Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2007
‎Posizio bera, antzeko heldutasun maila nahiz jokabideen antzeko konplexutasun maila duten haurrak dira berdinkideak (Shaffer, 2002). Berdinkideekiko harremanak garrantzitsuak dira; izan ere, haurrari berak bezalakoak direnpertsonen ikuspegiak ulertu eta aintzat hartzen erakusten diote, eta, ondorioz, etxeko hierarkiako giroan eskuratzen zailak diren gaitasun soziokognitiboakgaratzea ahalbidetzen diote( ikus VI. kapitulua).
‎Hala, haurrak errealitate hori ezagutu eta kontrolatuegiten du; besteak beste, bere burua ezagutzen du; beste pertsonei eta pertsonenarteko harremanei buruzko ezagutzak lortzen ditu, eta rolei eta gizarteko erakundeeiburuzko ezagutza ere eskuratzen du. Hori guztia dela-eta, jolas sinbolikoa gizarteezagutza garatzeko oso garrantzitsua da( ikus VI. kapitulua).
‎Aitona amonek askotariko eragina izan dezakete biloben gizarte ezagutzan.Alde batetik, askotan, biloben jolaskide izaten dira( ikus VI. kapitulua). Bestetik, bilobei ipuinak kontatzen dizkiete (ikus 5.2.1 atala).
‎Hala, seme alabek bereganatu ditzaketegurasoek beren herrialdearekiko eta beste herriekiko agertzen dituzten praktikaketa diskurtsoak. Halaber, gurasoek aukeratzen dute seme alaben eskola, eta horrekeragina du gizarte ezagutzaren garapenean( ikus VI. kapitulua) eta bereziki nazioidentitatearen garapenean. Gainera, gurasoek aukeratzen dituzte, gisa berean, seme alaben eskolatik eta familiatik kanpoko testuinguruak (besteak beste, menditaldeak, aisialdirako taldeak eta antzekoak), eta horietan ere haurrek herrialdeeiburuzko ezagutzak eskuratu ditzakete.
‎Eskolak ere eragin handia izan dezake bakerako heziketaren prozesuan, bertan haurrek txikitatik prestakuntza jasotzen dute eta( ikus VI. kapitulua). Hala, gure seme alabak bakerako hezi nahi baditugu, saiatu behar dugu eskolan jasotzenduten prestakuntza BHren helburuekin bat etor dadin.
2017
‎Europar Batasuna bera da pribatizazio tokiko eta global hau mamitzeko dispositiboa. Europar Batasuna ez da gai izan herriak, nazioak edo eskualdeak boteretzeko; izan ere, mugaz gaindiko eta maila anitzeko lankidetza sustatu dira neurri instituzionalizatuen bidez (adibidez, Arku Atlantikoko eta Europar gaindiko sareak), aliantza horizontalak eta Eskualdeen Batzordea sortu dira, baina horiek guztiak ez dira autoritatiboak eta oro hartzaileak( ikus VI. kapitulua); ez dute botere legal konstituzionalik, botere mota hori izanik komunitate osoari eragiten diona eta, beste botere batzuen aldean, botere horrek izanik ondorio sozial, politiko eta ekonomiko handienak. Komunitate politiko batek zenbat eta botere instituzional, lurraldetu eta legal konstituzional gutxiago izan, orduan eta soberania edo burujabetza gutxiago lortuko du.
‎osasun segurantzako sistemak, herritar adinduarentzako pentsioak, haurtzaintza, hezkuntza publikoa, higieneari buruzko arauak, biztanleak luzaroan biziko direla ziurtatzeko?, espeziea era zehatz batean birsortzeko eta antolatzeko familia heterosexualaren ezinbestekotasuna, alegia, sexualitateari eragiteaz gain, ugalketa mota bat sustatzen du eta gizarte egitura patriarkal zehatz bat ere, tribuak eta klanak familia nuklearrarekin ordezkatuz (Foucault, 1991). Teknologia biopolitikoak estu loturik daude hainbat mekanismo arautzaile eta ziurtatzaileren ezarpenarekin( ikus VI. kapitulua), hala nola aurrezki indibidual eta kolektiboak, segurtasun neurriak, aurreikuspenak, kalkulu estatistikoak eta neurri orokorrak ezartzearekin (ibid, 244); hilkortasuna tasa aldatu edo jaitsi behar baita, bizi itxaropena handitu, edo jaiotza tasa suspertu. Eta, oroz gain, mekanismo arautzaileak ezarri behar dira oreka bat egon dadin, eta bataz bestekoak mantentzeko.
‎Ideia hori lotuta dago objektu edo fenomeno sozialen dimentsio bikoitzarekin: objektibatua eta subjektibatua( ikus VI. kapitulua).
‎erakusten du zergatik menderatu edo berdindu dezaketen herria arau orokorrek, horiek duten estrategiaren eta helburuaren arabera. Eskubide sozialaren bitartez, ugazabak aplikatu behar zituen legeak ez ziren berak sortuak( ikus VI. kapitulua Euskal Demokratizazioa), aitzitik, lege horiek autoritatearen iturburua gizarte osoaren elkartasunean kokatzen zuten (estatuaren bidez), bai eta osasun arau orokorren premia bat, zeinak, ezinbestean, ugazabaren boterearen arbitrariotasuna murriztuko baitzuen (Donzelot, 1988: 409).
‎Ikuspegi Erlazional Estrategikoarekin bat eginez, hauek guztiak sartzen ditugu egitura eta estrategia publikoaren barnean( ikus VI. kapitulua): hezkuntza eta osasungintza publikoa, zerbitzu publikoak eta publikotzat jotzen ditugun bestelako ondasun denak, hala nola ura, energia, errepideak, trenbideak etab., sare eta instituzio publiko batek edo gehiagok eskaintzen eta kudeatzen dituzten elkarteak, diru publikoarekin prestatutako ekimen, erakunde eta langileak, labur esanda, gizakia eta gizartea era materialean birsortzen duen oro.
‎Horregatixe nahi izan ditut sindikatuak aipatu( ikus VI. kapitulua), labur labur besterik ez bada ere, sindikatuen kasuak ondo erakusten baitu nola ari den kapitala erabakiak hartzen langileak aintzat hartu gabe, nahiz eta Europako herritarren %70 langileak izan. Fordismoaren garaian, bazegoen, klase konpromiso?
2021
‎" orain, Jaungoikoari eskerrak, baketan gagozalako, ta bake eretian euskaldunak gizon onak dirala dakidalako, zeuri oso ezaguna zuen Amando gotzainarekin ari da Adalbaldo agur bat egitea otu jatan, emengo Elizatxoak bide batez ikusiaz. Asmo onetan, baninoian lengo batean Aitzbarrengo Elizara, arrentxo bat egin ondorean zeu non ete zenbiltzan ango Eliz gizonari itauntzeko usteagaz" (58 or.). Geroago ere azalduko da Uztaritze, Kanbo, Azkaine, Sara... aldera daramatela zereginek frankotarra( ikus VI. kapitulua), oraintsuago beste hispano frankotar zenbaiten antzera agian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia