2008
|
|
Lehen ere esan dizuet Euskalkien> hor ari dela egitasmo bakar bat edo irizpide bakar bat edo bate ratu bat prestatu nahian Euskaltzaindiari proposamen orokor bat egiteko. Bestetik, Komunikabideen> ere Jagon sailekoa dugu, eta komunikabideen lantalde
|
horretan
ez daude EITB eta Euskaldunon> Egunkaria> bakarrik; izan ere, hortxe baitu te beren lekua Topaguneko herri aldizkarien ordezkariek ere, herri aldizkarien eta irrati txikien bidea eta kezkak agertzeko lekua. Eta kezka horien artean, bistan da, euskalkien erabilerari dagokion kezka ez da txikienetakoa.
|
|
Morfologia, > Fonologiaz arduratu barik. Baina ez da pentsatu behar maila
|
horretan
ez dagoela unibertsalik: (cf.
|
|
hemengo eguzkitza> bezala, solana? > adieraz hartu beharrekoa dirudiena17 Ez, aldiz, euskal letretan berrikitanago zabaldu diren puntu kardinalen izenik18 Horrek berak ere zer pentsatua ematen du: aspaldiko hitza eta aspaldiko atziz kia da alde,
|
horretan
ez dago dudarik. Bere, adiera nagusi?
|
2010
|
|
Hori bezain egia da, ordea, EAEko neska mutilen euskalduntzea eta, are, alfabetatzea erdarazko eginbehar hori baino zailagoa dela. Hizkuntza bien eskola bidezko lanketa alor
|
horretan
ez dago parekotasun osorik.
|
|
Euskaraz eta erdaraz, bietan jakin behar dute gazteek. Hori da asmo nagusia;
|
horretan
ez dago interpretazio auzirik. Hortik aurrera, aldiz, gauzak konplikatu egiten dira.
|
|
Eskola izan da aurrerapen horren lehen eragilea:
|
horretan
ez dago duda handirik212 EEN legeak ezer lortu ez dueneko balioespen muturrekoa baliogabetzera dator emaitza hori.
|
|
Onuragarri dira mugiltze bide horiek hainbaten ustean: bai ereduak eta bai Dk elebidun, orekatu, agoak izateko aukera ematen diete ikasleei(
|
horretan
ez dago eztabaida handirik), eta beste hainbat alorretan ere (adibidez, atzerri hizkuntza ikasteko) onuragarri edo (garapen kognitiboari dagokionez) kalterik gabekoak dira. Beste zenbaitentzat, gauzak ez dira horrela:
|
2013
|
|
30 Bilduma
|
horretan
ez daude ondoko asteetako artikuluak: 1914ko urriaren 14a, abenduaren 4a, 11 eta 18a; 1915eko urtarrilaren 22a, otsailaren 12a, martxoaren 12 eta 26a, apirilaren 2, 16 eta 30a, maiatzaren 14, 21 eta 28a, uztailaren 2, 9 eta 23a, irailaren 24a eta abenduaren 10a; 1916ko urtarrilaren 7 eta 14a, martxoaren 17 eta 24a eta apirilaren 4a; 1917ko otsailaren 2a; eta 1918ko urtarrilaren 4a eta otsailaren 15a.
|
2015
|
|
Katalogoa, inbentarioa, zerrenda soila da, gehienez objektuen irudi batzuez hornitua. Zerrenda
|
horretan
ez dago objektu errealik, egiazkorik, izenak besterik ez baizik. Antologian, katalogoaz gainera, esanahia sortzeko abiapuntu diren testuak euren materialtasunean ageri dira.
|
2021
|
|
5.3.1h Modifikatzen duen izenaren eskuinean edo ezkerrean azaldu ahal izatea esplikatu nahian, Artigoitiak (2002a: 448, 455) dio izenaren eskuineko tar horiek adjektiboak direla;
|
horretan
ez dagoela zalantzarik. Izenaren ezkerrean ageri zaizkigun tar horiek, ostera, ez lirateke adjektibo kategoriakoak izango, izen kategoriakoak baino.
|
|
Eta esanahi lexikoa dutela esan daiteke, ‘nolakotasuna’, ‘ugaritasuna’, ‘joera, erraztasuna’ adiera gehitzen diotela lotzen zaien izenari, adjektiboari edo aditzoinari. Beraz, menditsu, pasakor, edertasun... hitzen egitura ere azter daiteke, baina egitura
|
horretan
ez dago flexio hizkirik; bestelakoa da hitz horien egitura.
|