2000
|
|
Lan akademikoaren funtzioetako bat gauzak sinplifikatzea omen da, bainabien bitartean, akademiak dikotomikoki banatzen dituen errealitate asko dualtasunez beteta azaltzen zaizkigu praktikan, hau da, banaketa horiek gainditzen dituenkonplexutasunaz jantzita. Nazionalismoari berezkoa zaion konplexutasun eta dualtasun
|
horrek
garrantzi handia edukiko du gure azterketan. Honen adierazle bat daelementu politiko eta kulturalen uztarketa.
|
2002
|
|
Gainera, hezkuntzaren azkenerreformak (1989), ikuspuntu epistemologikotik begiratuta, ekarpen handiak eginbaditu ere, psikologiaren ezaugarri oso markatuak izatea leporatu izan zaio, osozentratuak ikaskuntza prozesu orokorretan?, diziplinaren didaktikaren kaltetan.Horrekin esan nahi dugu irakaste/ ikaste prozesuan irakasgai den objektuan (euskararen deskribapenean) ez dela arreta handirik jarri, nahiz eta jakin horren gaineanegiten direla ikaskuntzak, matematika irakatsi/ ikasten da, teknologia irakatsi/ ikasten da, hizkuntza irakatsi/ ikasten da...?. Eta
|
horrek
garrantzi handia du, badakigu-eta irakaste/ ikaste prozesuak harreman estuan daudela zientzia bakoitzaren izaerarekin, alegia, diziplinaren didaktika bakoitzak espezifikotasun handiakdituela: zehazpen kurrikularrak jakintzatik egiten dira (hizkuntzatik, matematikatik...) eta ez pedagogia edo psikologiatik.
|
|
Kasu latzak alde batera utzita, estereotipoetan eta aurre iritzietan oinarritutako bazterkeria informatiboa ez da beti modu bortitzean agertzen hedabideetan, normalean modu leunagoan eta ixilagoan agertzen baita; hala ere, agertu egiten da, eta erradikatu beharreko joera periodistikoa da. Hedabideek praktikatzen duten bazterkeria mediatiko batzuetan argi eta beste batzuetan ilun
|
horrek
garrantzi handia hartzen du informazio kontsumitzaileek minoriei buruz dituzten iritzietan eta hartzen dituzten jarreretan. Horregatik da hain garrantzitsua hedabideen portaera gai hauetan, kultura aniztasunean eta kulturarteko komunikazioan.
|
2007
|
|
Pertsonakmunduaren alde bati buruz dituen ezagutzak eta itxaropenak barne hartzen dituenegitura antolatua da eskema. Kontzeptu
|
horrek
garrantzi handia du gizarteezagutzaren garapenaren inguruko ikerketetan, eta eskemei buruzko zenbait teoriagaratu dira; esate baterako, Nelson-ena (ikus III. kapitulua).
|
2008
|
|
Sistema zabalago baten mende dauden sistemak haren azpisistemak dira. Zatiketa
|
horrek
garrantzi handiko zerbait dakar: sistema bat definitzea, eta, behin behinean, haren zatiak eta haren jokabidea; sistema kanpotik bakarrik egin daiteke hori.
|
2011
|
|
2009koudaberrian zuzendaritza aldatu arte, gaiak aukeratzeaz eta, gaztelaniaz nahizeuskaraz, hiru euskarrientzat hamar bat erreportaje lantzeaz arduratu zen27 (4.14.irudia). Berezko esanahiaz gain, ekimen
|
horrek
garrantzi handia izan zuen EITBncross media edukiak sustatzeko estrategia bultzatzeko. Estrategia horren helburuaerabiltzaileek erreportajeak beste euskarrietan kontsumitzea zen.
|
2014
|
|
Katuka ibiltzearen aroan garuneko bi hemisferioak modu koordinatuan lanean hasten dira. Koordinazio
|
horrek
garrantzi handia du lekuarekin eta denborarekin erlazionatutako arazoak saihesteko, batez ere, irakurketaren ikaskuntza garaian. Beraz, katuka ibiltzeak dislexia eta idazketa bezalako arazoak prebenitu ditzake.
|