2007
|
|
diruaren jatorria, balioa, funtzioa, erabilera eta zirkulazioa; salgaien trukea; irabazia; ekoizpen sistema; bankuak, haien funtzioak eta funtzionamendua; aurrezkia eta kontsumoa; prezioen balioespena eta jabegoa. Gainera, beste autorebatzuen ustez, gaur egun gai horiei guztiei haurren ekonomia mundu autonomoagehitu behar zaie (Webley, 2005)(
|
ikus
XI. kapitulua).
|
|
Diruaren erabilerari dagokionez, badakite dendariak salgaiak erosi behar dituela, dendakoak agortzen zaizkionean, eta horretarako bezeroek ordaindutako dirua erabiltzen duela. Gertatzen dena daoraindik ez dutela irabaziaren kontzeptua ulertzen(
|
ikus
XI. kapitulua).
|
|
Role Playing delakoan, ikertzaileaklagina osatzen duten gizabanakoei egoera bat planteatu, eta, horretan, rol batbereganatzeko eskatzen die. Teknika hori erabili izan da, besteak beste, ikuskeraekonomikoen garapena ikertzeko (Jahoda, 1979; Berti, Bombi eta De Beni, 1986;
|
ikus
XI. kapitulua).
|
|
Adibide moduan aipa daitezke, besteak beste: ...sunen garapena aztertzeko erabiltzen den ustekabeko aldaketaren egoera (Baron Cohen, Leslie eta Frith, 1985 in Riviere, Sarria eta Nuñez, 1994; Wimmereta Perner, 1983; ikus IX. kapitulua), ikuskera politikoen garapena aztertzekoAdelson ek erabilitakoa hipotesia (Adelson, 1971; ikus XII. kapitulua), ekonomiaren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko erabili diren istorio xelebreak (Jahoda, 1979;
|
ikus
XI. kapitulua) eta garapen morala ikertzeko Kohlberg ek (1976) erabilitako dilema moralak (ikus III. eta XVI. kapituluak).
|
|
Besteakbeste, Piaget-ek 1932an erabili zuen jolasa garapen morala aztertzeko. Berrikiago, Sonuga Barke eta Webley ikertzaileek (1993) eta Webley k, Levine k eta Lewis-ek (1991), adibidez, erabili dute teknika hori aurrezteko jokabidearen garapenaikertzeko(
|
ikus
XI. kapitulua).
|
|
Elkarrizketa asko erabiltzen da gizarte ezagutzaren garapenaren ikerketan.Metodo horretan oinarritu diren ikerketen artean daude, besteak beste, Alvik (1968) eta Rodd ikertzaileek (1985) bakearen eta gerraren inguruko ikuskeren garapenaz (ikus XIV. kapitulua) gauzatutakoak eta Bonn eta Webley autoreek (2000) ekonomiaren ulermenaren garapenari buruz egindakoa(
|
ikus
XI. kapitulua). Anitzdira, halaber, galdetegiak erabiliz aztertu diren gaiak; esate baterako, bakearen etagerraren (adibidez, Cooper, 1965; Covell, Rose Krasnor eta Fletcher, 1994; ikusXIV. kapitulua), politikaren (Conell, 1971; ikus XII. kapitulua) eta ekonomiarenulermenaren garapena (besteak beste, Strauss, 1952; ikus XI. kapitulua).
|
|
Elkarrizketa asko erabiltzen da gizarte ezagutzaren garapenaren ikerketan.Metodo horretan oinarritu diren ikerketen artean daude, besteak beste, Alvik (1968) eta Rodd ikertzaileek (1985) bakearen eta gerraren inguruko ikuskeren garapenaz (ikus XIV. kapitulua) gauzatutakoak eta Bonn eta Webley autoreek (2000) ekonomiaren ulermenaren garapenari buruz egindakoa (ikus XI. kapitulua). Anitzdira, halaber, galdetegiak erabiliz aztertu diren gaiak; esate baterako, bakearen etagerraren (adibidez, Cooper, 1965; Covell, Rose Krasnor eta Fletcher, 1994; ikusXIV. kapitulua), politikaren (Conell, 1971; ikus XII. kapitulua) eta ekonomiarenulermenaren garapena (besteak beste, Strauss, 1952;
|
ikus
XI. kapitulua).
|
|
Adibide gisa, honako hauek aipa daitezke: Piaget-ek egindakoikerketak (besteak beste, Piaget, 1926, 1932), ekonomiaren ezagutzaren garapenazDanziger ek (1958) egindakoa(
|
ikus
XI. kapitulua) zein Cadenas ek (1991) politikaren ulermenaren garapenaren inguruan egindakoa (ikus XII. kapitulua).
|