Emaitzak: 5
2007 | ||
Posizio bera, antzeko heldutasun maila nahiz jokabideen antzeko konplexutasun maila duten haurrak dira berdinkideak (Shaffer, 2002). Berdinkideekiko harremanak garrantzitsuak dira; izan ere, haurrari berak bezalakoak direnpertsonen ikuspegiak ulertu eta aintzat hartzen erakusten diote, eta, ondorioz, etxeko hierarkiako giroan eskuratzen zailak diren gaitasun soziokognitiboakgaratzea ahalbidetzen diote( | ikus VI. kapitulua). | |
Hala, haurrak errealitate hori ezagutu eta kontrolatuegiten du; besteak beste, bere burua ezagutzen du; beste pertsonei eta pertsonenarteko harremanei buruzko ezagutzak lortzen ditu, eta rolei eta gizarteko erakundeeiburuzko ezagutza ere eskuratzen du. Hori guztia dela-eta, jolas sinbolikoa gizarteezagutza garatzeko oso garrantzitsua da( | ikus VI. kapitulua). | |
Aitona amonek askotariko eragina izan dezakete biloben gizarte ezagutzan.Alde batetik, askotan, biloben jolaskide izaten dira( | ikus VI. kapitulua). Bestetik, bilobei ipuinak kontatzen dizkiete (ikus 5.2.1 atala). | |
Hala, seme alabek bereganatu ditzaketegurasoek beren herrialdearekiko eta beste herriekiko agertzen dituzten praktikaketa diskurtsoak. Halaber, gurasoek aukeratzen dute seme alaben eskola, eta horrekeragina du gizarte ezagutzaren garapenean( | ikus VI. kapitulua) eta bereziki nazioidentitatearen garapenean. Gainera, gurasoek aukeratzen dituzte, gisa berean, seme alaben eskolatik eta familiatik kanpoko testuinguruak (besteak beste, menditaldeak, aisialdirako taldeak eta antzekoak), eta horietan ere haurrek herrialdeeiburuzko ezagutzak eskuratu ditzakete. | |
Eskolak ere eragin handia izan dezake bakerako heziketaren prozesuan, bertan haurrek txikitatik prestakuntza jasotzen dute eta( | ikus VI. kapitulua). Hala, gure seme alabak bakerako hezi nahi baditugu, saiatu behar dugu eskolan jasotzenduten prestakuntza BHren helburuekin bat etor dadin. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ikusi | 5 (0,03) |
Lehen forma
ikus | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ikusi VI. | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ikusi VI. kapitulu | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |