Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2005
‎Talde horien emaitzek, hortaz, mentalki argia den baina forma esklerotikoa, hertsia eta hotza duen teknopop musika osatzen dute. Beti aurrera begiratzeko prest dagoen fikzio musika, Futurismo italiarrak egiten zuen moduan, baina XX. mendearen bukaeran eta XXI.aren hasieran irekitako posibilitateen alde gazi gozoa erakusten diguna.
2006
‎Hezkuntza munduan, eta ikastolen kolektiboan bertan, badago, egon, ikastetxe bat edo beste mailegutza bere ekimenez martxan duena. Mikro esperientzia horien emaitza nahiko ona izan omen da gaurdaino. Baina mailegutza esperientzia horiek, nagusiki, arrazoi batengatik abiarazi dira:
2007
‎Bizkaiko Arteako Abertzaletasunaren Agiritegia irekitzeak asko lagundu du berritze horretan, baina oraindik asko dira itxita jarraitzen duten agiritegiak (ofizialak eta Elizarenak), gutxi erabilita daudenak (PCE eta PSOErenak, adibidez) edota ezagutzen ez ditugun agiritegi pribatuak. Lan horien emaitzek, bestetik, garaiaren aberastasuna eta konplexutasuna azaldu dizkigute. Beraz, osatu gabea da plazaratutako ikuspegia, interpretazio historiko guztien moduan, baina agiritegiei dagokien hutsuneak bere behin behinekotasuna areagotu egiten du.
‎Bestetik, eragile sozial nabarmenengana jo dugu, hots, mobilizazioak eta protestak antolatu zituzten elkarteen ordezkari edo bozeramaileak (ekologistak, arrantzaleak, surflariak eta boluntarioak) elkarrizketako ditugu; hain zuzen, 2002 bost urte pasatu eta gero, mobilizazio eta protestaldiak gertatu ziren garaien oroimenak eta gaur egungo bizipenen arteko kontrasteak eta iradokizunak eskatuz. Bi ariketa horien emaitza da esku artean duzuen idazlan hau.
2008
‎Titulu argitalpenaren %47, 8 hori berrargitalpenetan %88, 2 bihurtzen da. Bestela esan, berrargitalpen ia osoa argitaletxe horien emaitza da. Baina gehiago zehaztu behar da, horien artean ere erdiak gutxienez berrargitalpen gutxikoak baitira.
‎Horretan zerikusi handia dute ezagutzaren gizartean izandako aldaketek, ikerketa, garapeneta berrikuntza prozesuetan (I+G+B) unibertsitateak nagusi izatea faboratzen baitute. Alegia, herrialde baten garrantzia zientzian eta teknologian ezagutza berria sortzeko ahalmenaren arabera neurtzen denez, ezagutzak sortzeko zentroak —bereziki, unibertsitateak— funtsezko erakundeak bihurtu dira, eta, ondorioz, herrialde guztiak horien emaitzak hobeagotzen saiatzen dira.
2009
‎Baldin eta datu hori esanguratsua bada, are eta gehiago da hurrengoa: urteko ekoizpen osoan berrargitalpenen %85, 7 aipaturiko hamar horien emaitza da. Nobedadeetan, aldiz, hamarron pisua arinagoa da askoz:
2010
‎Neska mutilek arriskuei aurre egiteko erabiltzen dituzten estrategiei buruzko zenbait lan badaude. Hala ere, lan gutxi dira estrategia horien emaitzak jorratzen dituztenak. Kontuan izan behar da umeek ez dietela helduei kontatzen haien arazoak, zigorrak jasotzeari beldur dielako, edo konexioa galdu nahi ez dutelako.
2017
‎Asko izan du orain arte aldarrikatzetik, eta ez horrenbeste gauzatzetik. Pausoak egin ditugu han hemen (udal mailakoak dira sakon eta sendoenak; ematen du herritarrarengandik zenbat eta urrunago, orduan eta makalagoak direla pausoak) eta horien emaitzak begi bistakoak dira (erakundeen babesak zerikusia du azken 30 urteotako aurrerapenekin, nahiz eta bultzada nagusia behetik gorakoa izan den; ikusi bestela azken 30 urteotan zer gertatu den erakundeen babesik izan ez duten eskualdeetan, bereziki Ipar Euskal Herrian).
‎Ez naiz luzatuko bi horien emaitzen eta abarren azterketa sotilean. Horren beharra duenak Berria egunkarian Garikoitz Goikoetxeak gidatuta egin zen seriea begiratzea badu.
2021
‎Argitaletxeen jarduna eta horien emaitza kuantitatiboa aztertu ondoren, hirugarren atal honetan ekoizpen tematikoari helduko dio. Horrenbestez, edizioaren muinean sartuko gara.
‎Hamar horien emaitzak ekoizpen osoaren %53, 8 suposatzen du (iaz baino 4,1 puntu gehiago ekoizpen osoan).
2023
‎Proiektu esperimentalek trantsizioak (inpaktu katea) bultzatzeko gaitasuna dute, lurralde erregimenaren baldintzak eraldatzeko (erakundeen inertzia apurtzeko). Proiektu bakar batek ezin du prozesu hori egin, baizik eta beste batzuekin konektatzen da, elkarrekintzak sortzen ditu, berrikuntza nitxo batean txertatzen da (esperimentazio nitxoak), non elkarrekintzak kudeatzen diren eta esperimentazioak eta horien emaitzak nahita konektatzen diren. Trantsizioak bultzatzean, finantzaketa independentearen ereduak saihesten dira, ausazko emaitzek inpaktuak sortuko dituztelakoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia