Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Alvaroren beraren baitan daude, estu estu lotuta bere porrotei." (Deia I) Alegia, barne sentipenek bideratuko dituzte pertsonaiaren ekintzak, eta sentipen horien artean sarritan galtzailearen sentipenak aginduko du. Are gehiago, Alvaro sentimendu horri aurre egin nahian dabil. Beranduago, Mikel atxilotu dutela jakitean, Alvarok Donostiara, bere jaioterrira alde egingo du, bertan nerabezaroko hainbat gertakari gogora ekarriko dituelarik.
2005
‎Arazo politikoak. Honi lotuta Zaratek ikuspegi bi ematen dizkigu, herriaren zapalkuntza, Euskal Herria indarrez menperatzen du beste herri arrotz batek, eta euskaldunon arteko batasunaren beharra, bat eginda kanpoko indar horri aurre egin lekioke.
2008
‎Beste batzuen iritziz, kazetari, editorial eta kritikoen esku dago bazterketa horri aurre egitea, haiek idazle ezezagunak ezagutarazi (eta promozionatu) lituzkete eta. Ezagutarazteko bidean, batek dio irakurle klubak interesgarriak izan daitezkeela, baina agian gurea txikiegia datekeela horretarako.
2009
‎Laguntasun mota hori behi aziendetarako baino ez zen izaten; kanpoan lotzen ziren abere txikiagoak, eta idi pareak izaten ziren garrantzia handieneko abereak. Etxeren batean idiren bat tragatzen zenean, gainerako bazkideek, ermandadeko kideek, dirua ematen zioten ugazabari, galera garrantzitsu horri aurre egin eta uztarria osatzeko.
2011
‎Abade gaztea oraindino, odola bor bor, ametsak ugari, gure herriaren izatea eta kultura galzorian, gure Euskal Herriko Eleizan aginpidea ebenak, neurri batean behintzat, horri laguntzen, gu Eleizeak beste era batera jokatu behar ebalakoan... eta horra non agertzen dan abade lagun bat egoera horri aurre egiteko balio eikean eskutitz bat izenpetzeko eskabidea eginez. Gotzainei zuzendutakoa zan.
2019
‎Generoaren atalean ikusiko dugun bezala, protagonista nagusiengan eragina izan du umeak ez edukitzeak eta sufrimendu hori Klaudia eta Benitoren bitartez transmititzen da, haiei barre eginez bada ere. Hala ere, horren aurrean, egoera gogor horri aurre egiteko, Senarrak errespetuagatik barrea aguantatzen du, baina berez, egoerak barrea eragiten dio. Patetikotasun hori ere Senarraren aitak gudan bizitako esperientziak oroitarazten direnean azaleratzen da, edota Hanbren etengabe aipatzen den Floraren aitona Luxioren heriotza:
‎Gainera, gai hau ikasleekin lantzea beharrezkoa izateaz gain, azken aldian indarkeria matxistaren kontrako mugimenduek gora egin dute, eta indarkeria horri aurre egiteko diskurtsoak eta praktikak areagotu dira. Hori dela eta, liburu hau ikasleekin lantzeko aproposa izan litekeela uste dugu, zoritxarrez, oraindik ere oso presente baitago tratu txarren gaia.
2021
‎Beste zenbaitek, berriz, GE1 en diskurtsoari jarraiki liburuaren balio artistikoa eta estetikoa goratzen badute ere (MIR1, HIR1), gaur egun inoiz baino medio gehiago daudela esaten dute formatu eta adierazpide guztien etorkizuna eta elkarbizitza bermatzeko. Hala eta guztiz ere, literaturarekiko eta horren didaktikarekiko ezarritako irudi eta inertzia jakin bat dagoela diote LIR1 ek eta LIR3 k, eta horri aurre egiteko ikuskera hori deseraiki behar dela lehenik, gehitu dute.
‎Eta, hori euskal literaturaren kasuan giltzarri da atxikimendua lortu nahi bada, are gehiago, aipatutako gabeziak aintzat hartuta. Izan ere, ikasleak zailtasunak topatzen baditu testu baten aurrean, deslotzeko eta urruntzeko atakan jar daitekeela argudiatzen du parte hartzaileak, eta horri aurre egiten lagundu behar zaiola uste du irakurketa prozesua erraztuz. Ez testu literarioekin soilik, beste testu generoekin ere bai, aldamiatze prozesu horretan elkar elikatzen baitute:
‎Eta, edozein euskarritan dela ere, sortzen den hori irakurtzeko, kontsumitzeko, bizitzeko gaitu eta prestatu behar dira gaur egungo eta etorkizuneko gazteak, dagoeneko natibo digitalak diren horiek, hain justu ere. Irakaskuntzak horri aurre egin behar dio, baliabide digitalen eta ikus entzunezkoen erabilerari dagokionez irakasleen eta ikasleen artean maiz dagoen arrakala kontuan hartuta. Izan ere, IE2 k dioen moduan, ikasleak irakasleak baino" bisualagoak" dira gaur egun.
‎irakurtzea, baliabide literarioen ezagutza eta sorkuntza. Azken hau gehien kostatzen den zeregina dela aitortzen du, baina horri aurre egiteko sorkuntza ariketa" ahalik eta modurik ludikoenean" proposatzen saiatzen da. Horretarako, musikagintzara jotzen duela onartzen du, ikasleengandik hurbil dagoen kultur adierazpidea izanik, eurak poesiara, adibidez," erakarri" ahal izateko:
‎Edonola ere, formazioak irakas jarduna ardaztu lukeela uste du IE2 k eta irakasle ikertzailearen irudia indartu, lifelong learning edo etengabeko prestakuntzaren bidetik. Halaber, arrakala nabarmena ikusten du teoriak esaten duenaren eta gelako errealitatearen artean, eta horri aurre egiteko baliabideak behar direla dio:
‎Euskal kulturaren transmisioan, eta horretan, literatura ere kokatzen dugu, noski, hezkuntzak habeak, egitura sendoa eskaini dio transmisio horri, euskararekin gertatzen den moduan, Euskal Herriko etxe eta kale askotan berez gertatzen ez denean. Errealitate gordin horri aurre egiteko eta proposamenak mahai gainean jartzeko ardura etikoa, soziala eta edukatiboa daukate euskal hezkuntzek, aniztasunetik baina proiektu komun bateraturantz, inoiz euskal hezkuntza izan nahi badute. Horretan, curriculumek jokatzen duten rola funtsezkoa da, izan dena, dena eta izango dena definitzen duten heinean.
‎Humanitateen gainbeherak eta literaturaren prestigio nahiz balioespen faltak eztabaidaren abiapuntua ezartzen dutela ondorioztatu da lehen ere, eta horri aurre egin behar zaiola aldarrikatzen dute parte hartzaileek. Garenetik eta dugunetik ekitea proposatzen du BIR1ek; horren jabe izanda, baina euskal literatur sistema indartze eta euskal literatura prestigioa emate aldera urratsak ematea, alegia, euskara bera balioestearekin batera, noski.
‎Prestakuntza falta horri aurre egiten lagunduko dieten baliabideak eskatzen ditu IE2 k, irakasleei bidea egiten erraztuko dieten erreminta didaktikoak eta literarioak, alegia, bere esanetan, denborarik ez dutelako. Horren aurrean, irakasleek maiz materialak eskatzen dituztela baieztatzen du BE1 ek, proiektu berriak direla, testuliburuetan berrikuntzak direla, baina iruditzen zaio material onenarekin ere zailtasunak izango lituzketela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia