2023
|
|
Erregelamendu bidez berariazko jakinarazpena beharrezkoa ez diren kasuak zehaztu daitezke tributu betebeharpekoari
|
horren
berri eman bazaio. Ulerbidez, horrela gertatuko da adostasun aktaren ondoriozko likidazioen kasuan lurralde erkideko eta Gipuzkoako ikuskapen prozeduretan; bertan, zorra likidatzeko organo eskudunak jarduketa berriak agindu ezik edota beste modu batean likidatu ezik, akta sinatu eta hilabetearen buruan jakinarazitzat emango da likidazioa (TLOren 156.4 artikulua eta Gipuzkoako TFAOren 151.3 artikulua).
|
|
Prozedura honen zioz egiaztatutako balioak ondorioak sortuko ditu gainerako betebeharpekoen aurrean. Tributu bakoitzaren foru arauak agin dezake balio
|
horren
berri eman ahal izatea betebeharpekoek horren aurka egin dezaten edo peritu tasazio kontrajarria susta dezaten; osterantzean, balioespenaren aurka egin ahal izango dute baliabide berdinekin balio berria aplikatu nahi den geroko prozeduraren baitan.
|
|
Halakoetan, betebeharpekoak hiru modutan erreakzionatu dezake: balioespenaren aurka ez eginez (balio berria bere aldekoa bada), horren aurka eginez, edota peritu tasazio kontrajarria berriro sustatuz (balio berria kaltegarria bada berarentzat), gorago azaldu dugun moduan eta balio berria lehenengoz aplikatu nahi denean edota balio
|
horren
berri ematen diotenean.
|
|
Edozein kasutan, deuseztatze errekurtsoa jarri behar da organo ekonomiko administratiboaren aurrean idazki baten bidez. Errekurtso idazkian alegazioak jasoko dira, eta dagozkion frogak erantsiko zaizkio, TFAOek ezarritako arrazoiak badaudela frogatzeko: a) Erreklamazioa ez onartzeko erabakia ez delako behar bezala adierazi. b) Behar den moduan aurkeztutako alegazioak edo frogak ez direla aurkeztu adierazten delako. orduan, erreklamazio egileak faktura egin ahal izango du, erreklamatuaren izenean eta kontura, Auzitegiari aurretiaz
|
horren
berri emanez gero. c) Ebazpenean erabateko eta ageriko inkongruentzia dagoelako. d) Uko egiteagatik, atzera egiteagatik, prozedura iraungitzeagatik, prozeduraz kanpo auzia konpontzeagatik edota prozeduraren objektua gerora galtzeagatik jarduketak artxibatu direlako. Azken arrazoia Araban baino ez da jaso (TFAOren 243 artikulua).
|
|
Adostasun akten ostean tributu betebeharpekoari likidazioa jakinaraziko zaio. Likidazio egin behar den unea baino lehen organo eskudunaren ustez aktan jasotako likidazio proposamena aldatu balitz, organoak
|
horren
berri emango dio betebeharpekoari, likidazioarekin bere adostasuna ala desadostasuna berriro adieraz dezan. Gipuzkoan, oro har, TFAOren 151.3 artikuluaren arabera, adostasun aktak jasotako proposamenaren ondoriozko likidazioa isilbidez jakinarazi eta eman dela uste izango da, hilabetea igaro bada akta sinatu eta biharamunetik zenbatzen hasita.
|
|
TFAOek (eta TLOk) agintzen dutenez, Espainiako egoiliar ez diren tributu betebeharpekoek ordezkaria izendatu behar dute, Espainian egoitza duena. Izendapen
|
horren
berri eman behar zaio Tributu administrazioari.
|
|
Administrazioak eska diezaieke subjektu pasiboei euren egoitza non dagoen adierazteko. Norbanakoak, bestalde, egoitza aldatzen duen bakoitzean,
|
horren
berri eman behar dio Administrazioari15 Subjektuak eginbehar hori
|
|
Enpleguaren zerbitzu publikoak agiri hori luzatu eta
|
horren
berri emango dio langilearen enpresaburuari ez ezik, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari ere, konturatzen denean gehieneko denbora mugak gainditu direla.
|
|
Kasu horretan, enpresaburuak, aipatu epea bete eta hurrengo 10 egunetan, agiri bat eman behar dio langileari, enpresan langile finkoaren izaera lortu izana justifikatzen duena. Inguruabar
|
horren
berri emango die langileen lege ordezkariei ere.
|
|
(c) Enpresaburuak lanpostu hutsen inguruan informatu behar ditu aldi baterako lan kontratuak dituzten langileak, prestakuntzarako lan kontratua duten langileak barne, bermatu ahal izateko osterantzeko langileen aukera berberak izango dituztela lanpostu iraunkorrak lortzeko. Informazio
|
horren
berri eman daiteke enpresako nahiz lantokiko leku egoki batean jendaurreko iragarkiak jarrita edo negoziazio kolektiboan ezarritako beste bide batzuk erabilita, baldin eta bide horiek informazioa langileengana helduko dela ziurtatzen badute. Halaber, informazio horren berri emango zaie langileen lege ordezkariei.
|
|
Informazio horren berri eman daiteke enpresako nahiz lantokiko leku egoki batean jendaurreko iragarkiak jarrita edo negoziazio kolektiboan ezarritako beste bide batzuk erabilita, baldin eta bide horiek informazioa langileengana helduko dela ziurtatzen badute. Halaber, informazio
|
horren
berri emango zaie langileen lege ordezkariei.
|
|
Hauteskunde mahaia eratzeari dagokionez, LELTBren 74 artikuluak ezarritakoa hartu behar da kontuan. Edu horretan, behin enpresari hauteskundeak egiteko asmoa jakinarazita, enpresak, 7 eguneko epean,
|
horren
berri emango die mahaia osatu behar duten langileei, eta langileen ordezkariei; sustatzaileei ere aldi berean emango die horren berri.
|
|
ABEEE aplikatu bitartean, enpresaburuak langileak ABEEEren eraginpean edo eraginpetik kanpo utzi ditzake, kasuan kasuko neurriak justifikatzeko arrazoi gisa alegatutako inguruabarrak aldatu ahala, aldez aurretik
|
horren
berri emanez langileen lege ordezkaritzari eta aldez aurretik komunikazioa eginez gizarte prestazioen erakunde kudeatzaileari eta, 1483/ 2012 Errege Dekretuan ezarritako epeekin bat etorriz, GSDNri, ondore horietarako erakunde horiek ezarritako prozedura automatizatuen bidez.
|
|
Era berean, nahiz eta enpresa erabiltzaileak egikaritu enpresaburu orori dagozkion zuzendaritzaeta kontrol ahalmenak, lagatako langileak gauzatutako jardueraren gainean (ikusi 14/ 1994 Legearen 15.1 artikulua), enpresa erabiltzaileak ez du erabateko zuzendaritza ahalmenik; hurrean ere, aldi baterako laneko enpresak du beti langilearen gaineko diziplina ahalmena (ikusi 14/ 1994 Legearen 15.2 artikulua). Horregatik, enpresa erabiltzaile batek uste duenean langileak kontratua ez duela bete,
|
horren
berri emango dio aldi baterako laneko enpresari, horrek kasuan kasuko zehapen neurriak har ditzan" (ikusi 14/ 1994 Legearen 15.2 artikulua).
|
|
Langileak lagin bildumak edo lanabesek jasan ditzaketen galeren eta narriaduren gaineko erantzukizuna du, baldin eta horiek haren erruarengatik edo zabarkeriarengatik eragin badira. Halaber, langileak erantzun behar du, galera edo narriadurak gertatu eta, 10 eguneko epean, enpresaburuari
|
horren
berri eman ez dionean.
|
|
Ondore horietarako, lan agintaritzak Emakumearen Institutuaren aholkuak eskatu ahal izango ditu, edo autonomia erkidegoetako berdintasun erakundeenak, hitzarmen kolektiboaren lurralde esparruaren arabera bidezkoa dena kontuan hartuta. Eta lan agintaritzak jurisdikzio eskudunera jotzen duenean, hitzarmen kolektiboak bereizkeriazko klausulak izan ditzakeela uste izateagatik,
|
horren
berri emango dio Emakumearen Institutuari edo autonomia erkidegoetako berdintasun erakundeei, hitzarmen kolektiboaren lurralde esparruaren arabera.
|
|
Bada, kontratariak edo azpikontratariak enpresa nagusiaren berri eman behar dio GSDNri. Horrela, enpresaburu nagusiak ziurtatu behar duen moduan bere laguntzaileek zehatz betetzen dituztela Gizarte Segurantzarekiko betebeharrak, berarekin elkarlanean diharduten enpresei ere galdatzen zaie GSDNri elkarlan
|
horren
berri ematea. Modu horretara, Gizarte Segurantzaren Administrazioak iturri desberdinetatik jasotzen du informazio bera, bere helburuak bete ditzan (SEMPERE NAVARRO).
|
|
Bizkaiaren kasuan salbuespena beste modu batean zehazten du Bizkaiko foru arauaren 6.5 artikuluan: ...batek zorraren helburua betetzen badu, baina egonkortasun helburua edo gastu araua betetzen ez badu, erakundearen finantza jasangarritasuna arriskuan jartzen ez duten gastuak diruzaintzako gerakinekin finantzatzeagatik, aurrekontua aurrezki garbi positiboarekin likidatzen badu, ekonomiaeta finantza planaren ordez, kontu hartzailetzako funtzioak betetzen dituen organoaren txosten bat egingo da, eta
|
horren
berri emango zaio Osoko Bilkurari. Bizkaiako foru arauak salbuespenerako kasua modu zehatzagoan jasotzen du jasangarritasun txostenaren erabilera gehiago mugatuz.
|
|
" 1 Aurrekontu egonkortasunaren helburua, zor publikoaren helburua edo autonomia erkidegoen edo toki korporazioen gastu araua ez betetzeko arriskua ikusten bada, Gobernuak, Ogasuneko eta Administrazio Publikoetako ministroaren proposamenez, ohartarazpen arrazoitua egingo dio administrazio arduradunari, hari entzun ondoren. Behin ohartarazpena eginda, Gobernuak
|
horren
berri emango die Zerga eta Finantza Politikako Kontseiluari (autonomia erkidegoa bada) eta Toki Administrazioko Batzorde Nazionalari (toki korporazioa bada). Ohartarazpen hori jendaurrean jarriko da, denek horren berri izan dezaten.
|
|
" Kontua da kontrola prebentiboa dela. Hau da, enkantea egin aurretik, espedientea hasi ondoren, edo ondasuna esleitu ondoren, toki erakundeak
|
horren
berri eman behar dio autonomia erkidegoari. 1955eko Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen Legearen 189 artikuluak, indargabetuak, esaten zuen ondasun higiezinen besterentze ororen berri emango zela.
|