Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Prentsatik hartzeaz gain, masa kulturaren kontsumitzaileak eduki politiko sinboliko ugari hartzen du ikus entzunezko hedabideetatik, telebistatik batez ere.Hedabideak oro har, eta ikus entzunezkoak zehazki, eduki politiko sinboliko horiensortzaile, suspertzaile eta komunikatzaile apartak dira. Eduki horiek bai fikziozkoproduktuen bidez eta bai informatiboen bidez ere helarazten dira gure etxeetara.
‎Finantzen kasuan ez bezala, erakunde horiek aintzat hartu zituzten estatuen neurri protekzionistak beren negoziazioetan, mugasariendesagerpena lortzeko epe luzeko helburu horren bidean; eta ondorioz, mugasariengutxiagotzeaz gain, egokitze eta harmonizazio konponketak egunorokoak dira.Ondasun fisikoen merkataritzaren aferaz gain, ikustezinen eta zerbitzuen nazioarteko salerosketen araudiak aztertzen ari da MME: idazleen eta gainerako sortzaileartistikoen eskubideak, ustiapen lizentziak, itsas garraioaren araudiak, ikus entzunezko hedabideenak, eta abar. Biztanleen eta enpresen eskubide ekonomiko estatalak babesteko bultzatzen ari omen dira negoziazio horiek.
2011
‎ETBkohiru kazetarik osatutako taldea sortu zen, irratirako eta telebistarako erreportajeaklandu zitzaten, eta 2008 urtearen erdialdera bitartean jardun zuten horretan. Taldehorretako profesionalak telebistatik zetozen; ondorioz, lantzen zituzten informazioproduktuak ikus entzunezko hedabidearentzat sortuak ziren, eta, ondoren, edukihoriek irratiko lengoaiara eta formatura egokitzen zituzten. Erreportajeen gaiak etaemisio data erabakitzen zituen koordinatzaileak ere telebistan zuen jatorria.
‎Andoni Ortuzarrek, orduko zuzendari nagusiak, kolaboratzaile taldea osatu zuenEITBNET eko eta Kudeaketa Saileko arduradun Juan Diego Casalsekin batera (garaihartan, Eitb.com sail horren menpe zegoen). Hedabide tradizionalen hedapenaz etagarapenaz gain, Ortuzarrek euskarri digitalen aldeko apustu garbia egin zuen, irratidigitala, LTD, Interneteko produktuak, euskarri teknologiko berriak bultzatzea etaabar?; iraultza digitalaren atarian, ikus entzunezko hedabideak euskarri berrien bilazebiltzala eta mugak hautsi nahi zituztela ikusteko gai izan zen, eta euskarri anitzekotalde estrategia berri baten beharra nahiz beste multimedia alderdi batzuk garatzekobeharra jarri zuen mahai gainean, une horretan abangoardian zeuden komunikazioenpresen ildoekin bat (Otermin eta Diez, 2007: 270).
‎Etaune honetan, EITBk hasi berri den hamarkadarako Plan Estrategiko berria onartu du, irrati eta telebista zerbitzu publikoa euskarri guztietan, Euskadiko herritar guztiei etamunduko euskaldun guztiei eskaintzeko konpromisoa hartuta. Eta, horrez gain, EITBkidentitate korporatiboa berritu du, ikus entzunezko hedabideetan edukiak eta irudiakbat egiten baitute (Ortuzar, 2000: 3).
‎Lehoi ErregeaThe Lion King(, Roger Allers eta Rob Minkoff, 1994) Disney faktoriako marrazki bizidunezko pelikularen hasierako sekuentzia erakutsi zitzaien. Gero, sekuentzia horretatik hautatutako hainbat planoren gaineko deskribapena idatziz egiteko eskatu, eta abiapuntu horretatik, ikus entzunezko hedabideek zabaltzen dituzten mezuez hitz egitera gonbidatu zitzaien. Hori guztia ordu baten bueltan, aldez aurretik zehaztutako gidoi bati jarraiki.
‎urtean, telebistan eta ikus entzunezko hedabideetan ainguratu zituen lantaldeak bere ikerketa ardurak. Ikusi genuenez, hobekuntza teknologikoak ez du berekin ekarri teknologia komunikatzaileek garraiatzen dituzten edukien deskodetze beregain eta kritikoa garatzeko irizpide intelektualik.
‎Horretan guztian, erreferentzia giltzarria da ikus entzunezko hedabideak errealaren ordezko zuzentzat hartzen dituen nozio mitikoa puskatzea. Alegia, mito bat da hedabideek erreala ekartzen dutela etxera.
‎Hala ere, informazioaren eta komunikazioaren teknologien zurrunbiloaren baitan, kontsumo kritikoaren antipodetan dago Euskal Herriko helduen ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasun maila: hutsune nabarmenak daude ikus entzunezko lengoaiaren ulermen gaitasunetan, teknologien erabileran, ekoizpen eta errezepzio prozesuen ezagueran, ikus entzunezkoen balio estetikoen azterketan, eta ikus entzunezko hedabideek eta komunikabideek transmititzen dituzten ideologia zantzuen balorazioan.
‎Gurasoek ezintasun nabarmena dute euren seme alabei ikus entzunezko hedabideen kontsumoa mugatzeko. Aitortzen dute beraiek direla mugak ipintzeko pertsonarik aproposenak, baina, aldi berean, onartu egiten dute arazo handiak dituztela mugok ezartzeko orduan.
2012
‎Ikus entzunezko hedabideei dagokiela, ordea, bospasei galderak ez dira zertan albistearen lehen esaldian agertu. Izan ere, ulergarritasuna bermatzeko, ikus entzunezko hedabideek esaldi laburrak hobesten dituzte. Horregatik, albistearen amaieran berriro bizpahiru W galderaren erantzunak gogoratzea komeni da.
‎Hortaz, prentsa idatziak ez ezik, ikus entzunezko hedabideek ere akats funtzionalak ekidin behar dituzte. Dena den, idatzizko akatsak ikusgarriagoak dira.
‎Horregatik, adineko populazioarengana heltzeko zailtasunak izan dituzte idatzizko hedabideek. Horrenbestez, ikus entzunezko hedabideen hartzaile potentzialak gehiago dira.
‎Gaur egun publizitatearen hedapenak ikus entzunezko hedabideen bidez baliatzen da batik bat. Hori dela-eta, bai telebistan bai eta gero eta maizago Interneten ere, ikusi ohi dugu umeei bideratutako publizitatea.
‎Hori dela-eta, bai telebistan bai eta gero eta maizago Interneten ere, ikusi ohi dugu umeei bideratutako publizitatea. Gai hau gure azterketatik at geratzen den arren, laburki bada ere, egokia iruditzen zaigu umeen eta adingabeen babesa aipatzea ikus entzunezko hedabideetan gauzatzen den komunikazio orotan. Izan ere, 2010eko Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrak, martxoaren 31koak, zehaztu egin zituen umeen eskubideak ikus entzunezko edozein komunikaziotan, ez bakarrik publizitatean (EKLO 7 art.).
‎Arestian aipatu den bezala, zerbitzu prestatzaileek, ikus entzunezko hedabideen bidez hedatzen dituzten produktuak hedatu baino lehen, adinaren araberako sailkapena agerian azaldu dute. Sailkapena Ikus Entzunezko Hedabideen Batzordeak onetsiko du (7.6 art.).
‎passim), edo osasun helburua aldarrikatuz aurkezten diren produktu, jarduera edo zerbitzuen publizitatea erregulatzen dutenak129; orobat, elikagai eta produktu dietetikoen, kosmetikoen, finantza inbertsioen, finantza eragiketen eta abarren publizitatea ere arau berezien menpe dago. Bigarren talderako, adibide on bat dugu 7/ 2010 Legean, Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrean, ikus entzunezko hedabideen bitartez hedatutako publizitatearentzat erregimen juridiko berezia ezartzen baitu. Azkenik, gure ordenamenduak ere ezagutzen ditu arau bereziak publizitatearen jasotzaileen arabera; besteak beste, adingabeei eta nerabeei bideratutako publizitatea arautzen dutenak.
‎«Ezin dira, arrazoirik gabe, umeak egoera arriskutsuetan aurkeztu». Hala ere, Ikus Entzunezko Legearen debekuak eragin zehatza dauka, egoera horiek bakarrik debekatzen baitira ikus entzunezko hedabideetan aurkezten direnean. Publizitatearen Legearen debekua, berriz, zabalagoa da eta merkataritzako edozein mezutara zabalduko da.
‎Aurreko arau horren hedapen subjektiboa kontuan harturik, esan beharra dago ikus entzunezko hedabideak erabiltzen direnean soilik aplikatuko dela. Kasu horretan mezua debekatu egingo da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia