2002
|
|
Hego Euskal Herriko kasuan, eraldaketa hirurogeita hamarreko urteetako krisiaren eskutik etorri zen. Eraldaketa horrek eragin traumatikoa izan du lan merkatuan, eta
|
horrek
gaur egungo arazorik larriena langabezia masiboa izatea ekarri du.
|
|
«Gizarte horiek munduaren bi ikuskeren arteko trantsizio aldi batean leudeke, eta, modu horretara, errentak ongizatea areagotzeko gero eta garrantzi txikiagoadueneko azken azalpena ondokoa litzateke, alegia, Iraultza Industrialaz geroztiknagusi gertatu den eta ekonomia egituratu duen balio gailena ordezkatuko lukeenbalio multzo berri baterako (post materialista deitzen duena) bidea egiten ari dela.Hala ere, ikuskera batetik bestera pasatzea ez da erraza, kultura garaikideak inoizez bezalako ilauntasuna eragin baitu. Batetik errealitate soziala gizakiaren eraikuntza bat dela uste dugu, baina, aldi berean, gizakia errealitatea nolabait kontrolatzeko gai denik zalantzan jartzen dugu(...) Zehaztugabetasun
|
horrek
gaur egungoegoeraren berri ematen du, pobreziak zergatik esanahia galdu duen barne. Pobreziaargi eta garbi gure egintzen emaitza da, baina behartsu ez direnek ez dute jadaberen burua hori leuntzeko egintzarik burutzeko gai ikusten.
|
|
Uztaro aldizkarian, liburu aipamenen arloan, Euskal Herriko historiari buruzko gogoetak eta kritikak argitaratu zituen Iban Zalduak (Uztaro 27, 1998). Aipamen
|
horrek
gaur egungo historiaren egoeran murgiltzeko aukera ematen digu, etajakingarria bezain interesgarria dela deritzot; halaber, interesgarria da urte bilehenago Mikel Aizpuruk beste liburu baten harira egindako gogoeta (Uztaro 19,1996). Revista Internacional de Estudios Vascos aldizkarian ere, Euskal HerrikoHistoriari buruzko sintesiak edo ikuspegi orokorrak argitaratzen ari dira azkenzenbakietan.
|
2004
|
|
zituzten eta eurenekimena debekatu zuten; beraz, ez zuten inolako aukerarik izan geroko euskal lankidetza mugimenduan parte hartzeko. Zalantzarik gabe, eurek hasitako ekimenkooperatiboak etenda geratu ziren, eta hutsune
|
horrek
gaur egun ere badirau.
|
2010
|
|
Horrela, transferentzia hauek izaera erabat birbanatzailea izan behar dutela dio, eta ondorioz, pertsonen eta gizarteen beharrizanen arabera eman liratekeela azpimarratzen du, beste edozein kontsiderazio kontuan izan gabe. Abiapuntu honetatik, transferentzia hauek egia bihurtzeko lagungarriak diren faktoreak zein izandaitezkeen galdetzen du eta
|
horrek
gaur existitzen diren posizio ezberdinak berrikustea aholkatzen du.
|
2012
|
|
XVI. mendetik aurrera hasi zen itxuratzen, familiaren garapenari loturik. XVIII. mendetik aurrera hedatuz joan zen hezkuntzasistemaren sorrera hezkuntzarekiko ardurarekin harremanetan ipini behar da.Ardura
|
horrek
gaur egunera arte iraun du eta ez dirudi bere indarra galtzeko zoriandagoenik, alderantziz baizik. Horrela, alfabetatze unibertsala eta hezkuntzarakoeskubidea balio modernoak dira, eta haien beharrizana oso gutxitan jartzen dakolokan.
|
2015
|
|
39). Kontraesanak nola hala konpondu eta II. Mundu Gerra amaitu ondoren Mendebaldeko inperialismoa bloke bakar gisa eratu zen AEBren hegemonia pean10 Aliantza
|
horrek
gaur egun arte funtzionatu du, nahiz eta noizbehinka kontraesanak azaleratu eta barne liskarrak egon diren erregio zehatz batzuetako lidergoengatik edota aliantzengatik.
|