2001
|
|
Behin eta berriro agertzen da mahai gainean, ustekabean askotan, artearen mugaren auzia. Eta behin eta berriro argi gelditzen den gauza bakarra, muga hori zehaztea oso kontu zaila dela, azken mendeetan lortu ez dena, eta gaur egun, norberak erreakzionario edo kontserbadore etiketak bizkarrean itsatsita
|
ikusi
nahi ez baditu behintzat, auzia albo batean utzi eta ezikusia rena egitea hobe dela. Zaila da, ordea, kasu honetan, begiak itxi eta artearen kontzeptu zabalenekin bat egitea.
|
2003
|
|
Bigarren aldiz, Mauletik irten eta berehala sartu baitzen nafar lurrean lasterketa. Baina oraingoan, Lizartza atzean utzi eta Araizko balletik barrena sartu da, oraingoan penintsulaz ari gara hizketan eta ez kontinenteaz, eta badirudi penintsulaz haratago
|
ikusi
nahi ez duen asko eta asko dagoela herri honetan. Ikusten ez dutenak bai behintzat.
|
2009
|
|
Alta bada, beste enbor bateko ezpala da, 2009an Euskal Herriko unibertsitate mapa osatua eta, halaber, ase dagoenean —ez ahaztu gurean 3 unibertsitate publiko, eta beste 3 pribatu daudela, UNEDeko zentroez aparte—, berritik sortuko den egitura unibertsitario bat sortu nahi izatea euskal unibertsitatea eratzeko. Estrategia okerra iruditzen zait, boluntarismoz beterik, asmo onez seguruenik ere bai, baina eskaintza unibertsitarioaren errealitatea
|
ikusi
nahi ez duena.
|
2015
|
|
Testuinguru honetan, memoriaren gotortasunaren eta uneak duen hauskortasunaren arteko elkarrizketa bat dago. Ikusi ezin edo
|
ikusi
nahi ez dena erakustean datza gakoa, begiratu eta enfokatu nahi dugun horretan dago auzia. Ausentziaren presentziaz ari gara.
|
|
Memoriaren gotortasunaren eta uneak duen hauskortasunaren arteko elkarrizketa bat dago. Ikusi ezin edo
|
ikusi
nahi ez dena erakustean datza gakoa, begiratu eta enfokatu nahi dugun horretan dago auzia
|
2017
|
|
Baina egiazko areriorik, ez. Erran nezake bakarrik bat daukadala,
|
ikusi
nahi ez dudan presuna bakar bat dago, ez gehiago.
|
2020
|
|
Mundu mailako gizartearen anbibalentziak leku batean modu gatazkatsuan sartzen direnean, horrek ez du esan nahi gizarte esperimentu kultur aniztunek porrot egin dutenik, baizik eta, ziurrenik, bizimodu transnazionalak eta transkulturalak eguneroko ogi bihurtzen diren garai sozial baten hasiera dela. Errealitate horiek aurrez aurre
|
ikusi
nahi ez dituen eta bere burua eta gainerakoak kultura (herrikoi) monolitikoei dagokienez pentsatzen jarraitzen duen biztanleriak zailtasun berezia izango du mundu mailako gizartearen nahas mahas guztiz normalari aurre egiteko. (Beck 2018:
|
2021
|
|
Ipar Irlandan gatazkari elefantea deitu ohi zaio ingelesezko" elephant in the room" espresioari keinu eginez, hau da,
|
ikusi
nahi ez dugun arazoa, nahiz eta saihestezina den eta hor dagoen une oro, gizartea zamatzen (Arruti 2009). Asier Mendizabal artista garaikideak ‘Elefantea’ artikulua argitaratu
|