Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Oteizak ikusi eta aztertu nahi zuen nola garatu ziren aldi berean kulturen adierazpide sinbolikoak eta eskulturaren ezaugarri formalak gizarte primitibo horietan, zeren, aurreko testuetan zioen bezala, kulturaren oinarriak arteak sortzen eta berritzen dituen mitoen bitartez sendotzen baitira. Ikerketa horien emaitzak 1948an Bilbora itzuli ondoren plazaratu zituen, 1952an Madrilen argitaratu zen Interpretacion estetica de la estatuaria megalitica americana testuan, Oteizak argitaratutako lehen liburuan17 Liburu hori, Quousque tandem?! en modura, zati ezberdinez osatu arren, osotasun bat bezala uler daiteke. Perez de Barradas eta Konrad Preuss etnologoek eginiko ikerketetatik abiatuta, berauei estetikaren esparrutik korrekzioak egiten zizkien Oteizak.
‎Ondoren, testuaren zati handienak izaera hori beteko lukeen parte hartzearen ezaugarriak identifikatzeari ekingo dio: parte hartzea bitarteko edo helburu gisa ikustea; botere eta enpoderamenduaren natura eta inplikazioak; parte hartzeko espazioak eta eskalak; autogestio maila; prozesu parte hartzaileetako eredu erabakitzaileen forma; parte hartzearen edukiak eta denborak; subjektu parte hartzaileak; eta azkenik, prozesu horien emaitzak eta eraginkortasun maila.
2012
‎Gure ustez, lehenengo bost gizarte aldagaiak dira fidagarrienak eta, ondorioz, garrantzitsuenak. Horregatik, laburpen honetan bost horien emaitzak aztertuko ditugu. Gainerakoen ondorio garrantzitsuenak bakarrik azalduko ditugu.
2013
‎Ondorioz, hezkuntza erakundeen esparruan, ohiko kontabilitate sistemak ez ezik, Kudeaketarako Adierazleen Sistemak erabili behar dira, adierazle monetarioak eta ez monetarioak integratuz (Chen, 2009): azken finean, adierazle ez monetario horiek hezkuntza erakundeen helburuak bermatzeko bitartekoak dira; izan ere, erakunde horien emaitza ekonomiko eta sozialak ebaluatzeko balio dezakete (Hernández, 2006: 89).
2016
‎Han elkartutakoek udal bihitegiak berrantolatu eta indartu behar zirela erabaki zuten. Kezka eta eztabaida horien emaitza izan zen 1819ko Plan en alivio de los labradores para el caso en que sus sembrados se destruyan por pedriscos o calamidades semejantes zeritzana (Angulo, 2000: 48).
2017
‎Kultur azterketaren xedea, hain zuzen ere, naturalizazio prozesu hori berreraiki eta bistaraztea da. Badu beste diziplina akademiko tradizionalekiko beste ezaugarri bat, eta da ikerketari konpromiso politikoaren txertoa itsasten diola, ikerketa horien emaitzak ez direla inoiz neutroak edo inpartzialak, bizitza politiko eta sozialean eragina dutenak baizik.
‎Hizkuntza bariazioaren alorrak piztu duen interesa ikusita eta azken urteotan teknologia berrien garapen handiaren eraginez, euskal hizkerak, hizkeren berezitasunak nahiz hizkeren arteko desberdintasunak aztertzeko hainbat ikerketa lan eta proiektu garatu dira gure hizkuntza komunitatean. Eta lan horien emaitza dira ondoko webgune, corpus edota aplikazioak, besteak beste4:
‎Beste herrialde batera migratzeak eta testuinguru horretara egokitzeak ondorioak izan ditzake etorkinen osasun psikologikoan, baina horrek ez du esan nahi egoera psikologikoa beti negatiboa denik. Egokitzapen prozesuak askotarikoak dira eta maila desberdinetako aldagaiek (indibidualak, errelazionalak, erakundekoak eta testuingurukoak) esplikatzen dituzte prozesu horien emaitzak, horien artean, pertsonek adierazten dituzten ondorio psikologikoak ezberdinak izatea (Berry, 1997; Prilleltensky, 2008): batzuek arazoak sufritzen dituzte, beste batzuek ez dute aldaketarik nabaritzen, eta beste batzuek beren osasuna hobetzen dute.
2022
‎Unibertsitateko irakaskuntzarako onura horiek berak eta praktika onak jasotzen dituen gida ere sortua du Universitat Oberta de Catalunyak (Lerga & Aibar, 2015). Gida horretan, esperientzia horien emaitza onen berri ematen da, ikasleen oinarrizko konpetentzien hobekuntza esanguratsua erakusten baitute eta motibazioan eragin positiboa ere bai, askotan ikasleen parte hartzea ekintza konkretu batzuetara mugatzen bada ere:
2023
‎Aldagai hauen arteko erlazioan sakontzeko, eta atal honi dagokion ikerketa galdera erantzuteko, inferentzia probak egin dira. Proba horien emaitza nagusiak 7 taulan aurkezten dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia