2002
|
|
Itsasertza bete zuten talde alaiak osatuz, denak Eneas eta beretarrak ikusi nahian, eta batzuk lehian parte hartzeko prest. Plaza erdian denek
|
ikusteko
moduan ipini dituzte lehenbizi sariak: tripode sakratuak, koroa berdeak, palmondoak, garai ikurra, armadurak, purpuraz apainduriko jantziak eta zilar eta urrezko talentuak.
|
2005
|
|
Oharhorretan zioen komunikabideek pertsona bakoitzeko 2.000 pezeta ordaindu beharkozituztela akreditazioa lortu eta irailaren 8ko desfilearen berri eman ahal izateko(...). Bertan behera utzitako ohar horren arabera, kazetariek desfile egunean akreditazioa
|
ikusteko
moduan ez bazeramaten, ez zitzaien Alardera sartzen utziko edotaudaltzainek, konpainietako partaideek nahiz arduradunek kanpora aterako zituzten».
|
2006
|
|
Leihoa erdi zabalik, kanporuntz begiratzeko angulo dexente batekin, gertatzendenaren zati bat behintzat
|
ikusteko
moduan.
|
|
industria eremuan erlijiozkota autore horren iritzian, Weber-ek gehiegizko garrantzia aitortu zion protestantismo kalbinistari kapitalismoaren hastapenak azaltzeko orduan. Kapitalismoaren agersunak atzera egin behar izan zuen gauzak
|
ikusteko
modu berri baten oldartzearen aurrean; ikuspegi ekonomikoaren aurrean, hain zuzen(, efikazia ekonomikoa, printzipioaren nagusitasuna).
|
|
Gauzak
|
ikusteko
modu sinplista da hori, bereziki publizitate agentzia eta hedabidea baitaude interesaturik edozein publizitate hedatzen, nahiz eta bestelako modu batean izan. Bestalde, hedapena eteteak guztiei egiten die kalte.
|
2007
|
|
Winckelmann-ek agerian ipini du arte grekoa ez dela erregela batzuen produktua, bizitzaren sentiera batena baino eta munduaren dastaera batena, hots, «arima» grekoarena1053 Klasizismoa eginahalak egiten ari zen dena arautzeko, pintura, arkitektura, genero literarioak, estetika grekoaren arauak suposatzen zirenetara denak estekatuz (Akademia, Boileau). Winckelmann-ek arte obra grekoak
|
ikusteko
modu legalista, klausulista hori birrindu, eta printzipio orokor bakarra ezarri du, lehen lekuan dinamikoa dena, interpretazio ireki, ez mekaniko baterako, eta bigarren, unibertsala eta bateratzailea sail ezberdinentzat beren barietate guztian, errespetuzkoa diferentzia eta ugaritasun guztiagaz (mitoa, literatura, eskultura, historia, filosofia). Winckelmann-ek erakutsi du mundu greko guztia «izpiritu» bat beraren obra dela, hots, osotasun edo organismo bakarra biltzen duela denak (poesia eta filosofia, tragedia eta Laokoon, denak harremanduak), eta posible dela anizkoitasun nabar guztia «bizi printzipio» esplikatzaile bakarrera bihurtzea1054 Modelo horren eragina gero, gorabehera handien ondoren, gure artean ezagunago den Marx-enganaino ailegatzen da.
|
|
Jendarte baten hizkuntzak haren maila eta modu kulturala espresatzea logikoa da (zer besterik espresatu ahal izango luke?), eta herri edo mendeen kulturak euren artean ezberdinak dira. Hala ere, hizkuntzaren eta kulturaren arteko harremana
|
ikusteko
modu ezberdinak daude: erlazio hori ezin ulertuko genuke, hizkuntza bat fase kultural baten produktua balitz bezala gizadiaren eboluzioan, herri bat mentalki fase hari estekatzen duena.
|
2008
|
|
Tresna honek aukera paregabea eskaintzen du adina ez den beste irizpide batzuen araberako garapena azaltzeko. Esaterako, haurrek ekoizten duten hitz kopuruaren araberako sailkapenak egin daitezke, horrela, hiztegiaren eta gramatikaren garapenaren artean dagoen harremana hobeto
|
ikusteko
moduan.
|
2009
|
|
Hiru dimentsioko eszena batean agertuko da gure egitura.Programa gauza da egitura eszenan modu ezberdinetan azaltzeko. Hori delaeta, ikertu nahi dugunaren arabera
|
ikusteko
modua hautatuko dugu. Guretzattrazuak, xaflak, eta «Boissonnat» gainazalak dira modu baliagarrienak: trazuek eta xaflek egituraren berreraiketen aldamioak erakusten dizkigute; eta «Boissonnat» azalak, hirukietan oinarriturik, gure objektuen irudikapenzehatza sortzen digu.
|
2010
|
|
Hemen zeregin erabakigarria dute balioek, sinesmenek eta ideiek. Guremundua gobernatzen duten instituzioak, bilatzen dugun etorkizunaren emaitzakbaino ez dira, hau da, gaur egun arazoak
|
ikusteko
modua eta, ondorioz, arazohorien konponbideak bistaratzeko era besterik ez dira.
|
2011
|
|
norbere eraikuntzen egitura nuklearrean bat bateko aldaketa orokor bat gertatzear dagoelako kontzientziak sortzen du. Pertsona bere ziurtasunean mehatxatua sentitzen da, orain arte eduki duen bizitza
|
ikusteko
modua edo eraikuntza sistema aldatu beharrean gertatzen denean.
|
2012
|
|
Hemen konfederalismotik, eta areagoudalgintza libertariotik har daitezkeen ideia guztiak harira datoz, baina ziur aski ezdugu saihestuko galdera nuklearra: ba al da posible botere politikoa eratzea lurraldezehatz bati dagozkion politikak pentsatu, eztabaidatu, ebatzi, planifikatu eta martxanjartzeko leku bat eduki gabe, eta leku horrek, posizio horrek, hobeto esanda, ez aldu markatuko lurraldea
|
ikusteko
modu bat, erdigunetik periferiara, eta zentzu bereanlurralde politikak egiteko ikuspegi zehatz bat, ez al da horrela markatzen?
|
|
Hemen konfederalismotik, eta areagoudalgintza libertariotik har daitezkeen ideia guztiak harira datoz, baina ziur aski ezdugu saihestuko galdera nuklearra: ba al da posible botere politikoa eratzea lurraldezehatz bati dagozkion politikak pentsatu, eztabaidatu, ebatzi, planifikatu eta martxanjartzeko leku bat eduki gabe, eta leku horrek, posizio horrek, hobeto esanda, ez aldu markatuko lurraldea
|
ikusteko
modu bat, erdigunetik periferiara, eta zentzu bereanlurralde politikak egiteko ikuspegi zehatz bat, ez al da horrela markatzen?
|
2014
|
|
Objektuaren iraupena kontzeptua osoa dago;
|
ikusteko
moduan tokiz aldatu diren objektu ezkutatuak bilatzen eta aurkitzen ditu.
|
2015
|
|
Horren bidetik, paisaia modu konstruktibistan landu eta jorratu duten zenbait pentsalarirenlana aztertu da bereziki azpimarratuz Denis Cosgrove n (1998) ekarpena. Cosgrovek (1998) zioen paisaia mundua
|
ikusteko
modu bat zela, garai jakin batekoa eta gizarteko esparrukonkretu batek sortua. Haren teoriaren baitan garrantzitsuak ziren analisi dialektikoak, etahortaz paisaiaren agenteen izaera barnekoa edota kanpokoa bereizten zituen, baita paisaiarekikojarrera objektibista eta subjektibista ere (Cosgrove, 1998).
|
|
Nolanahi dela,
|
ikusteko
modua zutenen artean, emankizunak harrera ona izan zuela dirudi.Arbelbideren hitzetan iraultza izan zen hemengo euskaldunen gogoetan (Arbelbide, 2002), baina zenbait jendek zuten berehala onartu, etxe zokotik kanpoko euskararen edozein erabilera, abertzaleei lotua ikusten baitzuten:
|
2019
|
|
Erlojua zaharberritzeko prozesua arrakastaz egitea lortu genuen, eta, hainbat konponketa eginbehar izan genizkion arren, erlojua martxan dago berriz ere, eta bizirik. Iruñeko Planetarioanegongo da bisitariek
|
ikusteko
moduan. Kokapen berri horretan, penduluari ezin zaio behar duenluzera eman; beraz, doitasun galera handia izango du, eta ez da ordua emateko gai izango.
|