza eta merkataritzari ez zien hainbeste eragin krisialdiak). Batez ere, Bilbok aurrera egin zuen eta bere indarra sendotu zuen XV mendean, jaurerriko buruzagitza ekonomikoa lortuz (XVI. mendean politikoki ere berak izan nahi du hiriburua eta besteak baztertu, Bermeo, hiriburua, eta Durango, tertzio edo heren burua).
‎Baina, lanari ekiteko prest ginenean bertan, konturatu ginen gure helburua betetzeko, hau da, iruzkin historikoak egiteko, nahiko lan izango genuela aurretik2 Are gehiago, beste ikasle, irakasle eta historialarientzat eredugarri edota erabilgarri izan nahi baldin bazuten.
‎Baina, aberastasuna betebehar profesionalaren emaitza gisa, etikoki zilegia da, eta gainera, gorde beharreko agindua. Pobrea izan nahi izatea, gaixo egon nahi izatea bezala litzateke. Zentzu horretan, lanerako gaituta dauden pertsonak eskeko gisa aritzea moralki gaitzesgarria da, baina, hori baino gehiago ere bai:
‎Puritanoak gizaki profesionala izan nahi izan zuen: geuk ere horrela izan behar dugu.
‎Bere energiarik gehientsuena lanean emateko irrikan ibiliko zen pertsona bihurtu behar zen gizakia, diziplinazko azturak bereganatu behar zituen, ordena eta puntualtasuna, bereziki?, gainerako kulturetan ezezaguna zen graduan. Ez zen aski gizaki bakoitzak erabakitzea egunero eta kontzienteki lana egin nahi zuela, puntual izan nahi zuela eta abar; erabaki kontziente hark salbuespen asko ekarriko zituelako, gizartearen funtzionamendu onak jasan zitzakeenak baino askoz gehiago. Eta ez ziren aski eragingarri izango mehatxua eta indarra(?).
‎Aipatu dugu Teoria Kritikoak ekonomia politikoaren kritika gisa hasten duela bere ibilbidea, 1920 eta 1930eko hamarkadetan. Marxismoak gizarte egitura burgesaren izaera ekonomikoa erakutsi zuen eta, hortik aurrera, kritikoa izan nahi zuen edozein teoriak ekonomia politikoaren kritika gisa aurkeztu zuen bere burua. Beharrezkoa eta urgentea iraultza ekonomikoa zen, teoria materialistaren arabera harreman materialak baitira aldatu beharrekoak zoriontasuna lortze aldera.
‎Ikuspegi horretatik, ibilbide luze batean murgilduta, pertsonok geure buruen bahiketa sistemikotik askatzeko ahaleginean ari gara, eta geure kabuz erabakitzeko aukerak indartu guran. Xume bada ere, norabide horretan pauso bat gehiago izan nahiko luke lan honek: teoria soziologikoak zail samar dauka gizartea eraldatzea, baina, ekintzen bidez zeregin horretan diharduten aktore sozialak beharrezko bitarteko eta analisi osagaiez horni ditzake.
‎Autokontrolak ez du izan nahi legegileak, epaileen eta justizia epaitegien esku utzita kontrol hori aplikatzea?
2007
‎Orain arte gure estrategiak balio izan du, alegia, komunikaziokomertziala sustatzea eta komunikazio korporatiboa mantentzea. Baina zergaren eta zer izan nahi dugun ikusita, komunikazio korporatiboak berebizikogarrantzia hartzen du. Atal hori landu beharrean gaude.
‎Azkenik, kalitatea, zerbitzua, kostua, berrikuntza, segurtasuna eta lanosasunaren gaineko esperientziak elkarrenganatu eta bezeroari jakinarazi. Arestianaipatu dugu berrikuntzaren eredua izan nahi dugula. Berrikuntza dioguneanproiektuaren berrikuntzaz ari gara, eta ez produktuarenaz, soilik.
‎Eta guk ez genuen hori nahi. Gukkomunikazio talde bat izan nahi genuen.
‎«Ez gara telebista eta irrati bat, komunikazio talde batbaizik, komunikazio talde multimedia bat. Gainera, lidergoa nahi dugu, Euskadikokomunikazio talderik garrantzitsuena izan nahi dugu; estimatuena, ikusiena etaentzunena». Horixe da gure nahia.
‎Euskadinjendeak informazio asko kontsumitzen du, beste lurraldeetan baino gehiago. Beraz, datu hori, liderra izan nahi duen marka batentzako oso garrantzitsua da. Gukinformazioa Internetez, irratiz eta telebistaz eskaintzen dugu, eta herri honetan, eskaintza horrek jendea erakartzen du.
‎Ariketa horretan, prentsa bulegoek informazio kritikoa urruntzealortu dute. Eta kritiko izan nahi duenak, ziur aski, badaki zergatik izan nahi duen, sarri askotan, adibidez, prentsa ekonomikoarekin gertatzen den bezala.
‎Ariketa horretan, prentsa bulegoek informazio kritikoa urruntzealortu dute. Eta kritiko izan nahi duenak, ziur aski, badaki zergatik izan nahi duen, sarri askotan, adibidez, prentsa ekonomikoarekin gertatzen den bezala.
‎Eusko kultur gaiak gure gorputzari itsasi behar dizkiogun kulturaren osagaiakdira, euskal pertsona izan nahi badugu, pertsona izan nahi dugun hainbestean. Ezpentsa gero gizadiak zor dizkigula.
‎Eusko kultur gaiak gure gorputzari itsasi behar dizkiogun kulturaren osagaiakdira, euskal pertsona izan nahi badugu, pertsona izan nahi dugun hainbestean. Ezpentsa gero gizadiak zor dizkigula.
‎Gure helburuak osotara erabilgarri izan nahi du, guk geure egiten baitugu Thefuture isn, t out there. It, s in here (etorkizuna ez dago han kanpoan, hemenbarrenean baizik) esaldian bilduta dagoen pentsamendua.
‎Minorizazioaren ajeak jota gaude: euskaldun izan nahi duenak ezdaki gehienetan zertan datzan euskal sentieraren dimentsioa, espainolen etafrantsesen kasuan gauzak nahikoa argi ikusi arren. Haien nazio identitateak zalantzagutxi sortzen dizkigu, baina gurean aztarrika hasteko beldurrez egoten gara RHrenbat aurkituko dugulakoan edo.
‎betetzen duela erakusteko. . Nagusitan, zer izan nahi duzu, galdera modernoaren ordez,, zein nortasun, zenbat identitateri ekin nahi diozu?, galdetu behar dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia