Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎André Maurois ek idatzi zuen bezala: Zinemak unibertso berria ikusten irakasten du eta samurki laguntzen gure kulturan hitzezkoaren larregia deuseztatzera.
2003
‎Dena dela, esan dizudan moduan, Victor Hugok ikusten irakasten digu, egin liteke ariketa bat gaur egun ere: Victor Hugok deskribatu pasarteak hartu eta mendian barrena joan, Jaizkibel mendiaren arroka horietatik barrena, eta uste duguna baino gehiago deskubrituko dugu.
‎Existentzialisten Les Deux Magots eta Cafe de Flore ra joaten dira Parisen esnobak (eta zein ez da esnob Parisen, lagun batzuekin, udaberri batzuetan?) —bera eserita dagoen tokian beharbada Sartre eseriko zen, beharbada Simone de Beauvoir, baina beharbada (inork ez dio hori esango) Charles Maurras, Sous le signe de Flore idazten. Halaxe etorriko gara Pasaiako Hugoren etxera pelegrino, tontoa izanda ere —bidaiariengana bidaian—, Hugori erakustera, Euskal Herria ikusten irakatsi digulako, edo irakas diezagun beti berriro, eta haren leihotik begira, behialako badia, espazioan ja ez dagoena, Hugoreno roipenetan ikus irakurriko dugu. Ikusten jakitea, izaten jakitea baita; edo, ikusten ikastea, izaten ikastea da.
2005
‎Beldurtu egin zinen. Alfertuegi zeunden zeure begiei berriz ikusten irakasten aritzeko.
2007
‎Hizlariek normalki [ene azpim.] hau egoki eta nahikotzat dute, eta bereizkuntza zehatzago baterako arrazoi bereziek bultzatzen ez duten neurrian, keinu [ene azpim.] linguistikoa jarraitzen dute eta mundua hizkuntzak ikusten irakasten dien moduan ikustera ohitzen dira. Gure hizkuntzak agerpen (Erscheinung) oro substantibo, adjektibo, aditz, etab. Kategorietan heltzera eta baieztapenak aurretik emandako perpausa ereduetan isurtzera behartzen gaituen modura, horrela atzerriko hizkuntzen partaideak behartuta daude guztiz bestelako bereizketa kategorialak kontutan hartzera, beraz, objektuak kategorialki handiak edo txikiak, luzeak edo motzak, etab. Diren arabera bereiztera.
2009
‎Arestik asko sufritu zuela esaten da; ez da bakarra izan. Gandiagak Arantzazu, h. d., erromesaren arima, esperantza, Ama Birjina modu berri batean ikusten irakatsi dio Euskal Herriari, Arantzazuri berari. Urte asko pasa eta gero, ordea.
‎Eta txikitatik ikasi behar izan genuen, ahal genuen neurrian, berak zanpatzen zituen zeregin etengabekoetan laguntzaile izaten. Jolasa, olgeta, denbora iturrira bidean, dotrinara edo eskolara bidean galtzea erru bezala ikusten irakatsi ziguten. Behiak zaindu behar genituen larrean, itaurrean egin behar genuen, eskolatik bukatzen zenerako zuzen eta bizkor etxeratu behar genuen, goiz jaiki ohetik, mezatara garaiz eta eskolara berandu ailega ez gintezen.
‎Jokabide hori gehiago nabaritzen da Gabonetan. Aretoko etxetresna elektrikoa mugitu beharrik gabe, komeni da telebista ikusten irakastea eta aisialdiko orduak entretenitu eta interesatuko dituzten beste jarduera batzuk egitea.
2012
‎Izan, Modernitatean euskara mintzaira interferitu eta interbenitua izan delako. erdara da, gaztelera eta frantsesa, interbentzio indarra. erdara da euskararen aferetan erabakiak hartzeko gunea. esan nahi baita, bere baitan zen bizimundu hartan euskaldunak ere bere baitan bizi zuen euskara, hots, euskaraz bizi zen bitartekaritzarik gabe. ezarian, erdararen artekaritza joan zen sartzen eta euskal jendeak euskararekin zuen lotura psikiko zuzeneko eta immanente hartan esku harturik zentzu emaile nagusia bilakatu zen erdara: euskara kanpotik bezala ikusten irakatsiko zion modernizazioak euskaldunari, kanpo ikuste hori erdararena da. Arrozte bide luzea hasi zen.
‎Udan, telebistaren kontsumoa handitu egiten da, haurrentzako entretenimendu iturri agortezina baita. Komeni da gurasoek ikusteko orduei muga jartzea, baina garrantzitsua da telebista behar bezala ikusten irakastea eta, ahal den neurrian, seme alabek erabiltzen dituzten edukiak kontrolatzea.
‎“Haurrak telebista ikusten du beste erremediorik ez duelako”. Telebista ikusten irakastea Ez da erraza udan telebista ikusi nahi duen haur bati muga jartzea, marrazki bizidunez betetako haurrentzako programazioarekin eta haientzat berariaz zuzendutako filmekin. Haurrek denbora gehiago ematen dute etxean, eta ezin izan bada oporretatik atera, aisiarako aukerak mugatuak izan daitezke batzuetan.
2013
‎Ofizialek beste emakume batzuk aurkituko dituzte, beren arretaren duinagoak. Izan dezagun esperantza, beraz, bertan egoteak Lydiari bere gutxia ikusten irakatsiko diola. Edozelan ere, ezin da askoz ere txarragotu, bizitza osoan bera giltzapetuta edukitzeko eskubidea guri eman barik.
2014
‎«Zinema pentsamoldeak konfiguratzeko eta jarduera positiboko ereduak eskaintzeko gai da, hartzaile gazteenen mitoak eta gizarte balioak sortuz», ziurtatu du Paredes Fernándezek. Espezialista honen helburua da «lanak ikusten irakastea eta ikusten dena pentsatzen ikastea, adin txikikoak bere gain hartzea ikus entzunezko metodoen bidez ikasitako irakaskuntzak». Jarraian, gomendioen dekalogo bat jasotzen da:
2015
‎Askok ez zuten begi onez ikusten irakasteko modu hura. Eta horrek baino arazo gehiago ekarriko zizkion Darwinen teoriak irakasten eta hedatzen hasteak.
‎Ez zebilen urrun gaixoaren pentsamendua; askori entzuten zien asko irakatsi ziela gaixotasunak, funtsezkoa eta gauza hutsalak bereizten eta abar, baina, izatez gero, gauzak argixeago ikusten irakatsi zion berari, ez besterik, eta ordain eskasa iruditzen zitzaion horrenbeste sufrimenduren truke.
2022
‎Hitzaren miatzaileak gezur ofizialaren lerro artean irakurtzen ikasiko du albisteen lerro atzean gordetzen dena ikusten irakatsiko du.
2023
‎Melvilleren liburua eskuetan, kontu hauetaz pentsatzen jarrita, Thilo van Linden datorkizu gogora ezinbestean. Afrika beste begi batzuez ikusten irakatsi zizun argazkilari lagun mina. Eta, horrek guztiak ozpindu dizu gogoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia