Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2015
‎Oi Jesus, bai luzea dela gizakiaren bizia, laburra dela esan ohi bada ere! Laburra da, ene Jainko, haren bitartez amairik izan ezin duen bizia irabazteko; baina luzea da oso bere burua bere Jainkoaren aurrean ikusi nahi duen arimarentzat. Zer erremedio ematen dio sufrimendu honi?
‎Gela argi dago, baina berak ez du argitasun hartaz gozatzen, beraiek soilik ikusteko begiak itsutzen dizkioten eragozpenengatik edota piztia eta animalia kontuengatik. Uste dut horrela izango dela, egoera txarrean egon ez arren, munduko gauzetan hain sartua eta ondasun, izen on eta harreman kontuetan hain murgildua egonik, esana dudanez?, egiaz ikusi nahi lukeen eta haren edertasunaz gozatu nahi lukeen arren, ez diote uzten, eta ez dirudi hainbeste oztopotatik aska daitekeenik ere. Eta bigarren egoitzetara sartu ahal izateko benetan komeni da, bakoitza bere bizieran, beharrezkoak ez diren gauza eta harremanak alde batera uzten ahalegintzea; egoitza nagusira iristeko hori hain garrantzitsua izanik, hori egiten hasten ez bada, ezinezkotzat jotzen dut; are gehiago:
‎Orain hau galdetu litzateke: argia berriro etorri eta ikusi nahi dituenean, ikusi ahal izango dituen ala ez. Hau ez dago haren esku; gure Jaunak irekitzen du adimenaren leihoa nahi duenean; nahiko erruki agertzen dio beragandik inoiz ere ez joateaz eta hark hori ongi uler dezala nahi izateaz.
‎Eta honela esan nuen: , orain zatozte guztiok, Jaunaren zerbitzaria izanik zer egin diezadakezuen ikusi nahi dut eta?.
‎Apaltasun gutxikotzat dute eta besteei irakatsi nahirik ari dena bezala, haiengandik ikasi beharrean, batez ere emakumea bada. Hemen da gaitzetsi beharra, eta arrazoiz, gainera?, ez dakitelako zer oldarrek mugitzen duen; eta batzuetan ezin du egin, ezta maite dituenei eta bizitzako kartzelatik libre ikusi nahi dituenei begiak zabaldu gabe jarraitu ere, kartzela baino gutxiago ez baiteritzo bera sarturik egon denari.
‎Honezkero, ene Jainko, zure zerbitzari honek ezin ditu eraman Zu gabe bere burua ikustetik datozkion adina lan; bizi behar badu, ez du nahi atsedenik bizitza honetan, ezta Zuk ematea ere! Arima honek jadanik libre ikusi nahi luke bere burua: jateak hil egiten du; lo egiteak nahigabetu; bizitzako denbora atseginetan igarotzen zaiola ikusten du, eta honezkero ezerk ere ezin diola eman atseginik Zuk izan ezik; naturaz kontra bizi dela dirudi, honezkero ez baitu bizi nahi berarengan, Zuregan baizik.
‎Benetan erruki dut hain lagun txarrarekin den arima. Aske ikusi nahi nuke, eta hala esaten diot Jaunari: –noiz ikusiko dut, ene Jainkoa, neure arima osorik zure gorespenetan, ahalmen guztiek Zutaz goza dezaten?
‎Izan ere, hau dut nik urte batzuez honantz: benetan pozten nauen pertsonaren bat ikusten dudanean, oso osoan Jainkoari emanda ikusi nahi nukeela, batzuetan ezin eutsizko gogoaz. Eta guztiak Jainkoa zerbitza dezatela nahi badut ere, pozten nauten pertsonak direnean, bultzada bizi bizia sentitzen dut, eta horrela ekin eta ekin egiten diot Jaunari haien alde.
‎Graciánek iruzkin hau dakar: . Espiritu hau ikusi nahi duenak. Ama Teresa Jesusenarekiko harremanetan aurkituko du haren liburuetan sumatzen den bezain otoitz gorena, eta arimen aldeko gar bizia, mila aldiz desira baitzuen gizonezkoek dituzten askatasun, dohain eta ofizioak izatea, arimak Jainkoagana ekartzeko, predikuak eginez, aitortzak entzunez eta jentilak konbertituz, Kristogatik odola isurtzeraino; eta egundo ez zidan besterik azpimarratzen, predikatzeari ez uzteko baizik; eta horretarako, abisu eta aholku ugari ematen zizkidan, eta Jainkoaren aurkako irainak eragozteko eta arimak zerurantz bideratzeko ekintzetan parte har nezala esanez, nekez maitatuko zuela Jesu Kristo gurutziltzatua eta arimengatik hila, infernura nola doazen ikusten duenak, eta espirituzko baretasun pixka bat lortzearren itxirik geldi dagoenak?
‎Postulatzaileei buruz. Maria Mendoza anderea oso bere buruaren jabe ikusi nahi du.
‎Eskatu Jainkoari ekar dezala. Nik esaten diot asko zor didala, arduretatik aske ikusi nahi bainuke.
‎Joan den hilean hiri honetako mandazain baten bidez bidali nion gutuna; haren bidez bidali zion nire nebak ere, eta han esaten nion gauzak pixka bat nahasiak zihoazela, aita frai Gregoriogandik jakingo duenez, nik une hartan idatzi ahal izan nuen baino zehaztasun handiagoz. Orain, Jainkoari eskerrak, oso ongi doaz, egunetik egunera hobeki, eta gure aita ongi dago eta oraindik bere egitekoan irauten du, nik jende horretatik aske ikusi nahi banu ere; izan ere, asmatzen dituztenak hainbeste dira, non ezin baitira idatzi; eta hoberena da, guztia datorkiela gainera eta guretzat on bihurtzen dela.
‎Berorrek ez lioke hainbeste kasu egin behar nik diodanari, gutxi baitakit auzi kontuez eta guztia bakean ikusi nahi bainuke; baina uste dut, hori onartzen badu, gerra handiagorako izango dela eta nahiko izango zen Tendillako konde jauna iritzi horretakoa izatea.
‎Eska biezaiote gure Jaunari indarra eman diezadala, beraren zerbitzuari neure burua pixka bat emateko. Esan diot, hau nire aita frai Gregoriori emateko eta berari eginikotzat har dezala, izan ere, Jaunagan maite dut eta ikusi nahi nuke. Nire neba San Joan osteko igandean hil zen.
‎Poztu da haren gutuna jasotzean. Bere buruaren jaun ikusi nahi luke. Bere santuaren egunean Jauna hartzeko esaten dio.
‎Gogoa berotzen dio bere bokazioan aurrera egin dezan. Madriletik igarotzen denean ikusi nahi luke. A. Baltasar Álvarez Teresaren adiskide ona.
‎Aita Graciánen eginkizuna. Toledon ikusi nahi du. Madrileko fundazioaz.
‎Uste dut, nik berorri eskatu niona, negozioez ez idazteko zela; izan ere, zentzugabekoa da esatea berorren gutunekin egiten didan mesedea jasotzeari utzi nahi diodala, argi ikusten baitut zein mesede handia den berorrek egiten didanean. Hala ere, pena handia ematen dit neure kontzientziaren arabera egiterik ez ditudan gauzak tratatzen direnean, eta haietako batzuk, diotenez, on Frantziskok ere egin behar ez lituzkeenak dira; berorri, ordea, beste gauza bat esaten diotenez gero, nire borondateaz susmo txarrez dabil ezinbestean, niretzat oso mingarri dena; horregatik, gauza hauek guztiz amaituak ikusi nahi nituzke. Gure Jaunak egin beza bere zerbitzurako egokien den bezala, hauxe bera baita berorrek nahi duena?, eta lehen eragin bezala ez dut bestelako nahirik izan, berorren atsedena eta Orofrisia andereak zein merezimendu handiak dituen ikustea baizik.
‎Goresten dut gure Jauna eliza goiz ixten delako. Burdin sarea jarrita ikusi nahi nuke. Harengan itxaro dut, Andre Mariaren etxe hori orain garbiago ikusi ahal izango dutela beraren Semeak eta Berak.
‎Tostado Gortera itzultzen da. Frantzisko ikusi nahi luke. Neskamea etxetik bidaltzea.
‎Ávilan ikusi nahi luke. Maria Dantiscoren abitu hartzea.
‎21 Aita Mariano hor balego, eraman gutun hau eta itzul diezaiela, hor nirerik ezin eskuratu izango duenez gero, ez diot idazten orain. Aita frai Gregorio agurtu nire partez; haren gutuna ikusi nahi nuke. Mezari dagokionez, ez dakit zer esan; ez presarik hartu.
‎Guztiok gaude desiratzen eta hala izan dadin saiatzen, eta berori umekeriekin, besterik ez baitira! Hau ez da berorren kontua, Ordena osoarena baizik; izan ere, Jainkoaren zerbitzurako, etxe horren izen onerako eta gure aita Graciánen ohorerako hain komenigarria izanik, eginda ikusi nahi nuke. Eta berorren agurgarritasunak ofizio horretarako inolako gogorik ez balu ere, hala komeni zen, are gehiago, esan ohi denez, besterik ez denean,?
‎Oso santa ikusi nahi luke. Ez du Mariana anderearen berririk.
‎11 Kristobal Juárezi idatzi nion eta eskatzen nion, horretaz ez hitz egiteko gehiago harik eta ni joan arte, urriaren amaieran joango nintzela, eta Manriquek gauza bera idatzi zion eskola maisuari, adiskide mina zuenari. Nik esan nion Kristobal Juárezi, nola ordainduko zen ikusi nahi nuela (berme emailea zela esan baitzidaten) eta ez nuela nahi berari kalterik etor zekion, ordaintzeko baliabiderik ez zegoela aditzera emanez. Ez dit erantzun.
‎Poztuko litzateke etxea zein ongi dagoen ikusteaz? Eta ez dut arazo txikia izango gasturako dirua bilatzen, berak oso ongi ikusi nahi duelako eta beraren nebak oraingoz ez duelako ezer emango. Begira, zein saltsa ona guztiok bizi dugun pobretasunerako.
‎Lehen idazketan argiago zetorren pasarte hau: Pertsona bera urruti dagoenerako poz handia da Andre Mariaren edota debozioa diogun santuren baten irudia ikustea, are gehiago Kristorena?, eta arreta benetan pizten duena eta begiak noranahi itzulita ere ikusi nahi nukeena.
‎Baina Zuk, Aita Betikoa, nola onartu zenuen? Zer dela-eta ikusi nahi duzu egunero zeure Semea hain esku doilorretan. Behin hala egotea nahi eta onartu zenuen, eta ikusten duzu nolako tratua eman zioten.
‎Beste leku batzuetan ahaideekin asaskatzeko askatasuna dago; hemen haietako batzuk hartzen badira, beraien pozbiderako da. Baina bere pozbiderako ahaideak ikusi nahi dituen mojak, pozbide espiritualerako ez bada, har beza burua inperfektutzat; sinets beza ez dagoela askaturik, ez dagoela osasuntsu, ez duela espirituzko askatasunik, ez duela bake osorik, medikua behar duela, eta zera diot, gaitza kendu eta sendatzen ez bada, ez dela etxe honetarako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia