2007
|
|
Batetik, informazio arloko profesionala gizarte eragilea da, alde batera utzi ezineko erantzukizun printzipioaren mende lan egiten duena. Bestetik, komunikazio enpresek egikaritzen dute erregimen demokratikorako nahitaezko baldintza den konstituzio eskubidea, eta horretarako ez da kontuan hartu behar enpresa
|
horien
izaera juridikoa enpresa publikoak diren edo pribatuak.
|
|
Lanbide elkargoen jardueraren kontrolari dagokionez, kontuan izan behar da
|
horien
izaera juridiko berezia dela bide (sektore oinarri pribatuko korporazio publikoak dira), horien egintzen araubide juridikoa batzuetan zuzenbide publikokoa izango dela (eta, beraz, egintza horien aurkako errekurtsoak administrazioarekiko auzietako auzitegietan aurkez daitezke), eta beste batzuetan, zuzenbide pribatukoa (egintzak gainerako auzitegi arrunten mende egongo dira).... Era berean, esan beharrekoa da, eskubide hori urratzea ezin dela alegatu zuzenean EKren 53.2 artikuluan ezarritako auzitegi arrunten aurreko errekurtso bereziaren ondoreetarako, ezta babes errekurtsoaren bidez ere (14 artikulutik eta EKren I. tituluko bigarren kapituluaren lehenengo ataletik kanpo dagoelako), baina lanbide elkargo batek aipatu berri dugun oinarrizko eskubideren bat urratzen badu, auzitegi arrunten aurrean errekurtso berezia erabiltzeko eskubidea egongo da, baita babes errekurtsoa ere Konstituzio Auzitegian; izan ere, lanbide elkargoari, babes errekurtsoaren kasuan, Konstituzio Auzitegiak esanbidez aitortu dio ente publikoaren izaera, KALOren 41.2 artikuluan ezarritakoaren arabera, azaroaren 12ko 93/ 1980 KAA?.
|
2008
|
|
Finantza zuzenbidearen eta Administrazio zuzenbidearen arteko harremanak, berbarako, nabariak dira oso. Ezbairik gabe, tributua, Herri zorraren jaulkipena, gastu publikoaren antolaketa eta abar Finantza zuzenbideari dagozkion erakundeak dira, baina erakundeok eragingarriak izan daitezen, administrazio prozedurak erabili behar dira; ondorenez, prozedura
|
horien
izaera juridikoa, printzipioak eta abar Administrazio zuzenbidean bilatu behar dira.
|
|
Lege
|
horien
izaera juridikoari dagokionez, ituna zein hitzarmena lege arruntak ez ezik, itundutako legeak ere badira, hots, lege horiek aldatzeko, prozedura berezia behar da. Ildo bertsutik, alderdi guztien adostasuna behar beharrezkoa da ituna edo hitzarmena eraldatzeko, hau da, alderdietarik batek ezin ditu bere kabuz legeok aldarazi.
|
2023
|
|
Lege
|
horien
izaera juridikoari dagokionez, ituna zein hitzarmena lege arruntak ez ezik, itundutako legeak ere badira, hots, lege horiek aldatzeko, prozedura berezia behar da. Ildo bertsutik, alderdi guztien adostasuna behar beharrezkoa da Ituna edo Hitzarmena eraldatzeko, hau da, alderdietarik batek ezin ditu bere kabuz legeok aldarazi.
|
|
Finantza zuzenbidearen eta Administrazio zuzenbidearen arteko harremanak, berbarako, nabariak dira oso. Ezbairik gabe, tributua, Herri zorraren jaulkipena, gastu publikoaren antolaketa eta abar Finantza zuzenbideari dagozkion erakundeak dira, baina erakundeok eragingarriak izan daitezen, administrazio prozedurak erabili behar dira; ondorenez, prozedura
|
horien
izaera juridikoa, printzipioak eta abar Administrazio zuzenbidean bilatu behar dira.
|