2001
|
|
Bestetik, eszeptizismoak ez du horrelakorik entzun nahi, errotiko enpirismora jotzen du eta ez ditu bost minutu ere galdu nahi Filosofiaren benetako gaitasunak aztertzen eta argitzen3 Kant bera razionalismoaren tradizioan hezi zen, baina gero Humek amets dogmatikotik iratzarri zuen eta aldi labur batean eszeptizismora jo zuen. Egoera gatazkatsu eta antzu
|
horren
emaitza axolagabekeria litzateke.
|
|
Konkretuki, Kantek dio gazteei zentsura ezartzea epe laburrari begira zentzuzkoa izan daitekeela, baina luzera begiratuz gero kritikan saiatuak izan behar dutela. Kritika bere polemika
|
horren
emaitza da: kritika arrazoimenaren arazo guztien epaimahaia da.
|
2004
|
|
Jainkoak, bada, izaki perfektu bati dagokion moduan akatsik egin ezin duenez, natura sortzean bera osotasun bezala zertuko du, perfektua eta betea, ezer faltan izango ez duena. Sortzeko ekintza
|
horren
emaitza, gainera, komeni da hau hemen atzera azpimarratzea, berarengandik kanpo geratzen den errealitatea da, bere buruaren bikoitza izan barik. Hemen ere Natura ez da Jainkoaren zatia, bere baitan ez dagoelako zatirik, baina ez da izango, ezta ere, bere pareko beste izaki bat, besteak beste sorkari horrek berezko existentziarik ezin duelako izan, Jainkoak baduen bezala.
|
2005
|
|
Hitzetan, perpausetan eta testuaren bilbatze zereginetan ukatu ezinak dira azken urteetan Deustuko Unibertsitatean euskara eta zuzenbidea bateratzeko ondu den prozesuaren zantzuak. Bertako Zuzenbide Fakultatean nahiz Euskal Gaien Institutuan aritu gara aspalditik langintza horretan eta hau ere, lehen esandakoaren ildotik,
|
horren
emaitza da. Eskerrak irakasle kide dudan Esther Urrutia Idoiagari, esku trebea erakutsi eta aholku zorrotzak eman dizkidalako oraingo honetan ere.
|
2010
|
|
Eta adiera berean eman ohi zaio berezko jokaerari legearen izena, bai harako ekitaldira eraman eta horren neurria delako, baita Sortzailearen legearen bidez sortu delako. Ohitura da, izan ere, lege deitzea arauari berari eta
|
horren
emaitza edo ondorioari, harekin ados dagoenean, sarri askotan arte izena lan artistikoari egokitu ohi zaion moduan. Modu horretan interpreta daiteke Erromatarrei Gutuna:
|
|
Esan dezagun, abiatzeko, orokorra dela aipatutako diziplinetan" hizkuntza, gertakari edo fenomeno kultural" bezala ezaugarritzea, hain zuzen —eta Casadok adierazi bezala—, hizkuntza bera, aldi berean," gizakiaren jarduera aske eta jarduera
|
horren
emaitza" delako116 Horren oinarrian, bada, kulturaren eta antropologiaren interpretazio jakin bat dago, zein Kanten filosofiatik abiatzen den117 Honela biltzen du Durantik haren pentsamendua: " Kultura", batetik," helburu arbitrarioak (ez naturalak) ezartzeko gaitasuna eta giza askatasunaren ezinbesteko baldintza da";" Antropologia" bestetik," gizakiak bere espiritu askearen ondorioz egiten duenaren estudioa da, ez giza fisiologiaren lege naturalen ondorioz egiten duenarena" 118 Zera dio Oswaltek horren haritik:
|
|
antropologiatik diharduen etnografia linguistikoa eta hizkuntzalaritzatik ari den linguistika etnografikoa, ezberdintasunak ezberdintasun, bat datoz hizkuntzak eta kulturak elkarreraginean aztertzerakoan. Hizkuntzak berak ahalbidetzen du kultura —hura ez da
|
horren
emaitza hutsa—, eta, zentzu horretan, giza aniztasunari erreparatzen dioten diziplina horiek nahitaez aztertu behar dituzte hizkuntzak kulturetan eta kulturak hizkuntzetan. Kontua da, bada, horrek guztiak fenomeno historiko natural bezala agertzen zaizkigun" hizkuntz komunitateez" hitz egitera garamatzala, horiek osatzen dutelarik egiaz giza aniztasunaren beraren errealitatea.
|
2013
|
|
Horrek guztiak ahalbidetzen du norberaren balio erresumaren eraketa; norberarena, baina, halaber, besteenarekin sintonian, hala behar denean. Prozesu
|
horren
emaitzak ez du zertan bakarra izan: ingurumaria, gizarte baldintzak eta garaia, besteak beste, faktore garrantzitsuak dira.
|
2016
|
|
Hautespen naturala bizi borroka baizik ez da, edo
|
horren
emaitza hobeto:
|
2021
|
|
Egin, errepikatu eta berretsi beharrak, baina, aldez aurretiko identitate esentzial baten gabezia azalarazten du. Horri lotuta, prozesu errepikatua den neurrian, ez dago egite eta bilakatze
|
horren
emaitza erabat aurresaterik. Etengabeko bilakatze hori azpimarratuz, hain zuzen, prozesuan eragiteko eta emaitza ezberdinak sortzeko zirrikitua ireki zuen Beauvoirrek:
|