Emaitzak: 5
2007 | ||
boterea eta autoritatea; alderdi politikoak eta haien zeregina; sistemapolitikoak eta haien funtzionamendua; erakunde eta rol politikoak; gobernuaren etaerkidegoaren funtzioak; gatazka soziopolitikoak eta haiek nola bideratu, eta aldaketa politikoa. Ideologia eta balio politikoak ulertzea, berriz, erlazionatuta dagoaskatasunaren, berdintasunaren eta antzeko kontzeptuen ulermena eta ideologiapolitikoa garatzearekin( | ikus XII. kapitulua). | |
sozializazio prozesua zehazten duten faktoreak zein direnaurkitzea eta horiek sozializazioan nola eragiten duten aztertzea. Ikuspegihorretatik, gizarte ezagutzari dagozkion zenbait gai ikertu dira; besteak beste, politikari buruzko ezagutza( | ikus XII. kapitulua) eta gerraren eta bakeareninguruko ikusmoldeak (ikus XIV. kapitulua). | |
Adibide moduan aipa daitezke, besteak beste: gaitasunen garapena aztertzeko erabiltzen den ustekabeko aldaketaren egoera (Baron Cohen, Leslie eta Frith, 1985 in Riviere, Sarria eta Nuñez, 1994; Wimmereta Perner, 1983; ikus IX. kapitulua), ikuskera politikoen garapena aztertzekoAdelson ek erabilitakoa hipotesia (Adelson, 1971; | ikus XII. kapitulua), ekonomiaren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko erabili diren istorio xelebreak (Jahoda, 1979; ikus XI. kapitulua) eta garapen morala ikertzeko Kohlberg ek (1976) erabilitako dilema moralak (ikus III. eta XVI. kapituluak). | |
Elkarrizketa asko erabiltzen da gizarte ezagutzaren garapenaren ikerketan.Metodo horretan oinarritu diren ikerketen artean daude, besteak beste, Alvik (1968) eta Rodd ikertzaileek (1985) bakearen eta gerraren inguruko ikuskeren garapenaz (ikus XIV. kapitulua) gauzatutakoak eta Bonn eta Webley autoreek (2000) ekonomiaren ulermenaren garapenari buruz egindakoa (ikus XI. kapitulua). Anitzdira, halaber, galdetegiak erabiliz aztertu diren gaiak; esate baterako, bakearen etagerraren (adibidez, Cooper, 1965; Covell, Rose Krasnor eta Fletcher, 1994; ikusXIV. kapitulua), politikaren (Conell, 1971; | ikus XII. kapitulua) eta ekonomiarenulermenaren garapena (besteak beste, Strauss, 1952; ikus XI. kapitulua). | |
Adibide gisa, honako hauek aipa daitezke: Piaget-ek egindakoikerketak (besteak beste, Piaget, 1926, 1932), ekonomiaren ezagutzaren garapenazDanziger ek (1958) egindakoa (ikus XI. kapitulua) zein Cadenas ek (1991) politikaren ulermenaren garapenaren inguruan egindakoa( | ikus XII. kapitulua). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ikusi | 5 (0,03) |
Lehen forma
ikus | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ikusi XII. | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ikusi XII. kapitulu | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |