Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2004
‎“Baliabide ekonomiko eta tekniko handiak erabili ziren aztertzeko, baina oraindik lurrikararen zain daude”, dio Álvaro Corralek. Ikertzaile horren ikuspegitik, lurrikarak dira inoiz aurreikusi eklipseak bezala, urte askoan, baina eguraldia bezala ere ez. “Egin daitekeen gauza bakarra aurreikuspen probabilistak dira”, nabarmendu du adituak.
2006
‎GKE honek salatu zuenez, gizarte bazterketa eta baliabiderik eza dira gaixotasuna garaiz tratatzea galarazten dieten faktore nagusiak. Horregatik, arazo horren ikuspegi integrala proposatzen du, gaixoari begira eta haren beharrak kontuan hartuta, eta ez bakarrik datu epidemiologikoak eta populazio globalak kontuan hartuta. Era berean, erakunde horrek adierazten du oso garrantzitsua dela lepra kasu berri ugari dituzten eskualdeek gaixotasuna kontrolatzeko ekintzak sartzea beren osasun sisteman.
2008
‎Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Goreneko (CSIC) talde batek Leãoko depresioaren azpian dauden mekanismo zelularrak argitzea lortu du, garunaren seinale elektriko handiena eta migrainaren kausa. “European Journal of Neuroscience” aldizkarian argitaratzen den ikerketak garuneko uhin horren ikuspegi tradizionala alda lezake, baita iktusaren ondoren gertatzen den heriotza neuronala ere, eta terapiak garatzeko bide berri bat ireki, dio CSICek ohar batean. Orain arte, Leãoko depresioaren aurrerapena geldiarazteko ikerketak alferrikakoak izan dira.
‎Horixe da Kurt Hahn pedagogo alemanak duela 50 urte Galesko Mundu Batuko lehen Eskola sortzean abian jarri zuen ideia. Pedagogo horren ikuspegiaren arabera, herrien arteko etsaitasuna gainditzeko modurik onenetako bat izan liteke elkarrekin eta hainbat nazionalitatetako gazteen antzera heztea. Horrela, bizikidetzaren eta parte hartze kooperatiboaren bidez, bai hezkuntza lanetan, bai gizarte jardueretan, elkar errespetatuz eta elkar ulertuz beren kultura ikasi ahal izango dute.
2009
‎Tesia Madrilgo Goi mailako Musika Kontserbatorioak egin zuen Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU). Halaber, ikertzaileak ondorioztatu du erlazio argia dagoela musika jardueren eta hezkuntza formalaren eta ez formalaren artean; izan ere, konfigurazio libreko kredituak eskaintzen dituzten jarduerez gain, beste batzuek, hala nola kontzertuek, prestakuntza irekiagoa eta malguagoa ahalbidetzen dute, eta horren ikuspegia etengabeko eta etengabeko ikaskuntzara bideratuta dago. Halaber, ikasleek musika ekitaldi gehiago eta askotarikoagoak eskatzen dituzte.
2019
‎Partekatzen diren irudi eta bideo asko xelebreak dira gurasoentzat. Arazoa da haurra hazten denean eduki horren ikuspegia alda dezakeela. Inguruko herrialdeetan, seme alabak salatzera ere iritsi dira seme alabak, haurtzaroan argitaratutako informazioak eta argazkiek beren bizitza eta ospea porrot egin dutelako.
2020
‎‘Science’ aldizkarian argitaratutako artikulu bat, guztiok irakurri genukeena, ez bakarrik helduok, baita haur eta irakasleok ere, bakarka nahiz Lehen Hezkuntzan. Animalien multzo zabal horren ikuspegi orokorra erakusten du lehen aldiz lanak, mundu osoko 115 zientzia erakundetako 174 ikertzaileri esker eta 3.000 kolaboratzaile baino gehiagoren laguntzarekin. Informazio oinarri gisa, Natura Kontserbatzeko Nazioarteko Batasuneko (UICN) Espezie Mehatxatuen Zerrenda Gorrian katalogatutako 25.000 espezieren datuak erabili dituzte egileek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia