Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎aztertuditugun egunkari guztiak euskal gaiei buruz aritzen dira gehienbat, beren ideologiaedozein delarik. Horixe ikusi ahal dugu 1 taulan.
2002
‎Ez dago titulaziorik euskara hutsez, baina, batzuetan, ikasgai erdiak baino gehiagoeuskaraz ikasteko aukera dute ikasleek. Ondoko tauletan, unibertsitatez unibertsitate egindako analisiaren emaitza ikusi ahal dugu. Taulak ongi irakurtzeko, hitzgiltzarri hauek eduki behar dira kontuan:
‎San Martin Buruntza elizaren kanpoaldean (Andoainen) aurkitutakogizonezko bati dagozkion masailezurrek oso higadura bitxia ageri dute. Biribilformako hiru bitarte ikusi ahal ditugu ezkerreko aldean. Izan ere, kaolinez eginikoerretzeko piparen zurtoina eusteko balio zioten.
2007
‎Nire doktore tesiaren gaia hauxe izan baitzen. Hainbat ondorio ikusi ahal duzue Ingurakaldizkarian argitaratutako. Euskal nortasuna eta norgintza modernoa, izeneko artikuluetan.
‎Postmodernitatean, berriz, modanjarri digute (ez erabat, egia esan) kulturaren jatorri eta izaera nahasiakgogoraraztea. Identitatea eta kultura jorratzeko, ikuspegi historiko, sozialeta politiko osoa hartzen badugu, hibridazioa kultur molde hegemonikobaten aurretik doan moldea baino ez dela ikusi ahal dugu, identitate etakultur dinamiken berezko ezaugarria baino ez dela.
‎Antzeko zerbait ikusi ahal dugu EKEk plazaratutako Praktika kulturalak etanortasun kolektiboak Euskal Herrian ikerketan (EKE,) 5 Norbaitekbere burua euskal herritartzat sentitzeko baldintzetan EAEn lehendabizikoa «izannahia» da(% 28), Nafarroan berdin(% 24, baina portzentajea bera dute bi hauek: «Euskal Herrian sortua izatea» eta «Euskal Herrian lan egitea»). Gauzak apur bataldatzen dira Iparraldean, non lehendabiziko faktorea «Euskal Herrian sortua izatea» den eta bigarrena «euskaraz hitz egitea».
‎Dena den, zentzu emate horiek ez dira beti bide adostu eta baketsuetan egiten, aitzitik, maiz gatazketan eta borroketan gertatzen dira. Kultur fronte ugarikogizarteetan bizi gara44 Beraz, hortxe ikusi ahal dugu agerian, kulturgintzaren balio, funtzio, eragile eta logika zeintzuk diren gizarte batean. Arestian gaurko fronterikerabakigarriena aipatu dut:
‎Espainiar nazionalismoaren argitaraulertu behar dugu euskal nazionalismoa eta biak Europan nagusi izan zen frantziarereduaren aldean. Guztiotan modernizazioaren eta estatalizazioaren ondoriozbaztertzen ari ziren klase eta taldeak nazioaren muina irudikatzeko baliatu ziren.Mailaka ikusi ahal dugu hau edo zentro periferia ardatz batean: zentroak zapaltzenduena (partzial eta premodernotzat jotzen duena) periferiako botere egiturekberetzat hartzen dute, periferiako botere egitura horiek ezaugarri hori ez izanarren; hau da, beraiek ez diren, bestea?
‎Bereizgarritasun positiboa ez da beti euskararen ezaugarria izan. Historiaribegiratuz gero, ikusi ahal dugu euskarak hiru egoera izan dituela gaurkobereizgarritasuna erdietsi baino lehen: aurrena, euskaldunak euskara hutsez biziahal izan ziren artean, euskara, kanpoko erdarekikoan salbu, ez zen identitateosagai nabaria izan; hurrena, euskarak eremua galdu ahala, bizitzarako oztopo edoenbarazu bihurtu zitzaion askori, euskara bereizgarri negatiboa bilakatu zen; etaazkena, abertzale eta euskaltzaleek eragindako diskurtso aldakuntzari esker, bereizgarri positibotzat jotzen du askok.
2008
‎Eibarko Udalean, ordea, ez da Napoleonekin edo liberalekin kolaboratu zutenen bazterketarik sumatzen. Ondorengo taulan ikusi ahal dugunez, epe absolutistan zehar ez zen liberalen bazterketa sistematiko bat gauzatu. 1815eko alkatea. Francisco Urkiola?
‎Era berean, otsaileko atentatuaren susmagarri nagusia bihurtzen da. Paragrafoaren bukaeran Sarasketak sinatutako ordainagiria ikusi ahal duzue, eta transkripzioa. Laburdurak oso osorik idatzi ditugu, ulermena errazteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia