2011
|
|
Julenen gurasoak 80ko hamarkadan jaio ziren, PCa zuten pantaila pertsonal gisa, eta eskolako geletan
|
ikus
entzunezko bitartekoak zituzten, baina apenas joaten ziren informatika gelara.
|
|
Ikus entzunezko edo informatikako edukiak deskodetzeko gaitasun kritikoak zerikusi handiagoa du hezkuntza maila orokorrarekin, ikus entzunezko prestakuntza edo jarduerarekin baino. Baina, ulertu behar da prestakuntza edo jarduera berezi horrek gehiago erantzuten diola
|
ikus
entzunezko bitarteko teknikoen erabilerari, sormenaren erabilerari baino. Dudarik gabe, kamerarekin edo ordenagailuaren saguarekin moldatzen jakiteak erabileraren inguruko trebetasunak garatzen ditu; baina, heziketa arautuak eta kultur prestakuntzak erreferentzia sinboliko, kultural eta sozialak lantzen ditu, eta horiek eragin handiagoa dute ulertzeko instituzio sozial eta kultural bereziak diren telebistaren, zinemaren eta Interneten edukiak.
|
|
Dudarik gabe, ondoriozta dezakegu ezen kodetzeko eta deskodetzeko behar bezainbesteko gaitasuna lor dezakeen konbinazio bakarra dela hezkuntza eta kultura maila altuago bat eta
|
ikus
entzunezko bitartekoen azterketa eta erabilera arautua. Hezkuntza prozesu osoaren curriculumean ikus entzunezko prestakuntza bereziaren beharra adierazten du horrek.
|
2012
|
|
Oso teknika formala da; bertan, hizlaria da figura nagusia. Hizlariak ez du
|
ikus
entzunezko bitartekorik erabili behar.
|
|
Langileek abian jartzen dituzten
|
ikus
entzunezko bitartekoak Ikus entzunezko bitartekoak erabiltzen dituzten aurkezpenak dira, eta interpreteak horietan parte hartzen du azalpenak emateko eta galderei erantzuteko. Diapositibak, panelak, film laburrak eta beste bitarteko batzuk erabiltzen dira.
|
2016
|
|
Betebehar horren berri eman behar dute gidariak, zaintzaileak,
|
ikus
entzunezko bitartekoek edo ongi ikusteko moduan dauden afixek edo piktogramek.
|
2020
|
|
Zuzentarau horrek, 2018an berrikusi, eguneratu eta zabaldu zutenak, hainbat alderdi arautzen ditu, hala nola komunikazio komertzialak, adingabeen babesa, gorrotoaren diskurtsoaren debekua, Europako lanen sustapena, bideoak banatzeko plataformen erregulazioa, eskuragarritasuna edo erakunde arautzaileak. Aniztasun linguistiko eta kulturalaren sustapenaren ikuspegitik, IEKZZk barne hartu eta hedatzen duen kontzeptu gako bat" interes orokorreko
|
ikus
entzunezko bitartekoen zerbitzuen gailentasun egokiarena" da. Ildo horretan, Europako araudiak ez du oztopatzen katalanez edo euskaraz adierazitako ikus entzunezko kulturaren normalizazioa.
|
|
3 Aldi berean, planteatu litzateke IEKZZn jasota dagoen" interes orokorreko
|
ikus
entzunezko bitartekoen zerbitzuen gailentasun egokia" kontzeptua garatzea. Garapen horretan, modu xehatuan sartu behar litzateke, oinarrizko irizpide gisa, aniztasun linguistikoaren aintzatespena bai ikus entzunezko zerbitzu linealetan –AVL, baita eskaerapeko ikus entzunezko zerbitzuetan ere –SVOD, AVOD, TVOD.
|