2001
|
|
Kontuan hartu behar da, halaber, ginsengak zenbait sendagairekin elkarreraginean dabilela; beraz, tratamendua hasi aurretik, medikuari galdetu zaio. Albo ondorioak Nahiz eta ez oso ohikoak
|
izan
erabileraren zabalera handiarekin alderatuta, bat datoz ginseng aren erabilera jarraituaren albo ondorioekin (gehiegizko erabileraren sindromea ginseng ean): arteria tentsioaren zifra handiak, urduritasuna, insomnioa, buruko mina, urtikaria eta goizeko beherakoa.
|
2007
|
|
Horrek neurketetako emaitzen fidagarritasuna jartzen du agerian. Bestalde, kurba horietan agerikoa da gune soziolinguistikoa zenbat eta euskaldunagoa
|
izan
erabilera ere handiagoa dela, eta kurban gora egin ahala txikiagoa dela gune soziolinguistikoko euskaldunen dentsitatearen eta erabileraren arteko aldea. Kurbek bi zati dituzte, erabileraren hazkunde erritmoari dagokionez:
|
|
Agerikoa da gune soziolinguistikoa zenbat eta euskaldunagoa
|
izan
erabilera ere handiagoa dela, eta kurban gora egin ahala txikiagoa dela gune soziolinguistikoko euskaldunen dentsitatearen eta erabileraren arteko aldea.
|
|
Hamar hiztun horien artean bi edo euskaldun gehiago balego, berriz, euskararen erabilera maila hori, %10 bera izanik, okerrago baloratzen dugu. Zenbat eta euskaldun gehiago
|
izan
erabilera maila orduan eta eskasago jotzen dugu. Hiztun guztiak euskaldunak izango balira, euskararen erabilera %100era heldu zitekeenean, %10eko erabilera maila lotsagarria iruditu litzaiguke.
|
|
Badirudi euskaldunei oso nekoso egiten zaiela hizkuntzen arteko asimetriari aurre egitea, nekatzen ari direla, alegia. Badirudi gero eta gizarte zaharrago honetan gero eta gazteagoak diren euskaldunek ez daukatela nahikoa indarrik euskararen erabilerari eusteko. zenbat eta gertuago
|
izan
erabilera tasak orduan eta hobeak direla esan nahi du. Taulan ageri denez erabilera tasak onak dira.
|
2010
|
|
Batetik, lortutako ezagutza maila ez da nahikoa
|
izan
erabilera normalizatuan islatzeko. Bestetik, oraingo gizartearen konfigurazio beharrei erantzunez, giza talde berriak hizkuntzaren ikaskuntza prozesuan sartzen diren bitartean, beste giza talde batzuk (ikas prozesua bukatu dutenak) behar zehatzak erakusten dituzte hizkuntza erabiltzeko.
|
2012
|
|
Borondate kontua da. Argi azaldu nahi dut ezagutza eza ezin dela aitzakia
|
izan
erabileran trabatuta egoteko. Hortaz, administraziotik eta jendarte eragile diren elkarteetatik ezagutza unibertsal bihurtzeko bideak jarri dira, epeei eta baliabideei dagokionez neurri zehatzak hartuta, jakina.
|
2019
|
|
Emakumea ere horixe bihurtzen da, beraz, gizona erdibidean gelditzen delako batez ere: neskame bihurturik baino ez du onartzen emakumea bere mundu maskulinoan, transzendentziaz gabeturik baino ez; ematen dion askatasunak ezin du
|
izan
erabilera negatibo bat besterik; askatasunari uko egiteko erabiltzen da askatasuna. Emakumeak gatibu bihurtu behar du libre izateko; uko egiten dio giza pribilegio horri, objektu natural gisa duen indarra berreskuratzeko.
|
2020
|
|
Geure iritziz, ezagutza zabaltzeko estrategiek ez dute parekorik
|
izan
erabileraren esparruan. Eskola eta etxeko testuinguruak kenduta, gazteen erabilera sostengatuko duen hezurdura sendorik ez dago (Hernandez 2020).
|