Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎Hiztegi Batuko formak erabakitzeko, hainbat datu bildu izan ditu Hiztegi Batuko lantaldeak urte luzeetan zehar: ...azlek, zer euskalkitan, zer motatako testutan, zer testuingurutan, zenbateko maiztasunez erabili izan diren, hiztegi eta entziklopedietan agertu diren, etab. Hainbat iritzi emaileri iritsarazi izan dio bere garaian proposatuko lukeen forma, eta hori aztertu ondoren, eta jasotako erantzunak kontuan hartuz, Euskara Batuko batzordeari eta azkenik Osoko Bilkurari aurkeztu izan dizkio hilero hilero lan horren emaitzak, Hiztegi Batuaren erabakiak hartzeko garaian Osoko Bilkurak eskura izan zezan informazio aberasgarri eta esanguratsu hori. Horietan harturiko erabakiak ere gordeta daude.
2010
‎Saiatu gara diskurtsoaren atalak deskribatzen eta saiatu gara azaltzen atalon maneiua eta zergatia. Maneiu hau konbentzionala denez gero, entzulearen ezagutzen barne dago, eta super egitura horiek ez ezagutzeak eragin dezake testuari zentzurik ez ematea, edota, testuaren ulermen eta memorizazioan horren emaitza onak ez izatea. Identifikatu dugun sermoiaren egitura sinple horrek helburu bi lituzke:
‎euskarazko (B eta ereduko lerro gutxiago zabaldu, eta lerro horietan irakasle guztiak edo gehien gehienak euskaldunak izatea bermatu, edo euskal plazen portzentajea oinarri oinarrizko beharretara egokitu eta, horrela, B eta ereduko lerro gehiago zabaltzeko baimena eman. Eztabaida horren emaitza 1986an estabilizatu zen aldi baterako,? 4/ 4 dekretu, az: hots, eredua ezartzeko euskara aldetik bete beharreko kopuru baldintzak zehaztu zituen 1986ko uztailaren 10eko Aginduaz104 Gero, 1993 aurrera, birmoldaketa ohargarria izan zuen kontu horrek.
‎700 liberazio trimestral pasatxo egiten da urtean, une honetan. Hona R ikastaroen goranzko bilakaera global horren emaitza grafikoa:
2013
‎Beraz gure bideak erabili ditugu ahal bezain argazki xehearen egiteko. Bilaketa horren emaitzak xeheki eman ditugu lan honen lehen zatian, eta ez ditugu errepikatuko. Laburki, bakarrik, gogoraraziko dugu zein diren gure ikerketatik atera ditugun datu berriak:
‎Mondragon Unibertsitatea bateko eta Euskaltzaindia besteko, lankidetzan ari dira azken urteetan. Lankidetza horren emaitzak, nabaria denez, urtez urte ontzen eta mamitzen dira argitalpen nahiz ekimenen bidez. Argitalpenenetan, zer esanik ez, badira egun, guztion eskuragarri, aurreko horren erakusleak, eta eskuartean dugun honek zerrenda horri beste titulu bat gehitzen dio.
2015
‎Orduz geroztik,, literatura? terminoak adiera modernoa hartzen du, gaurkoarenetik hurbil, eta erabili ohi da, egungo egunean bezala, literatur bizitza, jarduera literarioa eta jarduera horren emaitza izendatzeko. Literaturari, literatura denari, buruzko kontzientzia garbitu, argitu eta zorroztu egin da, osorik ez bada ere, eta dagoeneko ez dira literaturaren esparruan kabitzen asmoz, eraikuntzaz, edukiz, literaturaren kontzeptu modernoari atxikitzen ez zaizkion idazlan edo produktuak.
2017
‎Bukatzeko, antolakuntza berri horren emaitzen zain egon gabe ere, bada zer
‎2050ean jendetzaren %35 euskaraz aritzeko gai izatea, B1 maila lortuz. Ikerketa horren emaitzak belaunaldiz belaunaldiko emaitza soziolinguistikoetan integratuz, ohartu ginen gaur egungo euskalduntze erritmoa atxikiz 2050ean jendetzaren %21 gehienez izan daitekeela elebidun, Unescoren arabera hizkuntza bat bizirik atxiki ahal izateko lurraldeko biztanleen %30 bederen mintzatzeko gai izan behar direlarik. Argi da, beraz, gaur egungo garapena ez dela nahikoa eta azkartu behar dela, hiztun gehiago irabaziz.
2020
‎Liburuetatik urrun izanik ere, ingurumenaren pertzepzioak mundua ezagutzen laguntzen du. Ezagutza hori pedagogiaren alor oso bat da eta horren emaitza" gauzekin harremanetan den jende bizi eta konkretua" da. Jousseren arabera, ahozkotasunean oinarrituriko zibilizazioko amek zentzuen sinestetikotasuna101 dastatzeko eta, ondorioz, munduari zentzu guztiak dastaturik, manera jorian irekitzeko aukera eskaintzen baitiete seme alabei.
‎Abiatzeko, Etxamendiren narratiba hausturak zeharkatua ez ezik, haustura du idazkera eragile eta indar berezi horren emaitza narratiboaren tasunak azaldu behar dira. Ondotik, idazlearen jarreran hitzaren eta ekintzaren arteko lotura arakatuko dugu.
2021
‎Hots, eredu historiografiko nazional sendo bat eraikia izan delarik. Eredu horren emaitza ikusgarriena frantses literaturaren historia sailan agertu da. Sail hori, behin eta berriro landua izan da urte horietan frantses" izpiritu" baten erakartzeko argitara, ondoko kapituluan erakutsiko den bezala.
2023
‎Lehendabizikoa ikastaroaren oinarrizko materiala izan da urteetan zehar, eta ikastaroaren edukiak modu progresiboan barnebiltzen dituen euskarria da. Azken urtetan, ordea, lan handia egin da liburuaren osagarri diren formatuen diseinu eta ekoizpenean, eta horren emaitza dira, hain zuzen ere, www.bertsoikasgela.eus plataforma digitala batetik (2018an sortua), eta karta jolasak bestetik (2020an sortuak).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia