2009
|
|
Hiztegi Batuko formak erabakitzeko, hainbat datu bildu izan ditu Hiztegi Batuko lantaldeak urte luzeetan zehar: ...azlek, zer euskalkitan, zer motatako testutan, zer testuingurutan, zenbateko maiztasunez erabili izan diren, hiztegi eta entziklopedietan agertu diren, etab. Hainbat iritzi emaileri iritsarazi izan dio bere garaian proposatuko lukeen forma, eta hori aztertu ondoren, eta jasotako erantzunak kontuan hartuz, Euskara Batuko batzordeari eta azkenik Osoko Bilkurari aurkeztu izan dizkio hilero hilero lan
|
horren
emaitzak, Hiztegi Batuaren erabakiak hartzeko garaian Osoko Bilkurak eskura izan zezan informazio aberasgarri eta esanguratsu hori. Horietan harturiko erabakiak ere gordeta daude.
|
2010
|
|
Saiatu gara diskurtsoaren atalak deskribatzen eta saiatu gara azaltzen atalon maneiua eta zergatia. Maneiu hau konbentzionala denez gero, entzulearen ezagutzen barne dago, eta super egitura horiek ez ezagutzeak eragin dezake testuari zentzurik ez ematea, edota, testuaren ulermen eta memorizazioan
|
horren
emaitza onak ez izatea. Identifikatu dugun sermoiaren egitura sinple horrek helburu bi lituzke:
|
|
euskarazko (B eta ereduko lerro gutxiago zabaldu, eta lerro horietan irakasle guztiak edo gehien gehienak euskaldunak izatea bermatu, edo euskal plazen portzentajea oinarri oinarrizko beharretara egokitu eta, horrela, B eta ereduko lerro gehiago zabaltzeko baimena eman. Eztabaida
|
horren
emaitza 1986an estabilizatu zen aldi baterako,? 4/ 4 dekretu, az: hots, eredua ezartzeko euskara aldetik bete beharreko kopuru baldintzak zehaztu zituen 1986ko uztailaren 10eko Aginduaz104 Gero, 1993 aurrera, birmoldaketa ohargarria izan zuen kontu horrek.
|
|
700 liberazio trimestral pasatxo egiten da urtean, une honetan. Hona R ikastaroen goranzko bilakaera global
|
horren
emaitza grafikoa:
|
2013
|
|
Beraz gure bideak erabili ditugu ahal bezain argazki xehearen egiteko. Bilaketa
|
horren
emaitzak xeheki eman ditugu lan honen lehen zatian, eta ez ditugu errepikatuko. Laburki, bakarrik, gogoraraziko dugu zein diren gure ikerketatik atera ditugun datu berriak:
|
|
Mondragon Unibertsitatea bateko eta Euskaltzaindia besteko, lankidetzan ari dira azken urteetan. Lankidetza
|
horren
emaitzak, nabaria denez, urtez urte ontzen eta mamitzen dira argitalpen nahiz ekimenen bidez. Argitalpenenetan, zer esanik ez, badira egun, guztion eskuragarri, aurreko horren erakusleak, eta eskuartean dugun honek zerrenda horri beste titulu bat gehitzen dio.
|
2015
|
|
Orduz geroztik,, literatura? terminoak adiera modernoa hartzen du, gaurkoarenetik hurbil, eta erabili ohi da, egungo egunean bezala, literatur bizitza, jarduera literarioa eta jarduera
|
horren
emaitza izendatzeko. Literaturari, literatura denari, buruzko kontzientzia garbitu, argitu eta zorroztu egin da, osorik ez bada ere, eta dagoeneko ez dira literaturaren esparruan kabitzen asmoz, eraikuntzaz, edukiz, literaturaren kontzeptu modernoari atxikitzen ez zaizkion idazlan edo produktuak.
|
2017
|
|
Bukatzeko, antolakuntza berri
|
horren
emaitzen zain egon gabe ere, bada zer
|
|
2050ean jendetzaren %35 euskaraz aritzeko gai izatea, B1 maila lortuz. Ikerketa
|
horren
emaitzak belaunaldiz belaunaldiko emaitza soziolinguistikoetan integratuz, ohartu ginen gaur egungo euskalduntze erritmoa atxikiz 2050ean jendetzaren %21 gehienez izan daitekeela elebidun, Unescoren arabera hizkuntza bat bizirik atxiki ahal izateko lurraldeko biztanleen %30 bederen mintzatzeko gai izan behar direlarik. Argi da, beraz, gaur egungo garapena ez dela nahikoa eta azkartu behar dela, hiztun gehiago irabaziz.
|
2020
|
|
Liburuetatik urrun izanik ere, ingurumenaren pertzepzioak mundua ezagutzen laguntzen du. Ezagutza hori pedagogiaren alor oso bat da eta
|
horren
emaitza" gauzekin harremanetan den jende bizi eta konkretua" da. Jousseren arabera, ahozkotasunean oinarrituriko zibilizazioko amek zentzuen sinestetikotasuna101 dastatzeko eta, ondorioz, munduari zentzu guztiak dastaturik, manera jorian irekitzeko aukera eskaintzen baitiete seme alabei.
|
|
Abiatzeko, Etxamendiren narratiba hausturak zeharkatua ez ezik, haustura du idazkera eragile eta indar berezi
|
horren
emaitza narratiboaren tasunak azaldu behar dira. Ondotik, idazlearen jarreran hitzaren eta ekintzaren arteko lotura arakatuko dugu.
|
2021
|
|
Hots, eredu historiografiko nazional sendo bat eraikia izan delarik. Eredu
|
horren
emaitza ikusgarriena frantses literaturaren historia sailan agertu da. Sail hori, behin eta berriro landua izan da urte horietan frantses" izpiritu" baten erakartzeko argitara, ondoko kapituluan erakutsiko den bezala.
|
2023
|
|
Lehendabizikoa ikastaroaren oinarrizko materiala izan da urteetan zehar, eta ikastaroaren edukiak modu progresiboan barnebiltzen dituen euskarria da. Azken urtetan, ordea, lan handia egin da liburuaren osagarri diren formatuen diseinu eta ekoizpenean, eta
|
horren
emaitza dira, hain zuzen ere, www.bertsoikasgela.eus plataforma digitala batetik (2018an sortua), eta karta jolasak bestetik (2020an sortuak).
|