2000
|
|
aztertuditugun egunkari guztiak euskal gaiei buruz aritzen dira gehienbat, beren ideologiaedozein delarik. Horixe
|
ikusi
ahal dugu 1 taulan.
|
2002
|
|
Ez dago titulaziorik euskara hutsez, baina, batzuetan, ikasgai erdiak baino gehiagoeuskaraz ikasteko aukera dute ikasleek. Ondoko tauletan, unibertsitatez unibertsitate egindako analisiaren emaitza
|
ikusi
ahal dugu. Taulak ongi irakurtzeko, hitzgiltzarri hauek eduki behar dira kontuan:
|
|
San Martin Buruntza elizaren kanpoaldean (Andoainen) aurkitutakogizonezko bati dagozkion masailezurrek oso higadura bitxia ageri dute. Biribilformako hiru bitarte
|
ikusi
ahal ditugu ezkerreko aldean. Izan ere, kaolinez eginikoerretzeko piparen zurtoina eusteko balio zioten.
|
2007
|
|
Nire doktore tesiaren gaia hauxe izan baitzen. Hainbat ondorio
|
ikusi
ahal duzue Ingurakaldizkarian argitaratutako. Euskal nortasuna eta norgintza modernoa, izeneko artikuluetan.
|
|
Postmodernitatean, berriz, modanjarri digute (ez erabat, egia esan) kulturaren jatorri eta izaera nahasiakgogoraraztea. Identitatea eta kultura jorratzeko, ikuspegi historiko, sozialeta politiko osoa hartzen badugu, hibridazioa kultur molde hegemonikobaten aurretik doan moldea baino ez dela
|
ikusi
ahal dugu, identitate etakultur dinamiken berezko ezaugarria baino ez dela.
|
|
Antzeko zerbait
|
ikusi
ahal dugu EKEk plazaratutako Praktika kulturalak etanortasun kolektiboak Euskal Herrian ikerketan (EKE,) 5 Norbaitekbere burua euskal herritartzat sentitzeko baldintzetan EAEn lehendabizikoa «izannahia» da(% 28), Nafarroan berdin(% 24, baina portzentajea bera dute bi hauek: «Euskal Herrian sortua izatea» eta «Euskal Herrian lan egitea»). Gauzak apur bataldatzen dira Iparraldean, non lehendabiziko faktorea «Euskal Herrian sortua izatea» den eta bigarrena «euskaraz hitz egitea».
|
|
Dena den, zentzu emate horiek ez dira beti bide adostu eta baketsuetan egiten, aitzitik, maiz gatazketan eta borroketan gertatzen dira. Kultur fronte ugarikogizarteetan bizi gara44 Beraz, hortxe
|
ikusi
ahal dugu agerian, kulturgintzaren balio, funtzio, eragile eta logika zeintzuk diren gizarte batean. Arestian gaurko fronterikerabakigarriena aipatu dut:
|
|
Espainiar nazionalismoaren argitaraulertu behar dugu euskal nazionalismoa eta biak Europan nagusi izan zen frantziarereduaren aldean. Guztiotan modernizazioaren eta estatalizazioaren ondoriozbaztertzen ari ziren klase eta taldeak nazioaren muina irudikatzeko baliatu ziren.Mailaka
|
ikusi
ahal dugu hau edo zentro periferia ardatz batean: zentroak zapaltzenduena (partzial eta premodernotzat jotzen duena) periferiako botere egiturekberetzat hartzen dute, periferiako botere egitura horiek ezaugarri hori ez izanarren; hau da, beraiek ez diren, bestea?
|
|
Bereizgarritasun positiboa ez da beti euskararen ezaugarria izan. Historiaribegiratuz gero,
|
ikusi
ahal dugu euskarak hiru egoera izan dituela gaurkobereizgarritasuna erdietsi baino lehen: aurrena, euskaldunak euskara hutsez biziahal izan ziren artean, euskara, kanpoko erdarekikoan salbu, ez zen identitateosagai nabaria izan; hurrena, euskarak eremua galdu ahala, bizitzarako oztopo edoenbarazu bihurtu zitzaion askori, euskara bereizgarri negatiboa bilakatu zen; etaazkena, abertzale eta euskaltzaleek eragindako diskurtso aldakuntzari esker, bereizgarri positibotzat jotzen du askok.
|
2008
|
|
Eibarko Udalean, ordea, ez da Napoleonekin edo liberalekin kolaboratu zutenen bazterketarik sumatzen. Ondorengo taulan
|
ikusi
ahal dugunez, epe absolutistan zehar ez zen liberalen bazterketa sistematiko bat gauzatu. 1815eko alkatea. Francisco Urkiola?
|
|
Era berean, otsaileko atentatuaren susmagarri nagusia bihurtzen da. Paragrafoaren bukaeran Sarasketak sinatutako ordainagiria
|
ikusi
ahal duzue, eta transkripzioa. Laburdurak oso osorik idatzi ditugu, ulermena errazteko.
|