2007
|
|
boterea eta autoritatea; alderdi politikoak eta haien zeregina; sistemapolitikoak eta haien funtzionamendua; erakunde eta rol politikoak; gobernuaren etaerkidegoaren funtzioak; gatazka soziopolitikoak eta haiek nola bideratu, eta aldaketa politikoa. Ideologia eta balio politikoak ulertzea, berriz, erlazionatuta dagoaskatasunaren, berdintasunaren eta antzeko kontzeptuen ulermena eta ideologiapolitikoa garatzearekin(
|
ikus
XII. kapitulua).
|
|
sozializazio prozesua zehazten duten faktoreak zein direnaurkitzea eta horiek sozializazioan nola eragiten duten aztertzea. Ikuspegihorretatik, gizarte ezagutzari dagozkion zenbait gai ikertu dira; besteak beste, politikari buruzko ezagutza(
|
ikus
XII. kapitulua) eta gerraren eta bakeareninguruko ikusmoldeak (ikus XIV. kapitulua).
|
|
Adibide moduan aipa daitezke, besteak beste: gaitasunen garapena aztertzeko erabiltzen den ustekabeko aldaketaren egoera (Baron Cohen, Leslie eta Frith, 1985 in Riviere, Sarria eta Nuñez, 1994; Wimmereta Perner, 1983; ikus IX. kapitulua), ikuskera politikoen garapena aztertzekoAdelson ek erabilitakoa hipotesia (Adelson, 1971;
|
ikus
XII. kapitulua), ekonomiaren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko erabili diren istorio xelebreak (Jahoda, 1979; ikus XI. kapitulua) eta garapen morala ikertzeko Kohlberg ek (1976) erabilitako dilema moralak (ikus III. eta XVI. kapituluak).
|
|
Elkarrizketa asko erabiltzen da gizarte ezagutzaren garapenaren ikerketan.Metodo horretan oinarritu diren ikerketen artean daude, besteak beste, Alvik (1968) eta Rodd ikertzaileek (1985) bakearen eta gerraren inguruko ikuskeren garapenaz (ikus XIV. kapitulua) gauzatutakoak eta Bonn eta Webley autoreek (2000) ekonomiaren ulermenaren garapenari buruz egindakoa (ikus XI. kapitulua). Anitzdira, halaber, galdetegiak erabiliz aztertu diren gaiak; esate baterako, bakearen etagerraren (adibidez, Cooper, 1965; Covell, Rose Krasnor eta Fletcher, 1994; ikusXIV. kapitulua), politikaren (Conell, 1971;
|
ikus
XII. kapitulua) eta ekonomiarenulermenaren garapena (besteak beste, Strauss, 1952; ikus XI. kapitulua).
|
|
Adibide gisa, honako hauek aipa daitezke: Piaget-ek egindakoikerketak (besteak beste, Piaget, 1926, 1932), ekonomiaren ezagutzaren garapenazDanziger ek (1958) egindakoa (ikus XI. kapitulua) zein Cadenas ek (1991) politikaren ulermenaren garapenaren inguruan egindakoa(
|
ikus
XII. kapitulua).
|
2010
|
|
(Bitxikeria gisa, ostraka batean hain zuzen ere komun publiko bat ageri da, gainean bi lagun eserita eta bi komunzulo libre dituena:
|
ikus
XII. irudia)
|
2020
|
|
Klima aldaketaren ondoriozko lehorteeta uholde arrisku gero eta handiagoei aurre egiteko(
|
ikus
XII. legegintzaldian Diputatuen Kongresuak onartutako urari eta klimaaldaketari buruzko irizpena) hirigintzak uren kudeaketan dituen erronka nagusiak, honako hauek dira:
|