Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎Itsasertza bete zuten talde alaiak osatuz, denak Eneas eta beretarrak ikusi nahian, eta batzuk lehian parte hartzeko prest. Plaza erdian denek ikusteko moduan ipini dituzte lehenbizi sariak: tripode sakratuak, koroa berdeak, palmondoak, garai ikurra, armadurak, purpuraz apainduriko jantziak eta zilar eta urrezko talentuak.
2005
‎Oharhorretan zioen komunikabideek pertsona bakoitzeko 2.000 pezeta ordaindu beharkozituztela akreditazioa lortu eta irailaren 8ko desfilearen berri eman ahal izateko(...). Bertan behera utzitako ohar horren arabera, kazetariek desfile egunean akreditazioa ikusteko moduan ez bazeramaten, ez zitzaien Alardera sartzen utziko edotaudaltzainek, konpainietako partaideek nahiz arduradunek kanpora aterako zituzten».
2006
‎Leihoa erdi zabalik, kanporuntz begiratzeko angulo dexente batekin, gertatzendenaren zati bat behintzat ikusteko moduan.
‎industria eremuan erlijiozkota autore horren iritzian, Weber-ek gehiegizko garrantzia aitortu zion protestantismo kalbinistari kapitalismoaren hastapenak azaltzeko orduan. Kapitalismoaren agersunak atzera egin behar izan zuen gauzak ikusteko modu berri baten oldartzearen aurrean; ikuspegi ekonomikoaren aurrean, hain zuzen(, efikazia ekonomikoa, printzipioaren nagusitasuna).
‎Gauzak ikusteko modu sinplista da hori, bereziki publizitate agentzia eta hedabidea baitaude interesaturik edozein publizitate hedatzen, nahiz eta bestelako modu batean izan. Bestalde, hedapena eteteak guztiei egiten die kalte.
2007
‎Winckelmann-ek agerian ipini du arte grekoa ez dela erregela batzuen produktua, bizitzaren sentiera batena baino eta munduaren dastaera batena, hots, «arima» grekoarena1053 Klasizismoa eginahalak egiten ari zen dena arautzeko, pintura, arkitektura, genero literarioak, estetika grekoaren arauak suposatzen zirenetara denak estekatuz (Akademia, Boileau). Winckelmann-ek arte obra grekoak ikusteko modu legalista, klausulista hori birrindu, eta printzipio orokor bakarra ezarri du, lehen lekuan dinamikoa dena, interpretazio ireki, ez mekaniko baterako, eta bigarren, unibertsala eta bateratzailea sail ezberdinentzat beren barietate guztian, errespetuzkoa diferentzia eta ugaritasun guztiagaz (mitoa, literatura, eskultura, historia, filosofia). Winckelmann-ek erakutsi du mundu greko guztia «izpiritu» bat beraren obra dela, hots, osotasun edo organismo bakarra biltzen duela denak (poesia eta filosofia, tragedia eta Laokoon, denak harremanduak), eta posible dela anizkoitasun nabar guztia «bizi printzipio» esplikatzaile bakarrera bihurtzea1054 Modelo horren eragina gero, gorabehera handien ondoren, gure artean ezagunago den Marx-enganaino ailegatzen da.
‎Jendarte baten hizkuntzak haren maila eta modu kulturala espresatzea logikoa da (zer besterik espresatu ahal izango luke?), eta herri edo mendeen kulturak euren artean ezberdinak dira. Hala ere, hizkuntzaren eta kulturaren arteko harremana ikusteko modu ezberdinak daude: erlazio hori ezin ulertuko genuke, hizkuntza bat fase kultural baten produktua balitz bezala gizadiaren eboluzioan, herri bat mentalki fase hari estekatzen duena.
2008
‎Tresna honek aukera paregabea eskaintzen du adina ez den beste irizpide batzuen araberako garapena azaltzeko. Esaterako, haurrek ekoizten duten hitz kopuruaren araberako sailkapenak egin daitezke, horrela, hiztegiaren eta gramatikaren garapenaren artean dagoen harremana hobeto ikusteko moduan.
2009
‎Hiru dimentsioko eszena batean agertuko da gure egitura.Programa gauza da egitura eszenan modu ezberdinetan azaltzeko. Hori delaeta, ikertu nahi dugunaren arabera ikusteko modua hautatuko dugu. Guretzattrazuak, xaflak, eta «Boissonnat» gainazalak dira modu baliagarrienak: trazuek eta xaflek egituraren berreraiketen aldamioak erakusten dizkigute; eta «Boissonnat» azalak, hirukietan oinarriturik, gure objektuen irudikapenzehatza sortzen digu.
2010
‎Hemen zeregin erabakigarria dute balioek, sinesmenek eta ideiek. Guremundua gobernatzen duten instituzioak, bilatzen dugun etorkizunaren emaitzakbaino ez dira, hau da, gaur egun arazoak ikusteko modua eta, ondorioz, arazohorien konponbideak bistaratzeko era besterik ez dira.
2011
‎norbere eraikuntzen egitura nuklearrean bat bateko aldaketa orokor bat gertatzear dagoelako kontzientziak sortzen du. Pertsona bere ziurtasunean mehatxatua sentitzen da, orain arte eduki duen bizitza ikusteko modua edo eraikuntza sistema aldatu beharrean gertatzen denean.
2012
‎Hemen konfederalismotik, eta areagoudalgintza libertariotik har daitezkeen ideia guztiak harira datoz, baina ziur aski ezdugu saihestuko galdera nuklearra: ba al da posible botere politikoa eratzea lurraldezehatz bati dagozkion politikak pentsatu, eztabaidatu, ebatzi, planifikatu eta martxanjartzeko leku bat eduki gabe, eta leku horrek, posizio horrek, hobeto esanda, ez aldu markatuko lurraldea ikusteko modu bat, erdigunetik periferiara, eta zentzu bereanlurralde politikak egiteko ikuspegi zehatz bat, ez al da horrela markatzen?
‎Hemen konfederalismotik, eta areagoudalgintza libertariotik har daitezkeen ideia guztiak harira datoz, baina ziur aski ezdugu saihestuko galdera nuklearra: ba al da posible botere politikoa eratzea lurraldezehatz bati dagozkion politikak pentsatu, eztabaidatu, ebatzi, planifikatu eta martxanjartzeko leku bat eduki gabe, eta leku horrek, posizio horrek, hobeto esanda, ez aldu markatuko lurraldea ikusteko modu bat, erdigunetik periferiara, eta zentzu bereanlurralde politikak egiteko ikuspegi zehatz bat, ez al da horrela markatzen?
2014
‎Objektuaren iraupena kontzeptua osoa dago; ikusteko moduan tokiz aldatu diren objektu ezkutatuak bilatzen eta aurkitzen ditu.
2015
‎Horren bidetik, paisaia modu konstruktibistan landu eta jorratu duten zenbait pentsalarirenlana aztertu da bereziki azpimarratuz Denis Cosgrove n (1998) ekarpena. Cosgrovek (1998) zioen paisaia mundua ikusteko modu bat zela, garai jakin batekoa eta gizarteko esparrukonkretu batek sortua. Haren teoriaren baitan garrantzitsuak ziren analisi dialektikoak, etahortaz paisaiaren agenteen izaera barnekoa edota kanpokoa bereizten zituen, baita paisaiarekikojarrera objektibista eta subjektibista ere (Cosgrove, 1998).
‎Nolanahi dela, ikusteko modua zutenen artean, emankizunak harrera ona izan zuela dirudi.Arbelbideren hitzetan iraultza izan zen hemengo euskaldunen gogoetan (Arbelbide, 2002), baina zenbait jendek zuten berehala onartu, etxe zokotik kanpoko euskararen edozein erabilera, abertzaleei lotua ikusten baitzuten:
2019
‎Erlojua zaharberritzeko prozesua arrakastaz egitea lortu genuen, eta, hainbat konponketa eginbehar izan genizkion arren, erlojua martxan dago berriz ere, eta bizirik. Iruñeko Planetarioanegongo da bisitariek ikusteko moduan. Kokapen berri horretan, penduluari ezin zaio behar duenluzera eman; beraz, doitasun galera handia izango du, eta ez da ordua emateko gai izango.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia