Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2007
‎diruaren jatorria, balioa, funtzioa, erabilera eta zirkulazioa; salgaien trukea; irabazia; ekoizpen sistema; bankuak, haien funtzioak eta funtzionamendua; aurrezkia eta kontsumoa; prezioen balioespena eta jabegoa. Gainera, beste autorebatzuen ustez, gaur egun gai horiei guztiei haurren ekonomia mundu autonomoagehitu behar zaie (Webley, 2005)( ikus XI. kapitulua).
‎Diruaren erabilerari dagokionez, badakite dendariak salgaiak erosi behar dituela, dendakoak agortzen zaizkionean, eta horretarako bezeroek ordaindutako dirua erabiltzen duela. Gertatzen dena daoraindik ez dutela irabaziaren kontzeptua ulertzen( ikus XI. kapitulua).
‎Role Playing delakoan, ikertzaileaklagina osatzen duten gizabanakoei egoera bat planteatu, eta, horretan, rol batbereganatzeko eskatzen die. Teknika hori erabili izan da, besteak beste, ikuskeraekonomikoen garapena ikertzeko (Jahoda, 1979; Berti, Bombi eta De Beni, 1986; ikus XI. kapitulua).
‎Adibide moduan aipa daitezke, besteak beste: ...sunen garapena aztertzeko erabiltzen den ustekabeko aldaketaren egoera (Baron Cohen, Leslie eta Frith, 1985 in Riviere, Sarria eta Nuñez, 1994; Wimmereta Perner, 1983; ikus IX. kapitulua), ikuskera politikoen garapena aztertzekoAdelson ek erabilitakoa hipotesia (Adelson, 1971; ikus XII. kapitulua), ekonomiaren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko erabili diren istorio xelebreak (Jahoda, 1979; ikus XI. kapitulua) eta garapen morala ikertzeko Kohlberg ek (1976) erabilitako dilema moralak (ikus III. eta XVI. kapituluak).
‎Besteakbeste, Piaget-ek 1932an erabili zuen jolasa garapen morala aztertzeko. Berrikiago, Sonuga Barke eta Webley ikertzaileek (1993) eta Webley k, Levine k eta Lewis-ek (1991), adibidez, erabili dute teknika hori aurrezteko jokabidearen garapenaikertzeko( ikus XI. kapitulua).
‎Elkarrizketa asko erabiltzen da gizarte ezagutzaren garapenaren ikerketan.Metodo horretan oinarritu diren ikerketen artean daude, besteak beste, Alvik (1968) eta Rodd ikertzaileek (1985) bakearen eta gerraren inguruko ikuskeren garapenaz (ikus XIV. kapitulua) gauzatutakoak eta Bonn eta Webley autoreek (2000) ekonomiaren ulermenaren garapenari buruz egindakoa( ikus XI. kapitulua). Anitzdira, halaber, galdetegiak erabiliz aztertu diren gaiak; esate baterako, bakearen etagerraren (adibidez, Cooper, 1965; Covell, Rose Krasnor eta Fletcher, 1994; ikusXIV. kapitulua), politikaren (Conell, 1971; ikus XII. kapitulua) eta ekonomiarenulermenaren garapena (besteak beste, Strauss, 1952; ikus XI. kapitulua).
‎Elkarrizketa asko erabiltzen da gizarte ezagutzaren garapenaren ikerketan.Metodo horretan oinarritu diren ikerketen artean daude, besteak beste, Alvik (1968) eta Rodd ikertzaileek (1985) bakearen eta gerraren inguruko ikuskeren garapenaz (ikus XIV. kapitulua) gauzatutakoak eta Bonn eta Webley autoreek (2000) ekonomiaren ulermenaren garapenari buruz egindakoa (ikus XI. kapitulua). Anitzdira, halaber, galdetegiak erabiliz aztertu diren gaiak; esate baterako, bakearen etagerraren (adibidez, Cooper, 1965; Covell, Rose Krasnor eta Fletcher, 1994; ikusXIV. kapitulua), politikaren (Conell, 1971; ikus XII. kapitulua) eta ekonomiarenulermenaren garapena (besteak beste, Strauss, 1952; ikus XI. kapitulua).
‎Adibide gisa, honako hauek aipa daitezke: Piaget-ek egindakoikerketak (besteak beste, Piaget, 1926, 1932), ekonomiaren ezagutzaren garapenazDanziger ek (1958) egindakoa( ikus XI. kapitulua) zein Cadenas ek (1991) politikaren ulermenaren garapenaren inguruan egindakoa (ikus XII. kapitulua).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia