Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Irakasleek ikaragarrizko prestakuntza plana genuke, eta ikasleengan ere aldaketa eskatuko luke. Dena dela, zalantzarik gabe, bide horri jarraitu ahal izateko, egungo agirien sistema aldatu litzateke. Maila ezberdinak ezartzea eta horiek egiaztatzeko agiriak beharrezkoak badira ere, neurgailuak egokitzea funtsezkoa izango da.❚
2008
‎Badakigu puntu horiek" oso sinpleak" diruditela, informatikako edozein aplikazio garatzeko erabili behar direnak direla, baina gure eskarmentuak dio hainbat hizkuntzatarako proiektutan ez dela horrela jokatu. Egun euskarak hizkuntza teknologiako lehenengo 100 hizkuntzen artean baldin badago, neurri handi batean estrategia horri jarraitu izan zaiolako dela uste dugu. Estrategiaren erabileraren adibide gisa esan dezakegu itzulpen automatikoan denbora laburrean garatu ahal izan bada lehenengo prototipoa hainbat tresna berrerabili direlako izan dela, bai taldean aurretik sortutakoak (baliabide lexikalak eta morfologia), baita software libreko beste batzuk ere (erdaretarako analizatzaileak), modulu berri bakar batzuk soilik sortu behar izan ditugu eta horiek beste talde batzuekin garatu ditugu elkarlanean.
‎Ikuspegi psikosozialari jarraituz, interesgarrienak prototipoak dira, muturreko IELen adierazgarri direlako, suposatuz prototipoak ulertzeak erraztuko duela erdibideko tipoak ere ulertzea –ikuspegi psikosozialenan ohikoa dena), hauek joerak adierazten dituztelako eta, agian, prototipo batzuenganako ibilbidea erakutsiko dutelako. Irizpide horri jarraituz, eta analisiak sinplifikatzearren, prototipoetan honakoak aztertuko ditugu: 1) bi ildo psikosozialak (kognitiboa eta afektiboa), 2) ukipenezko egoeratako globala, eta IELaren osagarri nagusi diren bi hizkuntzen eta bi kulturen ezaugarriak —euskalduna eta espainiarra— Emaitzak 2 Taulan erakusten dira:
‎Ikuspegi horri jarraituz, Montreal uhartean bizi diren ingeles hiztunak gure ereduaren 1 koadrantean koka ditzakegu, ongizate osoa lortzeko susperraldia adierazten duen koadrantean, hain zuzen ere. Dena den, argi dago koadrante berean dagoen Quebeceko gehiengo frankofonoak baino ongizate txikiagoa duela.
‎Adin tarteen joera desberdinen arrazoi nagusia zein den azaltzerakoan, telebistarentzat, behintzat, batek baino gehiagok esango du euskal telebisten eskaintzan, programazioan, bilatu behar dela. Arrazoibide horri jarraituz, ETB1ek eskaintzen duena zaharragoentzat erakargarriagoa litzateke gazteagoentzat baino, eta horrek azalduko luke telebistaren kontsumo ohitura euskaldunagoa edo erdaldunagoa izatea adin tarte bakoitzean.
2010
‎lehen mailan karrera osorako planteamendua abiatzeko eta abiapuntuko irizpideak finkatzeko eta laugarren mailan landutakoak berrartu, osatu, sendotu eta ebaluatzeko. Logika horri jarraituta kokatu eta antolatu ditugu gure materiak. Hona hemen, adibide moduan, Haur Hezkuntzako mapa orokorra:
2011
‎Hausnarketa modu horri jarraituz, hiru argitalpen historiko linguistiko aipa ditzakegu mugarri berrien funtzioa joka dezaketenak. Zergatik?
‎Ildo horri jarraituz, mahai gainean agertzen den beste ideia bat bizikidetza harmoniatsuarekin zer ikusia duena da. kide batek azaltzen duen iritziaren arabera, hizkuntza aniztasunaz ari garenean horrek bizikidetza sendotzeko balio behar du. hizkuntza ondare gisa ulertzea, salbatu behar den objektu gisa agertzea ez da oso argumentu sendoa:
2012
‎Guk, behintzat, badakigu zertan gabiltzan, baina horrek ez du esan gura, Arratian euskararen erabilera ziurtatzeko moduan gaudenik. Ireki dugun bide horri jarraitzeko, ezinbestekoa dugu mundu mailan dauden aditu eta esperientzien berri izatea, gure errealitatearen gainean egiten dugunaz sakon eta zintzo hausnartzea eta gizartearen erronkei sormenez erantzutea.
‎Kezka horri jarraituz, ikastetxe horietako 4, 5.eta 6 mailetako eta DBHko 2 eta 4 mailetako ikasleei galdeketa pasatu genien, beraien kultura kontsumoari buruzko datuak jasotzeko ahaleginetan. Guztira, 194 ikasleren erantzunak dauzkagu jasota.
2015
‎Dolz ek eta Schneuwly k proposatutako egituratik abiatuta, guk irakasleentzat egokia eta erabilgarria izan daitekeen txantiloia proposatu dugu, eta irakasleei hori betetzeko eskatzen diegu; horrela, egitura horri jarraitu ondoren, sekuentzien diseinua egina baitugu, eta beste edozein irakaslek hartu eta erabil dezake.
2017
‎Esango genuke, ñabardurak ñabardura, denek norabide jakin bat markatzen dutela. Beraz, hurrengo zutabeetan aditu horiek erakutsitako bidea jarraitzen saiatuko gara eta bide horri jarraitzearekin batera euskararen etorkizuna irudikatzeko ahalegina
2019
‎heavya, posthardcorea edo trash metala bezalako doinuak azaldu ziren euskal musikan. Komunitate kontrakulturalean kokatu ziren, eta euskaraz abestu zuten gehienek. estilo anitzetan euskaraz kantatu zen 1990eko hamarkadan eta gainera konpromiso linguistiko batetik. hizkuntza, musika estiloa eta mezuaren inguruan garatu zen komunitate kontrakulturalak hori bultzatu zuen, eta milurteko berrian ildo horri jarraituko zaio hasiera batean. Baina garai berriek joera berriak ekarriko dituzte berekin.
2023
‎Aisialdi hezitzaileari euskararen aldagaia gehitzen badiogu, esan genezake, aisialdi antolatuak, hezkuntza ez formalaren bitartez eta jolas eta jokoak erreminta pedagogiko gisa erabilita, bestelako testuinguruak sortzea ahalbidetzen duela. Ildo horri jarraituz, Aldabe eta Lertxundik aisialditik hizkuntzaren aferan derrigortasunetik erakargarritasunera jauzi egiteko aukera zabaltzen dela aipatzen dute; euskarari aukera ematen baitzaio, une gozagarriak eta bizipen positiboak eskainiz, bizitzako harremanetarako hizkuntza gisa ulertzeko. Hau da, euskararen hizkera informala sustatu eta bere sormenerako behar diren esparru zabalak eta askeak sortzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia